REKLAMA

Bielany

komunikacja »

 

Dopłacimy za opóźnienia

  25 marca 2011

Most Północny to obecnie jedna z priorytetowych warszawskich inwestycji. Jej celem jest odciążenie mostu Grota - najbardziej zakorkowanej przeprawy w Polsce. Niestety, Bielany nie są przygotowane na przyjęcie tysięcy aut, które już za rok zjadą z nowego mostu.

REKLAMA

Przygotowania do budowy rozpoczęto w 2002 r. Realizację inwestycji przez siedem lat blokowały trudności przetargowe, środowiskowe i procedury związane z wyku-pem gruntów. Pierwszą łopatę wbiła, dopiero w 2009 r., ekipa Hanny Gronkiewicz-Waltz. Zgodnie z harmonogramem most ma być oddany w grudniu 2011 r., czyli przed Euro 2012. Czy tak się stanie? Nie wiadomo, ponieważ już w tej chwili wy-konawca ma pół roku opóźnienia.

Urzędnicy: winna pogoda

W zeszłym roku budowa mostu opóźniła się przez powódź. Wówczas drogowcy obiecywali, że oba brzegi rzeki uda się połączyć jeszcze przed końcem 2010 r. Obecnie - z powodu kry na Wiśle, przęsło, które powinno być w Warszawie we wrześniu 2010 r., utknęło w porcie w Gdyni. Do dziś czeka na transport na barce. Mimo kilkumiesięcznego poślizgu, odpowiedzialny za inwestycję Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych wciąż twierdzi, że są szanse na oddanie mostu w terminie. Do połączenia obu brzegów brakuje 80 metrów. A opóźnienia podwyższyły koszty budowy.

- Aby oddać do użytku most pod koniec tego roku, musimy dołożyć 95 mln zł. To pozwoli nadgonić opóźnienia, które spowodowała zeszłoroczna powódź - mówi Marcin Ochmański, rzecznik stołecznego ratusza. Jednocześnie zaprzecza pogłos-kom dotyczącym odebrania unijnych dotacji. - Centrum Unijnych Projektów Trans-portowych przedstawiło proceduralne zastrzeżenia do przetargu na wyłonienie wy-konawcy mostu. Wątpliwości te zostały jednak rozwiane przez Urząd Zamówień Publicznych (instytucję kontrolującą sposób przeprowadzenia przetargu). Możemy więc być pewni, że nie grozi nam utrata nawet części przyznanych pieniędzy - za-pewnia rzecznik.

Zapraszamy na zakupy

Odciąży Białołękę, zakorkuje Bielany

Przeprawa, która połączy Białołękę i Bielany, odkorkuje Tarchomin - niestety kosztem Bielan. Na nasze ulice wjedzie ponad 60 tys. aut z ulicy Modlińskiej. Aby temu zapobiec, trasa mostu Północnego powinna jak najszybciej zostać włączona w lokalną strukturę komunikacyjną. Kłopot w tym, że bielańskim drogom brakuje przepustowości. Zjazdy z mostu będą prowadziły albo jednopasmową Kasprowicza albo stale zakorkowaną Wólczyńską. A pieniędzy na ich przebudowę nie ma.

REKLAMA

Kaprowicza dwujezdniowa?

Szansą na udrożnienie układu drogowego w rejonie mostu jest likwidacja wąskiego gardła przy stacji metro Wawrzyszew w ramach budowy drugiej nitki ul. Kaspro-wicza. Miasto ma dać Bielanom 27 mln zł na tę inwestycję, jednak dopiero w... 2013 roku. - Przebudowa Kasprowicza ruszy w przyszłym roku. Nie zdążymy udrożnić ulicy przed otwarciem mostu Północnego, cieszmy się jednak, że zostanie ona w ogóle wykonana. Lepiej za rok niż wcale - twierdzi Tadeusz Olechowski, rzecznik dzielnicy.

Na pociechę, w ramach przygotowań do otwarcia mostu Północnego, jeszcze w tym roku Zarząd Dróg Miejskich przeprowadzi frezowanie Marymonckiej, Pułkowej i Wólczyńskiej. Będzie się przyjemniej stało w korkach.

Anna Przerwa

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024