Czy budowa przedłużenia Trasy AK ruszy tej zimy? Nad tym zastanawiamy się już od dawna. Inwestycja wciąż się odwleka. Urząd Zamówień Publicznych właśnie doszedł do wniosku, że drogowcy zbyt pochopnie unieważnili przetarg.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła niedawno, że musiała unieważnić przetarg na budowę tej drogi. Dlaczego? Ceny zgłoszone przez firmy były zbyt wysokie i o 400 mln złotych przewyższały kosztorysy przygotowane przez drogowców. Oni sami liczyli, że w następnym przetargu firmy zaproponują niższe ceny. Przeliczyli się. Firmy startujące w konkursie zaskarżyły unieważnienie prze-targu. Urząd Zamówień Publicznych przyznał rację firmom składającym skargę i teraz GDDKiA ponownie będzie musiała rozpatrzyć wszystkie oferty. Przedłużenie Trasy AK przez Bemowo jest dobrym rozwiązaniem dla polepszenia komunikacji w samej Warszawie, wyjazdów poza miasto oraz przejazdów tranzytowych. Odcinek, którego dotyczy przetarg, ma mieć długość 11 kilometrów, a jego budowa może potrwać trzy lata.
APC