Idzie nowe w al. Jana Pawła II. Tramwaje już kursują
10 września 2016
Przesunięty przystanek i budowa drogi rowerowej to tylko początek wielkich zmian na ważnej ulicy.
W przyszłym roku czekają nas ogromne zmiany na granicy Śródmieścia i Woli. Na jednej z głównych ulic miasta stanie się przyjaźniejsza dla pieszych i rowerzystów. Linie 17 i 33 wróciły do normalnego kursowania, jednak nie oznacza to koniec utrudnień dla pieszych, którzy w niektórych miejscach muszą znacznie nadrabiać drogi, chcąc przejść na drugą stronę. Przejście na wysokości Ogrodowej jest wciąż zamknięte, podobnie jak to po południowej stronie skrzyżowania z Grzybowską.
Dość rewolucyjnym posuniętem było przesunięcie przystanku tramwajowego "Hala Mirowska". Perony w obu kierunkach znajdują się teraz naprzeciwko siebie, przed wejściem do niezwykle popularnej hali. Tramwaje jadące w stronę ronda ONZ zatrzymują się przy Elektoralnej dwukrotnie - na światłach i na przystanku - ale przestanie to być problemem po wprowadzeniu dla nich zielonej fali.
Największe problemy mają teraz rowerzyści. Droga po wolskiej stronie al. Jana Pawła II jest w budowie od wielu miesięcy i choć nie została jeszcze formalnie oddana do użytku, cieszyła się dużą popularnością. Teraz pas asfaltu jest w kilku miejscach zagrodzony, a na skrzyżowaniach trwa wytyczanie przejazdów. Zgodnie z prawem rowerzyści powinni w al. Jana Pawła II korzystać z jezdni, ale zdecydowana większość boi się jechać w towarzystwie pędzących samochodów.
Na przyszły rok zaplanowano duże zmiany na kolejnym odcinku al. Jana Pawła II, między rondem ONZ a Nowogrodzką. Po północnej i zachodniej stronie ronda przy Dworcu Centralnym wytyczone zostaną przejścia dla pieszych, zaś dzięki zwężeniu wlotów jezdni do trzech pasów ruchu powstanie 66 miejsc parkingowych. Drogowcy zbudują też drogi rowerowe: po śródmiejskiej stronie ulicy od Złotej do ronda ONZ i po stronie wolsko-ochockiej od ronda ONZ do Nowogrodzkiej.
(dg)
.