REKLAMA

Bielany

drogi »

 

Mieszkańcy Młocin nie chcą S7 na Pułkowej

  26 sierpnia 2013

alt='Mieszkańcy Młocin nie chcą S7 na Pułkowej'

Blady strach padł na Młociny. GDDKiA ponownie rozważa przebieg drogi ekspresowej łączącej A2 z wylotem na Gdańsk. Pod uwagę brane są trzy warianty, w tym coraz poważniej poszerzenie ul. Pułkowej. - To byłaby katastrofa. Młociny zostałyby przecięte na pół - martwią się mieszkańcy i ślą protesty. Już wysłano prawie 200 podpisów.

REKLAMA

Dla przyszłego przebiegu trasy S7 oficjalnie zostały zgłoszone trzy warianty. Wariant I, w którym trasa miałaby biec wzdłuż Pułkowej a następnie Kolejowej w Łomiankach i do tego wariant IIA i IIB, czyli tzw. trasa mszczonowska. Biegłaby po obrzeżach Puszczy Kampinoskiej, za cmentarzem Północnym i przez Bemowo.

- Dla tego rozwiązania powinniśmy stworzyć koalicję ogólnowarszawską. Puszczenie trasy przez Pułkową to byłaby katastrofa. Młociny Wschodnie, oddzielone trasą, zostałyby kompletnie pozbawione infrastruktury - bez sklepów, szkoły, bez niczego. My też zostalibyśmy oddzieleni od połączenia z miastem. Droga ma mieć po trzy pasy w każdym kierunku plus po dwa awaryjne. Poziom hałasu i zanieczyszczeń byłby trudny do wytrzymania. Młociny zostałyby zasłonięte siedmiometrowymi ekranami - mówi Agnieszka Gola z Samorządu Mieszkańców Młocin.

W celu obrony przed najbardziej przerażającym wariantem mieszkańcy Młocin próbowali zawiązać wspólny front z przedstawicielami samorządów Łomianek, Dąbrowy, Radiowa i Bemowa. Na spotkanie w szkole przy ul. Balaton przybyli tylko ci pierwsi. Okazało się, że o wspólnym froncie można pomarzyć. Obecni na spotkaniu przedstawiciele Łomianek promują koncepcję tzw. trasy nadwiślańskiej, która została przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad odrzucona, więc szanse na jej przeforsowanie są małe. Z kolei nie odpowiada im koncepcja mszczonowska i byliby za poprowadzeniem S7 przez Pułkową.

Za wariantem pierwszym mogą głosować także mieszkańcy Bemowa, bo trasa omijałaby ich dzielnicę, a przy pozostałych rozwiązaniach biegnie przez środek osiedla. To im oczywiście bardzo przeszkadza.

Ostatecznie lepiej nad Wisłą

Przeciwko trasie mszczonowskiej przemawiają analizy, według których ruch na niej byłby nieadekwatnie mały do poniesionych kosztów, a Polska dostała z rezerwy europejskiej 10 mld zł na drogi. Wariant II to koszt ok. 4 mld. Poszerzenie Pułkowej będzie o co najmniej miliard tańsze. Tak wynika z nieoficjalnych ustaleń. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oficjalnie nie potwierdza tej informacji.

- Szacunki dotyczą zawsze całej trasy, nie poszczególnych wariantów. Ile droga będzie kosztować zależy od wybranego wariantu, decyzji środowiskowej i innych uwarunkowań. Koszt co najmniej 3 mld zł trzeba jednak przyjąć na pewno - mówi Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka GDDKiA.

- Jesteśmy absolutnie przeciwko S7 na Pułkowej. Gdyby został odrzucony wariant mszczonowski, to jesteśmy za trasą nadwiślańską, którą potraktowalibyśmy jako mniejsze zło. Natomiast wariant I dla nas odpada. W takim przypadku zostalibyśmy przecięci na pół. Pod trasą przewidziano tylko jedno przejście. Wiele domów zostałoby przeznaczonych do likwidacji, w tym restauracja McDonald's. Wycięte zostaną hektary lasu i parku Młocińskiego. Pogorszy się komunikacja z centrum miasta, ponieważ przewidziano tylko dwa wjazdy na trasę. Absolutnie musimy obronić Młociny przed tym wariantem - dowodzi Zbigniew Klukowski, przewodniczący rady Samorządu Mieszkańców Młocin.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad na razie zorganizowała spotkania informacyjne dla mieszkańców poszczególnych regionów, przez które ma prowadzić trasa. Następnie mają zostać przeprowadzone konsultacje społeczne.

Maciej Weber

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (31)

# inzynier_wwa

27.08.2013 11:03

Szanowni Państwo,
żaden z proponowanych wariantów nie jest obwodnicą i każdy powoduje wrzucenie ruchu do miasta i przecięcie na pół którejś dzielnicy.
Wariant I to rozcięcie Młocin i wprowadzenie ruchu S-7 ciągiem Wisłostrady aż do S-8 z Mostem Grota.
Wariant II i II-B to rozcięcie północnych Bielan (Radiowo, Wólka Węglowa, Chmoczówka) i Bemowa na pół! Wprowadzenie ruchu do S-8 w połowie Bemowa!
Gdzie podziały się pozostałe warianty? Nie ma nawet wariantu nadwiślańskiego... A wniosek o decyzję środowiskową GDDKiA chce złożyć w tym roku.
GDDKiA nie zaproponowała innych wariantów! Ani nadwiślańskiego, ani okalającego Warszawę od zachodu (do Babic i węzła Konotopa z A2 lub w okolicach węzła z Lazurową). Proszę przypomnieć spotkania "informacyjne" GDDKiA z czerwca 2013 r. - brak jakiejkolwiek dyskusji i uwzględniania protestów i sugestii Mieszkańców. Gorzej jak za komuny, bo w latach 70. kiedy budowano Wisłostradę, ocalono pierwotnie planowany do przecięcia na pół, LAs Bielański.
Prosimy o wsparcie w naciskach na GDDKiA, aby wzięła pod uwagę zdrowie i komfort życia kilkuset tysięcy mieszkańców Warszawy i okolice, celem niewprowadzania tras ekspresowych w środek dzielnic. Prosimy o obwodnice!

# Chris

27.08.2013 13:24

Warszawa jest tak głupio pobudowana i rozciągnięta wzdłuż rzeki, że ciężko zrobić jakiś sensowny ring nie naruszając spokoju mieszkańców różnych dzielnic. Ja akurat jestem z Radiowa i np. wariant IIb - spowodowałby najwięcej wycinki lasów. Wariant I - Młociny i tak mają Sajgon na Pułkowej, a będą ekrany, z drugiej strony zrobienie drogi starym śladem też może nie mieć sensu bo Al. Prymasa się korkuje. Na Radiowie przydała by się nowa ulica, która odciąży Arkuszową. - tj. ul. Janickiego do Lasek i Izabelina.

# Bem

28.08.2013 07:30

Bemowo jest już przecięte S8 na pół,ma latające samoloty z Okęcia (28% startów z Okęcia) i Lotniska Babice i jeszcze jedna trasa ze 100 000 tys.aut na dobę.
O 5 rano hałas z trasy S8 niemiłosierny.

REKLAMA

# Z Bemowa

28.08.2013 07:50

Wariant II na Bemowie przebiega bezpośrednio obok dwóch szkół i trzech przedszkoli. W szkole przy Oławskiej uczy się około 900 dzieci. Szkoła i przedszkole(trzy lata temu powiększone) przy Andriollego sąsiaduje dodatkowo także z planowanym węzłem NS(S7/S8). Prawdopodobnie będzie to największy węzeł komunikacyjny Polski, większy od tego w Strykowie. O tym w mediach zupełnie cicho. Mam nadzieję, że już wiecie dlaczego część mieszkańców Bemowa jest na "nie".

# Tomek

28.08.2013 08:45

Rozumiem, że mieszkańcy Młocin masowo się nawzajem odwiedzają. Jedna połowa idzie na drugą stronę i wzajemnie... Co to za argument z tym "przecięciem na pół"? Mieszkam na osiedlu przeciętym na pół przez linię kolejową, ale jakoś nie odczuwam potrzeby bywania w drugiej połówce - każda ma swoje sklepy, a więcej atrakcji nie ma. I o co tu chodzi?

# Z Mlocin

28.08.2013 09:07

@Tomek
Chodzi o to, ze jak wyraznie napisano w artykule, na Mlocinach tylko po jednej stronie sa szkola, sklepy, poczta. Patrzac tylko na mape tego nie widac. Juz zdazalo sie, ze projektanci nie zauwazali Mlocin wsch. - przy budowie Mostu Polnocnego nie przewidzieli wjazdow i wyjzadow z osiedla. Determinacja mieszkancow spowodowala, ze nie zostali odcieci od swiata.
Jest jeszcze inny watek w temacie s7. Grunty pod wariant II byly rezerwowane od kilkudziesieciu lat. Wladze wydawaly zezwolenia na budowe domow i innych obiektow w scislej granicy z planowana inwestycja. Kto ma teraz ponosic konsekwencje? No chyba nie mieszkancy terenu, na ktorym obowiazuja plany zagospodarowania, a czesc domow przewidzianych do wyburzen, to budynki zasiedlone od pokolen - tak jest na Mlocinach.
Prawo powinno byc szanowane niezaleznie od protestow.

REKLAMA

# xxx

28.08.2013 09:28

#Tomek napisał(a) 28.08.2013 08:45
Rozumiem, że mieszkańcy Młocin masowo się nawzajem odwiedzają. Jedna połowa idzie na drugą stronę i wzajemnie... Co to za argument z tym "przecięciem na pół"? Mieszkam na osiedlu przeciętym na pół przez linię kolejową, ale jakoś nie odczuwam potrzeby bywania w drugiej połówce - każda ma swoje sklepy, a więcej atrakcji nie ma. I o co tu chodzi?

Chodzi o to, że wschodnia część Młocin jest jedynie częścią mieszkalną z zabudową domków jednorodzinnych. Pozbawiona jakichkolwiek usług. Szkoły, przedszkola, sklepy, poczta, apteka, przychodnie - wszystkie te usługi znajdują się w zachodniej części!

# BEMózg

28.08.2013 12:06

Główny Zarząd Dróg Krajowych i Autostrad? Redachtorze Webber, pobuuudka! To jest Generalna Dyrekcja, a nie Główny Zarząd. Główne zarządy to były za komuny w wojsku (np. Główny Zarząd Polityczny WP).
A propos przebiegu przez Bemowo - jestem mieszkańcem Bemowa i bardzo pragnę, aby S7 przebiegała przez naszą dzielnicę. Wówczas wreszcie będzie można bezkolizyjnie, sprawnie i bezpiecznie wyjeżdżać w stronę Gdańska, Torunia i Olsztyna.
S7 tylko przez Bemowo!!!

# inzynier_wwa

28.08.2013 12:24

Jestem mieszkańcem Bielan, dokładniej Chomiczówki, ale dalej od planowanej trasy w wariancie II. Byłem na spotkaniach z GDDKiA zarówno na Bielanach, jak i na Bemowie, rozumiem Państwa z Bemowa.
Przez Bemowo powinna przebiegać trasa N-S (to pod nią są rezerwy terenu), która wiązałaby się z Trasą Mostu Północnego - taki układ komunikacyjny poprawi przejazd w obrębie Warszawy i dzielnic. Natomiast S-7 w żadnym wypadku nie powinna biec tym korytarzem, gdyż:
1. Zabierze możliwość zbudowania trasy miejskiej (mniejsza liczna węzłów i dostępność).
2. Wrzuci cały ruch tranzytowy w środek Bielan i Bemowa - to nie są obwodnice, ani nawet wyloty, tylko przeloty!
Wariant przez Pułkową również jest nie do przyjęcia jako S-7. Co innego remont tej trasy i traktowanie jako wylot z Wisłostrady - tego przecież nie zlikwidujemy - jest potrzebny. Wariant nadwiślański - czyli i tak wrzucimy ruch w Wisłostradę, uratują się tylko Młociny o częściowo Łomianki, odetniemy miasto i Puszczę od Wisły.
Potrzebna jest obwodnica S-7 z przebiegiem do węzła Konotopa lub tzw. "wanny" S-8 - GDDKiA zasłania się teraz, że zbudowana w 2010 r. S-8 musiałaby zostać częściowo przebudowana w tym miejscu. To nich teraz GDDKiA kombinuje jak to zrobić, bo to cały czas oni odpowiadają za cały układ drogowy ekspresówek, czyli sami sobie zamknęli taką możliwość albo narazili Skarb Państwa na niepotrzebne wydatki (celowo?).
Budujmy obwodnice a nie przelotówki! Przelotowa to jest stara DK7 jak się jedzie do Gdańska (typowa inwestycja lat. 70 z obwodnicami - jednak - miast i przelotem przez wszelkie wioski i ogr. 50-70 km/h na połowie odcinka Płońsk-Mława i ruchem pod domami - teraz będziemy mieć szum i ekrany pod domami).

REKLAMA

# tsts

28.08.2013 12:27

#inzynier_wwa
Wariant nadwiślański to absurd podobnie jak ten okalający Warszawę od zachodu.
#Chris
Dokładnie tak jak napisałeś.
#Bem
Nie wiem czy zauważyłeś, ale trasa S8 tak naprawdę nie przecięła Bemowa na pół, co więcej poprawiła jego połączenia między poszczególnymi miejscami (Lazurowa, Powstańców Śląskich, Radiowa, Księcia Janusza) Jedynie lokalne Narwik i Marynin zostały przerwane. Myślisz, że jakby S8 nie powstała to te wszystkie ciągi zostałby ucywilizowane? Odpowiedź brzmi nie. Samoloty latają rzadko, więc nie jest to aż tak dokuczliwe. W którym miejscu? Jeśli to nie nowy budynek tuż przy trasie to należy naciskać na lepsze zabezpieczenia akustyczne, w innym przypadku wina kupującego, że nie sprawdził najbliższego sąsiedztwa.
#Z Bemowa
S7 przy Oławskiej planuje się w tunelu także nie widzę żadnego oddziaływania na szkołę. Dokładniej to szkoła przy Andrioleggo sąsiaduje z trasą między końcem tunelu a początkiem węzła, także będzie nomen omen częściowo w wykopie. Należy jednak zaprojektować odpowiednie zabezpieczenia akustyczne na tym odcinku aby droga nie była uciążliwa. Nie wiem kto Ci wmówił takie bzdury o większości nas Strykowem, ale to brednie. Jeśli to kłamstwo to ciężko aby się pojawiło w mediach. Ja wiem, bo to NIMBY.

# tsts

28.08.2013 13:08

#Tomek
Racja, ponadto kłamią ponieważ na przedłużeniu Papirusów planowany jest przejazd dla pieszych i rowerzystów. Jeśli boli likwidacja skrzyżowania z Muzealną niech poproszą o kładkę dla pieszych albo tunel. Przejazd przez Prozy ma zostać, następny niestety dopiero przy Wójcickiego. Nie ma miejsca na wiadukty lub tunele samochodowe przy dwóch pierwszy wymienionych ulicach.
#Z Mlocin
Czyli chciałbyś żeby kilkadziesiąt domków miało własny zjazd z TMP albo już obok S7 to nie? Masz Farsa i Prozy więc nie wiem w czym problem.
#inzynier_wwa
Nic nie rozumiesz... Co jest lepsze Twój tranzyt po korkującej się drodze GP w najwyżej wykopie z wieloma skrzyżowaniami czy bezkolizyjny węzeł i tunel? Przebudowa Pułkowej do S poprawi wszystko, najbliższe domy przy niej zostaną wyburzone i ich właściciele dzięki odszkodowaniu będą mogli wybudować nowe z dala od dużej drogi. Dalsze zabudowy zostaną lepiej ochronione przed i tak zwiększającym się ruchem. Nie rozumiesz, że nie ma miejsca na taki wariant? Narysuj mi na mapie jak niby poprowadzisz S7 tamtędy nie wycinając więcej lasów i wyburzając więcej domów niż obecne warianty. Obwodnice to masz po DK50 jak się nie chcesz pakować do Warszawy, na północy Warszawy nie ma możliwości innej obwodnicy ekspresowej jak po Alei Obrońców Grodna, Trasie AK i Toruńskiej, a S7 to tylko wlot do/wylot z tej obwodnicy. Szum masz już teraz, ekrany też. Przebudowa zmniejszyłaby do pierwsza niestety zwiększając drugie, ale lepsze to niż nic.

# tsts

28.08.2013 13:17

Argumenty tego samorządu Młocin są śmieszne i tyle.
#inzynier_wwa
Młociny to nie dzielnica w przeciwieństwie do Bemowa, S7 również go nie przetnie bo na lotnisku będzie węzeł, który wręcz połączy Żołnierzy Wyklętych z Generała Maczka, dalej będzie w tunelu aż do Księcia Bolesława już na wiadukcie.

REKLAMA

# Maja

28.08.2013 17:18

Właśnie, mieszkańcy jednej części odwiedzają drugą, bo po tej drugiej jest cała infrastruktura miejska, rejonowa szkoła podstawowa, poczta, sklepy i apteka. Po wschodniej części Młocin są wyłącznie domy i prowadzące do nich osiedlowe uliczki. Nie ma ŻADNEGO sklepu, po wszystko trzeba robić wycieczki na drugą stronę Młocin, co już w tym momencie jest utrudnione. Odwiedzanie drugiej połówki osiedla to nie jest w związku z tym kwestia towarzyska, ale konieczność. I na tym polega różnica.

# tsts

28.08.2013 17:23

Była na spotkaniu informacja, że można zgłaszać wnioski, postulaty, sugestie. Trzeba było zgłosić konieczność większej ilości przepraw przez drogę jeśli pokazane były niesatysfakcjonujące a nie teraz protestować w sprawie tego wariantu. Nikt przecież nie kwestionuje, że po jednej stronie są tylko domy a po drugiej różne usługi.

# arti-art

28.08.2013 18:57

#Tomek napisał(a) 28.08.2013 08:45
Rozumiem, że mieszkańcy Młocin masowo się nawzajem odwiedzają. Jedna połowa idzie na drugą stronę i wzajemnie... Co to za argument z tym "przecięciem na pół"? Mieszkam na osiedlu przeciętym na pół przez linię kolejową, ale jakoś nie odczuwam potrzeby bywania w drugiej połówce - każda ma swoje sklepy, a więcej atrakcji nie ma. I o co tu chodzi?
Proponuję zrobić przepust dla mieszkańców taki jak się robi nad lub pod autostradami :)

# Chill23

28.08.2013 19:58

#Tomek napisał(a) 28.08.2013 08:45
Rozumiem, że mieszkańcy Młocin masowo się nawzajem odwiedzają. Jedna połowa idzie na drugą stronę i wzajemnie... Co to za argument z tym "przecięciem na pół"? Mieszkam na osiedlu przeciętym na pół przez linię kolejową, ale jakoś nie odczuwam potrzeby bywania w drugiej połówce - każda ma swoje sklepy, a więcej atrakcji nie ma. I o co tu chodzi?

Niestety po wschodniej stronie Mlocin nie ma zadnej infrastruktury. Sklepy, szkola, poczta i przystanek autobusowy sa po stronie zachodniej. Mieszkancy w jakis sposob musza sie stamtad wydostac.Chyba, ze tylko samochodem.Bylby koszmar dla mieszkancow, gdyby inwestycja doszla do skutku.

# Z Bemowa

28.08.2013 23:39

@tsts
"S7 przy Oławskiej planuje się w tunelu także nie widzę żadnego oddziaływania na szkołę."
To jakoś kiepsko u Ciebie ze wzrokiem. Tunel (wywalczony zresztą po wielu protestach) zabezpiecza jedynie przed hałasem. Co się stanie ze spalinami? Poszukaj informacji na temat "kominowych wyrzutni spalin" i sam sobie odpowiedz. Pomijam już etap samej budowy. Szkoła sąsiaduje bezpośrednio z rezerwą (żeby było ciekawiej graniczy boiskiem) Dwa, trzy lata ciężkiej budowy są jak w banku. Super warunki do nauki, prawda?
"Dokładniej to szkoła przy Andrioleggo sąsiaduje z trasą między końcem tunelu a początkiem węzła, także będzie nomen omen częściowo w wykopie. Należy jednak zaprojektować odpowiednie zabezpieczenia akustyczne na tym odcinku aby droga nie była uciążliwa".
Jeżeli już, to szkoła i przedszkole przy Andriollego. Zapomniałeś także napisać o przedszkolach przy: Rosy Bailly i Kaden-Bandrowskiego.
Zabezpiecznia akustyczne są już znane na Bemowie. Szczególnie w miejscach przekraczających normy hałasu na mega-super-hipernowoczesnej S8. Tak miała być kurna wspaniała. Powtarzam, co ze spalinami kolego? Zdrowy rozsądek podpowiada jasno, że okolice ekspresówek to nie miejsce na szkoły i przedszkola.
"Nie wiem kto Ci wmówił takie bzdury o większości nas Strykowem, ale to brednie".
Stryków to trzypoziomowy węzeł po którym przetacza się w przybliżeniu 200-250 tysięcy pojazdów w ciągu doby?
"Jeśli to kłamstwo to ciężko aby się pojawiło w mediach"
Litości...
"Ja wiem, bo to NIMBY".
Nigdy nie opieram się na opiniach osób broniących swoich podwórek.
@BEMózg
Taczka, szpadel w dłoń i do roboty. Do roboty!

# eRDe

29.08.2013 09:02

#Z Bemowa napisał(a) 28.08.2013 23:39

Nigdy nie opieram się na opiniach osób broniących swoich podwórek.

Jeśli wypowiadasz się z Bemowa, to też bronisz swojego podwórka.

# Samorzad Mlocin

29.08.2013 09:36

Najistoniejszym argumentem przeciw S7 w ul. Pulkowej jest brak aletrnatywnego wyjazdu z Warszawy w kierunku Gdanska. W tym wariancie, ruch tranzytowy i lokalny, jest jedna droga wprowadzany niemal do centrum. Pelen paraliz miasta gwarantowany w razie jakichkolwiek utrudnien na trasie, a takze w czasie budowy.
Oczywiscie jestesmy absolutnie przeciw podzialowi Mlocin, bo jak widac z poprzednich komentarzy, jest to osiedle wzajemnie zalezne. Nie zgadzamy sie na wyburzenia domow, wycinke duzej czesci Parku Mlocinskiego i zagrozenie dla Debow Mlocinskich. Na naszym terenie nie bylo w planach takiej inwestycji i chcemy, by poszanowane zostaly plany zagospodarowania.
Wnieslismy do GDDKiA, ze przy szacowaniu kosztow poszczegolnych wariantow, konieczne jest zalozenie budowy tunelu na wysokosci Mlocin - inne rozwazanie nie jest po prostu mozliwe. Podane w artykule wyliczenia, tego nie uwzgledniaja
Zapraszamy na nasz profil na fb.

# aaa

29.08.2013 10:14

największy skandal, to chyba odcięcie trasą McDonaldsa - co ludzie będą jeść??!!!
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break