REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Zdrowie i uroda

Maszeruj na zdrowie!

Każdy krok, który postawisz, to krok dla zdrowia. Tak zwyczajne - zdawałoby się - chodzenie pomaga poprawić sylwetkę, usprawnia mięśnie i stawy, wzmacnia kości, a nawet zmniejsza ryzyko wystąpienia jaskry.

REKLAMA
Podczas spaceru, marszu, jak w żadnej innej dyscyplinie sportu, pracują wszystkie mięśnie: ramiona, nogi, pośladki. Spacer ma też jeszcze jedną niezwykłą moc: zmusza nas do utrzymywania prostej sylwetki i oddychania pełną piersią. Specjaliści stwierdzili, że jest świetnym sposobem korygowania wad postawy: zachęcajmy dzieci i młodzież do maszerowania. Maszerować można o każdej porze roku, także zimą.


Prezent dla zdrowia i urody

Każdy krok to prezent dla zdrowia i urody. Dotleniona skóra wolniej się starzeje, ruch sprzyja też pozbyciu się cellulitu. Nawet nie zorientujesz się kiedy, a znajomi zaczną ci zazdrościć wspaniałej sylwetki, sprężystego kroku i błysku w oczach. A wszystko za sprawą najzwyklejszego spaceru.


Dla każdego

Chodzenie jest zdrowe i polecane dla każdego, bez względu na wiek, stan zdrowia, kondycję. Każdy z nas może dozować i długość, i intensywność wysiłku. Kto lubi, może chodzić krokiem spacerowym. Najczęściej korzystają z tego osoby w podeszłym wieku, rekonwalescenci, kobiety w ciąży (bardzo polecane). Spacerować, a nawet szybciej maszerować mogą bez obaw osoby nawet z dużą nadwagą, ponieważ nie jest to niebezpieczne dla bardzo u nich obciążonych stawów kolanowych i skokowych. Otyli, ale wysportowani mężczyźni rzadziej niż inni zapadają na choroby serca i układu krążenia. Z kolei osoby palące, które na co dzień dbają o kondycję, w zdecydowanie mniejszym stopniu zagrożone są rakiem płuc. W marszu mogą także sprawdzić się osoby, które lubią intensywne zmęczenie, chcą schudnąć bądź lubią rywalizację. Takie zmęczenie jest zdrowe, bo po nim lepiej się wypoczywa!

Regularne spacery i marsze to prosty, tani i bezpieczny sposób na zdrowie. W przeciwieństwie do innych rodzajów aktywności fizycznej nie grożą nam kontuzje. Przynoszą naszemu zdrowiu i samopoczuciu same korzyści. Zmniejszają ryzyko wystąpienia chorób serca, cukrzycy, artretyzmu a nawet nowotworów. Hamują rozwój osteoporozy. Szybki spacer zalecany jest osobom z nadciśnieniem i niedociśnieniem. Może obniżyć ciśnienie nawet o 10 mm Hg, a w przypadku niedociśnienia podnosi je poprzez lepsze dotlenienie organizmu.


Precz depresjo!

Maszerując około 2,5 km dziennie (zajmuje to średnio 30-40 minut) pozbywasz się depresyjnych nastrojów. Już 10-minutowy szybki marsz rozładuje napięcie, dodaje energii i sprawia, że samopoczucie zdecydowanie się poprawia.

jk


  • Poleć
  • Polub Tu Stolica
  • Udostępnij





10.04.2021 17:55 #Kaśieńka
Takie regularne spacerki, czy marsze są naprawdę bardzo dobre dla zdrowia, zauważyłam to po sobie! Nie dość, że mam teraz więcej energi, pobudzone krążenie, zrzucam troche kliogramów z brzuszka i ud, a w dodatku zauważyłam, że cellulit uległ u mnie zmniejszeniu. Dlatego jeśli ktoś ma możliwość aby zacząc się regularnie ruszać to polecam jak najbardziej!

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

więcej



REKLAMA
REKLAMA


więcej


REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA