REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Forum Bemowo

REKLAMA

# zjelonek

22.11.2016 10:42

No i dobrze , przesuńcie jeszcze stację Wola Park bliżej torów żeby do SKM było łatwiej się przesiąść.
Chociaż z drugiej strony to te 800 a może nawet 1500 samochodów będzie musiało jakoś dojechać Górczewską, a że wiadukt ma być w poprzek , to przez już zakorkowane rondo - więc może tą stacje przesunąć jeszcze dalej na zachód , żeby P+R było między Lazurową a S8 - tylko że tam na polu już się coś buduje. Może wiec jeszcze dalej i nazwać tą stację Blizne ?
Chyba że istnieje przepis zabraniający pociągom metra wyjeżdżać poza aktualnie istniejące granice miasta...

# jkk

22.11.2016 14:13

Bardzo dobry pomysł, szkoda że spóźniony co najmniej o kilka lat. Problem tkwi w szczegółach - gdzie ma powstać ten P+R na minimum 800 samochodów? To kilka hektarów terenu, jest taki teren w pobliżu S8 ale to już teren pozawarszawski, ponadto zbyt daleko od planowanej stacji. Pozostaje teren po zachodniej stronie Lazurowej, część tego terenu właśnie planuje zabudować deweloper Cordia, pozostała część w każdej chwili może podzielić los sąsiadów - obowiązujący plan miejscowy przewiduje tam budownictwo mieszkaniowe.
Gdzie są te niezabudowane działki należące do samorządu, które mogą zostać sprzedane pod zabudowę mieszkaniową i biurową? Do działki należącej do samorządu, znajdującej się w pobliżu Batalionów Chłopskich są roszczenia spadkobierców byłego właściciela.

# Chochoł

22.11.2016 17:05

Jakich Młocinach to jest Huta! Dworzec pod Hutą okazał się jedną wielką prowizorką. Ładnie podświetlony, ale przeciekał i rdzewiał z każdej strony, a jakie pieniądze na niego poszły to szkoda gadać. Parking jest tylko jeden, chociaż miejsca dookoła sporo i całe Wrzeciono zastawione samochodami na obcych blachach. Był taki koszmarny pomysł władz, wypchnięcia wszystkich przewoźników prywatnych spod Domów Towarowych Centrum na Bielany w obliczu tego, że dworzec PKS Marymont nie istnieje. Młociny to są hektar dalej w stronę Łomianek i nawet pani prezydent przyznała się do tego wielbłąda w nazewnictwie. O parkingach i ostanie technicznym tego cudownego dworca pisało Echo w latach ubiegłych. Bodajże radny Białołęki pan Tumasz, który jednocześnie jest zdaję się pracownikiem SISCOM-u wpadł na szampański pomysł uleczenia sytuacji parkingowej na Bielanach i na pasie zieleni pośrodku Kasprowicza będzie teraz postój dla przyjezdnych. Całe Wrzeciono i Wawrzyszew chcą strefy płatnego parkowania. Takie są fakty. Jest takie powiedzenie:" Czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal".

REKLAMA

# YelonkY

22.11.2016 17:55

#jkk napisał(a) 22.11.2016 14:13
Gdzie są te niezabudowane działki należące do samorządu, które mogą zostać sprzedane pod zabudowę mieszkaniową i biurową? Do działki należącej do samorządu, znajdującej się w pobliżu Batalionów Chłopskich są roszczenia spadkobierców byłego właściciela.

Całość będzie przebudowana. Prawdopodobnie chodzi o cały obszar w prostokącie Górczewska-Doroszewskiego i Lazurowa- rejon spółdzielni. To obszar około 100x300m czyli 3ha. Do wywalenia pójda górki za pętlą, petle autobusowe, tramwajowe, stacja Orlenu, mcdonald. Zaczną wszystko od zera a to czego nie zabudują pójdzie pod usługi ;)

# jkk

22.11.2016 22:14

Autor pisze o parkingu na 800 miejsc z możliwością łatwej rozbudowy do 1500 miejsc. W mojej ocenie, dla parkingu na 800 miejsc potrzeba minimum 2 hektarów. Na 3 hektarach umieszczenie wszystkich planowanych obiektów jest raczej niemożliwe, do tego jeszcze zamysł sprzedaży tego, co zostanie na potrzeby zabudowy mieszkaniowej i biurowej. To chyba jakieś mrzonki.

# Konrad

22.11.2016 22:22

No, a piętrowo podziemnie i/lub naziemnie?

REKLAMA

# jkk

23.11.2016 09:25

Piętrowe parkingi łatwo jest łatwo jest rozbudować poprzez dostawienie kolejnych pięter. Pod ziemią można zrobić parking na przykład na peronie stacji metra albo wybudowywując kolejny tunel z przeznaczeniem na parking - no i kierowcy mieliby bliżej...

 Bkarola

23.11.2016 09:38

super, na to czekałam

# Doroszewski

23.11.2016 12:41

Ja się tak zastanawiam jeśli parking P+R ma być w części gdzie teraz jest stacja Orlen i McDonalds to co z mieszkańcami ul. Doroszewskiego? Czy nikt nie bierze pod uwagę hałasu i spalin, które będą codziennie produkowało te 800 samochodów?

REKLAMA

# zawilec

23.11.2016 14:25

Redaktorze Dominiku Gadomski! Larum grają! Wojna! Nieprzyjaciel w granicach! A Ty się nie zrywasz! Za klawiaturę nie chwytasz? Przy komputerze nie siadasz? O planie inżyniera nie piszesz? Co się z Tobą stało, Dziennikarzu? Zaliś swej dawnej przepomniał cnoty, że nas jeno samych w żalu i trwodze zostawiasz!

# Dominik Gadomski tustolica.pl

23.11.2016 14:39

#zawilec napisał(a) 23.11.2016 14:25
Redaktorze Dominiku Gadomski! Larum grają! Wojna! Nieprzyjaciel w granicach! A Ty się nie zrywasz! Za klawiaturę nie chwytasz? Przy komputerze nie siadasz? O planie inżyniera nie piszesz? Co się z Tobą stało, Dziennikarzu? Zaliś swej dawnej przepomniał cnoty, że nas jeno samych w żalu i trwodze zostawiasz!
Pan wybaczy, ale... o jaki "plan inżyniera" chodzi?

# Kemo

23.11.2016 17:04

#YelonkY napisał(a) 22.11.2016 17:55
Całość będzie przebudowana. Prawdopodobnie chodzi o cały obszar w prostokącie Górczewska-Doroszewskiego i Lazurowa- rejon spółdzielni. To obszar około 100x300m czyli 3ha. Do wywalenia pójda górki za pętlą, petle autobusowe, tramwajowe, stacja Orlenu, mcdonald. Zaczną wszystko od zera a to czego nie zabudują pójdzie pod usługi ;)
Co zostanie wywalone zależy wyłącznie od uczestników konkursu, zwycięską propozycję poznamy dopiero pod koniec przyszłego roku. Obecnie pewnie jest jedynie, że przebudowane zostaną obie pętle. Kwestia wałów ziemnych nie jest znana na ten moment. Stacja Orlen i McDonald to nie jest już teren miasta i nie było żadnej informacji jakoby te obiekty miały być zlikwidowane.
#Doroszewski napisał(a) 23.11.2016 12:41
Ja się tak zastanawiam jeśli parking P+R ma być w części gdzie teraz jest stacja Orlen i McDonalds to co z mieszkańcami ul. Doroszewskiego? Czy nikt nie bierze pod uwagę hałasu i spalin, które będą codziennie produkowało te 800 samochodów?
Nie ma być, parking P+R będzie nad pętlą autobusową i/lub tramwajową, nie wiadomo też od jakiej ulicy będzie wjazd.

REKLAMA

# Chochoł

23.11.2016 17:25

Podejrzewam szanowny Panie Redaktorze, że Zawilcowi chodzi o całościowy plan naprawczy dla lokalnej komunikacji miejskiej na Bemowie i nie tylko. Autorstwa Pana Inżyniera z Jelonek, który w ubiegłym roku w brawurowy sposób dał odpór złym pomysłom ZTM, podczas konsultacji społecznych, a które to zmiany właśnie wszystkie powróciły na magicznej makietce, jak zły szeląg. Podobno pan burmistrz Michał Grodzki ma jutro rozmawiać z przedstawicielami ZTM. Czytelnicy Echa i użytkownicy forum są święcie przekonani, że Pan doskonale zna szczegóły tego planu! Pan Inżynier został zaproszony przez burmistrz w charakterze konsultanta. Proszę przeczytać wobec tego wnikliwie komentarze pod Pańskim artykułem z 25 października co do komunikacji miejskiej na Bemowie, a dowie się Pan po odrzuceniu warstwy emocjonalnej, ile tam ludzkich dramatów przedstawiono. To właśnie Pan Inżynier pierwszy rzucił hasło 520 na Bemowie, a ja dopowiedziałem na Chomiczówce, gdzie nadal nie wiadomo co wejdzie za 167!

# Dominik Gadomski tustolica.pl

23.11.2016 17:50

#Chochoł napisał(a) 23.11.2016 17:25
Podejrzewam szanowny Panie Redaktorze, że Zawilcowi chodzi o całościowy plan naprawczy dla lokalnej komunikacji miejskiej na Bemowie i nie tylko. Autorstwa Pana Inżyniera z Jelonek
Dziękuję. Proszę o kontakt mailowy dominik.gadomski@gazetaecho.pl lub telefoniczny 519 610 438

# Magdalaena

23.11.2016 19:58

Ale te samochody chyba nie muszą stać na ziemi tylko na piętrowym parkingu

REKLAMA

# Chochoł

23.11.2016 20:31

Z całym szacunkiem, ale Panie Redaktorze my się kontaktujemy na tym forum od 25 października, a mamy 23 listopada. Pokładamy w Panu nadzieję i chyba trudno powiedzieć, coś więcej ponad to co już zostało napisane, aby pogłębić zawartość materiału prasowego. Proszę skontaktować się w naszym imieniu raczej z Wydziałem Obsługi Mieszkańców, bo to tam jest czas i miejsce akcji przypuszczalnie jutrzejszych negocjacji. Jestem mieszkańcem Bielan i mój głos można traktować w sprawach Bemowa, jedynie jako doradczy, chociaż mam oczywiście wielki sentyment do tej dzielnicy wyniesiony z lat młodości. Każde świadectwo zaniepokojonego pasażera jest tutaj bardzo ważne. Pod Pańskimi artykułami publikowanymi w Echu na przestrzeni lat ubiegłych, słusznie pojawiają się mocne komentarze co do obcesowego traktowaniu i złego podejścia ZTM przy rozpatrywaniu skarg ludzi. Jednakże autobus 520 to kluczowy element układanki, planu naprawczego dla siatki lokalnych połączeń komunikacyjnych Inżyniera.

# zjelonek

24.11.2016 21:22

#Doroszewski napisał(a) 23.11.2016 12:41
Ja się tak zastanawiam jeśli parking P+R ma być w części gdzie teraz jest stacja Orlen i McDonalds to co z mieszkańcami ul. Doroszewskiego? Czy nikt nie bierze pod uwagę hałasu i spalin, które będą codziennie produkowało te 800 samochodów?
I właśnie aby mieszkańcy naszego osiedla w pełni poczuli zapach i muzykę zmian zostaną wywiezione górki ziemi które kiedyś usypano właśnie dla izolacji przed smrodem autobusów i hałasem tramwajów. To się nazywa postęp , niestety w kierunku Kuala Lumpur a nie Oslo

# Chochoł

24.11.2016 22:56

Tu jest taki szkopuł, że miasto stawia na komunikację szynową, czyli metro, tramwaj, pociąg. Na takim dworcu, a raczej węźle przesiadkowym, bo taki jest właściwy charakter tego miejsca pod Hutą to prawie nic nie zostało z sensownych autobusów. Tu się w ogóle ciekawe rzeczy dzieją, bo jeżeli czytam, że jeszcze w miesiącu styczniu poprzednie władze dzielnicy Bemowo wynegocjowały z ZTM, ten mitycznym autobus 220 wszędzie i nigdzie to w takim razie ostrzegam. Lina 220 istniała już na Bemowie i był to niedoskonały w swojej formie zamiennik dla tramwaju 20 na czas awarii, czy też remontu. Jeżeli ZTM wystrzeli znowu z hasłem 220 to zasłużona 20 jest w poważnych opałach. I tu ciekawostka, bo w toku przymiarek co do przebiegu 220, dyrektor ZTM pan Franków nie określił żądnych ram granicznych, a wręcz zachęcał, żeby sobie autobusik zbierał ludzi z poszczególnych osiedli na drodze, byle nie do centrum. Cały impet idzie w metro i Górczewską po jezdni, prosto do Śródmieścia żądna linia nie trafi.

REKLAMA

# arti85

25.11.2016 12:13

Głupota. Taki parking powinien powstać w okolicach ostatniej stacji - Mory. Budowanie jakiejś hali dworcowej na miejscu pętli jest niepraktyczne. Tu ludzie dojeżdżający z Babic, Leszna będą się przesiadać. Nie ma ich tak dużo, by budować tak ogromny parking.

# cep

22.12.2016 20:22

Tak się szczęśliwie składa, że mamy Pana Koracza na sali.

# ewka

04.01.2018 23:51

#zjelonek napisał(a) 22.11.2016 10:42
No i dobrze , przesuńcie jeszcze stację Wola Park bliżej torów żeby do SKM było łatwiej się przesiąść.
Chociaż z drugiej strony to te 800 a może nawet 1500 samochodów będzie musiało jakoś dojechać Górczewską, a że wiadukt ma być w poprzek , to przez już zakorkowane rondo - więc może tą stacje przesunąć jeszcze dalej na zachód , żeby P+R było między Lazurową a S8 - tylko że tam na polu już się coś buduje. Może wiec jeszcze dalej i nazwać tą stację Blizne ?
Chyba że istnieje przepis zabraniający pociągom metra wyjeżdżać poza aktualnie istniejące granice miasta...
Ty zjelonek, w każdym wątku będziesz pisać o przeniesieniu stacji do kapusty?
nie to nie jest dobry pomysł, parking sobie weźcie do kapusty ale stacja miała być pod pętlą Górczewska i tak niech pozostanie. Ekranów też nie chcecie co? niech nam starym mieszkańcom leci smród i hałas z Lazurowej i s8, ale stacje to byście chętnie zabrali...
Wara od stacji pętla Górczewska.

# Lukasz323

16.06.2018 23:17

Zajefajny pomysł. W końcu ktoś pomyślał.

# qvertz

15.12.2019 16:20

I pomyśleć, że są gdzieś w necie analizy dotyczące stworzenia specjalnej wydzielonej trasy podmiejskiej tylko dla nowoczesnych pojazdów autobusowych/szynowych, która łączyłaby miejscowości na kierunku Warszawa - Żelazowa Wola i Sochaczew. Przy takich problemach ze stacją "Lazurowa" inne projekty można, niestety, uznać za pomysły ze sfery fantazji. Coś jak mityczna obwodnica Pragi w osi Al. Tysiąclecia.
Dodaj komentarz:
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b]. Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Przykład: [b]pogrubienie[/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i]. Na końcu kursywy wpisz [/i].
Przykład: [i]kursywa[/i].
Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora:
nick (podpis):

 

REKLAMA

REKLAMA