REKLAMA

Programowanie jakie to proste!

tytuł oryg.: Computer coding for kids
autor: Carol Vorderman
przekład: Krzysztof Bednarek
wydawnictwo: Arkady
wydanie: Wydanie 1, Warszawa
data: 10 maja 2018
forma: książka, okładka zintegrowana
wymiary: 200 × 235 mm
liczba stron: 224
ISBN: 978-83-2134895-7

Pasjonują cię gry komputerowe i animacje? Chcesz się nauczyć pisać własne programy komputerowe?

Programowanie. Jakie to proste! to książka, która wprowadzi wasze dzieci w fascynujący świat programowania komputerowego. Innowacyjne, graficzne podejście do tematu łączy kolorowe ilustracje ze szczegółowymi instrukcjami, dzięki czemu nauka podstaw programowania jest prosta i sprawia radość początkującym. Ten niecodzienny przewodnik w praktycznych ćwiczeniach przedstawia podstawy dwóch języków programowania: Scratch i Python. Za ich pomocą dzieci stworzą własne gry i animacje, ucząc się przez zabawę. Z książką Programowanie. Jakie to proste! nawet najbardziej skomplikowane tematy stają się łatwe i przystępne.

W serii ukazały się

Matematyka

Bilologia, chemia, fizyka

PATRONAT MEDIALNY

Victor Gimnazjalista

Spis treści

8 WPROWADZENIE carol Vorderman

10 UKŁAD KSIĄŻKI

CZYM JEST PROGRAMOWANIE?

14 Czym jest program komputerowy?

16 Zacznij myśleć jak komputer

18 Zostań programistą

NA POCZĄTEK - SCRATCH

22 Czym jest Scratch?

24 Instalacja i uruchamianie programu Scratch

26 Interfejs programu Scratch

28 Duszki

30 Kolorowe bloki i skrypty

32 Program nr 1: Ucieczka przed smokiem!

38 Poruszanie obiektami

40 Kostiumy

42 Zabawa w chowanego

44 Zdarzenia

46 Proste pętle

48 Pisaki i żółwie

50 Zmienne

52 Obliczenia

54 Łańcuchy i listy

56 Współrzędne

58 Pohałasuj

60 Program nr 2: Rzut kostką

62 Prawda czy fałsz?

64 Decyzje i rozgałęzienia

66 Czujniki i wykrywanie

68 Pętle warunkowe i zagnieżdżone

70 Przesyłanie komunikatów

72 Tworzenie bloków

74 Program nr 3: Małpia awantura

82 Eksperymentuj!

ZABAWA JĘZYKIEM PYTHON

86 Czym jest Python?

88 Instalacja programu Python

92 Czym jest IDLE?

94 Błędy

96 Program nr 4: Gra w duchy

98 Struktura kodu gry

100 Działanie programu

102 Proste rozkazy

104 Trudniejsze rozkazy

106 Dwa okna

108 Zmienne w języku Python

110 Typy danych

112 Obliczenia w języku Python

114 Łańcuchy w języku Python

116 Dane wejściowe i wyjściowe

118 Podejmowanie decyzji

120 Rozgałęzienia

122 Pętle w języku Python

124 Pętle ,,while" (podczas gdy)

126 Wyjście z pętli

128 Listy

130 Funkcje

132 Program nr 5: Śmieszne zdania

134 Krotki i słowniki

136 Listy w zmiennych

138 Zmienne a funkcje

140 Program nr 6: Maszyna do rysowania

148 Błędy i ich usuwanie

150 Algorytmy

152 Biblioteki

154 Tworzenie okien

156 Kolory i współrzędne

158 Rysowanie figur geometrycznych

160 Wprowadzanie zmian

162 Reagowanie na zdarzenia

164 Program nr 7: Niszczyciel bąbli

176 Dalsza nauka

JAK DZIAŁA KOMPUTER?

180 Wnętrze komputera

182 System dwójkowy i inne

184 Symbole i kody

186 Bramki logiczne

188 Procesory i pamięć

190 Niezbędne programy

192 Przechowywanie danych w plikach

194 Internet

PROGRAMOWANIE WOKÓŁ NAS

198 Języki programowania

200 Najsłynniejsi programiści

202 Zapracowane programy

204 Gry komputerowe

206 Aplikacje mobilne

208 Programowanie stron internetowych

210 Język JavaScript

212 Szkodliwe programy

214 Najmniejsze komputery

216 Zostań mistrzem programowania

218 Słowniczek

220 Indeks

224 Podziękowania

Fragment

Wprowadzenie

Jeszcze do niedawna umiejętność programowania wydawała się możliwa do opanowania tylko przez specjalistów. Wielu zdziwiłoby się, słysząc, że programowanie może być zabawą. Świat się jednak zmienił. Na przestrzeni kilku lat rozpowszechnił się internet, e-maile, portale społecznościowe, smartfony i rozmaite aplikacje, wpływając na nasze życie. Komputery są dziś wszechobecne, traktujemy je jako coś oczywistego. Zamiast telefonować do znajomego, wysyłamy mu SMS lub kontaktujemy się z nim za pomocą mediów społecznościowych. Przyjmujemy wszystko, co oferują komputery: robimy za ich pomocą zakupy, używamy dla rozrywki, gramy w gry, czytamy wiadomości codzienne.Warto jednak nie tylko korzystać z tego cudu techniki, ale także go współtworzyć. Dzięki umiejętności programowania można samodzielnie kreować cyfrowe dzieła. Wszystko, co robią komputery, jest sterowane przez linie kodu, napisane wcześniej przez programistę na klawiaturze. Kod ten może na pierwszy rzut oka wyglądać jak język obcy, jednak każdy dość łatwo i szybko może nauczyć się jego podstaw. Zdaniem wielu osób programowanie jest jedną z najważniejszych umiejętności, jakie można zdobyć w XXI wieku. Nauka programowania to świetna zabawa, ponieważ można natychmiast zobaczyć, co już się umie, nawet podczas stawiania pierwszych kroków. W istocie tworzenie gier i innych programów dostarcza tyle przyjemności, że gdy tylko się w to zaangażujesz, nauka przyjdzie ci bez wysiłku. Programowanie jest także twórcze, być może stanowi pierwszą dziedzinę łączącą sztukę, logikę, opowiadanie historii oraz biznes. Co więcej, programowanie to ważna umiejętność życiowa. Rozwija logiczne myślenie i zdolność rozwiązywania problemów, niezmiernie przydatne w wielu dziedzinach życia, m.in. w nauce, inżynierii, medycynie i prawie. Wachlarz zawodów, w których niezbędna jest umiejętność programowania, będzie się w przyszłości poszerzał. Już dziś brakuje dobrych programistów. Naucz się programować, a cyfrowy świat stanie przed tobą otworem!

Na sąsiedniej półce

Szukasz książki, audiobooka? Skorzystaj z wyszukiwarki
;

REKLAMA

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na Tu Stolica

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

City Break
City Break