REKLAMA

Forum › Białołęka

REKLAMA

# Groźny

19.03.2013 23:17

Proponuję metro skierować bliżej Marywilskiej :-)

 tarantula01

20.03.2013 00:23

Waldku,
Z tego co wiem, to dzielnica będzie miała bardzo ciekawe zadanie przy sporządzaniu tego Studium. Będzie musiała uwiarygodnić (podać twarde dane, najlepsze byłyby meldunkowe, ale te pokazują maks. 20 tys mieszkańców, bo pozostali choć mieszkają, to nie są zameldowani), że już dziś na terenie wschodniej Białołęki mieszka te 40 tys mieszkańców, a za 20 lat liczba ta potroi się lub nawet wzrośnie czterokrotnie i osiągnie poziom 120 tys. - 160 tys. mieszkańców.
Mam pewien sposób na wykazanie faktycznej liczby mieszkańców naszej dzielnicy, ale jeszcze dopracowuję szczegóły. Być może po Wielkanocy będzie konkretny plan działania.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 tarantula01

20.03.2013 00:23

Waldku,
Z tego co wiem, to dzielnica będzie miała bardzo ciekawe zadanie przy sporządzaniu tego Studium. Będzie musiała uwiarygodnić (podać twarde dane, najlepsze byłyby meldunkowe, ale te pokazują maks. 20 tys mieszkańców, bo pozostali choć mieszkają, to nie są zameldowani), że już dziś na terenie wschodniej Białołęki mieszka te 40 tys mieszkańców, a za 20 lat liczba ta potroi się lub nawet wzrośnie czterokrotnie i osiągnie poziom 120 tys. - 160 tys. mieszkańców.
Mam pewien sposób na wykazanie faktycznej liczby mieszkańców naszej dzielnicy, ale jeszcze dopracowuję szczegóły. Być może po Wielkanocy będzie konkretny plan działania.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

REKLAMA

 waldek_roszak

20.03.2013 01:59, wpis modyfikowany 2 razy,ostatnio 20.03.2013 22:12

tarantula01 napisał(a) 20.03.2013 00:23
(...)Będzie musiała uwiarygodnić (podać twarde dane, najlepsze byłyby meldunkowe, ale te pokazują maks. 20 tys mieszkańców (...) za 20 lat liczba ta potroi się lub nawet wzrośnie czterokrotnie i osiągnie poziom 120 tys. - 160 tys. mieszkańców.

Myślę, że niecelowe jest skupianie się na tym, co jest aktualnie i udowadnianie, że jest np. 40 a nie 20 tys..
Metro nie powstanie szybko. Myślę, że są szanse na to gdzieś ok. 2018-2022.
Należy więc skupić się na pokazywaniu możliwości rozwoju terenów ZB za 10, 20 czy 30 lat.
Pzdr
Waldek Roszak
radny dzielnicy Białołęka
http://www.facebook.com/waldemar.roszak

# os.Klasyków

20.03.2013 09:13

Panie Wojciechu, zameldujemy się kiedy w końcu miasto zrobi coś dla nas.
(Przystanki i odwodnienie drogi)

# Zbyszek

20.03.2013 09:19

#os.Klasyków napisał(a) 20.03.2013 09:13
Panie Wojciechu, zameldujemy się kiedy w końcu miasto zrobi coś dla nas.
(Przystanki i odwodnienie drogi)

W tej chwili (dla niezameldowanych) miasto nic nie powinno dla was robić, a nawet odesłać dzieci do szkół w miejscu zameldowania. Tak to powinno działać. Zdecydowałeś sie tu zamieszkać, to płać tu podatki, bo przez ciebie cierpią starzy mieszkańcy, którzy nie mogą doczekać sie na drogi, kanalizację itp. bo miasto buduje i utrzymuje nowe szkoły dla niezameldowanych

REKLAMA

# abrakadabra

20.03.2013 09:55

Proponuję skończyć już te dewagacje o meldunkach, dopoki nie bedzie takiego obowiązku prawnego, każdy ma prawo wyboru. Jeśli chodzi o podatki, to i bez meldunku jakoś udaje się je wyciagnąć od mieszkańców........
Niekoniecznie analizy należy opierać wyłacznie na liczbie zameldowanych mieszkańców, równie dobrze można je opierać np. o wydane pozwolenia na budowę domów/osiedli, sprzedaż mieszkań (podatek od nieruchomosci), czy też o funkcje ustalone bądź planowane do ustalenia w miejscowych planach zagospdoarowania przestrzenengo (ich powierzchnie). Tak, jak napisał Pan Roszak - przecież do budowy metra jeśli nawet, to doszłoby za kilkanaście albo nawet kilkadziesiąt lat! (myślę, że 15-20). Analizy powinny opierać się też na prognozach, a nie tylko na tym, co mamy obecnie. Poza tym, ważne sa przecież finanse - można zaoszczędzić na zbędnej budowie linii tramwajowej oraz warto pomyśleć, o "wyciagnięciu" metra na powierzchnię, co obecnie jest jeszcze możłiwe do zaplanowania, a w przyszłosci będzie za późno!
Podane argumenty są wg mnie bardzo mocne i tylko nieudolni urzednicy mogą tego nie zrozumieć....

# planista

20.03.2013 10:00

Jak dla mnie to nie podlaga żadnej dyskusji, że właśnie taki kierunek powinno przybrać w przyszłości metro! Powstałby konkretny węzeł przesiadkowy, a nie jakaś maleńka stracja końcowa w centrum osiedli!
A argumenty ratusza, że jest za późno, to typowo polskie - Polak mądry po szkodzie, więc jeśli nie chcecie tej szkody, to zmieńcie to teraz! Argumenty powinny być merytoryczne takie, jka w tym artykule, a nie takie dziecinne, jak podaje ratusz.
Wcale nie jest za późno, ten odcinek metra i tak będzie najwcześniej budowany za 10 lat.

# warssss

20.03.2013 10:11

Uważam, że metro powinno pójść na północ. Choć za 10-15 lat na pewno tu nie będę mieszkał, więc i tak się nie doczekam.

REKLAMA

# Lewandów

20.03.2013 10:21

metro na Białołękę? za 30 lat to uwierzę.Wybory się zbliżają?

# Jarek Siejka

20.03.2013 10:27

Pan radny sam wywolal konflikt a teraz skarzy sie ze ktos okreslil to wojna pomiedzy dzielnicami.
Nie od dzis wiadomo ze ZB to moze i mocno rozbudowujaca sie dzialnica ale na pewno nie przez swoja atrakcyjnosc (wszedzie daleko, plot w plot bez przestrzni publicznej i drogi do obslugi pol) a przez ceny.
Watpie by ktokolwiek podjemowal nieswiadomie decyzje o zakupie tam mieszkania, tylko ze teraz wszycy przyjeli roszczeniowe podejscie o tym ze miasto ma im drogimi inwestycjami polepszac ta sytuacje kosztem reszty mieszkancow miasta.
Jestem ciekaw panie radny co powie pan mieszkancom Brodna, w tym tez wielu nowych ktorzy przeprowadzili sie tu ze wzgledu na zaplanowany od dawna przebieg metra. Tak jest wielu myslalo przyszlosciowo a nie tak jak pan ale jak widac dla pana nie ma to znaczenia bo pan sie wycwanil. Miej pan honor i ponos konsekwencje swoich decyzji, czekajac na tramwaj przy Wincentego i Glebockiej.
Jezeli zostanie zmieniony przebieg w co mocno watpie to szybko nie powstanie bo gwarantuje protesty do skutku.

# z Dąbrówki

20.03.2013 15:13

Wniosek jeden: namówcie mieszkańców do zameldowania się / płacenia podatków, to i może metro będzie, ale na pewno nie w 2018 - 2022 r.

REKLAMA

# planista

20.03.2013 15:30

Jarek Siejka - puknij się w nos! "Przewidywany przebieg metra" to kilkadziesiąt lat temu był też i na Tarchomin i co teraz pan powiesz ludziom, którzy z tego powodu kupili tam mieskznaia??? Bdurny i dziecinny komentarz. Niemożna patrzeć tylko na czubek własnego nosa, tylko na rozwój planistyczny miasta. Po co wydawać pieniadze na budowę i metra 9na bródno) i linii tramwajowej wzdłuż Głębockiej? Wystarczy ostatni odcinek poprowadzić zamiast linii tramwajowej i oszczednosci wyniosą 50%. Trzeba też mysleć perspektywicznie i ekonomicznie - wschodnia Białołęka mocno się rozbudowuje, wiec za tych kilkadziesiat lat i tak trzeba będzie tam pociągnąć metro, a jeśli już teraz byłyby wykonane plany, to wzdłuż Trasy Olszynki Grochowskiej można by było na powierzchni poprowadzić metro zamiast tramwajów. I to jest logiczne, a nie czubnek własnego nosa!

# wyborca

20.03.2013 16:10

Metro na Zielonej Białołęce może będzie, jak wszyscy w dzielnicy z p. radnym na czele przestaną walczyć z zabudową wielorodzinną. Do domków jednorodzinnych, czy bliźniaków metro nie pojedzie.

 antyurzędnik

20.03.2013 20:41

Czas wyborów się zbliża? Przypomina mi to nieco reklamy tramwajów białołęckich przed poprzednimi wyborami i skutek powyborczy.
Pytanie gdzie byli radni PO z Białołęki, gdy planowane zakończenie linii metra na Bródnie?

REKLAMA

 waldek_roszak

20.03.2013 21:51, wpis modyfikowany 4 razy,ostatnio 20.03.2013 22:10

#wyborca napisał(a) 20.03.2013 16:10
Metro na Zielonej Białołęce może będzie, jak wszyscy w dzielnicy z p. radnym na czele przestaną walczyć z zabudową wielorodzinną.

Hmmm...
Jakoś nie przypominam sobie takich faktów.
:)
Walczę tylko o to, aby plany miejscowe nie pozwalały na "mieszanie" skrajnie różnych rodzajów zabudowy w jednym miejscu.
Może przykład:
Plan miejscowy o czarodziejskiej nazwie "X-71 Cz. 1" z 2001 roku.
Powierzchnia aż 650ha!!!
Dopuszcza wszystkie rodzaje zabudowy, praktycznie bez żadnych ograniczeń, na prawie całym obszarze. Tak naprawdę, to jeden wielki worek, do którego można wrzucić wszystko.
Wyobraźcie sobie parterowy, kameralny domek jednorodzinny. Z jednej strony, już 3 lub 4 metry za ogrodzeniem sterczy ściana wielgachnego bloku wielorodzinnego. Z drugiej strony, także 3 lub 4 metry za ogrodzeniem, stoi dla odmiany jeszcze większy budynek usługowy. Zaraz dalej jakaś długaśna szeregówka. Potem znów kilka bloków, 3 małe domki, blok itd itd itd...
I tak przez kilka kilometrów...
:(
Podoba się? Jak dla mnie to zwyczajnie ..... urbanistyczny (wstawcie sobie zamiast kropek jakieś mocne niecenzuralne słowo).
Na ZB jest miejsce i na domki jednorodzinne i na bloki.
My walczymy od kilku lat o uporządkowanie tego bałaganu. Nowe plany miejscowe mają podzielić ten obszar na kwartały o jasno opisanym rodzaju zabudowy. Tu bloki a tam domki jednorodzinne. Ze strefami buforowymi. Z rezerwacją terenów na zieleń, rekreację, oświatę, obiekty publiczne itd.
Pzdr
Waldek Roszak
radny dzielnicy Białołęka
http://www.facebook.com/waldemar.roszak

# mieszkaniecWarszawy

20.03.2013 22:01

Szanowni Państwo,
my tutaj gadu gadu o tym co może być za 30 lat a nasze dzieci już za chwilę będą ginąć na Głębockiej w drodze do szkoły podstawowej, która tam właśnie powstaje.
Sposób na płacenie podatków w miejscu zamieszkania: Miasto powinno od korzystających z infrastruktury, szkół, przedszkoli, komunikacji pobierać opłatę, która pokryje rzeczywiste koszty utrzymania. Dla tych, którzy są zameldowanie w Warszawie i dokładają się poprzez podatki powinno stosować ulgi, które obecnie przysługują wszystkim.
Na koniec smaczek:
"Nie jest tajemnicą, że pod względem miastotwórczym osiedle Derby sukcesem nie jest" (wypowiedź prezesa DD)

 waldek_roszak

20.03.2013 22:09

antyurzędnik napisał 20.03.2013 20:41
Pytanie gdzie byli radni PO z Białołęki, gdy planowane zakończenie linii metra na Bródnie?

Nie byli wtedy radnymi
:)
A tak poważnie, to sądzę, że wielkie miasto wciąż się zmienia i te zmiany nas zaskakują i będą zaskakiwać zapewne w przyszłości. 10 lat temu, gdy zaczęto rysować linie metra na Bródno, ZB była miejscem pełnym pól uprawnych z rzadką zabudową jednorodzinną.
Nikt nie spodziewał się, że w 2013 roku będzie tu mieszkać kilkadziesiąt tysięcy ludzi.
Miasto się zmienia i trzeba elastycznie podążać za tymi zmianami.
I, co chyba najważniejsze, starać się PRZEWIDYWAĆ kierunki rozwoju.
TO WŁAŚNIE JEST CELEM TEGO STUDIUM
Pzdr
Waldek Roszak
radny dzielnicy Białołęka
http://www.facebook.com/waldemar.roszak

REKLAMA

 tarantula01

20.03.2013 22:19

Waldku,
Dobrze, poczekamy, zobaczymy w jakiej atmosferze będą toczyć się spotkania robocze dotyczące tego studium. Ale ze Studium ma wyniknąć, że metro na Zieloną Białołękę, tj. obszar o powierzchni ok. 30 km2 (nie 73, jak sugerujesz w artykule) powinno pojechać. Niech pojedzie, ale musisz pamiętać, że drogi dojazdowe do budynków, osiedli i obszary ochronne od linii WN, a także szkoły, czy planowane parki na tym obszarze zajmują ok. 5 km2. Pozostaje ok. 25 km2 terenu do zabudowy. Na tych 25 km2 znajdują się Derby, Regaty, os. Agroman i Zielona Dolina - łącznie o pow. ok. 5 km2, na których mieszka 30 tys. mieszkańców (i więcej nie zamieszka, bo nie dobuduje się tu nowych mieszkań - osiedla są gęsto zabudowane). Pozostaje zatem obszar ok. 20 km2 zabudowy jednorodzinnej i tereny bez zabudowy, na którym teraz mieszka ok. 10 tys. mieszkańców. Ile mieszkańców może zamieszkać na tych 20 km2? Przyjmując, że w dalszym ciągu w nowych planach będzie dominowała zabudowa jednorodzinna (rzadko bliźniacza) i średnia powierzchnia działki budowlanej będzie określona na 800 m2 otrzymamy, że 20 km2 (20.000.000 m2) można podzielić na 25.000 800-metrowych działek. Na każdej z tych działek powstanie lub już jest dom, w którym zamieszka 4 osobowa rodzina (co jest bardzo zawyżonym wskaźnikiem, bo to oznacza, że 1/3 rodzin byłaby 5-cio lub 6-osobowa; przecież są osoby samotne, lub małżeństwa bezdzietne). Zatem na 20 km2 zabudowy jednorodzinnej zamieszkać może maks. 100.000 osób + 30 tys. mieszkańców osiedli wielorodzinnych. Da to docelową chłonność Zielonej Białołęki na poziomie 130 tys. mieszkańców. Należy jednak pamiętać, że te 130 tys. mieszkańców będzie mieszkać na powierzchni 30 km2 (gęstość zaludnienia wyniesie ok. 4.500 os/km2), a nie w okolicach stacji metra (a właściwie jednej stacji: Grodzisk). Biorę do rozważań stację Grodzisk, bo przełożenie metra z Bródna do Grodziska to porównywalne koszty. Budowa metra na północ od stacji Grodzisk, to już dodatkowe koszty, które przewyższą koszty budowy metra na Bródno. Do Derb trzeba zbudować min. 3 stacje na Białołęce (Grodzisk jako pierwsza), do Zielonej Doliny kolejne 2 i do Regat następne 2. Rzadziej rozlokowane stacje nie przyciągną tak wielu pasażerów, bo do metra, nawet jeśli to metro dotrze do Zielonej Białołęki, znakomita większość mieszkańców będzie musiała dojechać. Czym? Nie samochodem - parkingów nie wystarczy przy stacjach. Pozostaje: komunikacja miejska, rower lub spacer.
Metro naziemne, czy podziemne. Metro musi być w tym wypadku podziemne. Dlaczego? Bo metro naziemne wykroi z terenu Zielonej Białołęki (tych 30 km2) kolejny obszar o powierzchni ok. 0,5 km2, na którym nie będzie zabudowy. Inaczej mówiąc metro naziemne uniemożliwi zabudowę ok. 0,5 km2 terenu, na którym mogłoby być 625 działek 800-metrowych, na których byłyby budynki z 2500 mieszkańcami. Zatem metro naziemne zmniejsza chłonność zabudowy Zielonej Białołęki.

 tarantula01

20.03.2013 22:19

Waldku,
Dobrze, poczekamy, zobaczymy w jakiej atmosferze będą toczyć się spotkania robocze dotyczące tego studium. Ale ze Studium ma wyniknąć, że metro na Zieloną Białołękę, tj. obszar o powierzchni ok. 30 km2 (nie 73, jak sugerujesz w artykule) powinno pojechać. Niech pojedzie, ale musisz pamiętać, że drogi dojazdowe do budynków, osiedli i obszary ochronne od linii WN, a także szkoły, czy planowane parki na tym obszarze zajmują ok. 5 km2. Pozostaje ok. 25 km2 terenu do zabudowy. Na tych 25 km2 znajdują się Derby, Regaty, os. Agroman i Zielona Dolina - łącznie o pow. ok. 5 km2, na których mieszka 30 tys. mieszkańców (i więcej nie zamieszka, bo nie dobuduje się tu nowych mieszkań - osiedla są gęsto zabudowane). Pozostaje zatem obszar ok. 20 km2 zabudowy jednorodzinnej i tereny bez zabudowy, na którym teraz mieszka ok. 10 tys. mieszkańców. Ile mieszkańców może zamieszkać na tych 20 km2? Przyjmując, że w dalszym ciągu w nowych planach będzie dominowała zabudowa jednorodzinna (rzadko bliźniacza) i średnia powierzchnia działki budowlanej będzie określona na 800 m2 otrzymamy, że 20 km2 (20.000.000 m2) można podzielić na 25.000 800-metrowych działek. Na każdej z tych działek powstanie lub już jest dom, w którym zamieszka 4 osobowa rodzina (co jest bardzo zawyżonym wskaźnikiem, bo to oznacza, że 1/3 rodzin byłaby 5-cio lub 6-osobowa; przecież są osoby samotne, lub małżeństwa bezdzietne). Zatem na 20 km2 zabudowy jednorodzinnej zamieszkać może maks. 100.000 osób + 30 tys. mieszkańców osiedli wielorodzinnych. Da to docelową chłonność Zielonej Białołęki na poziomie 130 tys. mieszkańców. Należy jednak pamiętać, że te 130 tys. mieszkańców będzie mieszkać na powierzchni 30 km2 (gęstość zaludnienia wyniesie ok. 4.500 os/km2), a nie w okolicach stacji metra (a właściwie jednej stacji: Grodzisk). Biorę do rozważań stację Grodzisk, bo przełożenie metra z Bródna do Grodziska to porównywalne koszty. Budowa metra na północ od stacji Grodzisk, to już dodatkowe koszty, które przewyższą koszty budowy metra na Bródno. Do Derb trzeba zbudować min. 3 stacje na Białołęce (Grodzisk jako pierwsza), do Zielonej Doliny kolejne 2 i do Regat następne 2. Rzadziej rozlokowane stacje nie przyciągną tak wielu pasażerów, bo do metra, nawet jeśli to metro dotrze do Zielonej Białołęki, znakomita większość mieszkańców będzie musiała dojechać. Czym? Nie samochodem - parkingów nie wystarczy przy stacjach. Pozostaje: komunikacja miejska, rower lub spacer.
Metro naziemne, czy podziemne. Metro musi być w tym wypadku podziemne. Dlaczego? Bo metro naziemne wykroi z terenu Zielonej Białołęki (tych 30 km2) kolejny obszar o powierzchni ok. 0,5 km2, na którym nie będzie zabudowy. Inaczej mówiąc metro naziemne uniemożliwi zabudowę ok. 0,5 km2 terenu, na którym mogłoby być 625 działek 800-metrowych, na których byłyby budynki z 2500 mieszkańcami. Zatem metro naziemne zmniejsza chłonność zabudowy Zielonej Białołęki.

 tarantula01

20.03.2013 22:21

I małe porównanie: obecnie już 90-cio tysięczny Tarchomin z Nowodworami nie został wyposażony w metro (konsekwentnie od 6 lat wycina się rezerwy pod stacje z mpzp) i nie planuje się na te osiedla metra mimo, że chłonność tych osiedli (zabudowa wielorodzinna z budynkami 6-7 piętrowymi) jest na poziomie co najmniej 160 tys. mieszkańców.
Jestem bardzo ciekawy, co wykażą nowe analizy studialne nt. zasadności budowy metra.
Pozdrawiam
Wojtek

REKLAMA

 tarantula01

20.03.2013 22:21

I małe porównanie: obecnie już 90-cio tysięczny Tarchomin z Nowodworami nie został wyposażony w metro (konsekwentnie od 6 lat wycina się rezerwy pod stacje z mpzp) i nie planuje się na te osiedla metra mimo, że chłonność tych osiedli (zabudowa wielorodzinna z budynkami 6-7 piętrowymi) jest na poziomie co najmniej 160 tys. mieszkańców.
Jestem bardzo ciekawy, co wykażą nowe analizy studialne nt. zasadności budowy metra.
Pozdrawiam
Wojtek

# mieszkaniecWarszawy

20.03.2013 22:24

Panie Waldemarze,
Osobiście popieram idee porządkowania zabudowy, ale ciekaw jestem jak teraz ten bałagan rozwiązać kiedy obok bloku stoi domek jednorodzinny a 200 metrów dalej znowu bloki.
Co Pan proponuje zabudować blokami domek poprzez stworzenie w Planie strefy blokowiska czy uzupełnienie luki domkami?
Niestety to co już powstało nie da się zmienić przez najbliższe 100 lat.
W planie należy uwzględnić strefę zabudowy biurowej (np. przy planowanej trasie TOG). Dzisiaj to wydaje się śmieszne ale, za 20 lat na Białołęce będzie brakowało tego typu miejsc.

# planista

21.03.2013 09:24

Panie Waldemarze,
Pana określenie, że 10 lat temu nie dało się przewidzieć co będzie na ZB jest troszeczkę śmieszne i naiwne. Uchwalanie planów zajmuje zazwyczaj cinajmniej kilka lat, a plany uchwala przecież rada miasta. uchwalając więc plany pod zabudowę mieszkaniową, chyba właśnie "przewidywało się" rozwój tej funkcji w tzw. polach, jak to Pan określił. Po to własnie uchwla się plany, zeby coś zaplanować, a Pan pisze, że nie można było przewidzieć takiego rozoju ZB.
Dodam, że trzeba było uchwalać plany dla dużych obszarów, a nie plombowo na żądanie dewelopera, który kupił od chłopa jedną dzialkę w polu i chce tam wybudowac osiedle. Gdyby plan był uchwalony szerokoobszarowo, nie byłoby tego bałaganu, który jest i byłyby normalne drogi, a nie taka ścieżeczka jak Skarbka z Gór (niech Pan sobie porówna Wilanów, jakie tam są drogi osiedlowe, dwupasmowe, z pasami zieleni i ścieżkami rowerowymi - można było?)
Mówienie teraz o porządkowaniu zabudowy to jak musztarda po obiedzie! Zajmijcie się lepiej poprawą układu komunikacyjnego.
Oczywiście metro powinno być pociagnięte do trasy toruńskiej, bo zakończenie na Bródnie to totalny absurd! Ważna rzeczą są bowiem parkingi przy stacjach oraz możliwość dalszej kontynuacji linii przynajmniej do linii zabudowy wielorodzinnej, czyli obecnie to jest do ul. Berensona. Metro powinno polecieć wzdłuż TOG, kiedyś w przyszości aż do Regat.

REKLAMA

# Ja z Tworek

21.03.2013 10:36

@Zbyszek: co ma zameldowanie do płacenia podatków?
NIC.

# Jarek Siejka

21.03.2013 12:35

Planista... ten nick brzmi zabawnie przy gloszonych teoriach. Jezeli jest to faktycznie pana wyksztalcenie to nie dziwie sie ze nasze miasta tak wygladaja skoro nie rozumie pan podstaw urban sprawlu. Widocznie stara modernistyczna szkola wedlug nauk ktorej gesciej zabudowano Ursynow niz Muranow w Centrum. Ciagniecie metra na pogranicza do ZB nie ma nic wspolnego z rozsadnym rozwojem miasta to pudrowanie deweloperskiego bubla. Nie zdziwil bym sie gdyby sie okazalo ze lobby inwestorskie mocno, rowniez za pomoca roznych wtyk w samorzadowych organach, dziala preznie na rzecz zmiany przebiegu.

 vesiputus

21.03.2013 12:54

Mocno trzymam kciuki za powodzeniem tego planu!
Jeśli ta stacja byłaby zlokalizowana w okolicach Ronda Małej Brzozy obsługując bezpośrednio osiedla Brzeziny, Lewandów oraz parking P+R (w moim odczuciu najlepsza lokalizacja) to później można by się zastanowić nad przedłużeniem nitki metra na skrzyżowanie Berensona i Skarbka. Mocno wierzę w to, że metro powstanie na ZB.
Dziękuję Panie Waldemarze!

REKLAMA

 tarantula01

21.03.2013 15:41

W przypadku takich studiów planistycznych, zameldowanie ma o wiele większe znaczenie niż tylko płacenie podatków. Zameldowanie oznacza bowiem trwalsze związanie się z aktualnym miejscem zamieszkania niż jedynie złożenie deklaracji NIP (dziś można złożyć deklarację NIP w jednym US, a za miesiąc w innym US). Trwałe tendencje są dopiero dobrą podstawą do prac studialnych, które mają przesądzić o kształcie tego obszaru w perspektywie 30 lat.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 tarantula01

21.03.2013 15:41

W przypadku takich studiów planistycznych, zameldowanie ma o wiele większe znaczenie niż tylko płacenie podatków. Zameldowanie oznacza bowiem trwalsze związanie się z aktualnym miejscem zamieszkania niż jedynie złożenie deklaracji NIP (dziś można złożyć deklarację NIP w jednym US, a za miesiąc w innym US). Trwałe tendencje są dopiero dobrą podstawą do prac studialnych, które mają przesądzić o kształcie tego obszaru w perspektywie 30 lat.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 Matka_Sławka_z_Gdańska

21.03.2013 16:26

Jest to chyba jedyna i ostatnia szansa, aby metro pojawiło się na białołęckiej ziemi . Po zupełnym zignorowaniu tych możliwości, które rozważano jeszcze przed zakończeniem budowy I linii metra i jej krańcu na Młocinach, jawi się(?) możliwość rozwiązania gwarantującego obecność metra przynajmniej na płn-wsch. obszarach naszej gminy. W tej prawie ręce wszystkich radnych, nie tylko Króla Podziemia, "Przesympatycznego Pana Waldka" powinny iść "na pokład"!

REKLAMA

# Robert

21.03.2013 16:51

Panie Waldku.
Jak tam tramwaj na Białołękę?
Ekspertyza zrobiona? Czy też już Pan zapomniał?
Wybory już niedługo i trzeba pomącić trochę wody prawda?
A jak się pan odniesie do tego, że mieszkańcy okolicznych gmin zapłacą za śmieci o wiele mniej od mieszkańców Zielonej Białołęki?
Moja babcia która mieszka sama w małym domu dzięki Pana partii także zapłaci 89zł!
Jesteście bardzo dobrzy w rzucaniu pustych hasełek przed wyborami.
Czego to już nie obiecywaliście. Kasa z UE idzie, więc to nie są wasze zasługi.
Chcecie rządzić trzecią kadencję stosując tą samą taktykę?!
Mój głos straciliście!

# stąd nie stamtąd

22.03.2013 09:05

tarantula01 napisał(a) 21.03.2013 15:41
Zameldowanie oznacza bowiem trwalsze związanie się z aktualnym miejscem zamieszkania niż jedynie złożenie deklaracji NIP
Wojciech Tumasz

Nieprawda. W każdej chwili można się wyprowadzić i wymeldować. I o ile sytuacja komunikacyjna nie będzie się poprawiać, to do tego dojdzie.

# abrakadabra

22.03.2013 12:15

A'ptopos tramwaju....
Uważam, ze tramwaje sa dobre, ale tylko dla ścisłego centrum miasta - dla podróżujących kilka przystanków, co umożłiwia ominięcie korków i pomimo, ze tramwaj to ślimak to i tak jest szybciej niż autobusem.
Jeśłi zaś chodzi o odległe od centrum dzielnice, to jedynym rozsadnym rozwiazaniem jest szybka komunikacja szynowa - nie ważne czy metro, czy pociągi, ale na pewno powinnien to być szybki transport z mniejszą iloscią przystanków i bezkolizyjny.
Dlatego też w pełni popieram starania o pociagnięcie metra na ZB, gdyż ta roległa dzielnica nie ma żadnej komunikacji szynowej, a odległośc od centrum - znaczna. Budowanie tuttaj linii tramwajowej to wyrzucania publicznych pieniędzy do kosza! Wystarczy wybudowac jedną, centralnie biegnącą szybka kolej, do której z okolicznych osiedli ludzi dowiozą autobusy.

REKLAMA

Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024

# sfd

22.03.2013 14:27

My tu o metrze, które będzie może za 25 lat,a tym czasem ZTM tnie komunikację. Panowie Radni, bardzo proszę - może kolejna interwencja w sprawie 326? W czwartek i piątek znowu spacery Kobiałką do Płochocińskiej, bo dzieci do szkoły nie jadą, to i ludzie do pracy pewnie też nie. Przecież to są normalne dni pracy, jak mieszkańcy mają jeździć? Ta linia szkolna to jakaś totalna porażka.

 Matka_Sławka_z_Gdańska

22.03.2013 14:46, wpis modyfikowany 1 raz,ostatnio 22.03.2013 14:47

Otóż ta rozległa dzielnica ma komunikację szynową. Ale polityka radnych z Platformy Obywatelskiej i taki sam samorząd w mieście spowodowały, że ta komunikacja omija przystanki kolejowe na terenie naszej gminy. Komunikacja poprzeczna nie jest zsynchronizowana z tym ochłapem kursów pociągów, które tu się zatrzymują na co drugiej stacji(!)*, a partyjne bydło, które sknociło port lotniczy w Modlinie pasie mordy na Wiejskiej.
Komunikacja do metra poza godzinami szczytu to kolejna plwocina tych intelektów, a tramwaj nr 2 i jego trasa? Pośmiewisko.
*- w całym węźle warszawskim nie ma takiej drugiej sytuacji, aby pociągi podmiejskie nie zatrzymywały się na stacjach. Białołęka to kuriozum.

 tarantula01

22.03.2013 20:31

#os.Klasyków napisał(a) 20.03.2013 09:13
Panie Wojciechu, zameldujemy się kiedy w końcu miasto zrobi coś dla nas.
(Przystanki i odwodnienie drogi)
Przystanki: http://www.ztm.waw.pl/zamowieniapubliczne.php?c=93&i=324&l=1
Pozdrawiam

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

 tarantula01

22.03.2013 20:31

#os.Klasyków napisał(a) 20.03.2013 09:13
Panie Wojciechu, zameldujemy się kiedy w końcu miasto zrobi coś dla nas.
(Przystanki i odwodnienie drogi)
Przystanki: http://www.ztm.waw.pl/zamowieniapubliczne.php?c=93&i=324&l=1
Pozdrawiam

# Analiza

22.03.2013 22:29

W sumie to ciekawe.
Tumasz działacz SISKOM, radny z Nowodworów, wybrany w 2006 r. z PO a metro jest z tego terenu wycinane. Roszak działacz SISKOM, radny z Zielonej Białołęki, wybrany w 2006 r. z PO a metro ma tam być pomimo, że go nie było w planach.
Ciekawę, który jest skuteczniejszy :)

# sboy5

23.03.2013 11:07

#Analiza - no cos na rzeczy chyba jest :)

REKLAMA

Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025

 tarantula01

25.03.2013 21:50

Jeszcze nie jest przesądzone, że metro będzie w Białołęce. Na pewno trzeba podważyć dane o chłonności terenu (wyliczenia miejskie mówią o maks. 100.000 mieszkańcach ZB w 2035 r.) - ja podałem sposób ich wyliczania i wartość tego parametru przyjąłem z dużym zapasem. To takie zadanie ma dzielnica.
A co do metra na Nowodwory, to można też wysnuć wniosek, że 8 radnym PO z Tarchomina i Nowodworów nie zależy na metrze. Nie chcą też słyszeć o rozgałęzieniu metra na Zaciszu, aby jeden wąs jechał na ZB, a drugi jak dotychczas (potem umożliwi wydłużenie linii metra do Tarchomina).
Pozdrawiam

 tarantula01

25.03.2013 21:50

Jeszcze nie jest przesądzone, że metro będzie w Białołęce. Na pewno trzeba podważyć dane o chłonności terenu (wyliczenia miejskie mówią o maks. 100.000 mieszkańcach ZB w 2035 r.) - ja podałem sposób ich wyliczania i wartość tego parametru przyjąłem z dużym zapasem. To takie zadanie ma dzielnica.
A co do metra na Nowodwory, to można też wysnuć wniosek, że 8 radnym PO z Tarchomina i Nowodworów nie zależy na metrze. Nie chcą też słyszeć o rozgałęzieniu metra na Zaciszu, aby jeden wąs jechał na ZB, a drugi jak dotychczas (potem umożliwi wydłużenie linii metra do Tarchomina).
Pozdrawiam

# HotelSen

26.03.2013 00:14

Bardzo ciekawe co wyjdzie z tych "szans"
http://www.hotelsen.pl

# Tridlle

26.03.2013 08:38

A jaki byłby koszt budowy gigantycznych P&R przy PKP Toruńska, PKP Żerań?

# merx

26.03.2013 08:41

Jeżeli z dofinansowaniem unijnym to trzy razy drożej niż wartość rynkowa takiej usługi

 Matka_Sławka_z_Gdańska

26.03.2013 09:07, wpis modyfikowany 1 raz,ostatnio 26.03.2013 09:08

Za to ile kasy partyjne bydło ma własne potrzeby!? Unijne dofinansowanie jest jak beczka miodu dla posierpniowego bydła, kelnerów bandyty z Sopotu.

 Matka_Sławka_z_Gdańska

26.03.2013 09:29

Kozłowski nie żyje, wiecie? :)

 waldek_roszak

26.03.2013 10:27, wpis modyfikowany 5 razy,ostatnio 26.03.2013 13:51

tarantula01 napisał(a) 25.03.2013 21:50
A co do metra na Nowodwory, to można też wysnuć wniosek, że 8 radnym PO z Tarchomina i Nowodworów nie zależy na metrze. Nie chcą też słyszeć o rozgałęzieniu metra na Zaciszu, aby jeden wąs jechał na ZB, a drugi jak dotychczas (potem umożliwi wydłużenie linii metra do Tarchomina).

No Wojtku, rozumiem, że świętym prawem opozycji jest krytykowanie, ale tym razem mocno przegiąłeś. Zdajesz sobie oczywiście sprawę, że twój "wysnuty wniosek" jest nieprawdopodobnie nieprawdziwy.
Pozwolisz, że nie będę dalej zajmował się szczegółowym prostowaniem Twoich wypowiedzi.
Jest mi tylko zwyczajnie bardzo przykro...
:(
Pzdr
Waldek Roszak
radny dzielnicy Białołęka

 waldek_roszak

26.03.2013 10:40

#Robert napisał(a) 21.03.2013 16:51
Panie Waldku.
Jak tam tramwaj na Białołękę?
Ekspertyza zrobiona? Czy też już Pan zapomniał?

Dlaczego miałbym zapomnieć?
Przecież walczyliśmy o powstanie tej analizy.
Celem dokumentu była ocena czy i jak można doprowadzić linię tramwajową na ZB. Oszacowano koszty kilku wariantów takiego przedsięwzięcia. Wyszło drogo.
Jak pisałem w artykule, nowe "studium metra na ZB", ma za zadanie przeanalizowanie całego systemu transportu publicznego na obszarze północnego Targówka oraz ZB, "powyżej" stacji metra na Trockiej (metro, tramwaje, autobusy).
Przy ocenie np. kosztów, wyniki zeszłorocznej "ekspertyzy tramwaju" będą bardzo pomocne. Jest to zresztą wyraźnie zapisane w SIWZ przetargu.
Pzdr
Waldek Roszak
radny dzielnicy Białołęka

# Tridlle

26.03.2013 10:54

Radni PO zajmują się jakimiś gigantycznymi rzeczami, które okazują się zbyteczne. Proteza linii tramwajowej, metro równoległe do torów kolejowych z stacjami co 100m to przykłady tego, że nic się nie udaje. Zamknięte mosty i ulice na których ślimaczą się budowy i remonty. Niektóre budowy całkowicie stoją jak Muzeum Pragi, a inne zostały anulowane. Do tego rok zamkniętego tunelu na Wisłostradzie, a w perspektywie problemy komunikacyjne z przebudową Trasy AK, a po głupiej Modlińskiej nie da się jechać, bo dziury są gigantyczne. PO zafundowało nam znaczące podwyżki cen wody, biletów, podatków, użytkowania wieczystego i w perspektywie kosztów śmieci. Mam wymieniać dalej?
Komu tu i dlaczego powinno być przykro?

# Winnica

26.03.2013 12:49

Analiza na to, analiza na tamto i kadencja zleci.

# ahahaha

26.03.2013 13:18

Albo metro albo tramwaj, po co dwie równoległe położone linie szynowe?
Oczywiście uważam, że wybór powinien paść na metro, gdyż z Bródna nie da się już dalej linii porowadzić, a wg strarych planów, że niby z Bródna na Tarchomin - wzdłuż torów kolejowych - to wręcz kpina!!!! Większej głupoty planistycznej nie spotkałam! Po co ciągnąc kolejne tory róznolegle do istniejących torów??? A ponadto, w duzej mierze przez tereny słabo zaludnione.
Tarchomin nalezy połączeyć z Młocinami, a ZB - z Kondratowicza.
Do tego jeszcze ktoś mądry mógłby lobbować o wyprostowanie II nitki metra - jak się spojrzy na mapę to aż prosi się, zeby nie było tego wygięcia na Zacisze. Linia powinna biec w miare prosto, wzdłuż Św. Wincentego.

 waldek_roszak

26.03.2013 13:47

#ahahaha napisał(a) 26.03.2013 13:18
Albo metro albo tramwaj, po co dwie równoległe położone linie szynowe?
Oczywiście uważam, że wybór powinien paść na metro, gdyż z Bródna nie da się już dalej linii porowadzić, a wg strarych planów, że niby z Bródna na Tarchomin - wzdłuż torów kolejowych - to wręcz kpina!!!! Większej głupoty planistycznej nie spotkałam! Po co ciągnąc kolejne tory róznolegle do istniejących torów??? A ponadto, w duzej mierze przez tereny słabo zaludnione.
Tarchomin nalezy połączeyć z Młocinami, a ZB - z Kondratowicza.
Do tego jeszcze ktoś mądry mógłby lobbować o wyprostowanie II nitki metra - jak się spojrzy na mapę to aż prosi się, zeby nie było tego wygięcia na Zacisze. Linia powinna biec w miare prosto, wzdłuż Św. Wincentego.

#ahahaha,
powiedziałbym, miód lejesz w moje serce.

Jeśli chodzi o ewentualną likwidację stacji "Zacisze", to mówi się o tym już od dawna. Zwróć uwagę, że "pozycją wyjściową" w studium metra ma być stacja "Targówek II" na Trockiej. Wykonawca opracowania ma dalej wolną rękę. Może pozostałą część II linii rysować całkowicie na nowo.
Przydałoby się oczywiście kiedyś dociągnąć II linię na Tarchomin, ale to jest śpiewka bardzo dalekiej przyszłości. Kilka lat temu postanowiono, że zbuduje się linię tramwajową z Młocin. Wykonano ją i szanse na metro na Tarchominie np. w 2025 są teraz znikome. Może kiedyś powstanie np. jako przedłużenie I linii.
Pzdr
Waldek Roszak
radny dzielnicy Białołęka

# Winnica

26.03.2013 14:13

a Pan myślisz, że metro na ZB dojedzie w 2025?

 tarantula01

26.03.2013 19:37

tarantula01 napisał(a) 25.03.2013 21:50
A co do metra na Nowodwory, to można też wysnuć wniosek, że 8 radnym PO z Tarchomina i Nowodworów nie zależy na metrze. Nie chcą też słyszeć o rozgałęzieniu metra na Zaciszu, aby jeden wąs jechał na ZB, a drugi jak dotychczas (potem umożliwi wydłużenie linii metra do Tarchomina).
waldek_roszak napisał 26.03.2013 10:27
No Wojtku, rozumiem, że świętym prawem opozycji jest krytykowanie, ale tym razem mocno przegiąłeś. Zdajesz sobie oczywiście sprawę, że twój "wysnuty wniosek" jest nieprawdopodobnie nieprawdziwy.
Pozwolisz, że nie będę dalej zajmował się szczegółowym prostowaniem Twoich wypowiedzi.
Jest mi tylko zwyczajnie bardzo przykro...
:(
Pzdr
Waldek Roszak
Jest tak samo prawdopodobny jak wniosek internauty Analiza. To Ty, że tak się uniosłeś?

 tarantula01

26.03.2013 19:37

tarantula01 napisał(a) 25.03.2013 21:50
A co do metra na Nowodwory, to można też wysnuć wniosek, że 8 radnym PO z Tarchomina i Nowodworów nie zależy na metrze. Nie chcą też słyszeć o rozgałęzieniu metra na Zaciszu, aby jeden wąs jechał na ZB, a drugi jak dotychczas (potem umożliwi wydłużenie linii metra do Tarchomina).
waldek_roszak napisał 26.03.2013 10:27
No Wojtku, rozumiem, że świętym prawem opozycji jest krytykowanie, ale tym razem mocno przegiąłeś. Zdajesz sobie oczywiście sprawę, że twój "wysnuty wniosek" jest nieprawdopodobnie nieprawdziwy.
Pozwolisz, że nie będę dalej zajmował się szczegółowym prostowaniem Twoich wypowiedzi.
Jest mi tylko zwyczajnie bardzo przykro...
:(
Pzdr
Waldek Roszak
Jest tak samo prawdopodobny jak wniosek internauty Analiza. To Ty, że tak się uniosłeś?

# sympatyk

27.03.2013 21:28

Bardzo Dobra Decyzja!!!
Zmiana wygięcia drugiej linii metra w strone Białołęki Wschodniej od ul. Wincentego/Kondrtatowicza to bardzo dobra decyzja. Myślę, że mieszkańcy Osiedla Debry i inni w okolicy powinni być zadowoleni. Ja szczerze byłbym zadowolony, gdyby linia metra w przyszłości jeździła np. wdłuż trasy TOG, czy to na powierzchni czy pod ziemią pod trasą tzw. Olszynki Grochowskiej. Nie musi więc linia kończyć się tuż za Trasą Toruńską, może być dalej poprowadzona wzduż ulicy Stanisława Chudoby, dalej do ulicy Olesin i do Kobiałki do granic miasta. A jesli miało by to przeszkadzać przyrodnikom, bo ptaszki i zwierzątka, to wiaduktem lub usypać wał i na wale doprowadzić linię metra do Kobiałki. Pochować linię przezroczystymi barierami dzięwochłonnymi.
I uwierzcie, za 30 lat będzie piękna dzielnica - drugi Wembledon.

# abrakadabra

29.03.2013 11:58

sympatyk - popieram Twoją wypowiedź w 100%!
A do p. Roszaka - wiem z pewnego "źródła", co spowodowało taką decyzję o przebiegu II linii metra, tzn. taką, żeby jedna stacja była na Zaciszu (z tym głupim wygięciem) i ostatnia na Bródnie (czyli beznadziejne zakończenie) - tzw. "mocne wtyki" mial burmistrz targówka tam, gdzie potrzeba (informacja ta jest sprawdzona i pewna). Niestety, nasze władze z Białołeki nie mieli takich "wtyczek" i nie dali rady inaczej tego ukierunkować.
A czy teraz się uda? Trzymam kciuki, chociaż wiem z doświadczenia, że łatwiej jest coś zaplanować, a dużo trudniej te plany potem zmieniać.

# qrak

01.04.2013 23:22

A co ma zameldowanie do płacenia podatków w miejscu zamieszkania?? Zameldowanie mam gdzie indziej --> podatki płacę w dzielnicy.
I statystyki raczej powinny być brane (o ile to możliwe) właśnie ze skarbówki.
Zmieniać meldunku nie zamierzam gdyż:
1. wyprawa po wymeldowanie -> 1 dzień urlopu (chociaż już słyszałem że to zniesione)
2. Wyprawa do UD celem meldunku i jednocześnie załatwiam zmiane p. jazdy oraz zmiana tablic rej w pojezdzie -> 1 dzień urlopu i 80 zł za p. jazdy + 180 zł wymiana tablic
3. Odebranie paierów -> 1 dzień urlopu
Reasumując za zrobienie statyski musze brać 3 dni urlopu i wywalić dla urzędasów 260 zł (za papierologię). Więc gdzie tu motywacja do zmiany meldunku ???

# ktoś

02.04.2013 16:42

Jak chcesz mieć metro, to 260 zł możesz chyba zapłacić? Po zbudowaniu metra wartość m2 Twojej chałupy wzrośnie co najmniej o tyle zł, więc traktuj to jako dobrą inwestycję, która ci się wielokrotnie zwróci. Więcej, im więcej masz m2.

 tarantula01

03.04.2013 01:10

tarantula01 napisał(a) 21.03.2013 15:41
Zameldowanie oznacza bowiem trwalsze związanie się z aktualnym miejscem zamieszkania niż jedynie złożenie deklaracji NIP
#stąd nie stamtąd napisał(a) 22.03.2013 09:05
Nieprawda. W każdej chwili można się wyprowadzić i wymeldować. I o ile sytuacja komunikacyjna nie będzie się poprawiać, to do tego dojdzie.
Qrak napisał właśnie, że zameldowanie wymaga większego zachodu niż proste złożenie deklaracji NIP. Zameldowanie się jest istotniejsze, bo praktycznie automatycznie zameldowuje się też własne dzieci, czyli przy rodzinie z dzieckiem są to 3 osoby w ewidencji wobec 2 osób wynikających z deklaracji NIP, a rodzina z dwójką dzieci to 4 osoby do ewidencji wobec 2 osób deklarujących płacenie podatków (różnica już duża). Wtedy władza wie, że trzeba zapewnić usługi 3-em, 4-em, 5-ciu (rodzina z 3-ką dzieci) osobom, a nie 2-óm. Poza tym zameldowanie się wpływa na janosikowe - bo te oblicza się dzieląc przychody przez liczbę zameldowanych mieszkańców, więc jak jest więcej mieszkańców, to niższe janosikowe dla Warszawy. Samo płacenie podatków powiększa przychody miasta i powiększa też janosikowe - to dotyczy osób które zamieszkały w dzielnicy, a wcześniej mieszkały poza Warszawą.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 tarantula01

03.04.2013 01:10

tarantula01 napisał(a) 21.03.2013 15:41
Zameldowanie oznacza bowiem trwalsze związanie się z aktualnym miejscem zamieszkania niż jedynie złożenie deklaracji NIP
#stąd nie stamtąd napisał(a) 22.03.2013 09:05
Nieprawda. W każdej chwili można się wyprowadzić i wymeldować. I o ile sytuacja komunikacyjna nie będzie się poprawiać, to do tego dojdzie.
Qrak napisał właśnie, że zameldowanie wymaga większego zachodu niż proste złożenie deklaracji NIP. Zameldowanie się jest istotniejsze, bo praktycznie automatycznie zameldowuje się też własne dzieci, czyli przy rodzinie z dzieckiem są to 3 osoby w ewidencji wobec 2 osób wynikających z deklaracji NIP, a rodzina z dwójką dzieci to 4 osoby do ewidencji wobec 2 osób deklarujących płacenie podatków (różnica już duża). Wtedy władza wie, że trzeba zapewnić usługi 3-em, 4-em, 5-ciu (rodzina z 3-ką dzieci) osobom, a nie 2-óm. Poza tym zameldowanie się wpływa na janosikowe - bo te oblicza się dzieląc przychody przez liczbę zameldowanych mieszkańców, więc jak jest więcej mieszkańców, to niższe janosikowe dla Warszawy. Samo płacenie podatków powiększa przychody miasta i powiększa też janosikowe - to dotyczy osób które zamieszkały w dzielnicy, a wcześniej mieszkały poza Warszawą.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

# wyborca

04.04.2013 09:24

To ja jeszcze dorzucę argumenty za zameldowaniem. Urzędnicy będą wiedzieć przynajmniej 3 lata wcześniej, ze na ich terenie mieszka zameldowane dziecko. które pójdzie do już przepełnionej szkoły rejonowej i jest znikoma szansa, że zdołają zbudować nową szkołę, aby dziecko nie chodziło na IV zmianę.

# abrakadabra

08.04.2013 14:31

Decyzja środowiskowa została uchylona przez Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, także dla odcinka wschodnio-północnego, więc już nie muszą zwalać na decyzje środowiskowe.

# Fryderyk

14.04.2013 01:45

ale co sobie pogadają, podyskutują, tego nikt im nie odbierze. niech planuja, za naszego pokolenia nic w tym kierunku nie zrobią. oprócz cięć oszczędnościowych przy pomocy argumentów ekspertów z siskomu.
hehehe

# katarynka

19.04.2013 01:43

O, to chyba prawie wszystko zostało powiedziane. Według mnie ten temat to fikcja mająca na celu zdobycie głosów dla przyszłych radnych. Proponuje udzielić kredytu zaufania tym kandydatom, którzy realnie doprowadzą linie metra na Derby (i dalej nawet do Olesina) dopiero wtedy gdy podziemna kolejka będzie przewozić pasażerów. Nic dla obiecanek bez pokrycia.

# abrakadabra

15.05.2013 13:14

katarynka - popieram!

# vgfs

21.01.2014 17:25

jesli zachodnia część Bródna nie potrzebuje metra ponieważ ma linie tramwajową, to ja zadam pytanie po co metro np na Bemowie czyżby tam nie było żadnej linii tramwajowej? (Górczewska, NoweBemowo, Boernerowo)
metro buduje się na terenach wysokiej zabudowy, (a więc można by wdłużyć metro na tarchomin z młocin) ale budowa metra na wschodniej białołęce gdzie przeważa zabudowa jednorodzinna lub wielorodzinna 2/3 kontygnacyjna nie ma żadnego uzasadnienia.
ponadto "widziały gały co brały" kupując mieszkanie na głebockiej, lewandów, skarbka z gór trzeba było być naprawde naiwnym!!!!!

# mieszkaniec ZB

03.07.2014 13:46

"Panie Waldku Pan się nie boi, 2/3 ZB murem za Panem stoi..."
Szanse urosły, aby upaść z wielkim hukiem.
Nie będzie metra, nie będzie tramwaju (bo nie ma ani zgody Targówka ani miejsca w ciagu ul. Wincentego), a do tego jeszcze zabiorą 527 z dojazdem do centrum, no cóż....
Mieszkańcy gratulują!!!

# Taltos2

03.07.2014 15:46

Co do metra i tramwaju, nic nie jest ostatecznie przesądzone.
Ostatnie wieści na temat 527 raczej sugerują WYDŁUŻENIE trasy do Jana Pawła/Esperanto i możliwą likwidację przystanków przy Skargi i Młodzieńczej. Ciekawe tylko jak będzie z częstotliwością....

# Metro na Bródno

03.07.2014 18:35

Hania Gronkiewicz-Waltz i jej przyboczne urzędasy - wczoraj/ Kurier warszawski /stwierdzili , że metro na wschodnią Białołękę planowane jest po 2022 r - stwierdziła również , że na ten cel są pieniądze. Ona i jej przydu....asy mają mnie za durnia.

# gość

08.07.2015 09:21

http://www.petycjeonline.com/ zmiana_kocowej_stacji_ii_linii_metra link do petycji - podpisujemy :)

# gość

08.07.2015 16:40

gdy pani Hania i inni przyjezdni ustąpią miejsca miejscowym zainteresowanym w rozwój Warszawy po obu stronach Wisły, wtedy wzrasta prawdopodobieństwo rewizji projektu trasy M2 poprzez wycofanie z Bródna i przekierowania na Tarchomin przez Derby.
Dodaj komentarz:
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b]. Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Przykład: [b]pogrubienie[/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i]. Na końcu kursywy wpisz [/i].
Przykład: [i]kursywa[/i].
Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora:
nick (podpis):

 

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni