REKLAMA

Bielany

komunikacja »

 

Łomianki w I strefie. Bielany zyskają dwie linie i tłok

  5 grudnia 2017

alt='Łomianki w I strefie. Bielany zyskają dwie linie i tłok'

W styczniu ZTM zyska tysiące potencjalnych nowych pasażerów. O ile zmieszczą się w metrze.

REKLAMA

Czy obniżka cen o 70 zł miesięcznie przekona mieszkańców Łomianek do przesiadki z samochodów do autobusów? Taką nadzieję ma Zarząd Transportu Miejskiego, który podpisał porozumienie z samorządami zarówno Łomianek, jak i gminy Czosnów. Zgodę na podpisanie umowy musi jeszcze dać Rada Warszawy, ale to tylko formalność. 1 stycznia na ulice wyjadą nowe linie autobusowe.

x50 = Łomianki

Podstawowym połączeniem będzie linia 150, kursująca między Dziekanowem Leśnym a stacją Młociny co 10 minut w szczycie, co 15 minut poza szczytem i co pół godziny w weekendy i święta. Wybrane kursy w porannym szczycie w dni nauki szkolnej dojadą na Marymont.

Drugą nową linią będzie 750, kursujące z Młocin w trzech różnych wariantach: do Dębiny, Palmir i Sadowej. Autobusy tej linii będą kursowały - na wspólnym dla wariantów odcinku - co ok. 20 minut w godzinach szczytu i co pół godziny poza tymi godzinami na ich wspólnym odcinku. Linia 701 nie zmieni trasy ani rozkładu, ale zostanie przemianowana na 250. Łomianki zyskają też lepsze połączenie nocne w postaci N56, przedłużonego przez Pułkową i Kolejową do pętli w Dziekanowie Leśnym.

Obsługującym wymienione linie przewoźnikiem będzie Komunikacja Miejska Łomianki. W zamian za tańsze bilety ZTM będzie dostawać od podwarszawskich samorządów 464 tys. zł miesięcznie. Dla porównania: dziś dofinansowanie linii 701 i N56 wynosi 30 tys. zł miesięcznie.

Kup bilet

Co to wszystko dla nas oznacza?

Na pierwszy rzut oka obniżka cen w Łomiankach nie wpłynie na komfort poruszania się po mieście mieszkańców Bielan czy Białołęki, ale nic bardziej mylnego. Jeśli tańsze bilety zachęcą dodatkowych pasażerów, poranny tłok na Młocinach i w samym metrze może być jeszcze większy, niż dziś. Zwłaszcza że mieszkańcy Łomianek korzystają z tego samego wejścia na stację, co pasażerowie tramwajów z Tarchomina.

Wejście Łomianek do I strefy to jednak także plusy. Dziś na warszawskich odcinkach tras Ł1, Ł2, ŁZ i BIS co prawda obowiązują bilety ZTM, ale z wyjątkiem 20-minutowych. Od stycznia możliwe będzie przejechanie za 3,40 zł nie tylko w rejon Pułkowej, ale też dalej, do Galerii Łomianki i hipermarketu Auchan.

Dzięki tańszym biletom galeria przy Brukowej może liczyć na dodatkowych klientów, zwłaszcza z Młocin i Tarchomina. To złe wieści m.in. dla właścicieli Galerii Północnej i będącej w budowie Galerii Młociny.

Na koniec warto wspomnieć o warszawiakach pracujących w Łomiankach lub... szukających pracy. Do tej pory miejsca pracy w tym mieście nie były dla mieszkańców stolicy atrakcyjne ze względu na konieczność dojeżdżania autem lub zakupu biletu II strefy (166-180 zł za 30 dni). Teraz mieszkańcy Młocin, Wrzeciona czy Tarchomina powinni poważnie zainteresować się ofertami pracy w Łomiankach, dokąd dojadą w 20-25 minut bez dodatkowych kosztów.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (16)

# AAnnaa

06.12.2017 12:06

Zdaniem autora artykułu, lepsze są drogowe korki, które są jedną z przyczyn smogu, niż większy tłok w metrze?
Czy ja dobrze zrozumiałam? O_O

# Wuj eRDe

06.12.2017 13:33

Trza będzie sprzedać mieszkanie na Bielanach bo tu sami przyjezdni jak nie z Tarchomina to teraz z Łomianek i wracać do rodzinnej wsi słuchać klekotu bociana:)

# Lyja lyja

06.12.2017 14:05

#Wuj eRDe napisał(a) 06.12.2017 13:33
Trza będzie sprzedać mieszkanie na Bielanach bo tu sami przyjezdni jak nie z Tarchomina to teraz z Łomianek i wracać do rodzinnej wsi słuchać klekotu bociana:)
O czym ty majaczysz ? Ilość osób dojeżdżających z Łomianek się nie zmieni tylko zmieni się środek transportu...
a skoro marzysz o klekocie bociana to wracaj do siebie, bo na kilometr czuć skąd jesteś ....

REKLAMA

# Adamb

06.12.2017 21:55

Juz teraz jest masakra na Mlocinach..zwlaszcza przy wejsciu do metra od strony Kasprowicza..jakis duren zaprojektowal waskie perony i winde ktora blokuje potok ludzi przy wejsciu na peron..zobaczymy czy nie zmieni sie ilosc osob bo jednak czesc osob ktore z Lomianek przyjezdzaly do Warszawy samochodem jechala nim do pracy a nie przesiadala sie na Mlocinach i to moze dobic te stacje juz na amen..jestem raczej sceptyczny, warunki podrozowania w metrze sa coraz gorsze zwlaszcza jak ktos jedzie dluzsza trase a nie pare stacji
Nie wspomne juz o idiotach ktorzy regularnie zostawiaja bagaze w metrze i przez to bielanski odcinek metra jest ciagle paralizowany..a wystarczyloby pobierac oplate typu 2 tys zl za taka niefrasobliwosc i szybko by sie skonczylo rumakowanie

 eRDe

06.12.2017 22:15

#AAnnaa napisał(a) 06.12.2017 12:06
Zdaniem autora artykułu, lepsze są drogowe korki, które są jedną z przyczyn smogu, niż większy tłok w metrze?

Może jeszcze większy tłok w metrze skłoni kolejne osoby do przesiadki w samochód?

 cycu

06.12.2017 23:42

Rzeczywiście węzeł komunikacyjny Młociny stał się już dawno za ciasny, a to że Łomianki znajdą się się
w I strefie biletowej było kwestią czasu. I oczywiście bardzo dobrze ograniczanie kosztów transportu stanowi
pewien rozwój, ale trzeba pamiętać również o otworzeniu w niedługim czasie galerii Młociny także ilość osób korzystających z metra jeszcze się zwiększy..
Moim zdaniem rozwiązaniem problemu mogło by być wydłużenie II linii metra do Białołęki skoro pani prezydent mimo obietnic przedwyborczych nie zrealizowała planu wydłużenia I linii, wtedy Białołęka jak również Jabłonna, Legionowo, Zegrze i wiele ościennych miejscowości nie pchała by się na Bielany.
Powinno się o to zawalczyć....

REKLAMA

# Połykacz Pereł

07.12.2017 07:54

cycu napisał 06.12.2017 23:42

Moim zdaniem rozwiązaniem problemu mogło by być wydłużenie II linii metra do Białołęki skoro pani prezydent mimo obietnic przedwyborczych nie zrealizowała planu wydłużenia I linii, wtedy Białołęka jak również Jabłonna, Legionowo, Zegrze i wiele ościennych miejscowości nie pchała by się na Bielany.
Powinno się o to zawalczyć....

Dobrze prawisz cycu masz łyka z gwinta
Ale nie wiem czy by np. eRDe to przeżył,co on by wtedy robił?

# (dg)

07.12.2017 15:44

#AAnnaa napisał(a) 06.12.2017 12:06
Zdaniem autora artykułu, lepsze są drogowe korki, które są jedną z przyczyn smogu, niż większy tłok w metrze?
Proszę zacytować fragment, w którym to napisałem.

 eRDe

07.12.2017 22:44

cycu napisał 06.12.2017 23:42
Rzeczywiście węzeł komunikacyjny Młociny stał się już dawno za ciasny, a to że Łomianki znajdą się się
w I strefie biletowej było kwestią czasu. I oczywiście bardzo dobrze ograniczanie kosztów transportu stanowi
pewien rozwój, ale trzeba pamiętać również o otworzeniu w niedługim czasie galerii Młociny także ilość osób korzystających z metra jeszcze się zwiększy..
Moim zdaniem rozwiązaniem problemu mogło by być wydłużenie II linii metra do Białołęki skoro pani prezydent mimo obietnic przedwyborczych nie zrealizowała planu wydłużenia I linii, wtedy Białołęka jak również Jabłonna, Legionowo, Zegrze i wiele ościennych miejscowości nie pchała by się na Bielany.
Powinno się o to zawalczyć....

Węzeł przy hucie stał się niewydolny już po otwarciu mostu, wychodzi brak wizji rozwoju miasta (chociażby zbyt wąskie perony). Przedłużenie I linii metra jest bardzo trudne ze względu chociażby na głębokość tunelu (huta), a most nie mógłby służyć I linii metra (dodatkowy most to spory koszt).
Poprawienie komunikacji z Łomiankami nie jest złym pomysłem, dużo więcej osób już nie przyjedzie. Przy tej okazji warto rozważyć wprowadzenie płatnego parkowania na Bielanach.

REKLAMA

 cycu

08.12.2017 00:10

Płatne parkowanie raczej nie ma sensu....
To po to się ogranicza koszty dojazdu komunikacją, aby podnieść opłaty parkingowe? Chyba nie tędy droga,
a poza tym miałoby to działać obosiecznie? My chcąc parkować na Bemowie czy Białołęce mamy ponosić opłaty za parkowanie? Raczej absurd...
Natomiast dziwi mnie to, że Łomianki są w I strefie biletowej a np: Izabelin czy Stare Babice nie.
Może to kwestia czasu.

# derwisz

17.12.2017 09:40

Tam już jest ciasno, a co kolejne manewrujące wozy jeszcze to pogłębią.

 eRDe

20.12.2017 17:19

#derwisz napisał(a) 17.12.2017 09:40
Tam już jest ciasno, a co kolejne manewrujące wozy jeszcze to pogłębią.

Akurat w tym przypadku nie powinno być tragedii. Ł już tam jest, poza tym zlikwidowano część autobusów dla tarchomina.

REKLAMA

# sidor

20.12.2017 17:59

Według wiceprezydenta Olszewskiego, prywatni przewoźnicy mają zniknąć z centrum i przenieść się m. in. pod Hutę.

 lewanka

27.12.2017 13:52

#sidor napisał(a) 20.12.2017 17:59
Według wiceprezydenta Olszewskiego, prywatni przewoźnicy mają zniknąć z centrum i przenieść się m. in. pod Hutę.

Jeśli to prawda, to dojazd do pracy będzie dla mnie masakrą :(

 eRDe

27.12.2017 18:49

Takie posunięcie może spowodować większy ruch samochodowy. Nie każdemu pasują kolejne "dogodne" przesiadki.

REKLAMA

 Do rzeczy

29.12.2017 09:54

Trzy stacje metra w kierunku Tarchomina załatwią też problem niewydolności węzła na Młocinach i parkowania w okolicy setek samochodów z Łomianek i okolic, Nowodworów oraz Jabłonnej, Legionowa i okolic. Jedna przy Wisłostradzie (dla Łomianek, druga gdzieś na Nowodworach przy Światowida, trzecia przy Modlińskiej (dla Jabłonnej i Legionowa). Oczywiście wówczas na Nowodworach może się w pewnym stopniu pojawić problem z samochodami, który dokucza obecnie mieszkańcom Młocin. Ale przeżyjemy to. I dajcie spokój z jakimiś problemami technicznymi związanymi z przekopem pod Hutą. Z pewnością są możliwe rozwiązania, byle była wola.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe