REKLAMA

Wola

różne »

 

Metro pod Towarową? "Optymistyczne wyniki"

  2 kwietnia 2019

alt='Metro pod Towarową? "Optymistyczne wyniki"'
źródło: Multiconsult Polska

Nie na Gocław, ale z Tarchomina do Wilanowa przez sam środek kompleksów biurowych na Woli - to nowa propozycja na trzecią linię metra.

REKLAMA

Nie ma go w oficjalnych planach. Nie obiecywał go w kampanii wyborczej Rafał Trzaskowski. Może się jednak okazać, że to właśnie metro pod Towarową okaże się strzałem w dziesiątkę - jeśli wierzyć raportowi zespołu analiz transportowych Multiconsult Polska. Zbadał on propozycję trzeciej linii metra, łączącej Tarchomin, Wolę, Ursynów i Wilanów, z przesiadką na linię M2 na rondzie Daszyńskiego.

Prosto pod Towarową

Według wciąż obowiązujących planów trzecia linia metra ma biec wielkim łukiem, łącząc Stadion Narodowy, rondo Wiatraczna i Gocław. Wydaje się jednak oczywiste, że osiedle to będzie docelowo obsługiwane tramwajem, dziwny pomysł na trasę trafi do kosza a dodatkowy peron na stacji Stadion Narodowy pozostanie pusty. Dlatego coraz częściej pojawiają się pomysły na nowy, lepszy przebieg trzeciej linii. Propozycja Multiconsult Polska zakłada budowę stacji m.in. na pl. Kercelego, czyli skrzyżowaniu Okopowej z al. "Solidarności".

- Schemat zakłada podłączenie linii w następujących węzłach: Aluzyjna, Winnica, Nowodwory, Erazma, Tarchomin, Białołęka-Ratusz, Modlińska, Żerań, Os. Ruda, Marymont, Sady Żoliborskie, Rondo Radosława, Muranów, Okopowa, Rondo Daszyńskiego, Pl. Zawiszy, Pl. Narutowicza, Bitwy Warszawskiej, Rakowiec, Woronicza, Postępu, Bokserska, Puławska, Ursynów, Ciszewskiego, Świątynia Opatrzności Bożej, Wilanów - wyjaśniają analitycy.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Czas do namysłu

Jak wynika z analiz, najbardziej obciążonym odcinkiem takiej linii byłby właśnie odcinek pod Towarową i Okopową. Podstawowym powodem jest oczywiście ogromne zagęszczenie miejsc pracy w rejonie ronda Daszyńskiego i Kercelaka, ale także ogólne zjawisko "przesuwania się centrum Warszawy na zachód".

W kampanii wyborczej Rafał Trzaskowski zapowiedział, że koncepcja III linii metra powstanie w tej kadencji, czyli do 2023 roku. Jest to jak najbardziej możliwe, ale poważnym problemem będzie znalezienie pieniędzy na budowę. Warszawa jest ciągle zadłużona a takie inwestycje, jak rozbudowa spalarni śmieci na Targówku (ostatnio miała kosztować ok. 1,7 mld zł) nie mogą czekać.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (11)

# Propagandzista

03.04.2019 09:28

M3 jak M1 - bądzmy poważni. Metra nie buduje się za drobne tylko za ciężkie pieniądze nas wszystkich. Nie róbmy dubla tylko metro tam gdzie jest potrzebne, czyli Ursus --> Włochy/Mokotów --> Wawer

# Derk1

03.04.2019 22:06

Super przebieg, robić!!

# LDW

04.04.2019 14:24

Jestem za od razu bym skorzystał

REKLAMA

# Marcinek

05.04.2019 14:16

Wreszcie ktoś pomyślał, do roboty z tym projektem!

# Truth

05.04.2019 22:53

Swietny projekt, bo dowozi ludzi z odleglych dzielnic jak Tarchomin, Bialoleka czy Wilanow do glownych miejsc pracy w Waw - zarowno w rejonie ronda Daszynskiego jak i Mordoru, jak rowniez daje mozliwosc szybkiego dojazdu do scislego centrum przesiadajac sie w M2 na Daszynskiego. Kopac! Nasze dzieci beda mialy komunikacje jak marzenie :) nigdy tego nie osiagniemy, jesli nigdy tego nie zaczniemy

# Drakon61

06.04.2019 04:35

Brawo i jeszcze raz brawo. Byłaby to wspaniała inwestycja. Najrozsądniejszy przebieg 3 linii metra!

REKLAMA

# qvertz

06.04.2019 10:05

Gdyby Jaki był prezydentem, to projekt miałby szansę na realizację, bo ten młody człowiek naprawdę chciał coś pozytywnego zrobić dla mieszkańców Warszawy. Obecny prezydent i jego zastępcy wolą uprawiać samogwałt intelektualny w postaci wspierania lgbt+. O samym projekcie wiele pisano, jest perspektywiczny i ma uzasadnienie ekonomiczne, poparte naukowymi analizami. Ale przy takiej lewackiej władzy ma niewielkie szanse na realizację. Oni wolą sadzić kapustkę i marchewkę w środku miasta i stawiać nam rowerki z hulajnogami (podstawa :) warszawskiego transportu miejskiego:)))).

# bbbb

11.04.2019 23:19

pytanie po co metro na Wilanów - przecież będzie tramwaj (również można wybudować dodatkowo tramwaj wilanów - metro wilanowska - dalej połaczenie tramwajowe do mordoru).
pytanie po co metro na Tarchomin (tramwaje do mlocin),
budować metro łukiem: radosława - towarowa okopoa plac zawiszy plac narutowicza gus politechnika saska gocław

# zebry

07.05.2019 19:07

Swietny projekt podparty analizą. Bardzo, bardzo dobry.

REKLAMA

# Udet1123

22.05.2019 17:18

#Propagandzista napisał(a) 03.04.2019 09:28
M3 jak M1 - bądzmy poważni. Metra nie buduje się za drobne tylko za ciężkie pieniądze nas wszystkich. Nie róbmy dubla tylko metro tam gdzie jest potrzebne, czyli Ursus --> Włochy/Mokotów --> Wawer

Ursus i Wlochy mają SKM. M3 Powinna łączyć Daszyńskiego z Dw. Centralnym i M1 np. Politechnika.

 Pani Wiosna

24.05.2019 23:33

Internet w Polsce powinien być dla wszystkich bezpłatny i wolny od jakiejkolwiek cenzury! #wiosna @wiosnabiedronia @KGawkowski
https://imgbbb.com/image/emzjZ
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024