REKLAMA

Bemowo

komunikacja »

 

Mogło nie być przesiadki na Świętokrzyskiej, ale...

  12 listopada 2014

alt='Mogło nie być przesiadki na Świętokrzyskiej, ale...'
Na starym peronie stacji Świętokrzyska czeka nas przesiadka w drodze do południowych dzielnic.
źródło: Wikimedia Commons

Podczas dyskusji nad ewentualnym skracaniem linii autobusowych z Bemowa do ronda Daszyńskiego urzędnikom i mieszkańcom umknął pewien szczegół. W istniejących tunelach metra już teraz mogłyby kursować trzy linie.

REKLAMA

Podstawowym argumentem przeciwko skróceniu np. linii 105 była bliskość stacji Rondo Daszyńskiego i Świętokrzyska.

- Nie chcemy przesiadać się raz na rondzie Daszyńskiego i drugi raz na Świętokrzyskiej, żeby dojechać np. na Ursynów - mówili mieszkańcy. - A już zupełnie bez sensu jest przesiadka do II linii metra, jeśli chcemy jechać do centrum.

A gdyby tak wyeliminować jedną przesiadkę? W amsterdamskich schematach sieci metra są cztery linie. Dwa razy więcej niż w Warszawie? To złudzenie. Jedna z linii jest tylko szybkim tramwajem z podwójnym zasilaniem, na śródmiejskim odcinku trasy korzystającym z tunelu metra. Pozostałe trzy linie na długich odcinkach korzystają z tych samych tuneli, zaś między ścisłym centrum a obwodnicą jest tylko jeden tunel. Na stacjach zatrzymują się naprzemiennie pociągi dwóch linii metra albo szybkie tramwaje - trasy rozwidlają się dopiero na przedmieściach.

W Warszawie łącznik starych i nowych tuneli znajduje się między stacjami Rondo ONZ i Centrum. Możliwe jest zatem uruchomienie III linii metra na odcinku rondo Daszyńskiego - Kabaty (lub krócej: rondo Daszyńskiego - Wilanowska) z pominięciem Świętokrzyskiej. Z perspektywy mieszkańców Bemowa taka linia miałaby same zalety: wyeliminowałaby konieczność przesiadki i skróciła czas przejazdu zarówno do stacji Centrum, jak też na Służewiec, na którym pracuje wielu mieszkańców. Z perspektywy mieszkańców Bemowa taka linia miałaby same zalety: wyeliminowałaby konieczność przesiadki i skróciła czas przejazdu zarówno do stacji Centrum, jak też na Służewiec, na którym pracuje wielu mieszkańców. Czy jest realna?

- Niestety nie - odpowiada Krzysztof Malawko, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego. - Tunel pod Parkiem Świętokrzyskim był od początku projektowany jako techniczny, jest jednotorowy i nie spełnia wymogów, by uruchamiać na nim przewozy pasażerskie.

Gdyby krótki tunel zaprojektowano od razu dla regularnych kursów, nowy system sterowania ruchem poradziłby sobie ze skręcającymi pociągami. Na stację Śródmieście co minutę podjeżdża przecież SKM-ka albo pociąg Kolei Mazowieckich, w sumie łącznie z sześciu kierunków. Niestety zabrakło wyobraźni... albo wizyty w Amsterdamie.

DG

 

REKLAMA

Komentarze (5)

# mnuuu

12.11.2014 15:03

Lol, co za kretynizm! Linia metra łącząca Rondo Daszyńskiego i Ursynów, paranoja. Dobrze, że po wyborach zniknie ten temat raz na zawsze

# jkj

13.11.2014 16:29

Hahaha no błagam! Ma być specjalnie trasa z połowy I i połowy II linii bo komuś się nie chce trzech minut spędzić na przejście na peron innej linii metra? Mam nadzieję, że to żart.

# cmmm

13.11.2014 19:30

A właśnie ze super pomysł, a czemu nie miało by być tzw III linii metra bemowo -kabaty. Szkoda tylko że nie pomyśleli o tym wcześniej

REKLAMA

# -marek

14.11.2014 21:58

Też popieram - sensowny pomysł! skróci czas i zwiększy wygodę.

# gorgylus

15.11.2014 10:45

Zamist wywijasów II linii metra powinna być linia okrężna spajająca wszystkie dzielnice.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA