REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Drogi na Zielonej Białołęce

  19 listopada 2010

Co roku przybywa nam kilka tysięcy nowych mieszkańców. Jest mnóstwo samochodów i stoimy w korkach. Na szczęście idą zmiany.

REKLAMA


Autor jest radnym dzielnicy Białołęka 

Drogi to podstawa

Największą inwestycją jest przebudowa Trasy Toruń-skiej do standardu drogi ekspresowej - aż do okolic Cmentarza Powązkowskiego. Tam połączy się z autostradą A2. Trasa będzie miała trzy do sześciu pasów ruchu w każdą stronę. Most Grota-Roweckie-go będzie miał ich aż pięć! Inwestycja została tak przygotowana, aby w jak największym stopniu służy-ła okolicznym mieszkańcom. Po obu stronach pow-stają boczne drogi i ścieżki rowerowe, do obsługi ruchu lokalnego. Na skrzyżowaniu z Głębocką trwa budowa drugiego wiaduktu i bezkolizyjnego węzła drogowego. Po jego wschodniej stronie zarezerwo-wano miejsce na wiadukt dla tramwaju z Bródna na Zieloną Białołękę. Całość prac zakończy się w kwiet-niu 2012 roku.

W przyszłym roku rozpoczyna się, od dawna oczekiwana, przebudowa ul. Marywilskiej i jej poszerzenie do dwóch pasów ruchu w obu kierunkach. Wkrótce zacznie się także modernizacja fragmentu ul. Płochocińskiej, której brakuje drugiej jezdni.

Kończą się prace projektowe przebudowy ciągu ulic Św. Wincentego i Głęboc-kiej do ronda Żaba. Dzięki temu uzyskamy świetne połączenie dwoma pasami ru-chu na całej ich długości.

Trwa budowa trasy mostu Północnego. Nie łączy jeszcze bezpośrednio Zielonej Białołęki, ale dla nas jest to bardzo ważna inwestycja. Na most GrotaRoweckiego będzie wjeżdżać znacznie mniej samochodów. Trasa będzie gotowa w 2011 roku. Planuje się jej przedłużenie na Zieloną Białołękę.

Lada chwila rozpocznie się też budowa nowego mostu nad Kanałem Żerańskim, w ciągu ul. Kobiałka. Oczywiście ze ścieżkami rowerowymi. Ma być gotowy już w przyszłym roku.

Od wielu lat planuje się wybudowanie trasy Olszynki Grochowskiej, wielkiej obwodnicy wschodniej części miasta. Po wschodniej stronie osiedli Derby widać 50metrową "rezerwę" przeznaczoną na tę drogę. Nie należy się jednak spodziewać, aby trasa powstała w całości w najbliższych latach.

My nie potrzebujemy teraz kolejnej wielkiej trasy szybkiego ruchu. W "rezer-wie" należy wybudować drogę, która stanie się kręgosłupem komunikacyjnym wschodnich obszarów dzielnicy. Ulice Białołęcka, Ostródzka i Głębocka wkrótce nie wystarczą i trzeba je odciążyć. Nowa droga powinna więc przypominać swoim charakterem np. al. KEN na Ursynowie. Mieć po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Wjazdy i zjazdy powinny się znajdować co 100-300 metrów.

Nie będzie łatwo zdobyć fundusze na tę inwestycję. Zacznijmy więc od odcinka pomiędzy nowym rondem przy Trasie Toruńskiej a skrzyżowaniem Berensona/Głę-bocka. Niech droga ma na początku po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Potem ją przedłużymy do ul. Zdziarskiej i jeszcze dalej na północ. Następnie zabierzemy się za jej poszerzenie do dwóch pasów ruchu w każdą stronę.

W dalszej przyszłości, po doprowadzeniu całej trasy mostu Północnego na Zieloną Białołękę i co najważniejsze wybudowaniu docelowej sieci dróg lokalnych, będzie możliwe przekształcenie Olszynki Grochowskiej w klasyczną obwodnicę miejską.

Przebudowa skrzyżowań

Jednym z najbardziej niebezpiecznych miejsc są ruchliwe skrzyżowania dróg lokal-nych. Należy je zmodernizować, niektóre zamienić na ronda a w kilku przypadkach być może wprowadzić sygnalizację świetlną. Dotyczy to na przykład połączenia Ostródzkiej z Juranda ze Spychowa, Berensona i Zdziarską. Należy też przebudo-wać skrzyżowania Berensona/Skarbka z Gór, Głębocka/Lewandów, Kąty Grodzis-kie/Zdziarska oraz Kobiałka/Frachtowa.

Kup bilet

Sygnalizacja świetlna przy szkołach

Dwie szkoły znajdują się przy bardzo ruchliwych ulicach: Ostródzkiej i Kobiałka. Ta lokalizacja może narazić nasze dzieci na niebezpieczeństwo podczas przechodzenia przez jezdnię. Potrzebna jest więc sygnalizacja świetlna. Wzmożony ruch dzieci jest w okolicach przerw między lekcjami. Aby nie doprowadzać do zatorów na drogach, musi to być więc sygnalizacja wzbudzana na tzw. "przycisk".

Więcej informacji na temat dróg na Zielonej Białołęce znajdziecie Państwo na stronie www.roszak.eu.

Waldemar Roszak
waldek@roszak.eu

 

REKLAMA

Komentarze (16)

# gość

12.08.2015 11:02

5 lat minęło, a Głębocka nie jest wyremontowana,
trasa mostu północnego - brak, TOG- brak - trasy nawet nie są planowane w najbliższym czasie

# Taltos2

12.08.2015 13:09

Nie to, żebym specjalnie bronił rządzących, ale...
Głębocka ma być robiona w przyszłym roku, szkoda, ze nie w tym, ale MPWiK zapowiadało swoje prace do stycznia 2016, a że skończyli w maju tego roku....
TMP - nie jest przedłużana ani na Białołęce, ani na Bielanach. U nas miałaby sens, gdyby od razu dociągnąć ją do Marek, ale to gigantyczne koszta, a i ruch niezbyt wielki na dziś. Zresztą Marki mają już S8 (a samą obwodnicę już im budują) jako wlotówkę do Wawy.
TOG - to nie jest trasa na poziomie decyzyjnym Prezydenta m.st. Warszawy, tylko rządowym/GDDKiA... I niestety, na dziś jej skala jest przeszacowana, gdyby "zdegradować" ją do trasy miejskiej, to może udałoby się ruszyć ją choćby z najbardziej potrzebnymi kawałkami.
Dlatego to paradoks, niby mamy zarezerwowane tereny pod arterie rozwiązujące z zapasem problemy komunikacyjne ZB, ale te arterie na dziś są za "wielkie" i generują ogromne koszta budowy, których DZISIEJSZE zaludnienie ZB nie usprawiedliwia.

# gość

12.08.2015 13:40

mamy problem komunikacyjny na ZB, wiec bez obecnych wyremontowanych dróg jak i nowych, ciężko będzie tą komunikacje poprawić. Co zostało zrobione przez te 5 lat?
- kawałek Kartograficznej i ciągłe remonty na Ruskowym.
Głębocka będzie wyremontowana, za pół roku znów ja zamkną, znów będzie paraliż.

REKLAMA

# Taltos2

12.08.2015 14:33

Na "stare lata" przyszło mi robić za adwokata diabła:
Współczesna - wreszcie połączenie na południu Ostródzka-Głębocka.
Przeróbka skrzyżowania Skarbka z Berensona + plus wyasfaltowanie większości Skarbka.
Łącznik Skarbka z Magiczną, kiedyś były wertepy na test zawieszenia.
Przebudowa Juranda ze Spychowa.
Budowa ulicy Hemara.
Dokończenie ulicy Brzeziny przy Białołęckiej.
Ulica Twórcza.
Kawałek Daniszewskiej.
Most w ulicy Kobiałka.
Rondo Małej Brzozy
To te z których sam korzystam, może gdzieś coś jeszcze by się znalazło...
PS. Nie, nie pracuję w Ratuszu, zarówno małym jak i dużym.

# gość

12.08.2015 14:51

Masz rację, tylko mi brakuje remontu głównych ulic, tj. Głębocka, Kąty czy Zdziarska, no i "wylotówki" na Marki czyli ul. Lewandów.

# Taltos2

12.08.2015 15:24

Jestem coraz lepszy w "nowej" roli, może mnie zatrudnią ;-)
Głębocka - w gestii ZDM, czyli Urzędu Miasta, a nie dzielnicy - modernizacja w przyszłym roku;
Zdziarska - część ma być modernizowana w przyszłym roku przy okazji budowy nowego mostu nad rzeką Długą. Odcinek od Białołęckiej do Kątów należy do ZDM.
Lewandów - od Berensona do Marek - należy do ZDM.
Kąty Grodziskie - od Berensona do Zdziarskiej - należy do ZDM.
Czyli ŻADNA z tych ulic nie może być remontowana/modernizowana z funduszy Dzielnicy Białołęka...
PS. Oczywiście, NIE ZWALNIA to radnych i Zarządu Dzielnicy od "męczenia" HGW i Rady Warszawy o fundusze na te ulice, ale.... Białołęka nie jest jedyną dzielnicą z takimi problemami. A już idą potężne inwestycje w oświatę (o kolejne 65 mln będzie wniosek). Dlatego step by step, w przyszłym roku Głębocka i kawałek Zdziarskiej, w 2017 może kolejną się uda.

REKLAMA

# gość

12.08.2015 15:29

Taltos2 jestem pod wrażeniem :)
dzięki za uświadomienie laika.

# miałczek

12.08.2015 15:42

#gość napisał(a) 12.08.2015 15:29
Taltos2 jestem pod wrażeniem :)
dzięki za uświadomienie laika.
temat był już tyle razy maglowany, że hoho...
osobiście widzę potrzebę remontu Głębockiej, dokończenie Kartograficznej i budowę Siecznej, ewent. łącznik do Geodezyjnej i połączenie z Trasą Toruńską.
Tak, tak, wiem, wszystko na Lewandowie, ale tak się składa, że 1. mieszkam tutaj, 2. jedynymi inwestorami w tej okolicy do tej pory byli deweloperzy. Czas by miasto połączyło te osiedla z miastem.

# gość

12.08.2015 15:56

nie mam nic przeciwko inwestycjom na Lewandowie, popieram.
Kartograficzna ma być dokończona na początku 2016 r.
Sieczna - wniosek do Rady Miasta wpłynął - pewnie 27.08.2015 r - będzie wiadome czy miasto przeznaczy na to środki.
I jak powyżej Taltos2 napisał - remont Głębockiej w połowie 2016 r.
Połączenie os. na Lewandowie z ul. Geodezyjną będzie możliwe wyłącznie po wykupieniu gruntów, bo ul. Geodezyjna jest drogą prywatną mimo, ze w planie miejscowym widnieje jako droga publiczna. Należałoby wykupić grunty w pasie drogi, dostosować drogę do standardów i przyłączyć osiedla - niby proste, ale znając życie nie będzie funduszy.

REKLAMA

# Ada

13.08.2015 17:26

Drogi Taltos i inni Goście. Remont dróg należących do ZDMu jest wałkowany od 10 lat. Były artykuły, reportaże. Kolejni urzędnicy, kolejni włodzrze dzielnicy mają tylko jedną odpowiedź: nic nie da si

# Lewandów

15.08.2015 09:22

droga w zarządzie ZDMu czy dzielnicy - to nie ma znaczenia, od tego są radni, by zabiegać o realizację danej inwestycji, jak ich to przerasta to niech ustąpią z urzędu i zrobią miejsce tym którym się chce.

# Lewandów

15.08.2015 09:24

Teraz są dumni jak pawie, ze powstaną szkoły (super, ale już dawno powinny być, to ze ich nie ma to rażące zaniedbanie). Jak dzieciaki dojada/dojdą do szkoły? większość dróg nie ma oświetlenia, nie ma chodników. Brawo p. Jaworski za panujące "bezpieczeństwo" na drogach.

REKLAMA

# Żwirek

23.02.2016 14:06

Porażka K.. Porażka te drogi na Białołęce to jak ten skrót od PKP.

# Lew II

24.02.2016 07:23

Głębocka do 2018 może zostanie zmodernizowana, a tak właściwie to kiedy startują z tym? od kiedy będzie zamknięta Głębocka??? za miesiąc poznamy też decyzję w sprawie budowy Siecznej i wykupu gruntów pod Geodezyjną.

# wars

24.02.2016 09:36

Grudzień 2014 rozstrzygnięto przetarg na remont Głębockiej.
Wykonawca ma 15 m-cy na "Opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego oraz uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji". W marcu 2016 (!!!) powinny być gotowe projekty budowlany i wykonawczy oraz załatwione wszystkie niezbędne decyzje. Ciekawe jak sprawa wygląda.
http://www.przetargi.edu.pl/przetarg/ opracowanie_projektu/1167369

REKLAMA

# WschodniaBialoleka

19.08.2016 14:13

"Dwie szkoły znajdują się przy bardzo ruchliwych ulicach: Ostródzkiej i Kobiałka. Ta lokalizacja może narazić nasze dzieci na niebezpieczeństwo podczas przechodzenia przez jezdnię. Potrzebna jest więc sygnalizacja świetlna. Wzmożony ruch dzieci jest w okolicach przerw między lekcjami. Aby nie doprowadzać do zatorów na drogach, musi to być więc sygnalizacja wzbudzana na tzw. "przycisk". " a obecny Zarząd dzielnicy odsuwa budowę tej sygnalizacji świetlnej na 2020 rok!!! Licząc od daty publikacji artykułu - po 10 latach, może powstanie sygnalizacja świetlna przy ul. Ostródzkiej. Brawo Panie i Panowie. "Nie da się" poziom ekspert!
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA