Infolinia "Sprawni w pracy" już działa!
20 lipca 2007
Pracodawcy, osoby niepełnosprawne poszukujące pracy, a także zainteresowane założeniem działalności gospodarczej, mogą już korzystać z Infolinii Sprawni w Pracy, dzwoniąc pod numer: 0 801 801 015.
Za pośrednictwem infolinii można uzyskać informacje m.in. na temat korzyści płynących z zatrudniania osób niepełnosprawnych, szczególnych uprawnień nie-pełnosprawnych pracowników oraz obowiązków, jakie mają wobec nich pracodaw-cy. Ponadto Infolinia Sprawni w pracy będzie współpracowała w zakresie pośred-nictwa pracy z czterema Centrami Integracja w Warszawie, Krakowie, Zielonej Górze oraz Gdyni. Infolinia będzie działać od poniedziałku do piątku w godz. 7-22, a całkowity koszt połączenia wyniesie 0,40 zł brutto. Osoby niesłyszące, niedosły-szące, z zaburzeniami mowy oraz nieme będą mogły kontaktować się z pracowni-kami Infolinii drogą mailową, pisząc na adres: infolinia@integracja.org.
- Od dwóch lat w mediach pojawia się wiele kampanii, których celem jest za-chęcanie do zatrudnienia osób niepełnosprawnych. Niestety wciąż brak wskazówek, gdzie szukać szczegółowych informacji na ten temat. Niewiele instytucji udziela też konkretnych wytycznych - jak znaleźć niepełnosprawnego pracownika oraz co zro-bić, żeby go zatrudnić. Infolinia Sprawni w pracy jest odpowiedzią na zapotrze-bowanie wszystkich osób szukających informacji oraz pomocy w tym zakresie. Na ich pytania będzie czekało 10 specjalistów przeszkolonych przez Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji oraz Polską Telefonię Cyfrową, operatora sieci Era. Mamy nadzieję, że dzięki Infolinii Sprawni w Pracy wiele niepełnosprawnych osób znajdzie zatrudnienie na tzw. otwartym rynku pracy, a pracodawcy pozyskają wartościo-wych pracowników - mówi Piotr Pawłowski, Prezes Zarządu Stowarzyszenia Przyja-ciół Integracji.
Inauguracja Infolinii Sprawni w Pracy wspierana jest przez dystrybucję mate-riałów informacyjnych (650 tys. ulotek i insertów prasowych) oraz akcję plakatową w miejscach użyteczności publicznej. W ramach kampanii można będzie zobaczyć spoty telewizyjne - m.in. w TVP, TVN i Discovery Channel. Emitowany będzie też spot radiowy m.in. w Radiu ZET i Programie 3 Polskiego Radia. Na 13 portalach biznesowych zostanie zamieszczony baner reklamowy, a na łamach prasy - m.in. Newsweeka, Polityki, Gazety Prawnej i Gazety Wyborczej - reklamy propagujące hasło "Nie musisz nas rozumieć, żeby wiedzieć, jak nas zatrudnić".
W miarę rosnących potrzeb, dzięki zastosowaniu technologii IP (transmisji danych w Internecie i sieciach lokalnych), możliwe będzie stworzenie kolejnych stanowisk call centre, a pracownicy Infolinii będą mogli udzielać porad z dowolnego miejsca w Polsce, przy wykorzystaniu sieci internetowej.
Projekt jest współfinansowany przez Europejski Fundusz Społeczny, Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych przy wsparciu Polskiej Telefonii Cyf-rowej, operatora sieci Era.
Źródło: inf. wł.
Fot. Piotr Stanisławski
Konferencja inaugurująca działanie infolinii, od prawej: Piotr Pawłowski, prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji, Sławomir Piechota, Poseł na Sejm RP, Tomasz Bujak, Zastępca Prezesa PFRON ds. Programowych, Iwo Bender, Zastępca Dyrektora Departamentu Komunikacji Korpo-racyjnej PTC, Maciej Augustyniak, Koordynator infolinii "Sprawni w pracy".