REKLAMA

Targówek

Inwestycje

 

Dziury, korki i wypadki na Łodygowej. "Tu jest jak w Mołdawii"

  17 listopada 2016

alt='Dziury, korki i wypadki na Łodygowej. "Tu jest jak w Mołdawii"'
źródło: warszawa-straz.pl

Targówek, Zacisze, Ząbki i cała Warszawa czekają na tę inwestycję od wielu lat. Jak długo jeszcze?

REKLAMA

Łodygowa. W godzinach szczytu autobusy, samochody i nawet rowery stoją w wiecznym korku, wieczorami odważni właściciele sprowadzanych z Niemiec aut mkną na złamanie karku po dziurawej jak szwajcarski ser jezdni. Piesi brną w błocie.

Fatalny stan jezdni i oświetlenia oraz brak porządnych chodników przyczyniają się do wypadków. 22 października potrącony został 13-letni chłopiec. Kierowca samochodu dostawczego prawdopodobnie nie zauważył przechodzącego po przejściu na skrzyżowaniu z Wyspową nastolatka i ruszył wprost na niego. Chłopiec ma złamaną rękę.

- Nie obrażając nikogo: tu jest jak w Mołdawii - mówi nasz czytelnik z Elsnerowa. - Mołdawia, Albania, może jakiś inny kraj. Ulice w stolicy dużego kraju Europy tak nie wyglądają.

Łodygowa może wyglądać na ulicę rodem z najbiedniejszego europejskiego kraju, ale jest bardzo ważną drogą. To nie tylko dojazd z Elsnerowa do Radzymińskiej i dalej do Śródmieścia, ale też połączenie Targówka i Zacisza ze zrośniętymi z Warszawą z Ząbkami oraz jedna z dróg pełniących funkcję "tymczasowej" obwodnicy Pragi. O jej remoncie mówi się od lat.

- Zakorkowana i zniszczona ulica wreszcie doczeka się remontu. W przyszłym roku rusza przebudowa ulicy Łodygowej, która mimo kryzysu powróciła do planów inwestycyjnych miasta - pisaliśmy w październiku 2010 roku. - Urzędnicy planują rozpisanie przetargu na pierwszą połowę 2011 roku, co oznacza, że przebudowa ruszy na pewno w przyszłym roku. Ale nie jest pewne, czy będzie to pierwsza połowa 2011, czy druga.

Tymczasem kończy się rok 2016 a przebudowy jak nie było, tak nie ma.

- Czekamy na decyzję środowiskową od Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska dla tej inwestycji - mówi Piotr Smoczyński, wicedyrektor Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych. - Następnie wystąpimy o zgodę na realizację inwestycji drogowej i zaraz potem ogłosiły przetarg. Po przebudowie będą tam dwa pasy ruchu w każdym kierunku, ale oczywiście do granicy Warszawy. Nie odpowiadamy za odcinek w Ząbkach i nie możemy tam inwestować.

Według aktualnych planów 1700-metrowy warszawski odcinek będzie mieć przekrój 2x2 z pasami o szerokości standardowej dla tras szybkiego ruchu (po 3,5 m), choć ograniczenie prędkości ma wynosić 60 km/h. Powstaną też dodatkowe pasy do skrętu na skrzyżowaniach, drogi serwisowe o długości 1,1 km, drogi rowerowe i chodniki, zaś sieć energetyczna i odwodnienie zostaną przebudowane.

- Wybrany wariant dwujezdniowy zapewni znacznie większą przepustowość i pozwoli uniknąć zatrzymania ruchu w przypadku awarii pojazdu - informuje ZMID. - Odseparowanie strumieni ruchu w obu kierunkach przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa wszystkich użytkowników drogi.

Teoretycznie przebudowa ulicy powinna zakończyć się w roku 2019. Historia uczy, że lepiej nie ufać datom i uzbroić się w cierpliwość. Prędzej czy później remont nastąpi. Chyba.

Dominik Gadomski

 

REKLAMA

Komentarze (1)

# Ząbki 123

24.11.2016 08:57

Niech ktoś z władz miast Ząbki wróci do projektu tramwaju do Dworca Wschodniego - to jedyne rozwiązanie korków. Bądź przedłużenia ulicy Skrajnej w Ząbkach te miasto posiada jedynie 2 drogi wylotowe do Warszawy, który przez budową ronda przy Strażackiej nie da się już jeździć
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuTargówek

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy