REKLAMA

Bielany

komunikacja »

 

Dopłacimy za opóźnienia

  25 marca 2011

Most Północny to obecnie jedna z priorytetowych warszawskich inwestycji. Jej celem jest odciążenie mostu Grota - najbardziej zakorkowanej przeprawy w Polsce. Niestety, Bielany nie są przygotowane na przyjęcie tysięcy aut, które już za rok zjadą z nowego mostu.

REKLAMA

Przygotowania do budowy rozpoczęto w 2002 r. Realizację inwestycji przez siedem lat blokowały trudności przetargowe, środowiskowe i procedury związane z wyku-pem gruntów. Pierwszą łopatę wbiła, dopiero w 2009 r., ekipa Hanny Gronkiewicz-Waltz. Zgodnie z harmonogramem most ma być oddany w grudniu 2011 r., czyli przed Euro 2012. Czy tak się stanie? Nie wiadomo, ponieważ już w tej chwili wy-konawca ma pół roku opóźnienia.

Urzędnicy: winna pogoda

W zeszłym roku budowa mostu opóźniła się przez powódź. Wówczas drogowcy obiecywali, że oba brzegi rzeki uda się połączyć jeszcze przed końcem 2010 r. Obecnie - z powodu kry na Wiśle, przęsło, które powinno być w Warszawie we wrześniu 2010 r., utknęło w porcie w Gdyni. Do dziś czeka na transport na barce. Mimo kilkumiesięcznego poślizgu, odpowiedzialny za inwestycję Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych wciąż twierdzi, że są szanse na oddanie mostu w terminie. Do połączenia obu brzegów brakuje 80 metrów. A opóźnienia podwyższyły koszty budowy.

- Aby oddać do użytku most pod koniec tego roku, musimy dołożyć 95 mln zł. To pozwoli nadgonić opóźnienia, które spowodowała zeszłoroczna powódź - mówi Marcin Ochmański, rzecznik stołecznego ratusza. Jednocześnie zaprzecza pogłos-kom dotyczącym odebrania unijnych dotacji. - Centrum Unijnych Projektów Trans-portowych przedstawiło proceduralne zastrzeżenia do przetargu na wyłonienie wy-konawcy mostu. Wątpliwości te zostały jednak rozwiane przez Urząd Zamówień Publicznych (instytucję kontrolującą sposób przeprowadzenia przetargu). Możemy więc być pewni, że nie grozi nam utrata nawet części przyznanych pieniędzy - za-pewnia rzecznik.

Wstąp do księgarni

Odciąży Białołękę, zakorkuje Bielany

Przeprawa, która połączy Białołękę i Bielany, odkorkuje Tarchomin - niestety kosztem Bielan. Na nasze ulice wjedzie ponad 60 tys. aut z ulicy Modlińskiej. Aby temu zapobiec, trasa mostu Północnego powinna jak najszybciej zostać włączona w lokalną strukturę komunikacyjną. Kłopot w tym, że bielańskim drogom brakuje przepustowości. Zjazdy z mostu będą prowadziły albo jednopasmową Kasprowicza albo stale zakorkowaną Wólczyńską. A pieniędzy na ich przebudowę nie ma.

REKLAMA

Kaprowicza dwujezdniowa?

Szansą na udrożnienie układu drogowego w rejonie mostu jest likwidacja wąskiego gardła przy stacji metro Wawrzyszew w ramach budowy drugiej nitki ul. Kaspro-wicza. Miasto ma dać Bielanom 27 mln zł na tę inwestycję, jednak dopiero w... 2013 roku. - Przebudowa Kasprowicza ruszy w przyszłym roku. Nie zdążymy udrożnić ulicy przed otwarciem mostu Północnego, cieszmy się jednak, że zostanie ona w ogóle wykonana. Lepiej za rok niż wcale - twierdzi Tadeusz Olechowski, rzecznik dzielnicy.

Na pociechę, w ramach przygotowań do otwarcia mostu Północnego, jeszcze w tym roku Zarząd Dróg Miejskich przeprowadzi frezowanie Marymonckiej, Pułkowej i Wólczyńskiej. Będzie się przyjemniej stało w korkach.

Anna Przerwa

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe