REKLAMA

Puls Warszawy

różne

 

Każą płacić odsetki

  25 czerwca 2010

Nasza czytelniczka, pani Barbara, jest oburzona postępowaniem firmy RWE Stoen, dostarczającej prąd do jej mieszkania. - Nie otrzymuję od nich faktur na czas, a regularnie doliczają mi odsetki - opowiada.

REKLAMA

- Zadzwoniłam do RWE Stoen, wyjaśniając przez 40 minut tę sprawę. Powiedziano mi, że jak nie zapłaciłam faktury na czas, to mam naliczone odsetki, a za chwilę mija kolej-ny termin i sytuacja będzie analogiczna - opowiada pani Barbara. - Na jakiej podstawie mam płacić za prąd, skoro nie znam dokładnej kwoty? - pyta. Czytelniczka twierdzi, że jej przypadek nie jest odosobniony, a podobne kłopoty ma wielu jej sąsiadów.

- Generalnie problem oczywiście zależy od treści umo-wy. Ale na pewno umowa z RWE Stoen nie przewiduje nic bardzo oryginalnego - mówi Michał Kuliński, prawnik z Kancelarii Smoktunowicz & Falandysz. - Firma ma obowiązek doręczyć fakturę w określonym terminie, a klient za nią zapłacić. Umo-wa zapewne przewiduje, że płatność odbywa się na podstawie faktury wystawionej przez RWE Stoen, dlatego nie ma żadnych podstaw, by obciążać klienta odsetkami za opóźnienia po stronie wystawiającego - dodaje.

Przedstawieciele RWE Stoen nie mają sobie nic do zarzucenia.

- Przeanalizowaliśmy podane adresy i nie stwierdziliśmy masowych zgłoszeń odnośnie braku faktur - mówi Monika Żychlińska z RWE Stoen. - Co więcej, więk-szość klientów opłaciła faktury w terminie - dodaje. Rzeczniczka tłumaczy, że w spółce rozliczenia z klientami indywidualnymi są prowadzone w systemie półrocz-nym, co oznacza, że klient co sześć miesięcy otrzymuje fakturę rozliczeniową wraz z trzema fakturami prognozowanymi z terminami płatności co dwa miesiące. - Przykładowo: klienci otrzymują zestaw faktur w lutym, z terminami płatności do 10 marca, maja i lipca. Potem następuje rozliczenie na koniec lipca, a zestawy faktur wysyłane są do klientów w sierpniu, z terminami płatności do 10 września, listopada i stycznia. Te cykle się nie zmieniają dla danego adresu, więc klient wie, kiedy po-winien otrzymać od nas faktury, a w przypadku ich braku, zgłaszać nam ten fakt - mówi Monika Żychlińska. - Warto podkreślić, że jeśli klient zgłasza nam brak fak-tur, wystawiamy duplikat i nie naliczamy wówczas odsetek. Jeśli chodzi o naliczanie odsetek, to są naliczane dopiero po zakończeniu okresu rozliczeniowego i są wyka-zane w następnym zestawie faktur po sześciu miesiącach - kwituje.

Anna Przerwa

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje w Pulsie Warszawy

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane w Pulsie Warszawy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

City Break
City Break

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy