Na niekorzyść, na korzyść
14 grudnia 2007
- Chciałabym zwrócić uwagę na kolejną niekorzystną dla mieszkańców Bródna zmianę w rozkładzie jazdy autobusów z pętli Bródno-Podgrodzie.
O wytłumaczenie tych decyzji poprosiliśmy rzecznika prasowego Zarządu Transportu Miejs-kiego Igora Krajnowa: - Rzeczywiście zmniej-szyła się częstotliwość kursowania linii 506, ale dla osiedla Bródno zostały uruchomione w szczycie porannym dodatkowe kursy linii tram-wajowej 1 (na trasie skróconej Annopol - Za-jezdnia Wola), dzięki którym z Bródna do stacji metra Dworzec Gdański tramwaje kursują co trzy minuty (linie 1 i 2). Należy dodać, że obecnie w szczycie porannym linia 1 na odcinku: Bródno - Dw. Gdański charakteryzuje się bardzo dużym wyko-rzystaniem przez pasażerów, a nawet przepełnieniem, co wymagało interwencji ze strony ZTM. Natomiast linia 506 na odcinku: Bródno - Powiśle na skutek utykania w coraz większych korkach notuje postępujący spadek frekwencji, co uzasadnia zmniejszenie częstotliwości jej kursowania - odpowiada rzecznik.
Być może odpowiedź ZTM brzmi logicznie, jednak nie każdy pasażer będzie z niej zadowolony. Takie rozwiązanie powoduje, że zwiększy się liczba niechcianych i nie lubianych przez pasażerów przesiadek. Nie wszyscy na Bródnie mają blisko do tramwaju.
Bez wątpienia polityka maksymalnego wykorzystania przez ZTM połączeń szy-nowych jest sensowna. Tramwaje w Warszawie (poza kilkoma miejscami) nie stoją w korkach. Jednak polityka ta powinna być chyba mocniej akcentowana np. po-przez informacje na przystankach oraz w prasie lokalnej. Wówczas byłoby znacznie mniej pretensji zdezorientowanych pasażerów.
Agnieszka Pająk-Czech