Legionowskie™
10 października 2008
Okolice Legionowa chcą być rozpoznawalne, nowoczesne i atrakcyjne. Aby to osiągnąć, powiat musi stać się mocną marką. A elementami wyróżniającymi markę jest dobre logo i chwytliwy slogan.
Powiat za swoją największą atrakcję ma Zalew Ze-grzyński - i nic dziwnego, skoro w każdy weekend przy-jeżdżają tutaj tłumy warszawiaków, by odpocząć od zaku-rzonej stolicy. Kładąc nacisk na swoje położenie i czerpiąc z niego największe profity starostwo przyjęło za hasło przewodnie swojej kampanii marketingowej "Powiat legio-nowski - przystań w sercu Mazowsza".
Nawiązując do sloganu i płynących z położenia wartości Bakalie stworzyły też logo. Cytując opis znaku: "Kolory charakterystyczne dla herbu i flagi, symboli powiatu legionowskiego, stanowią punkt wyjścia do poszukiwania elementów komu-nikacji wizualnej. Koncepcję identyfikacji wizualnej oparto o kolorystykę i kształty odwołujące się do skojarzeń z przyrodą, zielenią lasów, wodą, ale także aktywnym wypoczynkiem, bezpiecznym i komfortowym życiem."
Współczesna cywilizacja - chcemy czy też nie - opiera się na informacji wizual-nej. Dlatego też samorządy poszukują własnej, indywidualnej i rozpoznawalnej symboliki. Herby są znakami tradycyjnymi, niezmiennymi i właśnie dlatego cen-nymi. Logo ma inny charakter - ma w skrócie przedstawić teren, firmę, markę czy region.
Czy podoba się Państwu nowe powiatowe logo? Czy będzie rozpoznawalne? A może to bez sensu wydane pieniądze? Czekamy na opinie: echo@gazetaecho.pl, tel. 022 374-00-57
(wt)
TM (skrót z ang. trademark) - znak towarowy, niepowtarzalna nazwa, fraza, symbol, logo, projekt, obraz lub motyw użyty przez przedsiębiorstwo podczas kampanii rekla-mowych w celu uzyskania jednoznacznej identyfikacji swoich towarów lub usług wśród konsumentów. W tekstach i reklamach często widzi się symbol TM obok napisu lub obrazka, który jest uważany przez firmę za jej znak towarowy, lub symbol ® ozna-czający, że znak został zarejestrowany w odpowiednim rejestrze znaków handlowych.
(źródło: www.wikipedia.org)