REKLAMA

Forum › Białołęka

REKLAMA

# z Dąbrówki

03.03.2014 12:32

Lata gadania o metrze nie przynoszą pożytku dla mieszkańców, którzy muszą mieszkać przy ulicach bez chodników, słabo oświetlonych. Część moich znajomych wyprowadziła się z Tarchomina na wschodnią Białołękę i obecnie żałują tego kroku.

# kobieta

03.03.2014 13:17

A dlaczego się wyprowadzają? Bo tam są duzo tańsze mieszkania, a dlaczego tak jest? Bo tam nie ma takiej infrastruktury jak chociazby na Tarchominie. Coś za coś. Wybór należy do mieszkańca !
Pozdrowienia

# Luthien

03.03.2014 13:28

Też tak myślę, powinno się w pierwszej kolejności inwestować w Tarchomin, dzielnicę rozwijającą się dużo dłużej niż osiedla na tzw. Zielonej Białołęce. Z drugiej strony winne jest miasto, które pozwala na samowolkę deweloperów. My też rozglądaliśmy się na mieszkaniem na Zielonej i deweloperzy wciskali nam głodne kawałki, że rozwój infrastruktury to tylko kwestia czasu i "im będzie nas więcej tym szybciej ta część dzielnicy się rozwinie". Od tego czasu przybyło inwestycji i mieszkańców, a sytuacja niewiele się zmieniła. Trzeba słuchać zdrowego rozsądku a nie deweloperów, którzy chcą tylko opchnąć towar. Jak nie zdecydowaliśmy się na kupno mieszkania w jednym z osiedli JW Destruction w tamtej okolicy, pan z biura sprzedaży nękał mnie jeszcze przez jakiś cza smsami dając do zrozumienia, ze jesteśmy głupi, bo taniej mieszkania nie znajdziemy. Kupiliśmy TANIEJ mieszkanie na Tarchominie. Mamy zieleń za oknem (a tamto osiedle było na pustyni), świetny dojazd do Centrum i mamy dostęp do przychodni, sklepów, szkół, bazarków, kościoła i parków. Radzę dwa razy się zastanowić przed kupnem mieszkania, w którymś osiedli "za Głębocka"...

REKLAMA

# kobieta

03.03.2014 13:32

Zgadzam się w całej rozciągłości z komentarzem Luthien

# Tatar

03.03.2014 14:12

Nawet mnie to nie cieszy. A szkoda bo powinno. Jedyne co mogę napisać to że żałuję że tu wybudowałem dom i zgadzam się w 100% z przedmówcą.

# maghda

03.03.2014 16:31

Rozumiem, że są inne części dzielnicy, które rozwijają się już od lat ale nie zmienia to faktu, że kończenie linii metra na Rembielińskiej jest bez sensu. Poza tym na Tarchomin prowadzi nowy most, na którym w zasadzie nie ma korków, niebawem przedłużą linię tramwajową, więc nie powinniście chyba narzekać ;)
Ja mieszkam na Zielonej Białołęce i szczerze mówiąc nie narzekam na komunikację. Jasne, że z metrem byłoby milej, zwłaszcza że taka inwestycja mogłaby zostać zakończona po 2020, a osiedli do tego czasu na pewno przybędzie. Nie widzę problemu Tarchomina wobec doprowadzenia linii metra na Derby.

REKLAMA

# Luthien

03.03.2014 16:34

Maghda trudno mi się z Tobą nie zgodzić :)

# bialoleczanka

03.03.2014 18:40

Pewnie ze kazdy bedzie swoj chwalil. A ja sie nie zgadzam z Luthien, mieszkam tutaj juz 4 lata i jestem zadowolona. Aby kupic mieszkanie na Tarchominie i to w ciemnej dziurze -pewnie tam mieszka kolo lasu HAHAHAHA to tam strach dochodzic ciemnosc, i ciemnosc i drozka lesna. Wiem bo tez tam szukalismy mieszkania. Ja mam tutaj 50 m2 za 210 tys bo kupilam jak byla dziura :) i jestem mega zadowolona. Nie musze oszczedzac na wszystkim zeby placic za m2, sa szkoly NOWE, beda przedszkola (juz jedno duze jest) i zlobki. Jest kilkanascie przychodni a doslownie 10 minut mam do szpitala. Jak bedzie metro to mieszkania tu skocza wartosciowo ok 50 tys co najmniej do gory. A infrastruktura to akurat mnie najmniej interesuje pod wgledem drogi, jezdze samochodem i nie narzekam. To Warszawa a nie jakas pipidowka, ze wyjdziesz i za rogiem masz jeden sklep itd. Na Tarchominie za miezkanie 50 m2 okolo 300 tys beznadzieja....nie zamierzam byc niewolnikiem kredytu 30 letniego.

# Luthien

03.03.2014 18:57

Nie żartuj. Też mamy NOWE szkoły. Ceramiczna i Hanki Ordonówny. Nie wiem na jakim osiedlu mieszkasz, ale z Lewandowa nie ma nawet porzadnego wyjazdu. Na gigantycznym terenie żadnych drzew, nie mówiąc o braku sklepów czy przychodni. Bez samochodu trudno sie tam żyje. Znam mieszkańców, co żałują zakupu tam mieszkania. Nie wiem, czemu tak szydzisz z tych, co mieszkają pod lasem. Mam za oknem las, a. do metra 11min. E-8. Jak przjeżdżają do mnie rodzice z Centrum to zazdroszczą tej ciszy i zieleni. Ja wybrałam swoje miejsce tutaj świadomie i nie rozumiem tego twojego cynizmu.

REKLAMA

# Luthien

03.03.2014 19:02

Jeszcze jedno białołęczanko, nie wiem jakim cudem kupiłaś u siebie mieszkanie za 4200zł/m2. Wiem ile kosztują mieszkania w Warszawie, bo przed kupnem przez kilka miesięcy robiliśmy rozeznanie. Jeśli mówisz prawde, to ta niska cena, na dodatek w Warszawie daje do myślenia...

# Mati

03.03.2014 20:10

Bardzo dobra, sprawiedliwa i rozwojowa decyzja i dla Bródna i dla Białołęki. Na Bródno metro trzeba pociągnąć, ponieważ ludzie z tej dzielnicy czekają na to już wiele wiele lat, natomiast na Białołęce można spokojnie zbudować parking "parkuj i jedź" oraz rozładowania powiększającego się i panującego tłoku na Zielonej Białołęce, natomiast w przyszłości jest perspektywa rozbudowania metra dalej w kierunku Tarchomina.

# bialoleczanka

03.03.2014 20:16

Luthien no widzisz bo wiem gdzie wszytkim naiwnym wciskali, powiem Ci ze przy lesie na Tarcho tez jest JW Destruction jak napisalas. Najpierw zeby pisac trzeba sie orientowac. Ja mieszkam na blisko Lidla i nie zaluje, do szkoły moje dzieci beda miały kroczek, dalej jest 5 minut na piechote przychodnia, dalej bedzie wielki park, itd itd. Takze w sumie na piechote mamy w granicy 20 minut :) Natomiast calkiem sie myslisz poniewaz dalej sa tez dobrze zorganizowane osiedla z wyjazdem na Torunska, jednym minusem jest to jezeli ktos kupuje mieszkanie na Kobialce, tam faktycznie jest trudno bez samochodu. Ja rozumiem Twoja zawisc ale zamiast sie tak ciskac i chyba zalowac ze tutaj nie mieszkasz??? to powinnas piac na forum o Tarchominie jak Ci sie dobrze mieszka :D Widac zal sciska...

REKLAMA

# kow

03.03.2014 20:24

Metro będzie o rany.

# grzesiek

03.03.2014 20:24

Z Tarchomina się tu plują bo nam zazdroszczą.

# krzyp

03.03.2014 20:54

można było kupić mieszkania za 4200, bo tyle kosztowało w 2005 roku. 3 lata minęły zanim zaczęli budowę (wtedy były już po 5-6 tys), ale ludzie mieli umowy podpisane na starych warunkach i o ile wytrzymali psychicznie grę dewelopera, to w sumie wygrali :) Wiem, bo mam sąsiadów na Lewandowie.
W odległości spaceru 10-15 min (albo 2 krótkich przystanków) są podstawowe sklepy, przedszkola, szkoła. Komunikacja zbiorowa też nienajgorsza. Rosmany, poczty, Lidle, Kerfury, przychodnie i tysiąc innych sklepów 5 min samochodem, 10 min autobusem.
Jeszcze rok, dwa, skończą z tymi remontami i będzie w końcu normalnie. Bo do tej pory ciągle coś robili. Stąd te utrudnienia i bóle :)
Osobiście najchętniej bym się przeprowadził na Brzeziny, osiedle koło Derbów. Tam to już w ogóle wszystko pod nosem i dojazd co centrum będzie niedługo 20 min. Super miejsce, lokalizacja, ale niestety, wszystko dawno zamieszkane...
Na tym dalekim Tarchominie, gdzie stawia JW byłem, widziałem, mam koleżankę. Do pracy do centrum jedzie półtorej godziny, ale rozbija sobie na krótkie odcinki i mówi, że tu tylko 15 min, tam do metra tylko 15 min, metrem tylko 15 min... ale wychodzi z domu 7:30 :)
Jeden wielki wygwizdów zabudowany blokami, do których jest dojazd po płytach betonowych... Może i tam są jakieś ciekawsze okolice, ale raczej nie widziałem. Może za słabo szukałem.
Jak ktoś chce, to na wschodniej Białołęce też znajdzie podłe okolice. Po prostu trzeba wiedzieć, gdzie mieszkać :)
Pozdrowienia dla frustratów

REKLAMA

# Luthien

03.03.2014 21:10

Daleko mi do frustracji. Jak już pisałam świadomie wybrałam Tarchomin. Oskarżanie mie o zazdrość i zawiśjeć jest lekką przesadą. Nieprawdą jest, że podróż z Tarchomina do Centrum zabiera półtorej godziny. Nawet w godzinach szczytu komunikacją miejską podróż w okolice Starego Miasta zabiera od 30 do 40 min. Fajnie, że jesteście szczęśliwi na Zielonej, ja jestem szczęśliwa na Tarchominie.

# Luthien

03.03.2014 21:11

Przepraszam za literówki, piszę z telefonu.

# Mati

03.03.2014 21:15

#Luthien napisał(a) 03.03.2014 13:28
Też tak myślę, powinno się w pierwszej kolejności inwestować w Tarchomin, dzielnicę rozwijającą się dużo dłużej niż osiedla na tzw. Zielonej Białołęce. Z drugiej strony winne jest miasto, które pozwala na samowolkę deweloperów. My też rozglądaliśmy się na mieszkaniem na Zielonej i deweloperzy wciskali nam głodne kawałki, że rozwój infrastruktury to tylko kwestia czasu i "im będzie nas więcej tym szybciej ta część dzielnicy się rozwinie". Od tego czasu przybyło inwestycji i mieszkańców, a sytuacja niewiele się zmieniła. Trzeba słuchać zdrowego rozsądku a nie deweloperów, którzy chcą tylko opchnąć towar. Jak nie zdecydowaliśmy się na kupno mieszkania w jednym z osiedli JW Destruction w tamtej okolicy, pan z biura sprzedaży nękał mnie jeszcze przez jakiś cza smsami dając do zrozumienia, ze jesteśmy głupi, bo taniej mieszkania nie znajdziemy. Kupiliśmy TANIEJ mieszkanie na Tarchominie. Mamy zieleń za oknem (a tamto osiedle było na pustyni), świetny dojazd do Centrum i mamy dostęp do przychodni, sklepów, szkół, bazarków, kościoła i parków. Radzę dwa razy się zastanowić przed kupnem mieszkania, w którymś osiedli "za Głębocka"...
Zanim coś napiszesz, to proponuje wybrać się na Zieloną Białołękę, aby zobaczyć co tam teraz się dzieje a dzieje się coraz więcej.

REKLAMA

# Mati

03.03.2014 21:22

#bialoleczanka napisał(a) 03.03.2014 18:40
Pewnie ze kazdy bedzie swoj chwalil. A ja sie nie zgadzam z Luthien, mieszkam tutaj juz 4 lata i jestem zadowolona. Aby kupic mieszkanie na Tarchominie i to w ciemnej dziurze -pewnie tam mieszka kolo lasu HAHAHAHA to tam strach dochodzic ciemnosc, i ciemnosc i drozka lesna. Wiem bo tez tam szukalismy mieszkania. Ja mam tutaj 50 m2 za 210 tys bo kupilam jak byla dziura :) i jestem mega zadowolona. Nie musze oszczedzac na wszystkim zeby placic za m2, sa szkoly NOWE, beda przedszkola (juz jedno duze jest) i zlobki. Jest kilkanascie przychodni a doslownie 10 minut mam do szpitala. Jak bedzie metro to mieszkania tu skocza wartosciowo ok 50 tys co najmniej do gory. A infrastruktura to akurat mnie najmniej interesuje pod wgledem drogi, jezdze samochodem i nie narzekam. To Warszawa a nie jakas pipidowka, ze wyjdziesz i za rogiem masz jeden sklep itd. Na Tarchominie za miezkanie 50 m2 okolo 300 tys beznadzieja....nie zamierzam byc niewolnikiem kredytu 30 letniego.
To cena niebywale niska, bo ja też kupiłem rok temu mieszkanie na Zielonej Białołęce i naprawdę nigdy nie spotkałem tu mieszkania w cenie 4200zl/mkw. Obecnie ceny tu zaczynają się od grubo ponad 5.000zł/mkw.

# Pompon

03.03.2014 21:27

#Luthien napisał(a) 03.03.2014 18:57
Nie żartuj. Też mamy NOWE szkoły. Ceramiczna i Hanki Ordonówny. Nie wiem na jakim osiedlu mieszkasz, ale z Lewandowa nie ma nawet porzadnego wyjazdu. Na gigantycznym terenie żadnych drzew, nie mówiąc o braku sklepów czy przychodni. Bez samochodu trudno sie tam żyje. Znam mieszkańców, co żałują zakupu tam mieszkania. Nie wiem, czemu tak szydzisz z tych, co mieszkają pod lasem. Mam za oknem las, a. do metra 11min. E-8. Jak przjeżdżają do mnie rodzice z Centrum to zazdroszczą tej ciszy i zieleni. Ja wybrałam swoje miejsce tutaj świadomie i nie rozumiem tego twojego cynizmu.
A to dobre brak sklepów :) Lidl, Polo market, Dopiero co wybudowany Netto, a do tego liczne małe sklepiki :) pomijając już C.H. Atrium Targówek oraz całe C.H. M1. Jeżeli chodzi o sklepy to ta część Warszawy jest chyba najlepiej w nie zaopatrzona bo jest praktycznie każdy sklep od licznych hipermarketów po sklepy budowlane i z elektroniką :)

# Berti

03.03.2014 21:31

#Luthien napisał(a) 03.03.2014 19:02
Jeszcze jedno białołęczanko, nie wiem jakim cudem kupiłaś u siebie mieszkanie za 4200zł/m2. Wiem ile kosztują mieszkania w Warszawie, bo przed kupnem przez kilka miesięcy robiliśmy rozeznanie. Jeśli mówisz prawde, to ta niska cena, na dodatek w Warszawie daje do myślenia...
Też nie wierze w tą cenę. Na Białołęce obecnie może i jest nie drogo ale bez przesady :)

REKLAMA

# Warszawiak

03.03.2014 22:20

BARDZO DOBRA DECYZJA!!! BRAWO RADNI BIAŁOŁĘKI!!!. Być może nacieszę się jeszcze kiedyś w swoim zyciu jazdą metrem z Białołęki Wschodniej (GRODZISK, KOBIAŁKA) do Centrum Warszawy.
LICZY SIE CZŁOWIEK!!!
POZDRAWIAM!!!

# krzychhhh

04.03.2014 08:30

#Luthien napisał(a) 03.03.2014 21:10
Daleko mi do frustracji. Jak już pisałam świadomie wybrałam Tarchomin. Oskarżanie mie o zazdrość i zawiśjeć jest lekką przesadą. Nieprawdą jest, że podróż z Tarchomina do Centrum zabiera półtorej godziny. Nawet w godzinach szczytu komunikacją miejską podróż w okolice Starego Miasta zabiera od 30 do 40 min. Fajnie, że jesteście szczęśliwi na Zielonej, ja jestem szczęśliwa na Tarchominie.
Luthien, moja droga, ale ja mam w pracy znajomą, która mieszka na Nowodworach i tak mi codziennie opowiada, że szybko się jedzie. bo z Konwaliowej jedzie tylko 35 min. To znaczy trochę dłużej, bo czasami (zawsze) korkuje się Miodowa, czyli z Konwaliowej 40-45 min. Ale do Konwaliowej też musi dojechać i się przesiąść i poczekać. I robi się 1:15, a że po drodze odstawia dzieciaka do przedszkola to się robi min. 1:30.
Jeśli mówimy o szybkości podróżowania, to u nas na Zielonej Białołęce jest np. linia 527, która wg rozkładu do Starego Miasta jedzie 30 min, a w rzeczywistości ok. 35, ewentualnie linia 132, która jedzie do Metra Marymont ok. 15-20 min. Albo samochodem da się dojechać do Centrum w 30-45 min. To naprawdę nie jest tragedia. No chyba, że ktoś kupił mieszkanie gdzieś daleko pod lasem 7 km od Trasy Toruńskiej, to ma rzeczywiście gorzej, ale sorry, mówimy o Derbach i Lewandowie.

# krzychhhh

04.03.2014 08:33

#Berti napisał(a) 03.03.2014 21:31

Też nie wierze w tą cenę. Na Białołęce obecnie może i jest nie drogo ale bez przesady :)

Mówimy o cenie w 2005 roku, przed boomem!!!
Wtedy średnia warszawska była 5000, a na polach Białołęki budowano właśnie po 4000. Tyle, że od tamtej pory minęło 10 lat, zbudowano ok. 10 tysięcy mieszkań. Średnia Warszawska jest 7500 zl/m, a na Białołęce sprzedają po 6.

REKLAMA

# yoldeth

04.03.2014 08:36

Nie mówimy o metrze dla Zielonej Białołęki, przynajmniej nie w perspektywie 20 lat, tylko o zbudowaniu porządnego węzła przesiadkowego z park & ride dla kilku tys. samochodów przy Trasie Toruńskiej, zamiast końcowej stacji na Rembielińskiej. To jest główny argument w tej dyskusji.

# Luthien

04.03.2014 09:08

Krzychu, wsiadam na Mehoffera w 518, który nie jest najszybszym autobusem, bo krąży po osiedlu, o 7.11, a na Pl. Krasińskich wysiadam 7.45. Sam widzisz, że nie mam powodów do narzekań. Nie mówiąc o tym, że mam całą drogę miejsce siedzące, mimo, że wsiadam na czwartym przystanku od pętli. Ponadto mamy naprawdę ekspresowe połączenie z metrem, więc ten Wasz 527 (do którego na przystanku Stare Miasto w godzinach szczytu nie można się wcisnąć) nie jest żadną atrakcją. Na Tarchomin dojadę zarówno korzystając z autobusów (Starówka, Wileniak), jak i z metra. Ale rozumiem, że na Zielonej tez może mieszkać się dobrze. Jeśli chodzi o infrastrukturę, znam sytuację z 2011 r., kiedy to rozglądałam się tam za mieszkaniem. Teraz sytuacja wygląda pewnie inaczej, co nie zmienia faktu, ze nikomu nie zazdroszczę, bo na Tarchominie mieszka się po prostu dobrze.

# Luthien

04.03.2014 09:32

#krzyp napisał(a) 03.03.2014 20:54
Wiem, bo mam sąsiadów na Lewandowie.
W odległości spaceru 10-15 min (albo 2 krótkich przystanków) są podstawowe sklepy, przedszkola, szkoła. Komunikacja zbiorowa też nienajgorsza. Rosmany, poczty, Lidle, Kerfury, przychodnie i tysiąc innych sklepów 5 min samochodem, 10 min autobusem.

Jeszcze wracając do Twojej wypowiedzi. Nie uważam, ze komfortem jest zasuwanie do sklepu po chleb aż 2 przystanki autobusowe. 5 min. samochodem do sklepu to tez porażka. Jeśli chcesz głosić wyższość Zielonej Białołęki nad Tarchominem, to takie wypowiedzi temu nie służą :P Tez mam znajomą z Lewandowa (nie zmotoryzowaną, nie każdy ma samochód) i od początku narzeka, że zakupy przywozi sobie po drodze z pracy w Centrum.

REKLAMA

# Taltos2

04.03.2014 09:40

Właśnie, niech każdy mieszka tam gdzie chce. Każda lokalizacja ma, jak mawiał klasyk: plusy dodatnie i plusy ujemne.
Wracając do metra, studium Transprojektu nie jest złe, tylko zostało źle sformułowane zamówienie. Oni analizowali Kobiałki, Olesiny NIE mając żadnej perspektywy finansowej na ciągnięcie tak daleko linii metra - skąd na to fundusze? O chłonność terenów na ZB mozna się spierać, czas pokaże. A powinni mieć JASNE zlecenie: ostatnia stacja Rembielińska czy Grodzisk - koszt budowy tunelu od stacji Kondratowicza, samych stacji i taboru praktycznie ten sam. Budowa Rembielińskiej + tramwaj na ZB to dodatkowe koszta (tory + tabor). Kluczem są parkingi P+R, na Rembielińskiej nie ma na nie miejsca. Stacja Grodzisk oznacza przechwycenie dużej ilości samochodów z Marek, Radzymina, czyli służy CAŁEJ Warszawie. Dodatkowo, Grodzisk daje nam możliwość wydłużenia metra, GDYBY ZB faktycznie nam urosła do 150.000 czy więcej mieszkańców.
PS. Tramwaj na ZB jest tańszy, ale ma sens, gdy wybuduje się również tramwaje wzdłuż trasy Mostu Północnego, a o tym cisza. Sama stacja Grodzisk może być wybudowana bez żadnych dodatkowych funduszy - przy rezygnacji z Rembielińskiej oczywiście...
PS. Przypominam, ze to radni Targówka chcieli wyrzucić tramwaj na ZB z planów zagospodarowania, kierując się piękną zasadą, na Białołękę ani metra, ani tramwaju.
PS. Rozumiem, ze burmistrz Targówka musi bronić Rembielińskiej - wyborcy, tak jak radni Białołęki są jednogłośnie za metrem na ZB. Nie zmienia to faktu, że na Targówku i tak powstaną minimum CZTERY stacje, a stacja Grodzisk w połowie też byłaby "targówkowa", bo na granicy dzielnicy.

# podatNIKT

04.03.2014 09:54

Dyrektor Biura Drogownictwa jeśli zapłacił lub zapłaci za takie Studium, powinien byc zwolniony i obciążony jego kosztami.

# krzychhhh

04.03.2014 09:54

#Luthien napisał(a) 04.03.2014 09:32
Jeszcze wracając do Twojej wypowiedzi. Nie uważam, ze komfortem jest zasuwanie do sklepu po chleb aż 2 przystanki autobusowe. 5 min. samochodem do sklepu to tez porażka. Jeśli chcesz głosić wyższość Zielonej Białołęki nad Tarchominem, to takie wypowiedzi temu nie służą :P Tez mam znajomą z Lewandowa (nie zmotoryzowaną, nie każdy ma samochód) i od początku narzeka, że zakupy przywozi sobie po drodze z pracy w Centrum.
Dobra, na Derbach masz spożywczy sklep co 100 metrów, serio. Jest ich tam chyba z 7. Do tego piekarnie ze trzy, mięsne ze 3, kawiarnie, pizzerie ze 3, alkoholowe, warzywniaki. Na ul. Lewandów masz 3 osiedlowe sklepiki, gdzie kupisz wszystko co potrzeba, wszystko w odległości 5-10 min spacerkiem. W odległości 2 przystanków masz minicentrum handlowe Marcpol i Netto, jakby ktoś chciał zrobić większe zakupy. Zaraz obok Lidl. Po drugiej stronie Toruńskiej też 5-10 min od osiedla Lewandów masz Piotra i Pawła i "100" innych. Wszystko co niezbędne da się sprawnie an nogach załatwić.
Opisujesz sytuację z 2011 roku. Czyli jak widzisz sprzed 3 lat. To jest ogrom czasu.
Jak widzisz, każda pliszka swój ogonek chwali. Żyjmy tam gdzie nam wygodnie. Znajoma jak narzeka, może powinna kupić po prostu w innym miejscu. Np. tam gdzie ja, albo ty :)

REKLAMA

# krzychhhh

04.03.2014 09:56

aha, ja w 527 sobie wygodnie siedzę i czytam książkę :)
ale widzę, że bardzo cie cieszy, że czasami ludzie się tłoczą w autobusach.
BTW znajoma, która jeździ 511 i 518 często płacze, że w autobusach dochodzi do rękoczynów, a ona sama (ciężarna) prawie że mdleje od ścisku i smrodu.

# Luthien

04.03.2014 10:09

Nie widziałam rękoczynów w 518, ale w E-8 na Młocinach owszem, dlatego wolę wsiąść w 101, którym będę jechać 5 min. dłużej, ale w bardziej komfortowych warunkach :P Przyznaję, że na Derbach nie jest źle, ale na Lewandów bym się nie zdecydowała nawet jakby mi dopłacali z różnych względów :P

# krzychhhh

04.03.2014 10:21

Myślę, że często o wyborze ZB a nie tarchomina decyduje po prostu "bliskość do Warszawy". Jakby nie patrzeć zaraz za Trasą jest Bródno. A Bródno to normalne przychodnie, szpital, szkoły, przedszkola, baseny, dom kultury itp. Wszystko w odległości 10 min rowerem/autobusem/samochodem. Jest zachowana jakaś ciągłość miasta.
Oczywiście Tarchomin ma jakiś basen, dom kultury itp., ale ta pustka między Trasą Toruńską a Tarchominem, ten Żerań, hałdy, "wylotówka na Modlin" są naprawdę okropne. Coś jak przedmieścia Irkucka. I to mnie od 25 lat zniechęca. Za nic bym się tam nie wyprowadził.
Ale szanuję wybory innych.

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

# z Dąbrówki

04.03.2014 10:29

Ta osoba, co jedzie z Nowodworów 1,5 h do pracy, musi na Dąbrówce mieszkać (obrazowo odległość z Dąbrówki do Nowodworów - teraz to jeden kawał dzielnicy - jest jak od Magicznej/Głębockiej do Berensona/Skarbka z Gór). Z Nowodowrów (Światowida) do metra jest od 8-9 (Mehoffera) do 12-13 (pętla) minut jazdy E-8. 2-3 min przesiadka na metro i potem 18 minut jazdy metrem do centrum. Razem 30 - 40 min do metra Centrum.

# krzychhhh

04.03.2014 10:36

#Luthien napisał(a) 04.03.2014 09:08
Krzychu, wsiadam na Mehoffera w 518, który nie jest najszybszym autobusem, bo krąży po osiedlu, o 7.11, a na Pl. Krasińskich wysiadam 7.45. Sam widzisz, że nie mam powodów do narzekań.

A to ciekawe co mówisz, bo jakdojade.pl podaje, że jak się wsiądzie na Mehoffera o 7:13, to jest się na pl. Krasińskich 8:01, czyli 48 min samej jazdy.
Zakładając, że na przystanku musisz być 3-5 min wcześniej, musisz na niego dojść (3-5 min) i od pl. Krasińskich też musisz gdzieś dojść, chyba że pracujesz w sądzie albo bibliotece narodowej, to robi się czas podróży min 60 min.
I to w komfortowej sytuacji, bez korków i przesiadek.
także szału nie ma. A jak musisz dziecko odstawić do szkoły lub przedszkola robi się 1:30. Selawi.

# Luthien

04.03.2014 10:48

Autobus jest i 7.11, pracuję na Miodowej, wychodzę z domu 7.05, a na Pl. Krasińskich wysiadam najczęściej (przez korki) 7.50, ale zadarza się 5 min. wcześniej. Sprawdź sam, bo jakdojadę nie jest do końca wiarygodnym źródłem. Jak musisz dziecko odstawić do szkoły czy przedszkola zwykle podróż się wydłuża, zwłaszcza jak przedszkole jest nie po drodze, albo ucieknie ci autobus.

REKLAMA

Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025

# Luthien

04.03.2014 10:52

Jak jadę tym autobusem nie muszę się przesiadać. Mieliśmy jeszcze jeden świetny autobus - 510. Jak mieszkałam na Nowodworach to w weekendy rodzice z przystanku Kino Femina aż do pętli Nowodwory dojeżdżali do mnie w 32 min. Niestety szanowne miasto zlikwidowało nam tą jedną z najpotrzebniejszych linii w imię ostatnich cięć kosztów.

# krzychhhh

04.03.2014 11:11

Lithien, ale co chcesz udowodnić? W warszawskich warunkach 35 min jazdy, plus dojście i czekanie to jest razem 50 min. To jest dużo. Tyle samo się jedzie z Tarchomina i z Białołęki. Nie przeskoczy się tego. Mówimy o normalnym dniu pracy, bo ja też w weekend czy wieczorem jadę 527 20-25 do Bankowego. A do rodziców na Bemowo jadę samochodem 15 min.
Zakładając, że metro będzie powstawało w podobnym tempie jak teraz, to stacja metra Targówek II, czyli Trocka będzie w 2017-2018. Do tej stacji jeździ teraz linia 120, czas dojazdu 12 min. Z Trockiej 6-8 stacji do centrum, czyli 10-12 min.
Czas dojazdu w dowolne miejsce na trasie metra ok. 20-30 min, a nie 45. I to jest już "właściwie budowane".
Ale skoro na Tarchominie jest tak dobrze, to dlaczego tak wam żal, że to metro mogłoby odbić na północ i poprawić sytuację tego naszego strasznego zadoopia?

# Luthien

04.03.2014 11:19

Nie jest mi żal. Ale mam wątpliwości, czy radnym Białołęki uda się cokolwiek zdziałać. Nie wiem, czy nie obudzili się trochę za późno. Ale trzymam kciuki, żeby metro dojechało na wasze "zadoopie" :P Tak czy inaczej pozostaje czekać na rezultaty pracy naszych włodarzy, a wszelkie dywagacje z naszej strony pozostaną tylko dywagacjami :)

REKLAMA

Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024

# krzychhhh

04.03.2014 11:35

Zakładam, że mieszkasz gdzieś przy Nowodworskiej 20, przy Wiśle, skoro masz widok na zieleń. Okolica dość przeciętna. Niech będzie, ale szału nie ma.
Czas dojścia do przystanku to ok. 6-10 min.
Nie postrzegaj Zielonej Białołęki przez pryzmat jednego dewelopera. To osiedle, na którym ci chcieli wcisnąć mieszkanie, ma swoje plusy i minusy.
Ale obok tego osiedla jest inne, np. takie: http://goo.gl/6CRvgm Do przystanku z 3 liniami 500 m, tyle co Nowodworskiej.
a przy Głębockiej jest np. takie: http://goo.gl/oetYYc
Do przystanku 200 m. Obok Lidl, bazarek, sklepy, duży plac zabaw, boisko, zieleń, ścieżki rowerowe i veturilo, szkoła, 1 przystanek do CH Targówek (taka okoliczna Arkadia :) )

# krzychhhh

04.03.2014 11:37

#Luthien napisał(a) 04.03.2014 11:19
Nie jest mi żal. Ale mam wątpliwości, czy radnym Białołęki uda się cokolwiek zdziałać. Nie wiem, czy nie obudzili się trochę za późno. Ale trzymam kciuki, żeby metro dojechało na wasze "zadoopie" :P Tak czy inaczej pozostaje czekać na rezultaty pracy naszych włodarzy, a wszelkie dywagacje z naszej strony pozostaną tylko dywagacjami :)
nawet nie chodzi o to metro na Grodzisk, bo to kwestia 15 lat.
Metro tak czy siak zbudują do Bródna w ciągu kilku lat. Będziemy z niego korzystać, bo będziemy mieli do niego 3-4 przystanki. Jakoś dojedziemy, nawet jeśli do nas nie skręci :)

# Luthien

04.03.2014 11:47

Mieszkałam na Odkrytej, ale teraz na Mehoffera. Mam 5 min. do Światowida. Zraziłam się przez JW. Nie dość, że ciężko było znaleźć drogę na to osiedle, pracownicy biura sprzedaży bezczelni (na pytanie, gdzie jest najbliższa przychodnia w okolicy facet odpowiedział mi "nie trzeba przecież chorować" bez komentarza...), to mieszkania, które nam pokazywał, albo były zawilgocone, albo na końcu osiedla (samo wyjście z tego wielkiego osiedla zabierało sporo czasu), albo takie, których okna wychodziły bezpośrednio na okna sąsiadów. Szyby w oszklonych loggiach porysowane i popękane, a cena też nie była atrakcyjna. Ale wiem, że Derby są spoko. Tak czy inaczej miałam okazję poznać Tarchodwory dogłębnie, bo na Odkrytej wynajmowaliśmy mieszkanie przez 2 lata i naprawdę zżylismy się z tym miejscem. Większość moich znajomych pierwszy raz zawitała na Białołęce dzięki nam i byli pozytywnie zaskoczeni (że to jednak nie koniec świata, ze tak miło, zielono i ... normalnie). Przyznam, ze dopóki tu nie zamieszkałam też szydziłam z Tarchomina a na Białołękę jeździłam tylko z rodziną na grzyby do okolicznych lasów :P

# Maciej

04.03.2014 14:23

Radni Targówka nie mają żadnych argumentów, aby kolejka metra biegła na Bródno. Jedyne co ciągle mówią to to, że wolą aby kolejka biegła w kierunku Bródna i tyle. Za budową metra na Białołękę przemawiają następujące argumenty:
1) Bardzo dobre miejsce przesiadkowe obok planowanej trasy Olszynki Grochowskiej dla mieszkańców Wschodniej Białołęki oraz Marek, dzięki czemu zostanie odciążona trasa S8 w kierunku mostu Grota Roweckiego.
2) Wybudowanie ogromnego parkingu "parkuj i jedź".
3) Nieustannie rozbudowująca się Zielona Białołęka o nowe osiedla przez co latami będzie rosła liczba mieszkańców tej części Białołęki, a metro odciąży zakorkowaną już Zieloną Białołękę.
4) Możliwość poprowadzenia metra dalej na Tarchomin.
Tak więc kompletnie nie rozumiem nad czym tu się zastanawiać? Jeżeli metro pójdzie na Bródno to nie wyobrażam sobie co się będzie działo na skrzyżowaniu Rembielińskiej i Kondratowicza, ludzie dojeżdżający do pierwszej stacji metra będą swoje samochody zostawiali na parkingach pobliskich osiedli z wielkiej płyty, co spowoduje parkingową katastrofę. Po kiego na Rembielińskiej jeszcze stacja metra, skoro tam co chwile jeżdżą autobusy oraz tramwaje, dzięki czemu ta część Bródna jest doskonale skomunikowana z resztą miasta. Na Bródnie już od wielu lat nie ma gdzie budować nowych bloków, więc mieszkańców już tam nie przybędzie a nikt tam nie narzeka na jakie kol wiek problemy z komunikacją. Nie ma jakich kol wiek przesłanek, aby metro doprowadzono na Bródno do skrzyżowania Rembielińskiej z Kondratowicza.

# Luthien

04.03.2014 14:48

Na Żoliborzu, w Centrum i na Mokotowie także funkcjonują jednocześnie tramwaje i autobusy i nikt nie kwestionuje sensu istnienia metra w tych rejonach. Zawsze znajdą się jakieś za i przeciw. W tym przypadku jednak pewnie rozsądniej byłoby skierować metro na Białołękę, ale u nas rzadko kiedy władze miasta kierują się rozsądkiem :P Liczą się tylko układy i kasa, nic więcej. Akurat w Warszawie najmniej mają do powiedzenia sami zainteresowani, czyli mieszkańcy :(

# Nie płacę tu podatków

04.03.2014 15:45

#krzychhhh napisał(a) 04.03.2014 09:56
aha, ja w 527 sobie wygodnie siedzę i czytam książkę :)
ale widzę, że bardzo cie cieszy, że czasami ludzie się tłoczą w autobusach.
BTW znajoma, która jeździ 511 i 518 często płacze, że w autobusach dochodzi do rękoczynów, a ona sama (ciężarna) prawie że mdleje od ścisku i smrodu.
Tak w 527 z pewnością można poczytać ksiązkę mając miejsce ale chyba wiszące.
527 jest codziennie rano zapchane do granic możliwości. Nie raz byłem świadkiem rękoczynów, szczególnie w zimie.

# Kiedek

04.03.2014 15:48

#Maciej napisał(a) 04.03.2014 14:23
Radni Targówka nie mają żadnych argumentów, aby kolejka metra biegła na Bródno. Jedyne co ciągle mówią to to, że wolą aby kolejka biegła w kierunku Bródna i tyle. Za budową metra na Białołękę przemawiają następujące argumenty:
1) Bardzo dobre miejsce przesiadkowe obok planowanej trasy Olszynki Grochowskiej dla mieszkańców Wschodniej Białołęki oraz Marek, dzięki czemu zostanie odciążona trasa S8 w kierunku mostu Grota Roweckiego.
2) Wybudowanie ogromnego parkingu "parkuj i jedź".
3) Nieustannie rozbudowująca się Zielona Białołęka o nowe osiedla przez co latami będzie rosła liczba mieszkańców tej części Białołęki, a metro odciąży zakorkowaną już Zieloną Białołękę.
4) Możliwość poprowadzenia metra dalej na Tarchomin.
Tak więc kompletnie nie rozumiem nad czym tu się zastanawiać? Jeżeli metro pójdzie na Bródno to nie wyobrażam sobie co się będzie działo na skrzyżowaniu Rembielińskiej i Kondratowicza, ludzie dojeżdżający do pierwszej stacji metra będą swoje samochody zostawiali na parkingach pobliskich osiedli z wielkiej płyty, co spowoduje parkingową katastrofę. Po kiego na Rembielińskiej jeszcze stacja metra, skoro tam co chwile jeżdżą autobusy oraz tramwaje, dzięki czemu ta część Bródna jest doskonale skomunikowana z resztą miasta. Na Bródnie już od wielu lat nie ma gdzie budować nowych bloków, więc mieszkańców już tam nie przybędzie a nikt tam nie narzeka na jakie kol wiek problemy z komunikacją. Nie ma jakich kol wiek przesłanek, aby metro doprowadzono na Bródno do skrzyżowania Rembielińskiej z Kondratowicza.
Dokładnie skrzyżowanie ul. Rembielińskiej z ul. Kondratowicza jest najlepiej skomunikowaną częścią Bródna, po co tam jeszcze ciągnąć metro? Nie wiem, może po to, aby mieszkańcy tamtego rejonu nie mieli gdzie parkować, bo parkingu dla dojeżdżających do metra kompletnie nie ma gdzie wybudować.

 tarantula01

04.03.2014 21:07

#Maciej napisał(a) 04.03.2014 14:23
Za budową metra na Białołękę przemawiają następujące argumenty:
1) Bardzo dobre miejsce przesiadkowe obok planowanej trasy Olszynki Grochowskiej dla mieszkańców Wschodniej Białołęki oraz Marek, dzięki czemu zostanie odciążona trasa S8 w kierunku mostu Grota Roweckiego.
2) Wybudowanie ogromnego parkingu "parkuj i jedź".
3) Nieustannie rozbudowująca się Zielona Białołęka o nowe osiedla przez co latami będzie rosła liczba mieszkańców tej części Białołęki, a metro odciąży zakorkowaną już Zieloną Białołękę.
4) Możliwość poprowadzenia metra dalej na Tarchomin.
Z tym metrem na Tarchomin ze stacji Grodzisk, to żartujesz prawda?
Obecne metro ma być budowane do Rembielińskiej, bo w 2006 r. tak je ścięto. Dalej http://radny.com.pl/robocze/metro_2000.jpg.

 tarantula01

04.03.2014 21:07

#Maciej napisał(a) 04.03.2014 14:23
Za budową metra na Białołękę przemawiają następujące argumenty:
1) Bardzo dobre miejsce przesiadkowe obok planowanej trasy Olszynki Grochowskiej dla mieszkańców Wschodniej Białołęki oraz Marek, dzięki czemu zostanie odciążona trasa S8 w kierunku mostu Grota Roweckiego.
2) Wybudowanie ogromnego parkingu "parkuj i jedź".
3) Nieustannie rozbudowująca się Zielona Białołęka o nowe osiedla przez co latami będzie rosła liczba mieszkańców tej części Białołęki, a metro odciąży zakorkowaną już Zieloną Białołękę.
4) Możliwość poprowadzenia metra dalej na Tarchomin.
Z tym metrem na Tarchomin ze stacji Grodzisk, to żartujesz prawda?
Obecne metro ma być budowane do Rembielińskiej, bo w 2006 r. tak je ścięto. Dalej http://radny.com.pl/robocze/metro_2000.jpg.

# Alex

04.03.2014 23:26

A kiedy metro na Tarchomin? Tam jest większość mieszkańców Białołęki, a nie na zielonym za...duupiu. Mówiono o tym już 10 lat temu a do dzisiaj cisza. Rozliczymy bufetową

# jazz

05.03.2014 00:02

A ja CUDEM kupiłem działką na Gocławku na Pradze PŁd. (nie mylić z blokowiskiem na Gocławiu) i wybudowałem dom. Mam 10km do śródmieścia, pętlę tramwajową, kilka lini ZMA, stacje SKM, trasę Siekerkowską w odległości 2 minut autem oraz Rezerwat Olszynka Grochowska za torami, a 2 km dalej Mazowiecki Park Krajobrazowy. Jest zielono, wszędzie blisko i spokojnie. Polecam wszystkim Gocławek na Pradze Płd.!

# kwiatek

05.03.2014 09:13

tarantula01 napisał(a) 04.03.2014 21:07

Z tym metrem na Tarchomin ze stacji Grodzisk, to żartujesz prawda?
Obecne metro ma być budowane do Rembielińskiej, bo w 2006 r. tak je ścięto. Dalej http://radny.com.pl/robocze/metro_2000.jpg.

ale budowa metra na Tarchomin w tym układzie chyba już nie będzie realizowana. Odpada więc argument za tym, by ciągnąć do Rembielińskiej, czyż nie?

# klaus

05.03.2014 12:16

#jazz napisał(a) 05.03.2014 00:02
A ja CUDEM kupiłem działką na Gocławku na Pradze PŁd. (nie mylić z blokowiskiem na Gocławiu) i wybudowałem dom. Mam 10km do śródmieścia, pętlę tramwajową, kilka lini ZMA, stacje SKM, trasę Siekerkowską w odległości 2 minut autem oraz Rezerwat Olszynka Grochowska za torami, a 2 km dalej Mazowiecki Park Krajobrazowy. Jest zielono, wszędzie blisko i spokojnie. Polecam wszystkim Gocławek na Pradze Płd.!
Super, gratuluję, wszyscy się z Tobą cieszymy.
ale to jest forum Białołęki, a temat dotyczy metra.

# ktoś

05.03.2014 17:54

kwiatek. Jak teraz miasto zrezygnuje z metra w kierunku Rembielińskiej, to na Tarchomin na pewno nie zbudują metra. Trzeba je rozwidlić.

# kwiatek

05.03.2014 18:59

ktoś. ale przecież budowa metra na Tarchomin już upadła. Będzie tramwaj (za rok) i kolejny wzdłuż Modlińskiej.
Po co rozwidlać metro do (i tylko DO) Rembielińskiej.

# marc

05.03.2014 21:08

tarchomin ma most, zaraz będzie tramwaj a zielona białołęka autobus wlekący się po głębockiej

 tarantula01

05.03.2014 21:34

Dla obecnie niemal 100 tysięcznego Tarchomina i Nowodworów (a w przyszłości zamieszkałego przez dużo więcej mieszkańców - nowe budynki mają po 4-5 i więcej pięter, a nie jak we wschodniej Białołęce 2-3) ma wystarczyć tramwaj? Także ten wzdłuż Modlińskiej, który będzie zbudowany za ok. 6-7 lat? Nie! I dlatego od początku pomysłu przeniesienia stacji Rembielińska na Grodzisk dawałem odpór w postaci kompromisowego rozwiązania rozgałęzienia metra, aby dojechało i tu i tu.
Brałem udział w posiedzeniach roboczych nt. metra i wiem, że urzędnicy skłaniają się do rozwidlenia metra.
Pozdrawiam
W.Tumasz

 tarantula01

05.03.2014 21:34

Dla obecnie niemal 100 tysięcznego Tarchomina i Nowodworów (a w przyszłości zamieszkałego przez dużo więcej mieszkańców - nowe budynki mają po 4-5 i więcej pięter, a nie jak we wschodniej Białołęce 2-3) ma wystarczyć tramwaj? Także ten wzdłuż Modlińskiej, który będzie zbudowany za ok. 6-7 lat? Nie! I dlatego od początku pomysłu przeniesienia stacji Rembielińska na Grodzisk dawałem odpór w postaci kompromisowego rozwiązania rozgałęzienia metra, aby dojechało i tu i tu.
Brałem udział w posiedzeniach roboczych nt. metra i wiem, że urzędnicy skłaniają się do rozwidlenia metra.
Pozdrawiam
W.Tumasz

# milord

06.03.2014 08:14

Panie Tumaszu, wiem, że musimy patrzeć w przód, ale na kiedy przewiduje pan budowę stacji Nowodwory? Jest 2014. Na Targówku będzie w 2018. Na Bródnie (o ile w ogóle 2022). Nowodwory to jest perspektywa 2030, o ile będą pieniądze. Tylko skąd je brać?

# milord

06.03.2014 08:17

I jak to będzie? Dołem metro, górą tramwaj? nie za dużo dobrego?
Nie widzę tego pomysłu kompletnie.

# Luthien

06.03.2014 08:34

Pierwsza linia metra też jest dublowana autobusem i tramwajem, a jak jest w metrze awaria to nagle robi się tragedia, bo ludzie nie mieszczą się w komunikacji naziemnej. Poza tym od dawna mówiło się o metrze na Tarchomin. Od tamtej pory mieszkańców przybywa i nagle metro okazuje się niepotrzebne?
Poza tym proszę sobie prześledzić poprzednie wpisy. Kilkoro z mieszkańców ZB przekonywało mnie usilnie, że za Głębocką żyje się jak w bajce, Pani uważa, ze Tarchomin to ciemna dziura z dala od Centrum (w przeciwieństwie do ZB) a Pan jest zadowolony z 527, w którym sobie jedzie do pracy siedząc i czytając książkę... A tu nagle głosy zazdrosci i niezadowolenia to zdecydujcie się w końcu, macie tak super, czy narzekacie?

# milord

06.03.2014 09:51

Jeśli jest opcja:
1. ten sam koszt:
1a) stacja metra w ważnym węźle przesiadkowym rozładowującym korki w całej płn-wsch. Warszawie, a do tego w okolicy dużego, i stale rosnącego, osiedla (Derby + Lewandów)
1b) stacja metra na osiedlu ograniczonym parkiem, torami, bez szans na przyrost liczby mieszkańców, z dobrą (niewykorzystywaną w pełni, bo w tramwajach są pustki) komunikacja tramwajową i autobusową
To wybieram 1a.
Jeśli jest opcja:
1a) zaplanowany koszt i metro za 10 lat sprawnie działające w płn.-wsch. Warszawie
1b) zaplanowany koszt + 15 mld (nie wiadomo skąd) i metro za 20 lat (albo i nie) i do tego ciągły lament pozostałej Warszawy, że też chce metro. Vide Gocław, III linia, Wilanów... itp to wybieram 1a.
Nie zakłamujmy rzeczywistości. Metro idzie z Bródna. Pierwszym logicznym punktem, które powinno być obsłużyć, są płn.-wsch. dzielnice miasta, a nie północne rubieże typu Winnica. Nie nasza wina, że Zielona Białołęka jest tu, a Tarchomin + Nowodwory tam. Bez wartościowania, gdzie jest lepiej, po prostu metro idzie stąd.
No i analiza, którą przywołał p. Tumasz, pochodzi z 2000 roku. Przypominam, że w 2000 roku na Zielonej Białołęce nie było ŻADNYCH osiedli. Teraz, po 15 latach, mieszka tu 30.000 ludzi. Tyle co mieszkało na Tarchominie w 2000 roku (cała Białołęka liczyła w 31.12.2000 42964 mieszkańców)

# z Dąbrówki

06.03.2014 09:58

Zatem za 14 lat na wschodniej Białołęce będzie mieszkać tylu mieszkańców ilu teraz na Tarchomionie i Nowodworach i tramwaj (na początek ogryzek) powinien Wam wystarczyć, aby po kolejnych 3 latach zbudować połowę planowanego tramwaju.

# milord

06.03.2014 10:50

#z Dąbrówki
Geografii nie oszukasz.
Ze stacji Kondratowicza do Trasy Toruńskiej i stacji Grodzisk są niecałe 2 km (i koszt jest w dodatku zaplanowany jakoś w budżecie)
Na Nowodwory ok. 12 km. Koszt???
Korzyść globalna dla miasta jest porównywalna. Korzyść indywidualna, wiadomo.
Czas dojazdu z Nowodworów do Centrum metrem min. 40 min!!! (ok. 23 km). Porównaj czas na I trasie na odcinku Kabaty-Młociny (CAŁA TRASA, ok 23 km)
Kto będzie jechał metrem z Nowodworów 40 min, skoro dziś autobusem dojeżdża się w 35?

# z Dąbrówki

06.03.2014 11:08

Nie 12 km, tylko 8,5 km. Oczywiście, że dalej, ale intensywnie zabudowywany rejon Żerania (pomiędzy Myśliborską, a Modlińską), który jest 3 km od Bródna tez może korzystać z tego metra.

 waldek_roszak

06.03.2014 11:09, wpis modyfikowany 3 razy,ostatnio 06.03.2014 11:11

Wojtku,
odnoszę wrażenie, że naciągasz "troszkę" fakty. Nie wprowadzaj w błąd forumowiczów.
tarantula01 napisał(a) 05.03.2014 21:34
Dla obecnie niemal 100 tysięcznego Tarchomina i Nowodworów (a w przyszłości zamieszkałego przez dużo więcej mieszkańców - nowe budynki mają po 4-5 i więcej pięter, a nie jak we wschodniej Białołęce 2-3) (...)
Pozdrawiam
W.Tumasz

Czy byłeś kiedykolwiek na osiedlach Derby? Chyba nie. Od 10 lat powstające tam bloki, to 4, 5 kondygnacyjne budynki.
tarantula01 napisał(a) 05.03.2014 21:34
(...) I dlatego od początku pomysłu przeniesienia stacji Rembielińska na Grodzisk dawałem odpór w postaci kompromisowego rozwiązania rozgałęzienia metra, aby dojechało i tu i tu. (...)
Pozdrawiam
W.Tumasz

Gdzie widzisz ten kompromis? Owszem można go wyrysować na mapie. Papier wszystko przyjmie.
Jakie są szanse na budowę tego rozwidlenia? Wg Studium Transprojektu, będzie musiało powstać już za stacją "Zacisze". Będą 2 stacje "Kondratowicza" (jedna wzdłuż Głębockiej, druga wzdłuż Kondratowicza).
Wszystko po to, aby zbudować tylko jedną stację "Rembielińska"?
To będzie skomplikowane technicznie i koszmarnie drogie.
Stacja "Grodzisk" daje dodatkowe szanse w przyszłości. Jeżeli sprawdzą się prognozy demograficzne wschodniej Białołęki, to II linię metra można wydłużyć na północ.
Pozdrowienia
Waldek Roszak
radny dzielnicy Białołęka

# milord

06.03.2014 11:34

#z Dąbrówki napisał(a) 06.03.2014 11:08
Nie 12 km, tylko 8,5 km. Oczywiście, że dalej, ale intensywnie zabudowywany rejon Żerania (pomiędzy Myśliborską, a Modlińską), który jest 3 km od Bródna tez może korzystać z tego metra.
ależ oczywiście, że 12 km. Mówimy o przebiegu metra, a nie o linii prostej.
Tu wyszło ponad 13,5 km, odejmijmy 1,5 na ten zakręt na Żeraniu.
http://goo.gl/PsRztH
To już z Młocin byłoby bliżej.

# Luthien

06.03.2014 11:41

40 min. z Nowodworów metrem do Centrum? Skąd takie absurdalne wyliczenia? I jakim cudem autobusem, który stoi w korkach i na światłach ma być szybciej niż metrem?

 waldek_roszak

06.03.2014 11:41

Metro na Tarchomin, Nowodwory i Winnicę? Dlaczego nie?
Spójrzmy jednak na mapę i porównajmy odległość od tego miejsca do:
* stacji "Rembielińska" na Bródnie II linii metra,
* stacji "Młociny" I linii metra.
Pomyślmy też o czasie dojazdu do centrum. II linia będzie robić "objazd" po prawej stronie Wisły, zahaczając nawet o Zacisze. Czy nie będzie szybciej podjechać tramwajem na Młociny i tam przesiąść się do I linii metra?
Metro na Tarchomin, Nowodwory i Winnicę?
Dlaczego nie... ale moim skromnym zdaniem szansy na dociągnięcie metra należy szukać w PRZEDŁUŻENIU I LINII METRA z Młocin.
Pozdrowienia
Waldek Roszak
radny dzielnicy Białołęka

# milord

06.03.2014 11:44

12 km :-)
http://postimg.org/image/ufrcpct3x/

# milord

06.03.2014 12:01

#Luthien napisał(a) 06.03.2014 11:41
40 min. z Nowodworów metrem do Centrum? Skąd takie absurdalne wyliczenia? I jakim cudem autobusem, który stoi w korkach i na światłach ma być szybciej niż metrem?

Pardon, małe przeoczenie.
Więc jeszcze raz:
II linia metra - trasa Winnica - Świętokrzyska - trasa 12 km do Kondratowicza (powyżej wyliczone) + 8,5 km Kondratowicza - Świętokrzyska = ok. 20 km.
Ze stacji Nowodwory może 18 km.
I linia metra - 20 km - trasa Kabaty-Słodowiec - czas przejazdu 32 min.
http://www.ztm.waw.pl/?c=80&l=1
Do tego zmniejszyłbym trochę prędkość metra na II linii, z uwagi na ostre zakręty. Czas przejazdu 30-35 min. No, nie da się krócej.
To nie ja pisałem, że da się dojechać z Nowodworów do Centrum w 35 min :)

# Winnica

06.03.2014 12:24

milordzie, mylisz właściwe Nowodwory z Winnicą, a w zasadzie z Dąbrówką nawet, która jest dalej niż Winnica i odległa od Nowodworów o ponad 2 km.

# Luthien

06.03.2014 12:35

Chodziło mi o porównanie szybkości autobusu z szybkością metra. Jeśli teraz jestem w stanie dostać się do Centrum (okolice Starego Miasta lub Pl. Bankowego) w 35-40 min. to mniemam, że metrem będzie szybciej :)

# milord

06.03.2014 12:36

na tym się opieram: http://radny.com.pl/ robocze/metro_2000.jpg
Czy te ewentualne rozbieżności, błędy, moje pomyłki wpływają na fakt, że NIE DA SIĘ dojechać STAMTĄD metrem w czasie krótszym niż 30 min?

# milord

06.03.2014 12:39

#Luthien napisał(a) 06.03.2014 12:35
Chodziło mi o porównanie szybkości autobusu z szybkością metra. Jeśli teraz jestem w stanie dostać się do Centrum (okolice Starego Miasta lub Pl. Bankowego) w 35-40 min. to mniemam, że metrem będzie szybciej :)
W tym sęk i problem, że właśnie nie będzie.

# milord

06.03.2014 13:15

Luthien, gdyby to metro powstało, musiałabyś dojść lub dojechać do stacji Tarchomin (ponad 1 km), stamtąd jechać 13 stacji (25 min) do Nowego Światu i autobusem trzeba liczyć 10 min. Razem 45 min.
Lub 10 stacji do Wileńskiej i tam się przesiąść do Zamkowego, wdrapać na górę i jechać na pl. Krasińskich. 45 min i więcej przesiadek niż to warto. Więc warto?

# Luthien

06.03.2014 13:56

Z Zamkowego mam rzut beretem, bo pracuję na Miodowej. Mieszkam obecnie na Tarchominie a nie na Nowodworach, więc na tą stację nie miałabym daleko, ale faktycznie to metro z Tarchomina miałoby sens, jeśli byłoby przedłużeniem nitki kończącej się na Młocinach...

# milord

06.03.2014 14:10

z Mehoffera do Ćmielowskiej (stacja Tarchomin) pieszo 8 min, 20 min metro, z Wileńskiego do Zamkowego 5-10 min, Z Zamkowego na Miodową (zakładam gdzieś w połowie, skoro dojeżdżasz do pl. Krasińskich) pieszo 8 min.
No, nijak nie da się zrobić mniej niż 40-45 min.
Nie da się ukryć, że Tarchomin jest daleko i że metro jadące okrężną drogą, a nie po prostej nie dojedzie tak szybko, jakby się zdawało. Szczególnie, że często trzeba jeszcze dojść, dojechać. Metro nie oznacza automatycznie szybkiego połączenia door to door.

# Luthien

06.03.2014 14:24

Z zamkowego na Miodową (w połowie) 3-4 min. :) Może ja szybko chodzę ;)

# fffffffffff

06.03.2014 22:26

trzeba być bardzo naiwnym aby kupić developerski bubel na wschodniej białołęce... przecież tam nie ma żadnej infrastruktury. Kiepski Tarchomin w porównaniu z Zieloną Białołęką jest jakby był Śródmieściem

 tarantula01

06.03.2014 23:27

#milord napisał(a) 06.03.2014 08:14
Panie Tumaszu, wiem, że musimy patrzeć w przód, ale na kiedy przewiduje pan budowę stacji Nowodwory? Jest 2014. Na Targówku będzie w 2018. Na Bródnie (o ile w ogóle 2022). Nowodwory to jest perspektywa 2030, o ile będą pieniądze. Tylko skąd je brać?
Najwcześniej za 10 lat początek planów, bo teraz budowany jest tramwaj, który musi, po zbudowaniu, wyczerpać swoją przepustowość (do 20 tys pas/h). Nie ma obawy, że rezerwę metra ktoś szybko zabuduje blokami http://radny.com.pl/dokumenty/uchwaly/04metro_uchwalone080423.pdf z http://radny.com.pl/dokumenty/uchwaly/04metro_szkic070920przedluzenie_I_linii_metra-plan.jpg. Tak to przedłużenie I linii metra. Od podjęcia tej uchwały przez Radę Dzielnicy działo się tyle, że zlecono wstępne prace koncepcyjne, które nigdy nie ujrzały światła dziennego (nawet nie byłem w stanie pozyskać tych danych na podstawie ustawy o dostępie do informacji publicznej). Potem od połowy 2008 r. ruszyły prace przy tramwaju na Tarchomin, który ma to metro zastąpić.
Pozdrawiam
Wojtek Tumasz

 tarantula01

06.03.2014 23:27

#milord napisał(a) 06.03.2014 08:14
Panie Tumaszu, wiem, że musimy patrzeć w przód, ale na kiedy przewiduje pan budowę stacji Nowodwory? Jest 2014. Na Targówku będzie w 2018. Na Bródnie (o ile w ogóle 2022). Nowodwory to jest perspektywa 2030, o ile będą pieniądze. Tylko skąd je brać?
Najwcześniej za 10 lat początek planów, bo teraz budowany jest tramwaj, który musi, po zbudowaniu, wyczerpać swoją przepustowość (do 20 tys pas/h). Nie ma obawy, że rezerwę metra ktoś szybko zabuduje blokami http://radny.com.pl/dokumenty/uchwaly/04metro_uchwalone080423.pdf z http://radny.com.pl/dokumenty/uchwaly/04metro_szkic070920przedluzenie_I_linii_metra-plan.jpg. Tak to przedłużenie I linii metra. Od podjęcia tej uchwały przez Radę Dzielnicy działo się tyle, że zlecono wstępne prace koncepcyjne, które nigdy nie ujrzały światła dziennego (nawet nie byłem w stanie pozyskać tych danych na podstawie ustawy o dostępie do informacji publicznej). Potem od połowy 2008 r. ruszyły prace przy tramwaju na Tarchomin, który ma to metro zastąpić.
Pozdrawiam
Wojtek Tumasz

 tarantula01

06.03.2014 23:44

waldek_roszak Wojtku,
odnoszę wrażenie, że naciągasz "troszkę" fakty. Nie wprowadzaj w błąd forumowiczów.
tarantula01 Dla obecnie niemal 100 tysięcznego Tarchomina i Nowodworów (a w przyszłości zamieszkałego przez dużo więcej mieszkańców - nowe budynki mają po 4-5 i więcej pięter, a nie jak we wschodniej Białołęce 2-3)
waldek_roszak Czy byłeś kiedykolwiek na osiedlach Derby? Chyba nie. Od 10 lat powstające tam bloki, to 4, 5 kondygnacyjne budynki.
4 kondygnacyjne budynki to właśnie budynki 3-piętrowe, o których pisałem. Na Wschodniej Białołęce budynki 3 piętrowe są jednymi z najwyższych (budynki 4 -piętrowe są, ale o cofniętym ostatnim piętrze i w małej liczbie), a na Tarchominie i Nowodworach ... najniższymi. Ostatnie "w modzie" są średnio 8 kondygnacyjne.
tarantula01 I dlatego od początku pomysłu przeniesienia stacji Rembielińska na Grodzisk dawałem odpór w postaci kompromisowego rozwiązania rozgałęzienia metra, aby dojechało i tu i tu.
waldek_roszak Gdzie widzisz ten kompromis? Owszem można go wyrysować na mapie. Papier wszystko przyjmie.
Jakie są szanse na budowę tego rozwidlenia? Wg Studium Transprojektu, będzie musiało powstać już za stacją "Zacisze". Będą 2 stacje "Kondratowicza" (jedna wzdłuż Głębockiej, druga wzdłuż Kondratowicza).
Wszystko po to, aby zbudować tylko jedną stację "Rembielińska"?
To będzie skomplikowane technicznie i koszmarnie drogie.
Stacja "Grodzisk" daje dodatkowe szanse w przyszłości. Jeżeli sprawdzą się prognozy demograficzne wschodniej Białołęki, to II linię metra można wydłużyć na północ.
A gdzie napisałem / mówiłem że trzeba budować stację Rembielińska - trzeba pozostawić możliwość jej zbudowania przy realizacji II linii metra, kiedy faktycznie przyjdzie właściwy czas planowania tego odcinka metra, tj. za ok. 6-7 lat. Do tego czasu (w styczniu 2015 r.) powinny być wykonane analizy ekonomiczne metra na wschodnią Białołękę budowanego w bardzo trudnym terenie, jeśli chodzi o warunki gruntowo-wodne (woda ok. 2 m p.p.t.). Co do dwóch stacji Kondratowicza, to można ją zbudować dwupoziomową (jak obecną Świętokrzyską / Marszałkowską. Transprojekt nie analizował aż tak szczegółowo możliwości lokalizacji stacji, bo nie za to mu zapłacono. Papier wszystko przyjmie - tak, dotychczasowe koncepcje metra na wschodnią Białołękę też. Porozmawiamy, gdy będą znane przybliżone koszty.
Pozdrawiam

 tarantula01

06.03.2014 23:44

waldek_roszak Wojtku,
odnoszę wrażenie, że naciągasz "troszkę" fakty. Nie wprowadzaj w błąd forumowiczów.
tarantula01 Dla obecnie niemal 100 tysięcznego Tarchomina i Nowodworów (a w przyszłości zamieszkałego przez dużo więcej mieszkańców - nowe budynki mają po 4-5 i więcej pięter, a nie jak we wschodniej Białołęce 2-3)
waldek_roszak Czy byłeś kiedykolwiek na osiedlach Derby? Chyba nie. Od 10 lat powstające tam bloki, to 4, 5 kondygnacyjne budynki.
4 kondygnacyjne budynki to właśnie budynki 3-piętrowe, o których pisałem. Na Wschodniej Białołęce budynki 3 piętrowe są jednymi z najwyższych (budynki 4 -piętrowe są, ale o cofniętym ostatnim piętrze i w małej liczbie), a na Tarchominie i Nowodworach ... najniższymi. Ostatnie "w modzie" są średnio 8 kondygnacyjne.
tarantula01 I dlatego od początku pomysłu przeniesienia stacji Rembielińska na Grodzisk dawałem odpór w postaci kompromisowego rozwiązania rozgałęzienia metra, aby dojechało i tu i tu.
waldek_roszak Gdzie widzisz ten kompromis? Owszem można go wyrysować na mapie. Papier wszystko przyjmie.
Jakie są szanse na budowę tego rozwidlenia? Wg Studium Transprojektu, będzie musiało powstać już za stacją "Zacisze". Będą 2 stacje "Kondratowicza" (jedna wzdłuż Głębockiej, druga wzdłuż Kondratowicza).
Wszystko po to, aby zbudować tylko jedną stację "Rembielińska"?
To będzie skomplikowane technicznie i koszmarnie drogie.
Stacja "Grodzisk" daje dodatkowe szanse w przyszłości. Jeżeli sprawdzą się prognozy demograficzne wschodniej Białołęki, to II linię metra można wydłużyć na północ.
A gdzie napisałem / mówiłem że trzeba budować stację Rembielińska - trzeba pozostawić możliwość jej zbudowania przy realizacji II linii metra, kiedy faktycznie przyjdzie właściwy czas planowania tego odcinka metra, tj. za ok. 6-7 lat. Do tego czasu (w styczniu 2015 r.) powinny być wykonane analizy ekonomiczne metra na wschodnią Białołękę budowanego w bardzo trudnym terenie, jeśli chodzi o warunki gruntowo-wodne (woda ok. 2 m p.p.t.). Co do dwóch stacji Kondratowicza, to można ją zbudować dwupoziomową (jak obecną Świętokrzyską / Marszałkowską. Transprojekt nie analizował aż tak szczegółowo możliwości lokalizacji stacji, bo nie za to mu zapłacono. Papier wszystko przyjmie - tak, dotychczasowe koncepcje metra na wschodnią Białołękę też. Porozmawiamy, gdy będą znane przybliżone koszty.
Pozdrawiam

 tarantula01

07.03.2014 00:13, wpis modyfikowany 1 raz,ostatnio 07.03.2014 00:19

#milord napisał(a) 06.03.2014 10:50
Czas dojazdu z Nowodworów do Centrum metrem min. 40 min!!! (ok. 23 km). Porównaj czas na I trasie na odcinku Kabaty-Młociny (CAŁA TRASA, ok 23 km)
Kto będzie jechał metrem z Nowodworów 40 min, skoro dziś autobusem dojeżdża się w 35?
Sprawa nie jest tak jednoznaczna, bo w dobie dysponowania TBMami (w 2000 r. nie zakładano drążenia metra aż tak nowoczesnymi maszynami, bo zakładano, ze jednak miasta nie będzie stać na taką technologię), łuk żerański można http://radny.com.pl/robocze/metro_2000_1.jpg i przejść pod kanałem i portem żerańskim (dużo węższy niż Wisła), więc wychodzi, że z Nowodworów (Książkowa) do centrum... ale Pragi (Dw. Wileński) będzie ok. 14,5 km. Chyba wszyscy tu dyskutujący zakładają, że metro na Pradze nie zmieni Pragi. Zmieni i to jeszcze jak! Okolice Dw. Wileńskiego czeka wielki boom rewitalizacyjny poprzez inwestycje prywatnego kapitału w stare kamiennice (teraz dopiero pożary się nasilą). To będzie obszar po pewnym czasie o większym prestiżu niż Chmielna. Do metra Centrum dalej będzie szybciej I linią. Także te 14,5 km (12 stacji, porównywalnie odcinek: Kabaty - Ratusz Arsenał)) przejedzie się w ok. 24 minuty.
Pozdrawiam
Wojtek Tumasz

 tarantula01

07.03.2014 00:13, wpis modyfikowany 1 raz,ostatnio 07.03.2014 00:19

#milord napisał(a) 06.03.2014 10:50
Czas dojazdu z Nowodworów do Centrum metrem min. 40 min!!! (ok. 23 km). Porównaj czas na I trasie na odcinku Kabaty-Młociny (CAŁA TRASA, ok 23 km)
Kto będzie jechał metrem z Nowodworów 40 min, skoro dziś autobusem dojeżdża się w 35?
Sprawa nie jest tak jednoznaczna, bo w dobie dysponowania TBMami (w 2000 r. nie zakładano drążenia metra aż tak nowoczesnymi maszynami, bo zakładano, ze jednak miasta nie będzie stać na taką technologię), łuk żerański można http://radny.com.pl/robocze/metro_2000_1.jpg i przejść pod kanałem i portem żerańskim (dużo węższy niż Wisła), więc wychodzi, że z Nowodworów (Książkowa) do centrum... ale Pragi (Dw. Wileński) będzie ok. 14,5 km. Chyba wszyscy tu dyskutujący zakładają, że metro na Pradze nie zmieni Pragi. Zmieni i to jeszcze jak! Okolice Dw. Wileńskiego czeka wielki boom rewitalizacyjny poprzez inwestycje prywatnego kapitału w stare kamiennice (teraz dopiero pożary się nasilą). To będzie obszar po pewnym czasie o większym prestiżu niż Chmielna. Do metra Centrum dalej będzie szybciej I linią. Także te 14,5 km (12 stacji, porównywalnie odcinek: Kabaty - Ratusz Arsenał)) przejedzie się w ok. 24 minuty.
Pozdrawiam
Wojtek Tumasz

 tarantula01

07.03.2014 00:15

waldek_roszak napisał 06.03.2014 11:41
Metro na Tarchomin, Nowodwory i Winnicę?
Dlaczego nie... ale moim skromnym zdaniem szansy na dociągnięcie metra należy szukać w PRZEDŁUŻENIU I LINII METRA z Młocin.
Pozdrowienia
Waldek Roszak
radny dzielnicy Białołęka
I tym samym zrobić niewydolną I linię metra (od pl. Wilsona nikt nie wejdzie do metra, nawet gdy będzie jeździć co 2 minuty w szczycie). Brawo!

 tarantula01

07.03.2014 00:15

waldek_roszak napisał 06.03.2014 11:41
Metro na Tarchomin, Nowodwory i Winnicę?
Dlaczego nie... ale moim skromnym zdaniem szansy na dociągnięcie metra należy szukać w PRZEDŁUŻENIU I LINII METRA z Młocin.
Pozdrowienia
Waldek Roszak
radny dzielnicy Białołęka
I tym samym zrobić niewydolną I linię metra (od pl. Wilsona nikt nie wejdzie do metra, nawet gdy będzie jeździć co 2 minuty w szczycie). Brawo!

 tarantula01

07.03.2014 00:18

#Luthien napisał(a) 06.03.2014 12:35
Chodziło mi o porównanie szybkości autobusu z szybkością metra. Jeśli teraz jestem w stanie dostać się do Centrum (okolice Starego Miasta lub Pl. Bankowego) w 35-40 min. to mniemam, że metrem będzie szybciej :)
Metrem byłoby szybciej, gdyby przedłużyć I linię, ale w tedy ta I linia miałaby nadmiar pasażerów w godzinach szczytu i przez to byłaby niewydolna. Wracając z pracy, nie wsiadłaby Pani do metra na stacji Centrum w kierunku północnym. I to do kilku pociągów pod rząd.
W. Tumasz

 tarantula01

07.03.2014 00:18

#Luthien napisał(a) 06.03.2014 12:35
Chodziło mi o porównanie szybkości autobusu z szybkością metra. Jeśli teraz jestem w stanie dostać się do Centrum (okolice Starego Miasta lub Pl. Bankowego) w 35-40 min. to mniemam, że metrem będzie szybciej :)
Metrem byłoby szybciej, gdyby przedłużyć I linię, ale w tedy ta I linia miałaby nadmiar pasażerów w godzinach szczytu i przez to byłaby niewydolna. Wracając z pracy, nie wsiadłaby Pani do metra na stacji Centrum w kierunku północnym. I to do kilku pociągów pod rząd.
W. Tumasz

# Nn84

07.03.2014 06:54

Tak jest teraz na Mokotowie. Trzeba rano odczekac kilka pociągów i jakoś ludzie z tym żyją

# Luthien

07.03.2014 08:31

Trudno Panu Tumaszowi nie przyznać racji. Z pracy wolę wracać 509 z Wileniaka. Też są tłumy, ale zwykle się do autobusu mieszczę i jadę dosyć szybko. Nie chce mi się popalać ze Starówki do metra na Bankowym, bo w godzinach szczytu zanim wsiądę już teraz muszę przepuszczać kursy, bo się nie mieszczę. Potem powtórka z rozrywki z autobusem 101, w E-6 nieraz dochodziło do rękoczynów, więc już nawet nie próbuję...

# kolejarz

07.03.2014 08:59

Czy ktoś zastanawiał się kiedyś nad reaktywacją kolejki jabłonowskiej i zrobienie po jej trasie szybkiego tramwaju praskiego?
http://www.repozytorium.fn.org.pl /?q=pl/node/5104 (skasuj spację)

# kolejarz

07.03.2014 09:29

2 linie metra i zielony Szybki Tramwaj Praski (po trasie kolejki jabłonowskiej i jako planowany tramwaj na Gocław. Z dużą stacją przesiadkową przy metrze Stadion.
http://postimg.org/image/krfxvmkvr/

# ktoś

07.03.2014 10:32

Z tego wynika, że kolejka jablonowska została niesłusznie zlikwidowana w imię socjalistycznego postępu (rozbudowa Modlińskiej). Wystarczyło (a wtedy to nie był wielki problem) przesunąć 2 jezdnię ulicy Modlińskiej.

 tarantula01

07.03.2014 17:52

U nas w Polsce rzadko kiedy się myśli i podczas budowy nowego, lepszego bezmyślnie niszczy się stare, dobre. Dlatego nawet jeśli zapadnie decyzja poparta niezbitymi argumentami, że II linia metra powinna dojechać przynajmniej do TT/Głębockiej, to tę linię powinno się tak zbudować, aby możliwe było zbudowanie odgałęzienia w kierunku Rembielińskiej i dalej, aby nie zamykać definitywnie tego kierunku rozwoju metra. Nawet jeśli budowa stacji Zacisze byłaby przez to w budowie droższa o 100 mln zł, to i tak warto ponieść ten koszt, bo później, przy linii w ruchu, koszty ewentualnego odgałęzienia będą dużo wyższe, o ile w ogóle możliwe do wykonania. Należy przecież pamiętać, że zabudowa cały czas postępuje i zawłaszcza kolejne m2 wolnych przestrzeni.
Pozdrawiam

 tarantula01

07.03.2014 17:52

U nas w Polsce rzadko kiedy się myśli i podczas budowy nowego, lepszego bezmyślnie niszczy się stare, dobre. Dlatego nawet jeśli zapadnie decyzja poparta niezbitymi argumentami, że II linia metra powinna dojechać przynajmniej do TT/Głębockiej, to tę linię powinno się tak zbudować, aby możliwe było zbudowanie odgałęzienia w kierunku Rembielińskiej i dalej, aby nie zamykać definitywnie tego kierunku rozwoju metra. Nawet jeśli budowa stacji Zacisze byłaby przez to w budowie droższa o 100 mln zł, to i tak warto ponieść ten koszt, bo później, przy linii w ruchu, koszty ewentualnego odgałęzienia będą dużo wyższe, o ile w ogóle możliwe do wykonania. Należy przecież pamiętać, że zabudowa cały czas postępuje i zawłaszcza kolejne m2 wolnych przestrzeni.
Pozdrawiam

# z Dąbrówki

10.03.2014 12:33

A Pan Roszak zamieści swoją odpowiedź na ripostę radnego Tumasza, czy już nie?

# z Dąbrówki

13.03.2014 14:34

Cisza.

# abrakadabra

17.03.2014 12:36

Do p. Tomasza Roszaka
Ma Pan absolutną rację, że wykonana ekspertyza jest do bani! Opieranie się wyłącznie o studium Białołęki jest poważnym błędem, a poza tym, co jakaś gdańska firma może wiedzieć o Warszawie i tutejszym metrze? ;)
Niech Pan próbuje tak pokierować ekspertyzami, żeby skupiono się na porównaniu opłacalności i zasadności budowy stacji Bródno z Grodzisk (a nie na analizowaniu demografii całej wielkiej Białołęki Wsch.).
Dwie najważniejsze sprawy to: świetny punkt przesiadkowy przy TT (i tutaj trzeba dodać innych mieszkańców, nie tylko Białołęki) oraz możliwość wydłużania kiedyś sukcesywnie metra dalej na północ, ale sukcesywnie w miarę takiego zapotrzebowania. A oni teraz policzyli prognozy w oparciu o studium dla tak wielkiego obszaru, bez sensu! Porównali małe Bródno z wielką BW! Trzeba porównać wyłącznie stację Bródno i Grodzisk, to miałoby sens (ewentualnie można by było pomyśleć o wybudowaniu jeszcze jednej stacji dalej przy Berensona, bo do tego miejsca już teraz jest silne zagęszczenie mieszkańców, a dale do kwestia kolejnych co najmniej 20-25 lat! Do tej pory zmieni się tyle, co kilka lat temu na Ursynowie (Kabatach).
Dodaj komentarz:
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b]. Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Przykład: [b]pogrubienie[/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i]. Na końcu kursywy wpisz [/i].
Przykład: [i]kursywa[/i].
Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora:
nick (podpis):

 

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni