Szkarłatny płatek i biały
tytuł oryg.: | The Crimson Petal and the White |
autor: | Michel Faber |
przekład: | Maciej Świerkocki |
wydawnictwo: | W.A.B |
kolekcja: | Don Kichot i Sancho Pansa |
wydanie: | I, Warszawa |
data: | 2 marca 2006 |
forma: | książka, okładka twarda |
wymiary: | 145 × 205 mm |
liczba stron: | 844 |
ISBN: | 978-83-7414196-3 |
Inne formy i wydania
książka, okładka miękka, I | 2006.03.02 |
książka, okładka twarda, I | 2006.03.02 |
Miasto, do którego cię wprowadzam, jest ogromne i skomplikowane jak labirynt. Nigdy przedtem w nim nie byłeś - tak Michel Faber rozpoczyna swoją powieść. I ku naszemu zdumieniu tym miastem okazuje się Londyn. Jednak scenerią powieści nie jest metropolia, jaką znamy z turystycznych folderów, lecz pajęcza sieć brudnych wiktoriańskich uliczek. To tu pracuje główna bohaterka - Sugar - prostytutka o przeciętnej urodzie, która dzięki doskonałej znajomości mężczyzn, inteligencji i niezwykłemu w jej zawodzie oczytaniu oczarowuje bogatego właściciela firmy perfumeryjnej. Sugar staje się utrzymanką Williama Rackhama, pomaga mu w prowadzeniu firmy, by w końcu wprowadzić się do rezydencji jako niańka jego niekochanej córki. Bestsellerowa powieść Fabera oprowadza czytelnika po londyńskich ulicach, pozwala poczuć atmosferę dzieł najważniejszych angielskich autorów tej epoki: Dickensa, Brontë, Carrolla i innych. Jednocześnie współczesne spojrzenie autora sprawia, że powieść doskonale się czyta i każdy może w niej znaleźć coś dla siebie.
Szkarłatny płatek i biały jest mieszanką melodramatu, gotyckiego horroru, satyry i powieści sentymentalnej. Powieść pełna duchów literackiej przeszłości, mroczna, choć równocześnie dowcipna.
,,The Observer"
Wspaniała historia o miłości, grzechu, konfliktach rodzinnych i podziałach klasowych. Trudno się od niej oderwać.
,,Publishers Weekly"
Michel Faber wydał dzieło, jakie mógłby napisać Dickens, gdyby wolno mu było mówić o wszystkim. Nie brakuje tu żadnego ze znanych nam z wiktoriańskich powieści wątków - chora psychicznie żona, dominująca prostytutka, prawie artysta - wszyscy oni są przedstawieni w sposób absolutnie współczesny. Podczas gdy kiedyś powieść wiktoriańska była zdobiona pełnymi taktu przemilczeniami, teraz roi się w niej od brutalnych faktów i mrocznych detali.
,,The Guardian"
Faber, na wzór pisarzy wiktoriańskich, potrafi barwnie opowiadać historie. To znakomita, klasyczna literatura.
"The Washington Post"
Sugar jest uwodzicielską, niezapomnianą bohaterką.
"Daily Express"
Na sąsiedniej półce
-
[ książka ]Krótkie wywiady z paskudnymi ludźmiDavid Foster Wallace
-
[ książka ]Dziesiąty grudnia. OpowiadaniaGeorge Saunders
-
[ książka ]Pierwszy człowiekAlbert Camus
-
[ książka ]SpotkanieMilan Kundera
-
[ książka ]Umrzeć na wiosnęRalf Rothmann
-
[ książka ]Księga Dziwnych Nowych RzeczyMichel Faber
-
[ książka ]UległośćMichel Houellebecq
-
[ książka ]Cząstki elementarneMichel Houellebecq
-
[ książka ]Poszerzenie pola walkiMichel Houellebecq
-
[ książka ]PlatformaMichel Houellebecq
-
[ książka ]Mapa i terytoriumMichel Houellebecq
-
[ książka ]Mozliwość wyspyMichel Houellebecq
LINKI SPONSOROWANE