Metrem na Bródno. W piątek zamykają Kondratowicza
26 lutego 2019
Przed nami dwa i pół roku utrudnień, związanych z budową metra na Bródnie i Zaciszu.
Według pierwotnych zapowiedzi ulica Kondratowicza miała zostać zamknięta w połowie lutego. Ostatecznie okazało się, że przygotowania zajmą nieco więcej czasu a pogoda nie sprzyja, więc zmiany w ruchu przełożono na noc z piątku na sobotę 1/2 marca. Aby uniknąć całkowitego paraliżu Bródna, wyznaczono kilka buspasów: na Matki Teresy (od Chodeckiej do Wincentego, w obu kierunkach), Chodeckiej (od Krasiczyńskiej tylko w kierunku Matki Teresy), Łojewskiej (w kierunku Łabiszyńskiej) oraz Wyszogrodzkiej i Bartniczej (w kierunku Wysockiego).
Metro w drodze na Bródno. P+R zamiast bazaru?
Budowa ostatniego odcinka II linii podziemnej kolei może ruszać. 28 września podpisano umowę z firmami Astaldi i Gülermak, które zbudują stacje pod Kondratowicza.
Dodatkowo na skrzyżowaniu Matki Teresy z Chodecką powstało rondo.
Uwaga na Wincentego
Zmiany zostaną wprowadzone również na skrzyżowaniu Wincentego, Matki Teresy i Gilarskiej. W godz. 6.00-21.00 na Wincentego w kierunku ronda Żaba będą mogły wjechać wyłącznie autobusy, taksówki, miejski transport osób niepełnosprawnych i pojazdy służb miejskich. Na tej drodze będzie ograniczony także ruch samochodów od ul. Niwa w kierunku północnym.
Co z Zaciszem?
Stacja Zacisze zlokalizowana będzie wzdłuż ulicy Figara, przy skrzyżowaniu z Codzienną, Rolanda i Spójni. Na potrzeby jej budowy na trzy miesiące wyłączone z ruchu będzie skrzyżowanie Rolanda, Figara, Spójni i Codziennej. Ponadto na ulicach osiedla wprowadzone będą zmiany związane z budową dwóch wentylatorni. Zamknięta będzie Władysława Łokietka pomiędzy Chojnowską i Samarytanką. W kolejnym etapie prace przeniosą się na Samarytankę, ale otwarta będzie już Władysława Łokietka. Na razie nie znamy jeszcze terminów utrudnień na Zaciszu.
Cel: 2021
Do 2021 roku powstaną stacje Zacisze, Kondratowicza i Bródno. Pierwsza z nich powstanie przy skrzyżowaniu Figara z Codzienną, druga - na rogu Malborskiej i Kondratowicza, trzecia - na rogu Kondratowicza i Rembielińskiej. Turcy i Włosi zbudują także podziemną halę torów odstawczych za ostatnią stacją, trzy wentylatornie i tunele. Warszawski samorząd zapłaci za to 1,4 mld zł brutto.
(dg)
.