REKLAMA

Legionowo

komunikacja »

 

Nieporęt popłynie?

  26 września 2008

Kanał Żerański ożyje i będzie pełnił funkcję komunikacyjną i rekreacyjną - zapowiada burmistrz Białołęki Jacek Kaznowski. Koncepcja tramwaju wodnego jest już gotowa.

REKLAMA

Dwa tygodnie temu, na konferencji prasowej zorganizowanej na statku Zefir płyną-cym po Kanale Żerańskim burmistrz ogłosił, że we współpracy z firmą Dom Deve-lopment, budującą na Kobiałce duże osiedle, tworzony jest projekt zagospodaro-wania kanału do celów rekreacyjnych oraz przystosowania go do kursów tramwaju wodnego, który miałby połączyć najpierw Kobiałkę, a następnie Nieporęt z centrum Warszawy.

Według planów statki mają pływać od stacji w Nieporęcie do cementowni, a w przyszłości także na Wiśle do mostu Poniatowskiego. W rezultacie ma być stwo-rzona alternatywa dla autobusów, które stoją w korkach.

- Przejazd z tej części Białołęki oraz Nieporętu do centrum komunikacją miej-ską, to teraz dwugodzinna wyprawa. Po wprowadzeniu komunikacji wodnej, czas przejazdu może się skrócić o połowę - przekonywał Maciej Uchman, reprezentujący pełnomocnika prezydenta Warszawy ds. Wisły. Wyliczenia takie zakładają, że tran-sport kanałem będzie się odbywał z większą prędkością niż obecnie - teraz można płynąć zaledwie 8 km/h. Po modernizacji o dziesięć kilometrów szybciej. Przy prezentacji wzięto też pod uwagę, że aby komunikacja między kanałem a Wisłą przebiegała sprawnie, konieczny jest remont śluzy między Portem Żerańskim a rzeką.

Tramwaj wodny byłby ciekawą alternatywą dla komunikacji drogowej, przy za-łożeniu jego regularnych i znaczenie częstszych kursów (burmistrz zapowiada co 30 minut, około 5-6 statków na trasie), większej prędkości oraz integracji z miejskim systemem biletowym. Póki co jednak projekt zakłada połączenie Nieporętu i Ko-białki z Modlińską, a tramwaj na Wiśle pozostaje nadal w sferze marzeń.

Na forach negacja

Internauci nie są przekonani do celowości inwestycji. Z opinii, jakie wygłaszają na forach internetowych wynika, że tramwaj to wabik dla przyszłych właścicieli miesz-kań budowanych przez dewelopera. Nie widzą też w tramwaju remedium na zakor-kowane ulice, a zamiast rewitalizacji chętniej widzieliby nowe drogi: - Płochocińska jest już w tej chwili całkowicie niewydolna, a dodanie tam jeszcze około 7,5 tys. samochodów zablokuje ją całkowicie. Żeby sprzedać mieszkania Dom Develop-ment wykorzystuje władze Białołęki i otumania potencjalnych klientów wizją tram-waju wodnego. Proponowany przez DD czas dotarcia kanałem i Wisłą do centrum (a raczej do Wisłostrady) to ponad godzina. Dzisiaj czas dotarcia z tych okolic samochodem nawet w najgorszym korku (gdy policja blokuje ruch) jest podobny.

Wiktor Tomoń

Kup bilet

Nasz komentarz

Czy tramwaj ma sens? Na całym świecie wykorzystuje się wodę, jako trasy komu-nikacyjne. Problem w tym, że nawet docelowo prędkość na kanale wyniesie zaled-wie 18 km/h, do tego śluza w Porcie Żerańskim. Być może z tramwaju wodnego skorzystają dotychczasowi pasażerowie komunikacji miejskiej. Przekonanie posia-daczy samochodów do pozostawienia ich w Nieporęcie jest niemożliwe - propono-wana prędkość i częstotliwość kursów to raczej utopia. Zwykłe wpuszczanie w ka-nał.


 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuLegionowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuLegionowo

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy