Forum › Wawer
# Marian 09.02.2021 16:18 |
|
Tylko beton. Bezpieczny i trwały.
|
# ićstąt 09.02.2021 18:13 |
|
Zapraszam mieszkańców w okolice północnej obwodnicy na S8. Można porównać natężenie hałasu.
Ale tak to jest jak się buduje domy nie patrząc na plany zagospodarowania. Bo ziemia tania... Droga była w planach od lat 70. XX w. Widziały gały co brały. A jak ktoś nie wiedział, co jest bardzo mało prawdopodobne, to kiep i tyle. |
# Tomasz_Max 09.02.2021 21:02 |
|
#ićstąt napisał(a) 09.02.2021 18:13 Zapraszam na kawę 980 metrów od jezdni technicznej. Przez las.Zapraszam mieszkańców w okolice północnej obwodnicy na S8. Można porównać natężenie hałasu. Ale tak to jest jak się buduje domy nie patrząc na plany zagospodarowania. Bo ziemia tania... Droga była w planach od lat 70. XX w. Widziały gały co brały. A jak ktoś nie wiedział, co jest bardzo mało prawdopodobne, to kiep i tyle. Znałem plany, nie dałem się nabrać agencjom nieruchomości na działki w polu, przy trasie. To, jak zrobiono tę drogę, nie mieści się w standardach XXI wieku. |
# Antoś 09.02.2021 22:54 |
|
DOMY TAM SATŁY DŁUGO ZANIM TRASA ZOSYTAŁA ZBUDOWANA.
#ićstąt napisał(a) 09.02.2021 18:13 Zapraszam mieszkańców w okolice północnej obwodnicy na S8. Można porównać natężenie hałasu. Ale tak to jest jak się buduje domy nie patrząc na plany zagospodarowania. Bo ziemia tania... Droga była w planach od lat 70. XX w. Widziały gały co brały. A jak ktoś nie wiedział, co jest bardzo mało prawdopodobne, to kiep i tyle. |
# kierowca 10.02.2021 10:22 |
|
#Marian napisał(a) 09.02.2021 16:18 Tylko beton. Bezpieczny i trwały. I na dłuższą metę tańszy w budowie bo nie trzeba robić tylu remontów. |
# Gospodraka 10.02.2021 13:49 |
|
A jak to jest rozwiązane w stu kilkudziesięciu innych krajach na świecie, gdzie również buduje się autostrady i drogi szybkiego ruchu?
|
# Ja_nusz 11.02.2021 15:27 |
|
W Europie się buduje z betonu autostrady bo liczą rachunek a nie to żeby za pare lat szwagier co ma firmę budowlaną zarobił
|
# XYZ 14.02.2021 14:20 |
|
Beton jest normalną nawierzchnią. Jego "taniość" na przestrzeni kolejnych 30 lat to argument za a nie przeciw. I technologią początków XXI wieku. Jako podatnicy zaoszczędzimy.
|
# kaem1959 15.02.2021 19:05 |
|
Prawda i nie.
Nawierzchnie betonowe są oczywiście głośniejsze aniżeli bitumiczne. Z kosztami różnie bywa - zapewne w GDDKiA niektórzy pracownicy dobrze znają niemieckie kłopoty z autostradami , np. A9, gdzie od kilku lat intensywnie walczy się z tzw. rakiem nawierzchni - oczywiście, nowe odcinki są budowane w technologii bitumicznej. Zatem nie jest tak, że można dziś autorytarnie się wypowiedzieć, że nawierzchnie betonowe są tańsze w perspektywie powiedzmy 30-letniej ... za dużo niewiadomych. NIe odnoszę się do opracowań naukowych, któe badają określony stan w określonym momencie i nie mogą transpolować wyników dowolnie. Co do bezpieczeństwa, to temat także delikatny - nowoczesne nawierzchnie bitumiczne lepiej odprowadzają wodę takze w czasie opadów, mogą być lepiej uszorstnione, a wymiana warstwy ścieralnej nie jest ani wielkim problemem, ani horrendalnym kosztem. Obecne technologie wykonawstwa nawierzchni bitumicznych sprawiają, że remontów nie trzeba wykonywaćco 5 czy 7 lat, więc argument o legendarnej trwałości naw. betonowych nie jest nie do podważenie. |
# Kukuryku 16.02.2021 17:03 |
|
Ta autostrada od Warszawy na wschód jest niepotrzebna i nieopłacalna, tak samo jak via carpatia. Budujemy drogi dla Białorusinów, Ukraińców i Litwinów. A propos nawierzchni. Ponieważ ministrem infrastruktury jest facet z Krakowa (Adamczyk), to wybudował drogę jak najtańszą, bez ekranów akustycznych, planowanych estakad, z betonowa nawierzchnią. Tak żeby zrobić, a jednocześnie przypie...ć warszawiakom.
|
# Jakus 17.02.2021 11:34 |
|
#kaem1959 napisał(a) 15.02.2021 19:05 Prawda i nie. Cytowany post niestety z przewagą nie. Żeby nie być gołosłowny przykład pierwszy z brzegu oparty o informacje GDDKIA. Asfalt na A2 Łódź Warszawa poszedł do roboty po 9 latach. Był robiony na Euro 2012. Dawno? Chyba nie bardzo. To tyle o "długowieczności" asfaltów. Gdzie betonowa droga po takim czasie nie wymaga żadnych prac. Rak betonu to medialny przekaz lobby asfaltowego z czasów kiedy wreszcie ktoś poszedł do rozum do głowy i wprowadził konkurencję technologii. Prawdy w tym tyle co nic, bo okazało się że nie chodzi o beton i samą technologię, a o problem z kruszywem - zastosowano nieodpowiednie które było reaktywne. Wreszcie odprowadzanie wody, które przepraszam ale w jaki sposób miałoby być lepsze na asfalcie? Na którym zaraz powstają koleiny przez co się jedzie jakby płynęło łódką. Tymczasem beton odprowadza wodę i się nie koleinuje więc aquaplaning nie straszny na tej nawierzchni. Reasumując można próbować, ale brak jest merytorycznych i ekonomicznych argumentów za asfaltem, dlatego też wybrano beton. I bardzo dobrze. |
LINKI SPONSOROWANE
Matura przed Tobą? Poznaj sprawdzone
Kursy Maturalne w Warszawie
Znajdź najlepszy kredyt samochodowy online w Finanse.rankomat.pl
Wstąp do księgarni
Najnowsze informacje na TuWawer
Misz@masz
Artykuły sponsorowane
Kup bilet
Znajdź swoje wakacje
Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.