Który autobus na obwodnicę?
26 października 2007
Jest możliwość skierowania na obwodnicę Jabłonny nowych linii autobusowych. Odbył się już przejazd techniczny, w którym wzięła udział wójt Olga Muniak i przedstawiciele stołecznego Zarządu Transportu Miejskiego.
- Czy do tego dojdzie i gdzie miałyby się znajdować nowe przystanki? - pytają Czytelnicy.
- Jabłonna wystąpiła do nas o lepsze skomunikowanie swojej gminy - potwier-dza rzecznik prasowy ZTM Michał Powałka. - Zaproponowaliśmy, aby była to linia 144. Mogłaby być dłuższa o jeden przystanek i pętlę. Jej kurs przebiegałby także po nowej obwodnicy. Czas przejazdu wydłużyłby się maksymalnie o pięć minut. Linia kursuje z Dworca Wschodniego. Rozważana jest opcja skrócenia jej do pętli Żerań FSO (tak kursowała podczas wakacji, kiedy to notowała dużą popularność). Dzięki temu autobusy jeździłyby częściej. Oczywiście linia zmieniłaby swój status na podmiejską.
Pojawia się jednak problem kosztów. 144 kursuje dość często, także w week-endy, więc wydatki dla Jabłonny byłyby wyższe, niż gdyby wykorzystała dla swoich potrzeb którąś z już istniejących linii podmiejskich. Niestety takie rozwiązanie było-by z kolei mniej korzystne dla mieszkańców. Wszyscy wiemy, że autobusy do Ja-błonny i Legionowa jeżdżą zapchane, a teraz jeszcze jeden z nich miałby omijać centrum gminy. Na razie Jabłonna nie podjęła ostatecznej decyzji. Obwodnica ma być otwarta za dwa miesiące. Do sprawy wrócimy.
Mz