REKLAMA

zoliborz wysoczanska 1zoliborz wysoczanska 2zoliborz wysoczanska 0
Puls Warszawy

różne

 

Każą płacić odsetki

  25 czerwca 2010

Nasza czytelniczka, pani Barbara, jest oburzona postępowaniem firmy RWE Stoen, dostarczającej prąd do jej mieszkania. - Nie otrzymuję od nich faktur na czas, a regularnie doliczają mi odsetki - opowiada.

REKLAMA

refleks chlodnictwo 2024-11-21 2refleks chlodnictwo 2024-11-21 0
- Zadzwoniłam do RWE Stoen, wyjaśniając przez 40 minut tę sprawę. Powiedziano mi, że jak nie zapłaciłam faktury na czas, to mam naliczone odsetki, a za chwilę mija kolej-ny termin i sytuacja będzie analogiczna - opowiada pani Barbara. - Na jakiej podstawie mam płacić za prąd, skoro nie znam dokładnej kwoty? - pyta. Czytelniczka twierdzi, że jej przypadek nie jest odosobniony, a podobne kłopoty ma wielu jej sąsiadów.

- Generalnie problem oczywiście zależy od treści umo-wy. Ale na pewno umowa z RWE Stoen nie przewiduje nic bardzo oryginalnego - mówi Michał Kuliński, prawnik z Kancelarii Smoktunowicz & Falandysz. - Firma ma obowiązek doręczyć fakturę w określonym terminie, a klient za nią zapłacić. Umo-wa zapewne przewiduje, że płatność odbywa się na podstawie faktury wystawionej przez RWE Stoen, dlatego nie ma żadnych podstaw, by obciążać klienta odsetkami za opóźnienia po stronie wystawiającego - dodaje.

Przedstawieciele RWE Stoen nie mają sobie nic do zarzucenia.

- Przeanalizowaliśmy podane adresy i nie stwierdziliśmy masowych zgłoszeń odnośnie braku faktur - mówi Monika Żychlińska z RWE Stoen. - Co więcej, więk-szość klientów opłaciła faktury w terminie - dodaje. Rzeczniczka tłumaczy, że w spółce rozliczenia z klientami indywidualnymi są prowadzone w systemie półrocz-nym, co oznacza, że klient co sześć miesięcy otrzymuje fakturę rozliczeniową wraz z trzema fakturami prognozowanymi z terminami płatności co dwa miesiące. - Przykładowo: klienci otrzymują zestaw faktur w lutym, z terminami płatności do 10 marca, maja i lipca. Potem następuje rozliczenie na koniec lipca, a zestawy faktur wysyłane są do klientów w sierpniu, z terminami płatności do 10 września, listopada i stycznia. Te cykle się nie zmieniają dla danego adresu, więc klient wie, kiedy po-winien otrzymać od nas faktury, a w przypadku ich braku, zgłaszać nam ten fakt - mówi Monika Żychlińska. - Warto podkreślić, że jeśli klient zgłasza nam brak fak-tur, wystawiamy duplikat i nie naliczamy wówczas odsetek. Jeśli chodzi o naliczanie odsetek, to są naliczane dopiero po zakończeniu okresu rozliczeniowego i są wyka-zane w następnym zestawie faktur po sześciu miesiącach - kwituje.

Anna Przerwa

Dziękujemy, że czytasz nasze artykuły. Chcesz na bieżąco śledzić ważne sprawy w Twojej dzielnicy i w Warszawie?
 Zapisz się do naszego newslettera 
 Obserwuj nas na Google News 
 

REKLAMA

olowkowa kraina swiatowida 10-25 2olowkowa kraina swiatowida 10-25 0

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

REKLAMA

moje bielany 003 1moje bielany 003 2moje bielany 003 0

Najnowsze informacje w Pulsie Warszawy

REKLAMA

bck królowa śniegu 2025 2bck królowa śniegu 2025 0

REKLAMA

san giovani ogolny 2021-09-29 nowy 2san giovani ogolny 2021-09-29 nowy 0

REKLAMA

autoreklama tustolica 3autoreklama tustolica 0

REKLAMA

bemowo neurografika 1bemowo neurografika 2bemowo neurografika 0

Najchętniej czytane w Pulsie Warszawy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

bck noc kultury 3bck noc kultury 0

REKLAMA

cmp 09-2025 1cmp 09-2025 2cmp 09-2025 0

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

smaki zycia 2024-09-03 3smaki zycia 2024-09-03 0

REKLAMA

bck grinch 1bck grinch 2bck grinch 0