Nowolazurowa szybciej?
26 lutego 2010
Nie od dziś zmotoryzowani mieszkańcy Bemowa narzekają na ogromne korki tworzące się na skrzyżowaniu Połczyńskiej z Powstańców Śląskich.
Urząd miasta otrzymał właśnie dofinansowanie na realizację budowy ul. Nowo-lazurowej na odcinku od Alej Jerozolimskich do ul. ks. Juliana Chrościckiego. War-tość projektu to 187 mln zł, Unia Europejska zobowiązała się pokryć ponad 125 mln. Projekt inwestycji powstał już w zeszłym roku. Zakończenie budowy tego od-cinka planowane jest na rok 2013.
Na całej długości trasy wybudowane zostaną zatoki autobusowe wraz z przy-stankami. Na skrzyżowaniu z linią kolejową Warszawa - Poznań zaprojektowano rozwiązanie dwupoziomowe - tunel w ciągu ul. Nowolazurowej.
Czy przyznanie dodatkowych pieniędzy nie przyspieszy prac na fragmencie od ul. Chrościckiego w stronę Bemowa, przynajmniej do Połczyńskiej?
- Być może będzie zmiana w wieloletnim planie inwestycyjnym, ale to już jest pytanie do władz miasta - mówi Agata Choińska, rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.
Z punktu widzenia Bemowa budowa ul. Nowolazurowej na całym odcinku, tj. od Alej Jerozolimskich do ekspresowej S8 jest bardzo istotna, ale zbudowanie jak naj-szybciej przynajmniej fragmentu do Połczyńskiej znacząco poprawiłoby komuni-kację w zachodniej części Warszawy.
Budowę odcinka we Włochach (od Alej do Chrościckiego) ZMID rozpocznie w tym roku.
- W budżecie miasta budowa ulicy Nowolazurowej na odcinku od Alej Jerozo-limskich do trasy AK jest wpisana do WPI na lata 2009-2014. Koszt całej inwestycji to 187,9 mln zł, prace mają się zakończyć w 2013 r. W roku 2009 przeprowadzone zostały prace projektowo-przygotowawcze, a w tym roku rozpoczniemy budowę Nowolazurowej na odcinku od Alej Jerozolimskich do ks. Chrościckiego. Na ten cel miasto ma zarezerwowane pieniądze w budżecie, a dotacja będzie refundacją kwot wydanych już na ten cel. Dotacja z unii nie ma wpływu na harmonogram inwestycji - tłumaczy Magdalena Jadziewicz z zespołu prasowego urzędu miasta Warszawy.
Miasto nie jest więc skore do przyspieszania, ale władze Bemowa nadal o to walczą.
Anna Przerwa