Lidl ograniczy sprzedaż mięsa. Chce promować weganizm
17 lutego 2023
Popularna w Polsce niemiecka sieć marketów zdecydowała się na rewolucyjny krok. W ciągu najbliższych lat w ofercie sklepów będzie coraz mniej mięsa, a coraz więcej produktów z białkiem pochodzenia roślinnego. Lidl planuje też rozbudowę asortymentu własnej wegańskiej marki Vemondo.
"Produkcja artykułów odzwierzęcych ma globalnie największy wpływ na środowisko. Im więcej konsumujemy produktów pochodzenia roślinnego, tym więcej czynimy na rzecz środowiska, bioróżnorodności i naszego zdrowia. Dlatego właśnie do 2025 roku Lidl będzie stale zwiększać udział produktów z białkiem pochodzenia roślinnego - włączając w to szeroki asortyment artykułów wegańskich, między innymi marki własnej Vemondo.
Wycięli drzewa pod market. Kolejny Lidl powstaje na Białołęce?
Z terenu przy skrzyżowaniu ulic Lemiesz i Zyndrama z Maszkowic wycięto drzewa. Według nieoficjalnych informacji stanie tam market popularnej sieci Lidl.
Od 2023 roku sieć będzie ponadto obliczać i podawać do ogólnej wiadomości proporcję zwierzęcych i roślinnych źródeł białka" - informuje Lidl.
Lidl promuje weganizm
Drugą nowością będzie rozbudowa oferty produktów pełnoziarnistych pod własnymi markami Lidla. Niemiecka sieć powołuje się na Global Nutrition Report (Światowy Raport Odżywiania), przygotowywany regularnie przez Światową Organizację Zdrowia (WHO). Według organizacji najważniejszym składnikiem diety człowieka jest błonnik.
"Produkty pełnoziarniste zawierają więcej błonnika, dzięki czemu pomagają utrzymać zdrowie jelit i zapobiegają chorobom układu krążenia oraz cukrzycy. Do 2025 roku Lidl będzie stopniowo zwiększać udział produktów pełnoziarnistych w produktach marek własnych" - zapowiada sieć.
Stop reklamom dla dzieci
Sieć zdecydowała się także na znacznie mniej kontrowersyjny krok: ograniczenie liczby reklam kierowanych do dzieci. Dotyczy to produktów o wysokiej zawartości soli, cukru czy nasyconych kwasów tłuszczowych, a więc słodyczy czy chipsów. Jest w tym jednak pewien haczyk. Lidl stwierdził, że zrezygnuje z reklam kierowanych do dzieci tylko poza okresami Bożego Narodzenia, Halloween i Wielkanocy.
"Nawyki żywieniowe kształtują się już w dzieciństwie, dlatego sieć Lidl czuje się odpowiedzialna za najmłodszych klientów. Od marca 2023 roku (z wyjątkiem ofert promocyjnych w czasie Świąt Bożego Narodzenia, Wielkanocy i Halloween) Lidl szczególnie skupi się na przeciwdziałaniu komunikatom marketingowym, które mogą być odbierane przez dzieci, a dotyczą żywności o wysokiej zawartości nasyconych kwasów tłuszczowych, cukru czy soli" - czytamy.
(jok)
.