Urząd gminy Nieporęt opracował dla mieszkańców karty informacyjne oraz wzory wniosków, które mają ułatwić mieszkańcom załatwianie spraw w urzędzie. Dostępne są w internecie (www.nieporet.pl) oraz na miejscu w urzędzie miasta.
Każda karta zawiera szczegółową informację o obowiązujących przepisach i procedurach dotyczących załatwiania poszczególnych spraw. Przygotowano 85 kart i dotyczą one najczęściej spotykanych spraw i problemów z jakimi zgłaszają się do urzędu mieszkańcy np. wyrobienia dowodu osobistego, podziału nieruchomości czy ustalenia wysokości podatku. Do większości kart dołączone są wzory wniosków. W ten sposób nie trzeba już dwukrotnie odwiedzać urzędu, najpierw, aby otrzymać informacje, jakie dokumenty są od niego wymagane, a drugi raz, aby je złożyć. Karty zamieszczone są na stronie internetowej, wystarczy ściągnąć, wydruko-wać i wypełnić wniosek. W każdej karcie znalazły się takie informacje jak: wykaz dokumentów potrzebnych do załatwienia sprawy, wysokość opłat, przewidywany termin załatwienia sprawy, nazwa stanowi-ska lub działu, który jest odpowiedzialny za załatwienie sprawy. Na karcie znajdziemy również informację o sposobie odwołania się od rozstrzygnięcia organu oraz wszystkie niezbędne dane teleadresowe urzędu gminy wraz z numerem konta bankowego. Mieszkańcy będą również mogli wyrazić opinię o kartach w specjalnej ankiecie.
zadro