REKLAMA

Legionowo

komunikacja »

 

Nieporęt popłynie?

  26 września 2008

Kanał Żerański ożyje i będzie pełnił funkcję komunikacyjną i rekreacyjną - zapowiada burmistrz Białołęki Jacek Kaznowski. Koncepcja tramwaju wodnego jest już gotowa.

REKLAMA

Dwa tygodnie temu, na konferencji prasowej zorganizowanej na statku Zefir płyną-cym po Kanale Żerańskim burmistrz ogłosił, że we współpracy z firmą Dom Deve-lopment, budującą na Kobiałce duże osiedle, tworzony jest projekt zagospodaro-wania kanału do celów rekreacyjnych oraz przystosowania go do kursów tramwaju wodnego, który miałby połączyć najpierw Kobiałkę, a następnie Nieporęt z centrum Warszawy.

Według planów statki mają pływać od stacji w Nieporęcie do cementowni, a w przyszłości także na Wiśle do mostu Poniatowskiego. W rezultacie ma być stwo-rzona alternatywa dla autobusów, które stoją w korkach.

- Przejazd z tej części Białołęki oraz Nieporętu do centrum komunikacją miej-ską, to teraz dwugodzinna wyprawa. Po wprowadzeniu komunikacji wodnej, czas przejazdu może się skrócić o połowę - przekonywał Maciej Uchman, reprezentujący pełnomocnika prezydenta Warszawy ds. Wisły. Wyliczenia takie zakładają, że tran-sport kanałem będzie się odbywał z większą prędkością niż obecnie - teraz można płynąć zaledwie 8 km/h. Po modernizacji o dziesięć kilometrów szybciej. Przy prezentacji wzięto też pod uwagę, że aby komunikacja między kanałem a Wisłą przebiegała sprawnie, konieczny jest remont śluzy między Portem Żerańskim a rzeką.

Tramwaj wodny byłby ciekawą alternatywą dla komunikacji drogowej, przy za-łożeniu jego regularnych i znaczenie częstszych kursów (burmistrz zapowiada co 30 minut, około 5-6 statków na trasie), większej prędkości oraz integracji z miejskim systemem biletowym. Póki co jednak projekt zakłada połączenie Nieporętu i Ko-białki z Modlińską, a tramwaj na Wiśle pozostaje nadal w sferze marzeń.

Na forach negacja

Internauci nie są przekonani do celowości inwestycji. Z opinii, jakie wygłaszają na forach internetowych wynika, że tramwaj to wabik dla przyszłych właścicieli miesz-kań budowanych przez dewelopera. Nie widzą też w tramwaju remedium na zakor-kowane ulice, a zamiast rewitalizacji chętniej widzieliby nowe drogi: - Płochocińska jest już w tej chwili całkowicie niewydolna, a dodanie tam jeszcze około 7,5 tys. samochodów zablokuje ją całkowicie. Żeby sprzedać mieszkania Dom Develop-ment wykorzystuje władze Białołęki i otumania potencjalnych klientów wizją tram-waju wodnego. Proponowany przez DD czas dotarcia kanałem i Wisłą do centrum (a raczej do Wisłostrady) to ponad godzina. Dzisiaj czas dotarcia z tych okolic samochodem nawet w najgorszym korku (gdy policja blokuje ruch) jest podobny.

Wiktor Tomoń

Zapraszamy na zakupy

Nasz komentarz

Czy tramwaj ma sens? Na całym świecie wykorzystuje się wodę, jako trasy komu-nikacyjne. Problem w tym, że nawet docelowo prędkość na kanale wyniesie zaled-wie 18 km/h, do tego śluza w Porcie Żerańskim. Być może z tramwaju wodnego skorzystają dotychczasowi pasażerowie komunikacji miejskiej. Przekonanie posia-daczy samochodów do pozostawienia ich w Nieporęcie jest niemożliwe - propono-wana prędkość i częstotliwość kursów to raczej utopia. Zwykłe wpuszczanie w ka-nał.


 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuLegionowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuLegionowo

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA