REKLAMA

Białołęka

inwestycje »

 

Nowy most na Płochocińskiej coraz bliżej. Podpisali umowę

  22 lutego 2025

alt='Nowy most na Płochocińskiej coraz bliżej. Podpisali umowę'
źródło: Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta

Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta podpisał umowę na wykonanie robót budowlanych nowego mostu w ul. Płochocińskiej nad odnogą Kanału Żerańskiego. Co stanie się ze starą przeprawą i czy grożą nam utrudnienia w ruchu na czas budowy nowego mostu?

REKLAMA

Podpisana została umowa na wykonanie robót budowlanych związanych z rozbudową ul. Płochocińskiej nad kanałem prowadzącym dawniej do Faelbetu. Prace będą polegały na budowie nowego mostu, który na jakiś czas zastąpi ten stary. Mężczyzna maluje ścianę w domu za pomocą wałka Malowanie ścian i sufitów: wybór kolorów, techniki, narzędzia
Malowanie ścian to jedna z najprostszych i najbardziej efektywnych metod na odświeżenie wnętrza i nadanie mu zupełnie nowego charakteru. Odpowiednio dobrany kolor farby potrafi wizualnie powiększyć przestrzeń, dodać jej przytulności lub wyrazistości. Jak malować ściany, aby cieszyć się doskonałym efektem? Jaki kolor ścian do pokoju wybrać, jaką technikę malowania zastosować oraz jakie narzędzia będą potrzebne do jej realizacji? Tego dowiesz się z naszego poradnika.

Nowy most nad kanałem

Most będzie budowany po południowej stronie obecnie użytkowanej przeprawy, która jest w złym stanie technicznym. Jak informują urzędnicy, przejazd ulicą Płochocińską ma być możliwy przez cały czas realizacji prac. Na moście wyznaczone zostaną dwa pasy ruchu - po jednym w każdym kierunku. Powstanie także chodnik. Poza budową nowej przeprawy o długości około 70 metrów, prace obejmą też przebudowę sieci gazowej, wodociągowej, elektroenergetycznej i oświetlenia drogowego oraz budowę kanalizacji deszczowej. Rozebrana zostanie także nieczynna sieć ciepłownicza.

Kup bilet

Co stanie się ze starym mostem?

Dokumentacja projektowa dotyczy budowy dwóch mostów. Inwestycja została podzielona na dwa etapy. Pierwszy z nich, czyli ten który właśnie się rozpoczyna, oznacza budowę mostu po południowej stronie istniejącej przeprawy, z chodnikiem po jednej stronie.

Kolejny etap, który będzie połączony z przebudową ulicy Płochocińskiej (gdzie nie ma obecnie drogi rowerowej), oznacza budowę drugiego mostu z kolejnym chodnikiem i drogą dla rowerów.

- W ramach realizacji I etapu nie rozbieramy starej przeprawy. Sposób jej wykorzystania do czasu budowy drugiego z nowych mostów będzie jeszcze analizowany przez Zarząd Dróg Miejskich - informuje SZRM. Inwestycja ma zostać zakończona w ciągu 16 miesięcy, a koszt budowy nowej przeprawy wyniesie około 24,2 mln zł.

JR

.
 

REKLAMA

Komentarze (4)

# Ewcia

24.02.2025 09:23

Wspaniale, ale inwestycja jak zazwyczaj - niczego nie zmieni. Primo, most jest nad odnogą kanału, która nie ma żadnego zastosowania. Zapewne taniej i lepiej byłoby ją po prostu zasypać. Secundo - budowany most będzie miał identyczną przepustowość a już teraz tworzą się tam gigantyczne korki, bo miasto wydaje kolejne pozwolenia na osiedla zupełnie nie przejmując się brakie infrastruktury drogowej. Więc pytanie, czemu miasto nie realizuje swojej strategii, która już lata temu przewidywała największy przyrost ludności właśnie na Białołęce i nie inwestuje w infrastrukturę, tylko ogranicza się do planu minimum? To nie jest nic nadzwyczajnego - okres eksploatacji starego mostu dobiegł końca, więc trzeba go czymś sensowym zastąpić a nie po łebkach...

# Mich

25.02.2025 19:27

Przepustowość na Płochocińskiej nie ma w tym momencie znaczenia. Po pierwsze, żeby ją zwiększyć trzeba by przebudować wszystkie 3 wiadukty drogowo-kolejowe. Po drugie na dalszym odcinku wszyscy wjadą na Modlińską i tak utkną w korku na wjazdach na s8. Co może pomóc to most nad kanałem żerańskim od annopola z tramwajem i trasą końcową tramwaju przy marywilskiej 44. Tam mogłby być parking i tym tramwajem w jakieś 10 minut możnaby być przy metrze Bródno. Ten most to tylko po to by nie trzeba było za chwilę całkowicie zamknąć Płochocińskiej.

# Hubert

06.03.2025 12:12

Pani Ewcio, most będzie miał większą przepustowość niż obecny. Ponieważ będą wykonane dwa obiekty mostowe. Problemem jednak jest kolejny odcinek pod wiaduktami ulicy Marywilskiej, które nie pozwalają na wykonanie drogi dwupasmowej. W każdym razie dobrze że są to jednak przemyślane inwestycje a nie tak jak Pani sugeruje wydawanie pieniędzy w błoto.

REKLAMA

# Zbggjh

18.03.2025 21:43

Ciepła woda w kranie, co ty jakimś trolem jesteś ?
Pewnie zawsze mogło by być gorzej z mostu zrobili by ścieżkę rowerową.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Promocje Cyfrowe.pl
Promocje Cyfrowe.pl
Promocje Cyfrowe.pl

REKLAMA

REKLAMA

Lato 2025
Lato 2025
Lato 2025