REKLAMA

Legionowo

komunikacja »

 

Modernizacja linii kolejowej

  1 września 2006

Zbliża się moment rozpoczęcia modernizacji linii kolejowej na terenie naszego powiatu. Chociaż nie jest to takie proste.

REKLAMA

Wydanie decyzji lokalizacyjnej poprzedza skomplikowana procedura - gmina zawiadamia najpierw mieszkańców o rozpoczęciu postępowania, następnie musi uzyskać opinię kilkunastu instytucji, takich jak zarządy dróg czy dostawcy mediów, powiadomić właścicieli nieruchomości, na terenie których prowadzona będzie inwestycja, projekt decyzji poddać pod konsultacje społeczne i na koniec raz jeszcze uzyskać opinię tych samych instytucji. Natomiast przy odcinku E65 zasto-sowano przepis ustawy mówiący, że jeżeli wójtowie, burmistrzowie lub prezydenci miast nie wydadzą decyzji lokalizacyjnej w ciągu dwóch miesięcy, robi to za nich wojewoda. Decyzję lokalizacyjną wydał więc wojewoda mazowiecki, dwóch wójtów tę decyzję oprotestowało.

Koncepcję programowo-przestrzenną dla odcinka LCS Nasielsk, w tym powiatu legionowskiego, przygotowała firma CBP-BBK "Kolprojekt" sp. z o.o. z Warszawy. Podstawowe założenia koncepcji: W związku z projektowaną prędkością pociągów zostaną zlikwidowane wszystkie przejścia dla pieszych przez tory na poziomie torów. Powstaną dwa tunele dla pieszych, jeden na stacji kolejowej w Legionowie, drugi na przystanku kolejowym Legionowo-Przystanek. Likwidacji ulegnie przejazd kolejowy w ciągu ulic Parkowej i Wyszyńskiego, zamiast niego ma powstać tunel (na 26 kilometrze trasy kolejowej) o długości 404 metrów w ciągu ul. Krakowskiej pod rondem, kończąc się w Alei Róż. Likwidacji ulegnie przejazd kolejowy w ulicy Partyzantów w Chotomowie. Zastąpi go wiadukt przesunięty w stosunku do obec-nego przejazdu o ok. 130 metrów w stronę Warszawy (km 29). Likwidacji ulegnie przejazd kolejowy łączący miejscowości Trzciany i Olszewnicę Nową. Zamiast niego powstanie tunel na przedłużeniu drogi do miejscowości Krubin na 34 km trasy kolejowej. Likwidacji również ulegnie przejazd kolejowy łączący Bożą Wolę z miejscowością Janówek Pierwszy w tym miejscu powstanie również tunel otwarty wraz z przejściem dla pieszych (km 36). Przejazd kolejowy na ul. Polnej w Legionowie pozostanie w zasadzie bez zmian, tyle że bez przejścia dla pieszych. Bez zmian, jeśli się nie rozsypie do tego czasu, pozostanie wiadukt kolejowy w ciągu drogi 61 czyli w ul. Warszawskiej.

Tyle Koncepcja

Przed wakacjami odbyło się spotkanie władz Legionowa, gminy Jabłonna i sta-rostwa powiatowego z jej autorami. Podczas spotkania ustalono, że przedstawiciele samorządów przedstawią w ciągu dwóch tygodni swoje uwagi.

W odpowiedzi na interpelację, którą złożyłem podczas sesji rady powiatu otrzymałem m.in. dokument z dnia 17 sierpnia 2006, "Uwagi do koncepcji PR LCS Nasielsk", z którego wynika:

  1. Projektowany na 26 km (Al. Róż-Krakowska) tunel znajduje się w kolizji z budowaną obecnie instalacją sanitarną i powinien być zastąpiony wiaduk-tem.
  2. W planie zagospodarowania przestrzennego miasta Legionowo znajduje się tunel w ul. 3 Maja nie uwzględniony w koncepcji.
  3. Likwidowane przejścia dla pieszych na ul. Polnej, Krasińskiego i Parkowej powinny być zastąpione tunelami.
Takie jest w największym skrócie stanowisko władz samorządowych. Niepokoi nas jednak to, że tak późno władze miasta i powiatu zdecydowały się je przedstawić projektantom. Pozostaje mieć nadzieję, że lepiej późno niż wcale.

Janusz Kubicki
radny powiatu legionowskiego
przewodniczący Społecznej Rady Pasażerów

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuLegionowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuLegionowo

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe