GDDKiA i CPK synchronizują zegarki. W planach poszerzenie A2
12 marca 2020
Państwowe instytucje łączą siły w sprawie ogromnej inwestycji w Baranowie. Do nowego lotniska dojedziemy nowymi lub poszerzonymi drogami.
Poszerzenie autostrady A2 między Warszawą a Łodzią oraz obwodnica aglomeracji warszawskiej to dwie najważniejsze inwestycje drogowe, związane z planowanym w gminie Baranów Centralnym Portem Komunikacyjnym. CPK i Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zawarły porozumienie, w którym zobowiązały się do koordynacji prac i synchronizacji harmonogramów.
- Żeby powstał nowy port lotniczy i związany z nim układ drogowy, potrzebne będzie współdziałanie, czyli codzienna pracy i nieustanny przepływ informacji - mówi Marcin Horała, pełnomocnik rządu d/s CPK. - Projekt inwestycyjny CPK stał się impulsem do tego, żeby zacieśnić współpracę między dwoma rządowymi inwestorami.
Rządowe założenia są takie, że w momencie otwarcia lotniska autostrada A2 na odcinku: Łódź Północ - Konotopa będzie już poszerzona. Na odcinku od węzła Łódź Północ do Pruszkowa GDDKiA dobuduje trzeci pas, a od Pruszkowa do Konotopy - czwarty pas ruchu w każdą stronę.
...i nowa obwodnica
GDDKiA będzie też odpowiadać za budowę obwodnicy aglomeracji warszawskiej, mającej powstać w odległości ok. 40-50 km od miasta. Utworzą ją autostrada A50 (powstanie na południe od obecnej trasy A2) oraz trasa ekspresowa S50, która połączy północne Mazowsze z nowym lotniskiem.
Elementem drogowych planów związanych z CPK jest też droga ekspresowa S10, mająca połączyć obwodnicę aglomeracji warszawskiej z Płockiem i Toruniem.
(dg)
.