Marywilska i Czołowa lśnią nowością. Frezowania dalszego odcinka nie będzie
19 lipca 2016
To już koniec remontu biegnących wzdłuż torów kolejowych ulic. Odcinek od Kaweckiej do Bohaterów poczeka na swoją kolej latami.

Zaskakujące wieści z ratusza. Warszawa dostanie dofinansowanie unijne na przebudowę Marywilskiej, Czołowej i Polnych Kwiatów. Na przystanku "Marywilska" i w jego pobliżu wymieniono chodniki oraz ułożono nowe w miejscu wydeptanych ścieżek. Ustawiono też wiaty przystankowe. Do wymalowania pozostały jeszcze pasy rowerowe, które powstaną na większej długości ulic. Wszystko wskazuje na to, że to ostatni remont Marywilskiej i Czołowej.
- Stan podbudowy dalszego odcinka jest zbyt zły, by frezowanie wystarczyło. - informuje Zarząd Dróg Miejskich. Konieczna byłaby całkowita przebudowa ulicy.
Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych ma pieniądze na przebudowę Marywilskiej w latach 2022-2023, ale tylko pomiędzy Trasą Toruńską a rezerwą terenu pod Trasę Mostu Skłodowskiej-Curie. Jeśli plany się nie zmienią, wyremontowany w tym roku fragment ulicy zostanie za sześć lat rozkopany ponownie, zaś odcinek od Kaweckiej do Bohaterów pozostanie zniszczony.
(dg)
.