REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Metrem na Bemowo. Postępy na budowie stacji Ulrychów i Powstańców Śląskich
REKLAMA

REKLAMA

Metrem na Bemowo. Postępy na budowie stacji Ulrychów i Powstańców Śląskich

Prace na budowie dwóch nowych stacji podziemnej kolei toczą się już głęboko pod ziemią. W ruch poszły koparki.

REKLAMA

Przed rozpoczęciem weekendu - tym razem wydłużonego o dzień za sprawą Święta Pracy - warszawski ratusz już tradycyjnie pochwalił się postępami na budowie drugiej linii metra. Na stacjach Ulrychów (przy Wola Parku) i Powstańców Śląskich trwa wybieranie ziemi z poziomu -2 oraz betonowanie stropów pośrednich.

Wielki wykop

- Ulice w rejonie budowy metra opustoszały, ale na place budowy cały czas wjeżdżają ciężarówki z betonem i wywrotki po odbiór ziemi z wykopu - pisze ratusz. - Wzmożony ruch widoczny jest nie tylko na górnej płycie stropowej, po której jeździ ciężki sprzęt, ale również pod ziemią.

Na poziomie płyty pośredniej przyszłej stacji Powstańców Śląskich trwają prace przy zbrojeniu i betonowaniu, które powinny zakończyć się za około miesiąc. Na stacji Ulrychów strop pośredni jest już gotowy. Na budowie obu podziemnych przystanków trwa teraz pogłębianie wykopu na poziomie -2 oraz przygotowania do budowy płyty fundamentowej. W pierwszej kolejności powstanie ok. 150 metrów płyty w szybie startowym, skąd wyruszą tarcze drążące tunele. Szyb powinien być gotowy w wakacje.

Przejścia podziemne przy ratuszu Bemowo

- Latem rozpoczną się także pierwsze prace przy budowie przejść podziemnych pod skrzyżowaniem Górczewskiej i Powstańców Śląskich - zapowiada urząd miasta. - Wybudowane wyjścia będą obsługiwały wszystkie narożniki skrzyżowania oraz przystanki komunikacji naziemnej.

Za budowę stacji Ulrychów i Powstańców Śląskich odpowiada turecko-włoskie konsorcjum Gülermak-Astaldi, które otrzyma za swoje usługi 959 mln zł. Budowa odcinka do bemowskiego ratusza zakończy się w listopadzie przyszłego roku.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Bemowo

Metrem na Bemowo. Postępy na budowie stacji Ulrychów i Powstańców Śląskich

źródło: MW


Metrem na Bemowo. Postępy na budowie stacji Ulrychów i Powstańców Śląskich

źródło: MW


Metrem na Bemowo. Postępy na budowie stacji Ulrychów i Powstańców Śląskich

źródło: MW


Metrem na Bemowo. Postępy na budowie stacji Ulrychów i Powstańców Śląskich

źródło: MW





30.04.2020 20:03 #qvertz
W Budapeszcie najstarsza linia metra jest na poziomie 1 tuż pod jezdnią. I ciągle działa. Fantastyczne wagoniki, żadnych bramek, jest tak jak powinno być. U nas wszystko musi być gigantyczne, pełne elektronicznych gadżetów, a w sumie wychodzi drożej. Do tego wciąż tej drugiej linii nie ma. Tylko fragment. A całe dekady mijają jak sen.
30.04.2020 20:55 #aik
zmiast powstancow...powinno byc Górce ;)
01.05.2020 09:36 #Bemowiak
Chrzanów czeka z niecierpliwością :)!
01.05.2020 13:56 #Dudabeszt
#qvertz napisał(a) 30.04.2020 20:03

W Budapeszcie najstarsza linia metra jest na poziomie 1 tuż pod jezdnią. I ciągle działa. Fantastyczne wagoniki, żadnych bramek, jest tak jak powinno być. U nas wszystko musi być gigantyczne, pełne elektronicznych gadżetów, a w sumie wychodzi drożej. Do tego wciąż tej drugiej linii nie ma. Tylko fragment. A całe dekady mijają jak sen.
Gdyby u nas metro wybudowano na przełomie XIX i XX wieku, to też byłoby siermiężnie - jak na dzisiejsze standardy - wyposażone. Gdyby obecnie zaprojektować i wybudować metro w bieda-standardzie, z najtańszym rozwiązaniem czyli papierowymi bilecikami dziurkowanymi w kasowniku zamiast elektronicznej karty podróżnej, jakiż podniósłby się lament? Ale tak to jest, że zawsze znajdą się marudy którym nic się nie podoba.
01.05.2020 21:24 #radomirrrro
#Bemowiak napisał(a) 01.05.2020 09:36

Chrzanów czeka z niecierpliwością :)!
dla was to raczej furmanki powinni podstawić i wiooooo na podkieleckie wioski
REKLAMA
02.05.2020 08:03 #Qwetyu
Dlaczego wszystkie stacje na lini M2 są projektowane by je łatwo wybudować a nkepo to aby się z nich wygodnie korzystało. Bemowo Ratusz jest mocno odsuniete od skrzyżowania, Daszyńskiego i Dw. Wileński podobnie.
03.05.2020 01:04 #W poszukiwaniu winnych
#Qwetyu napisał(a) 02.05.2020 08:03

Dlaczego wszystkie stacje na lini M2 są projektowane by je łatwo wybudować a nkepo to aby się z nich wygodnie korzystało. Bemowo Ratusz jest mocno odsuniete od skrzyżowania, Daszyńskiego i Dw. Wileński podobnie.
Ponieważ te stacje zostały nieprawidłowo zaprojektowane. Pomimo tego nieprawidłowo wykonane projekty zostały odebrane i opłacone przez przedstawicieli miasta, będących podwładnymi prezydent Hanny Gronkiewicz-Waltz.
03.05.2020 11:13 #BemowiakDoStulejki;)
Do Radomirrro: kopę lat Stulejarzu :). Widzę, że nadal nie podjąłeś leczenia :). No nic, zdechniesz z tej swojej zgryzoty, plując jadem na lewo i prawo- taki cykl życia Stulejki :).
04.05.2020 10:52 #Sabotaż czy idiotyzm?
Przebieg drugiej linii metra nie dosyć że sam w sobie jest idiotycznym kompromisem politycznej gry pod publiczkę i wynik wyborczy oraz -jak w moim odczuciu przystało na polskojęzycznych "mężów stanu" od gmin po centralną dyspozytornię kraju - robienia dobrze wszystkim (w tym przypadku centrom handlowym)- tylko nie podatnikom/użytkownikom/pasażerom, to jeszcze robi wrażenie jakby ten pokręcony niczym świński ogon tasiemiec przesunął się projektantom na deskach kreślarskich o całe 200 metrów. Nie wiem co się zadziało, ale jak głosi legenda, okrężna, brązowa linia metra w Moskwie została z pełną powagą naniesiona przez projektantów po śladzie odciśniętym przez kubek z kawą który na mapie postawił sam towarzysz Stalin. Jak w inny sposób wytłumaczyć systemowy błąd jakim jest te rzeczone 200 metrów? Poziom bezmyślności zaproponowanych rozwiązań wszak dorównuje tym z ostatnio przebudowanej ulicy Połczyńskiej i szykowanej przez tramwajarzy koncepcji przy Reducie Wolskiej. O jakie więc 200 metrów chodzi? Ano o te brakujące na Wolskim odcinku, o jakie każda stacja powinna być przesunięta na zachód, aby ten wrzód na komunikacyjnej mapie zwany drugą linią metra miał jako-taki sens i cechę funkcjonalności. A co będziemy mieli? Otóż będziemy mieli przykładowo stację przy Syreny bezpodstawnie zwaną Moczydło. Zachodnie wyjście ponoć ma prowadzić w rejon przystanku PKP na linii obwodowej, ale trasa Prymasa Tysiąclecia pozostanie już poza strefą dojścia. Gdyby stację przesunięto 200m na zachód ulicę Sokołowską, Syreny i przystanek PKP objęłoby wyjście wschodnie, a trasę z przystankami autobusowym na Ochotę i Bródno - wyjście zachodnie. No ale jest jak jest. Kolejna stacja i znowu 200 metrów za wcześnie. Oba zejścia w rejonie pawilonów przy Olbrachta. Całe osiedle Mszczonowska - pominięte. A gdyby wyjście zachodnie prowadziło na Górczewską w okolicy Góralskiej, nie byłoby dziś słusznego głosu niezadowolenia w sprawie likwidacji 155. Taak panie Witek, transport i urbanistyka to system naczyń połączonych. Kolejna stacja i znowu bubel. A gdyby te 200m na zachód, wschodnie wyjście obejmowałoby Wola Park, a zachodnie - planowany przystanek SKM i wschodnie Górce. To samo Powstańców i Lazurowa, gdzie przesunięcie stacji o 200 metrów na zachód rozwiązałoby przeprawę przez ruchliwą trasę jaką stała się wskutek kolejnej kretyńskiej decyzji - ulica Lazurowa.
04.05.2020 17:24 #Dudabeszt
#Sabotaż czy idiotyzm? napisał(a) 04.05.2020 10:52

Ani sabotaż, ani idiotyzm, lecz niski poziom moralny i intelektualny licznych ludzi, tworzących elity władzy we współczesnej Polsce.
REKLAMA
04.05.2020 19:34 #Sabotaż czy idiotyzm?
I tylko wypada mi się z Panią/Panem zgodzić.
05.05.2020 12:18 #matriks88
#Bemowiak napisał(a) 01.05.2020 09:36

Chrzanów czeka z niecierpliwością :)!
Czy ktoś wie kiedy ruszy budowa Metra na Chrzanowie ?
15.05.2020 10:42 #warszawiak ( nie -nin )
#qvertz napisał(a) 30.04.2020 20:03

Gdyby obecnie zaprojektować i wybudować metro w bieda-standardzie, z najtańszym rozwiązaniem czyli papierowymi bilecikami dziurkowanymi w kasowniku zamiast elektronicznej karty podróżnej, jakiż podniósłby się lament?
Karta to też przeżytek - najprościej bilet kupić i mieć w telefonie...
Natomiast szkoda że II linia metra nie jest przystosowana do automatyzacji - nie ma ściany z otwieranymi drzwiami na krawędzi peronu. To poprawiłoby bezpieczeństwo i zwiększyłoby prędkość podróżną - bo pociąg nie zwalniałby przed wjazdem na stacje a dopiero na stacji. Rozwiązanie znane i stosowane w nowoczesnych kolejach podziemnych i nadziemnych.
20.05.2020 14:28 #edek22
#Bemowiak napisał(a) 01.05.2020 09:36

Czy ktoś wie kiedy ruszy budowa Metra na Chrzanowie ?
dobrą szkołę sobie najpierw wybudujcie, żeby potem wiedzieć jak z metra korzystać

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 



REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


więcej
REKLAMA
REKLAMA

Według władz Warszawy metrem na Bemowo
dojedziemy najpóźniej za:
 
dni

godzin

minut

sekund
REKLAMA
Wyprzedaż -55%!
REKLAMA

Najczęściej czytane

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Nowości do -45%

Najnowsze wydanie

© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA