Jazdy próbne na Białołęce. Którędy pojedzie nowy autobus?
1 września 2016
Którędy pojadą autobusy, mające połączyć Tarchomin ze wschodnią Białołęką? Trwają dyskusje i przejazdy testowe.
Obszar wielkości Żoliborza pozbawiony komunikacji miejskiej z główną ulicą bez chodników - "Stara Białołęka" od wielu lat czeka na zmiany.
Autobusem z Zielonej Białołęki na Tarchomin - trwa zbiórka podpisów
Rozpoczęła się zbiórka podpisów w sprawie utworzenia nowego bezpośredniego połączenia autobusowego między Zieloną Białołęki a Urzędem Dzielnicy.
ZTM bierze pod uwagę dwa warianty. Pierwsza propozycja to nowa linia kursująca ulicami Modlińską, Płochocińską, Białołęcką i Juranda ze Spychowa. Druga koncepcja, uznawana za zdecydowanie lepszą i wprowadzająca komunikację miejską na Szamocin, zakłada poprowadzenie autobusu przez Cieślewskich i Hemara. Wytyczenie takiej trasy będzie jednak możliwe dopiero po przedłużeniu Hemara do Białołęckiej (Rada Warszawy przyznała już na to pieniądze) i przebudowie Cieślewskich. Podczas jazdy próbnej dziewięciometrowy autobus miał na tej ulicy poważne problemy ze zmieszczeniem się na skrzyżowaniach. W lipcu białołęccy radni zaapelowali do Rady Warszawy o przyznanie pieniędzy na przebudowę Cieślewskich, ale na razie nie uzyskali odpowiedzi.
- ZTM powinien zorganizować poważne konsultacje społeczne - mówi radna Gajewska. - Mieszkańcy powinni wypowiedzieć się na temat trasy autobusu i lokalizacji przystanków. Z kolei ZTM powinien sprawdzić, czy autobusy na proponowanej trasie nie utkną w korkach w godzinach szczytu.
Droga do uruchomienia nowej linii jest jeszcze długa, nawet jeśli będzie ona poprowadzona przez Białołęcką, Płochocińską i Modlińską. ZTM musi najpierw znaleźć pieniądze na jej utrzymanie i przede wszystkim wolne autobusy. A z tym jest problem, czego dowodem linia 220, mająca połączyć Bemowo z Okęciem. Jej start był planowany na kwiecień, ale opóźnia się z braku wozów.
(dg)
.