REKLAMA

refleks chlodnictwo 2024-11-21 1refleks chlodnictwo 2024-11-21 2refleks chlodnictwo 2024-11-21 0
Misz@masz
  31 lipca 2024  

Sprzedawcy prądu ślą pisma do klientów. Oto co oznaczają

Najwięksi dostawcy energii w Polsce informują swoich klientów o możliwości skorzystania z taryf dynamicznych od 24 sierpnia. To rewolucyjna zmiana, która pozwoli na rozliczanie się za zużytą energię według bieżących giełdowych cen. Problemem jest brak narzędzi ułatwiających korzystanie z tej nowości, jak aplikacje na telefon, oraz brak szerokiej kampanii informacyjnej - czytamy w Business Insider Polska.

REKLAMA

marywilska 7 dni w tygodniu 2marywilska 7 dni w tygodniu 0

Taryfy dynamiczne mogą umożliwić Polakom korzystanie z urządzeń elektrycznych wtedy, gdy prąd jest najtańszy. Jednak to oferta tylko dla chętnych, bo nie wszystkim będzie się opłacać. Wysokość rachunku będzie zależała od bieżących cen energii na giełdzie, które nie zawsze są przewidywalne, i od naszych przyzwyczajeń w korzystaniu z urządzeń elektrycznych.

"Problem polega na tym, że żaden sprzedawca nie dał klientom narzędzia do tego, by mógł odczytywać ceny energii i własne zużycie, a następnie na tej podstawie symulować korzystne dla siebie rozwiązania i podejmować decyzje" - zauważa w rozmowie z Business Insider Polska Mariusz Bednarski z PySense. Dodaje, że koncerny energetyczne nie zdecydowały się na szeroką akcję edukacyjną, choć wcześniej chętnie wydawały pieniądze np. na billboardy wskazujące, że wysokie ceny prądu to wina UE i Rosji.

Według ekspertów świadomość wśród odbiorców, na czym polega ta rewolucja w rachunkach za prąd, jest niewielka, dlatego chętnych do skorzystania z nowych taryf będzie niewielu. Mariusz Bednarski z PySense komentuje: "Ewidentnie zabrakło edukacji, bo klienci nie mają dziś wiedzy na temat tego, czy taryfy dynamiczne mogą być dla nich opłacalne, czy nie".

Koncerny energetyczne w nieoficjalnych rozmowach przekonują, że będą gotowe na dzień 24 sierpnia z wprowadzeniem nowych ofert. Pytanie tylko, czy na takie oferty będą gotowi klienci. Brak szerokiej kampanii informacyjnej i narzędzi dla klientów jest o tyle zastanawiający, że w poprzednich latach koncerny energetyczne chętnie wydawały pieniądze na cele edukacyjne.

Źródło: businessinsider.com.pl

 

REKLAMA

autoreklama tustolica 2autoreklama tustolica 0

Najnowsze misz@masze

REKLAMA

marywilska mikolajki 2025 1marywilska mikolajki 2025 2marywilska mikolajki 2025 0

Najnowsze informacje na Tu Stolica

REKLAMA

smaki zycia 2024-09-03 2smaki zycia 2024-09-03 0

REKLAMA

pan materac black week 2025 2pan materac black week 2025 0

REKLAMA

marywilska najlepszy adres 3marywilska najlepszy adres 0

REKLAMA

san giovani ogolny 2021-09-29 nowy 1san giovani ogolny 2021-09-29 nowy 2san giovani ogolny 2021-09-29 nowy 0

REKLAMA

marywilska niedziele 3marywilska niedziele 0

REKLAMA

moje bielany 004 1moje bielany 004 2moje bielany 004 0

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

cmp 09-2025 3cmp 09-2025 0