Mieszkańcy: pętla dla 114 przy cmentarzu Północnym
21 maja 2013
Bielany chcą przedłużenia trasy autobusu 114, z pętlą przy bramie wschodniej cmentarza Północnego i poprowadzenia jej przez Młociny w obu kierunkach. - Nasza dzielnica się rozrasta, a 90 procent mieszkańców przybywa właśnie w rejonie Młocin - mówi Ilona Soja-Kozłowska, bielańska radna.
- Powodem ograniczeń są finanse. W tym roku zabrano nam z budżetu 190 mln zł, czyli 10 procent, ale zmiany na Bielanach w porównaniu z innymi dzielnicami nie są duże. Planujemy, że 121 będzie rzadziej jeździł w weekendy. Wyjedzie później i skończy wcześniej. Łączymy 156 ze 140, który teraz będzie miał dłuższą trasę, zwłaszcza po Pradze i Targówku i w związku z tym ma jeździć rzadziej, bo co 30 minut. Na Bielanach po wydłużeniu metra układ komunikacyjny jest stabilny - dowodzi przedstawiciel ZTM Dobiesław Kadnow.
- Miło wspominamy wprowadzenie linii 112, także 114. Nie można powiedzieć, że w przeszłości zmiany wprowadzane przez ZTM były tylko złe. Jesteśmy bardzo zadowoleni z komunikacji poprzecznej, dzięki czemu udało się połączyć metro z Piaskami i Chomiczówką, ale niedobory w naszej dzielnicy są bardzo duże. Myślimy o tym, żeby skierować 203 przez Encyklopedyczną. Słyszeliśmy, że gdy zacznie się budowa centrum handlowego, ta ulica będzie przebudowywana. Wtedy to zrobimy - mówi Kadnow. Musimy mieć dobry dojazd do metra ze wszystkich stron. A zwłaszcza z Młocin jest kiepsko - uważa radna Joanna Radziejewska.
Stacja metra Młociny z tym rejonem Bielan wspólną ma jedynie nazwę. Piechotą to dwa do czterech kilometrów, a więc dystans tylko dla piechurów zaawansowanych.
- Myślimy między innymi o tym, żeby skierować 203 przez Encyklopedyczną. Słyszeliśmy, że gdy zacznie się budowa centrum handlowego, ta ulica będzie przebudowywana. Wtedy to zrobimy - mówi Kadnow.
- Wiemy, że na razie na Encyklopedyczną nie ma pieniędzy. Potrzebujemy tego autobusu nie tylko na Młocinach, ale na całych Bielanach. Rozwozi ludzi do przychodni, żłobków i przedszkoli. Trzeba pomyśleć nad rozwiązaniami. Nasz główny postulat to jednak sprawa autobusu 414. Uważamy, że trzeba przedłużyć jego trasę i pętlę z UKSW przenieść w okolice bramy wschodniej cmentarza Północnego - postuluje Katarzyna Błachnio z Samorządu Mieszkańców Młocin.
ZTM po dyskusji ustąpił i zgodził się na większość proponowanych zmian. Co do pętli, zwraca jedynie uwagę na brak we wskazanym miejscu zatok autobusowych. Gdyby zostały zrobione, transportowcy są za. Zatoki powinna zrobić jednak dzielnica.
- My nie mamy pieniędzy. Nasz cały budżet inwestycyjny wynosi 9 mln zł, z czego 7 mln pochłonie budowa ul. Reymonta. Chętnie jednak pomożemy przy zmianie organizacji ruchu i wtedy jakieś pieniądze wysupłamy - obiecuje wiceburmistrz Grzegorz Pietruczuk.
Połączone siły dwóch komisji rady dzielnicy wystosowały wnioski, z którymi ZTM obiecał się zapoznać i poważnie je rozpatrzeć: przedłużenie trasy 414, aby 303 jeździł wcześniej i częściej oraz przywrócenie choć jednej ze zlikwidowanych linii tramwajowych.
- Takiej, która jeździłaby z Broniewskiego na Mokotów - upiera się Ryszard Zakrzewski.
mac