REKLAMA

Legionowo

komunikacja »

 

Nie nazywajcie tego park&ride

  26 marca 2010

Ruszyły dodatkowe połączenia kolejowe, którymi są zainteresowani nie tylko legionowianie.

REKLAMA

Mieszkańcy Nieporętu, Wieliszewa i Serocka też mogliby skorzystać z szybkiego transportu koleją do Warszawy, jednak w tej chwili nie mają gdzie zostawić auta. A na parkingi pod stacją jeszcze trochę poczekamy.

Koleje od dłuższego czasu szumnie zapowiadają uruchomienie parkingu park&ride w pobliżu stacji Legionowo Piaski, jednak realne plany nijak mają się do przeciętnego standardu tego typu parkingów, położonych w pobliżu dużych punktów przesiadkowych. Przykładowo - parking na Marymoncie - 400 miejsc, na Młocinach - 1000 samochodów. Wszystko wskazuje na to, że 100-tysięczny powiat legionow-ski będzie miał parking na 50 aut. Budowa ma ruszyć jeszcze wiosną i potrwa dwa miesiące. Obecne klepisko zostanie utwardzone, wyłożone kostką i ogrodzone. To wszystko.

Miasto ma budować, ale nieprędko

- Wykonanie dodatkowych parkingów przez miasto jest przewidziane w planach bu-dowy dworca kolejowego wraz z układem komunikacyjnym w okolicy stacji. Zare-zerwowaliśmy na ten cel teren za torami od strony osiedla Piaski - mówi Anna Szczepłek, rzeczniczka legionowskiego urzędu. Termin rozpoczęcia budowy nie jest, niestety, jeszcze znany. Miasto liczy na dofinansowanie inwestycji. - Staramy się o pozyskanie pieniędzy na budowę parkingu ze Szwajcarsko-Polskiego Progra-mu Współpracy - mówi Anna Szczepłek. - Jeżeli w najbliższym czasie ruch samo-chodów na parkingu znacznie się zwiększy, planujemy utworzenie tymczasowego parkingu przy torach, pomiędzy działkami a wiaduktem - dodaje.

Starosta legionowski ubolewa, że w Legionowie nie ma miejsca na parking dla całego powiatu. - Docelowo na Piaskach powstanie zapewne parking wielopoziomo-wy, ale wystarczy on jedynie dla mieszkańców Legionowa - mówi Jan Grabiec. - Najsensowniej byłoby zbudować parkingi przy każdej stacji (np. Wieliszew czy Zegrze), jednak preferowaną formą będzie oczywiście dojazd autobusem. Komu-nikacją zbiorową może dojechać do PKP kilkuset pasażerów, a tyle samochodów nie zmieści się na żadnym parkingu w centrum gęsto zabudowanego miasta - do-daje.

Kierowcy są zirytowani: - Nie nazywajcie tych planów parkingami park&ride, bo ich pojemność jest zniechęcająca, zamiast być zachętą do przesiadki w pociąg. Skoro nie ma miejsca, to czy nie można zrobić wielopoziomowego parkingu np. nad torami? Dzisiejsza technika i inżynieria na pewno jest w stanie sobie poradzić z ta-kim zadaniem - proponuje mieszkaniec Chotomowa.

bk

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuLegionowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuLegionowo

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024