REKLAMA

Forum › Wawer

REKLAMA

# Marian

09.02.2021 16:18

Tylko beton. Bezpieczny i trwały.

# ićstąt

09.02.2021 18:13

Zapraszam mieszkańców w okolice północnej obwodnicy na S8. Można porównać natężenie hałasu.
Ale tak to jest jak się buduje domy nie patrząc na plany zagospodarowania. Bo ziemia tania...
Droga była w planach od lat 70. XX w. Widziały gały co brały. A jak ktoś nie wiedział, co jest bardzo mało prawdopodobne, to kiep i tyle.

# Tomasz_Max

09.02.2021 21:02

#ićstąt napisał(a) 09.02.2021 18:13
Zapraszam mieszkańców w okolice północnej obwodnicy na S8. Można porównać natężenie hałasu.
Ale tak to jest jak się buduje domy nie patrząc na plany zagospodarowania. Bo ziemia tania...
Droga była w planach od lat 70. XX w. Widziały gały co brały. A jak ktoś nie wiedział, co jest bardzo mało prawdopodobne, to kiep i tyle.
Zapraszam na kawę 980 metrów od jezdni technicznej. Przez las.
Znałem plany, nie dałem się nabrać agencjom nieruchomości na działki w polu, przy trasie. To, jak zrobiono tę drogę, nie mieści się w standardach XXI wieku.

REKLAMA

# Antoś

09.02.2021 22:54

DOMY TAM SATŁY DŁUGO ZANIM TRASA ZOSYTAŁA ZBUDOWANA.
#ićstąt napisał(a) 09.02.2021 18:13
Zapraszam mieszkańców w okolice północnej obwodnicy na S8. Można porównać natężenie hałasu.
Ale tak to jest jak się buduje domy nie patrząc na plany zagospodarowania. Bo ziemia tania...
Droga była w planach od lat 70. XX w. Widziały gały co brały. A jak ktoś nie wiedział, co jest bardzo mało prawdopodobne, to kiep i tyle.

# kierowca

10.02.2021 10:22

#Marian napisał(a) 09.02.2021 16:18
Tylko beton. Bezpieczny i trwały.

I na dłuższą metę tańszy w budowie bo nie trzeba robić tylu remontów.

# Gospodraka

10.02.2021 13:49

A jak to jest rozwiązane w stu kilkudziesięciu innych krajach na świecie, gdzie również buduje się autostrady i drogi szybkiego ruchu?

REKLAMA

# Ja_nusz

11.02.2021 15:27

W Europie się buduje z betonu autostrady bo liczą rachunek a nie to żeby za pare lat szwagier co ma firmę budowlaną zarobił

# XYZ

14.02.2021 14:20

Beton jest normalną nawierzchnią. Jego "taniość" na przestrzeni kolejnych 30 lat to argument za a nie przeciw. I technologią początków XXI wieku. Jako podatnicy zaoszczędzimy.

# kaem1959

15.02.2021 19:05

Prawda i nie.
Nawierzchnie betonowe są oczywiście głośniejsze aniżeli bitumiczne. Z kosztami różnie bywa - zapewne w GDDKiA niektórzy pracownicy dobrze znają niemieckie kłopoty z autostradami , np. A9, gdzie od kilku lat intensywnie walczy się z tzw. rakiem nawierzchni - oczywiście, nowe odcinki są budowane w technologii bitumicznej.
Zatem nie jest tak, że można dziś autorytarnie się wypowiedzieć, że nawierzchnie betonowe są tańsze w perspektywie powiedzmy 30-letniej ... za dużo niewiadomych. NIe odnoszę się do opracowań naukowych, któe badają określony stan w określonym momencie i nie mogą transpolować wyników dowolnie.
Co do bezpieczeństwa, to temat także delikatny - nowoczesne nawierzchnie bitumiczne lepiej odprowadzają wodę takze w czasie opadów, mogą być lepiej uszorstnione, a wymiana warstwy ścieralnej nie jest ani wielkim problemem, ani horrendalnym kosztem.
Obecne technologie wykonawstwa nawierzchni bitumicznych sprawiają, że remontów nie trzeba wykonywaćco 5 czy 7 lat, więc argument o legendarnej trwałości naw. betonowych nie jest nie do podważenie.

REKLAMA

# Kukuryku

16.02.2021 17:03

Ta autostrada od Warszawy na wschód jest niepotrzebna i nieopłacalna, tak samo jak via carpatia. Budujemy drogi dla Białorusinów, Ukraińców i Litwinów. A propos nawierzchni. Ponieważ ministrem infrastruktury jest facet z Krakowa (Adamczyk), to wybudował drogę jak najtańszą, bez ekranów akustycznych, planowanych estakad, z betonowa nawierzchnią. Tak żeby zrobić, a jednocześnie przypie...ć warszawiakom.

# Jakus

17.02.2021 11:34

#kaem1959 napisał(a) 15.02.2021 19:05
Prawda i nie.

Cytowany post niestety z przewagą nie. Żeby nie być gołosłowny przykład pierwszy z brzegu oparty o informacje GDDKIA. Asfalt na A2 Łódź Warszawa poszedł do roboty po 9 latach. Był robiony na Euro 2012. Dawno? Chyba nie bardzo. To tyle o "długowieczności" asfaltów. Gdzie betonowa droga po takim czasie nie wymaga żadnych prac.
Rak betonu to medialny przekaz lobby asfaltowego z czasów kiedy wreszcie ktoś poszedł do rozum do głowy i wprowadził konkurencję technologii. Prawdy w tym tyle co nic, bo okazało się że nie chodzi o beton i samą technologię, a o problem z kruszywem - zastosowano nieodpowiednie które było reaktywne.
Wreszcie odprowadzanie wody, które przepraszam ale w jaki sposób miałoby być lepsze na asfalcie? Na którym zaraz powstają koleiny przez co się jedzie jakby płynęło łódką. Tymczasem beton odprowadza wodę i się nie koleinuje więc aquaplaning nie straszny na tej nawierzchni.
Reasumując można próbować, ale brak jest merytorycznych i ekonomicznych argumentów za asfaltem, dlatego też wybrano beton. I bardzo dobrze.
Dodaj komentarz:
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b]. Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Przykład: [b]pogrubienie[/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i]. Na końcu kursywy wpisz [/i].
Przykład: [i]kursywa[/i].
Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora:
nick (podpis):

 

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy