Jaki los czeka autobusy 112 i 184?
10 października 2014
Jak zmieni się komunikacja miejska na Bemowie po otwarciu powstającego właśnie odcinka torów tramwajowych na Powstańców Śląskich?
- Obecnie trwają prace nad nowym układem komunikacyjnym, który zacznie obowiązywać na Bemowie po oddaniu do użytku nowej trasy tramwajowej - mówi Magdalena Potocka, rzeczniczka ZTM. - O zakresie zmian, o ile takowe zostaną wprowadzone, poinformujemy w późniejszym terminie.
184 do odstrzału?
ZTM nie chce udzielać oficjalnych informacji, ale nieoficjalnie wiadomo, że pierwsze do odstrzału pójdzie 184. Autobus ten dublowałby tramwaje w al. Reymonta, na całej długości Powstańców Śląskich, na Połczyńskiej i Wolskiej aż do Reduty Wolskiej. Cięższym orzechem do zgryzienia jest 112, które będzie dublować tramwaje między przystankami Al. Reymonta i Hala Wola. To łącznie 8,5 km. Nieoficjalnie wiadomo, że ZTM zamierza zlikwidować cały bemowski odcinek trasy 184. Jeden z wariantów zakłada, że na Bemowie jej funkcję przejmie tramwaj, na Woli i Ochocie zostanie jako linia lokalna dowożąca do SKM-ek na Dworcu Zachodnim, zaś na Bielanach układ komunikacyjny zmieni się nieco po otwarciu drugiej jezdni al. Reymonta.
Będzie walka o 112?
Twardszym orzechem do zgryzienia jest 112, które będzie dublować tramwaje między przystankami Al. Reymonta i Hala Wola. Bardzo długa i - w związku z tym - krytykowana za niepunktualność linia pełni funkcję lokalną na Lazurowej i Człuchowskiej oraz na Żeromskiego na Bielanach i Kondratowicza na Bródnie. Do czasu otwarcia w 2020 roku stacji metra Górce i Kondratowicza autobus jadący mostem Grota-Roweckiego pozostanie także najlepszym połączeniem Bemowa z Bródnem. Wydaje się więc, że o pozostawienie 112 będą walczyć mieszkańcy.
Linia tramwajowa na całej długości Powstańców Śląskich zostanie oddana do użytku w listopadzie.
DG