REKLAMA

REKLAMA

Wakacje z Warszawy

REKLAMA

Forum Wawer

REKLAMA

# kocieruchy

17.02.2017 13:59

Najważniejszy kontekst historyczny i 387 metrów od P&R do wiaduktu - budynek "historyczny", w którym PKP pozwala sprzedawać kominki, w którym odpadają gzymsy i tynk, w podziemiach którego jest "szalet" - co to za historyczny kontekst. A przejście 400 metrów dalej wyjdzie tylko na zdrowie a i sam P&R można wtedy powiększyć. Nie bądźmy samolubni - niech inni też skorzystają z unowocześnienia linii otwockiej.

# Wawerszczak

17.02.2017 17:33

Przenosiny bez sensu! Trzeba odnowić budynek stacji i tunel, zainstalować monitoring który zapobiegnie dewastacji i gotowe. Można jeszcze jeśli środki na to pozwolą zainstalować windy dla niepełnosprawnych i seniorów pozwalające dostać się na peron. Jeśli za mały okaże się P&R można dołożyć drugi po drugiej stronie budynku historycznej nastawni. Przybliżanie do wiaduktu miałoby sens gdyby na wiadukcie było można umiejscowić przystanki przesiadkowe linii autobusowych, ale tam jest za wąsko. Zresztą przesiadkowiczów jest znikoma ilość względem liczby okolicznych mieszkańców korzystających z SKM i KM, a dojście z istniejących przystanków autobusowych jest dość wygodne, a można jeszcze usprawnić. Obecna stacja jest umiejscowiona w miejscu gęsto zamieszkałym, a w okolicy wiaduktu jest z jednej strony dziki teren, a z drugiej stacja benzynowa. Decydenci, jeśli coś działa kilkadziesiąt lat i nikt nie zgłasza zastrzeżeń, to po co zmieniać? Zmiana dla zmiany za kilkadziesiąt milionów z naszych podatków?

# tubylec

17.02.2017 21:35

Kontekst historyczny jest taki, że obiekt, który był doceniony przez architektów i pięknie opisany w czasopismie branżowym to obecnie faktycznie ruina. Nic nie pozostało z dawnego uroku tego miejsca a i to, jak widać, można jeszcze spieprzyć. U schyłku komuny wisiały jeszcze zegary, w ramkach kolorowe szybki, poczekalnia, bagażownia, kiosk, wc.
"Niech inni skorzytają..." - jacy inni - rodowici Warszawiacy z kilkuletnim stażem mieszkańca stolicy, pędzący z roboty do roboty, spędzajacy czas wolny na fitness/siłowni/basenie, hulający w rytmie disco polo albo pomykający na nartach w górach? Dla nich to wszystko? Żeby więcej samochodów upchnąć na parkingu?
"Przejście podziemne kilkaset metrów dalej..." - z domu pogrzebowego na cpn i z powrotem? A co z szybką przesiadką z pociągu na 521?

REKLAMA

# Constern

20.02.2017 10:10

Mieszkam nieco dalej, ale idea popularyzacji S1 oplacila by sie wszystkim vide czestsze kursy, dluzsze sklady itp.
Na pewno argumenty wyzej sa wazkie i oszacowanie ilosci nowych pasazerow kluczowe.
Wygoda powinna byc zachowana dla autoktonow i nowych pasazerow, ale nowi skorzystaja z propozycji jedynie jesli parkingi beda dobrze usytuowane.
Dodam tylko, ze Wesola zadbala o mieszkancow i linia autobusowa juz dowozi ich do S2.

# Jeszcze sprawny

21.02.2017 18:30

Jeśli ZDM pozwoli ZTM zrobić przystanki na wiadukcie a PKP wybudować długa pochylenie ze starego przejścia na peron to jak najbardziej warto przesunąć - chociażby po to aby przy zepsutych windach można bylo się dostać wózkiem na peron

# gość

23.02.2017 17:42

#Jeszcze sprawny napisał(a) 21.02.2017 18:30
Jeśli ZDM pozwoli ZTM zrobić przystanki na wiadukcie a PKP wybudować długa pochylenie ze starego przejścia na peron to jak najbardziej warto przesunąć - chociażby po to aby przy zepsutych windach można bylo się dostać wózkiem na peron
A ja Pana zapytam gdzie zmieścić te przystanki na wiaducie?

REKLAMA

# Podkomorzy

06.03.2017 16:52

Przesunięcie stacji jest jak najbardziej wskazane. A argumenty oczywiste:
- Stworzenie węzła przesiadkowego na wiadukcie Czecha
- Przesunięcie stacji Gocławek pod Marsa, co wydłuży odległość między przystankami Gocławek i Wawer (dzięki przesunięciu Wawra na północ uda się ją zniwelować)
Ponadto historyczne budynki i P+R, a nawet przejście podziemne mogą nadal funkcjonować jako elementy stacji, tylko nie na środku długości peronu, ale na jego skraju, lub oddalone od niego o kilkadziesiąt metrów.

# marianL

02.04.2017 21:49

Przystanki na wiadukcie? Gdzie te przystanki umiejscowić? Obecnie jest symboliczny chodnik, a kto dostawał się po schodach na wiadukt w zimie wie jaki to super pomysł na dostanie sie do autobusu.
Bez przebudowy wiaduktu - nie mówię tutaj wyłącznie o windach, ponieważ często to żadne udogodnienie- nie widze sensu robienia przystanków na wiadukcie.
Dodaj komentarz:
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b]. Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Przykład: [b]pogrubienie[/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i]. Na końcu kursywy wpisz [/i].
Przykład: [i]kursywa[/i].
Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora:
nick (podpis):

 

REKLAMA

REKLAMA