Czeskie Drahy (odpowiednik PKP) ma kursujące pendolino
(trat 270 Praha-Bohumin) i dobrze dopasowane inne pociągi na szlaku
o sensownym rozkładzie jazdy.
Można zaryzykowac twierdzenie, że czechom czesi układają rozkład jazdy
a polakom ? nie wiadomo kto.
Wracając na polskie pod-warszawskie podwórko kolejowej komunikacji szynowej (KM i SKM) na trasie omawianej przez niniejszy artykuł chcę zainteresować przez wycytowanie wypowiedzi z forum dzielnicy Białołęka ("Radny Wojciech Tumasz: Oszczędzam czas urzędników" z 5 listopada 2014) wątku dotyczącego kolejowej linii działdowskiej.
#Choszczówka napisał(a) 05.11.2014 20:52
A czy spróbuje Pan sprawić, skuteczniej niż poprzednio,żeby te lotniskowe pociągi, w Choszczówce się zatrzymywały...
#tarantula01 napisał(a) 05.11.2014 21:56
...za pociągiem lotniskowym mającym zatrzymać się w Choszczówce, który teraz się tu nie zatrzymuje, nie może jechać żaden pośpieszny, czy ekspres przez przynajmniej 10-12 minut, bo tenże pośpieszny po prosprostu dogoni ten zwykły pociąg...(nie ma 4 torów całkowicie separujących ruch podmiejski od dalekobieżnego). Oczywiście spróbuję.
Pozdrawiam
Wojciech Tumaszn#TamMasz napisał(a) 06.11.2014 00:44
Po rzeczowym objaśnieniu pana radnego należy działać w kierunku zwiększenia pojemności składów Kolei Mazowieckich i SKM (dodanie wagonów do jeżdżących rozkładowo jednostek komunikacyjnych) oraz zwiększenie częstotliwości kursowania SKM i takie ustawienie rozkładu jazdy SKM aby linie S-3 i S-9 jeździły naprzemiennie w równych odstępach czasu od siebie, ponieważ obecnie linie te jeżdżą "obok siebie" w krótkim odstępie czasu a następnie istnieje prawie godzinna przerwa i znów obie linie pojawiają się w krótkim odstępie czasu "obok siebie".
A pociągi "lotniskowe" niech nadal pozostaną przyspieszone i sugeruję, że nawet Płudy i Toruńską powinny omijać bez zatrzymywania.Rozwi ązanie bardzo dobre wobec przeciążenia kolejowej linii działdowskiej zatem należy powiększyc kursujące składy o dodatkowe wagony, które wzorem czechów można rozłączać (aby na pewnych odcinkach nie jeździły puste) i podpinać na stacjach węzłowych takich jak Legionowo.
Rozpinanie i podpinanie powinno przebiegać sprawnie.
Przy dobrej organizacji ten projekt jest możliwy do realizacji.