Dłuższa Światowida, dłuższe tory. Imponujący plac budowy
9 stycznia 2020
Dzięki łagodnej zimie prace na Nowodworach i Winnicy trwają w najlepsze. Przy skrzyżowaniu z Dzierzgońską krajobraz uległ zaskakującej zmianie.
Osoby, które nie przechodziły w ostatnich tygodniach w pobliżu szkoły podstawowej przy Leśnej Polanki, mogą być mocno zaskoczone skalą zmian, które zaszły podczas przedłużania ulicy Światowida i linii tramwajowej. Zachodni skraj porośniętej lasem wydmy dosłownie zniknął, ustępując miejsca placowi budowy.
Ślepa ulica
Nowy, 900-metrowy odcinek Światowida będzie zdecydowanie szerszy od nowodworskiego a nawet od fragmentu na wysokości Galerii Północnej.
Jak poprawić 511? ZTM czeka na... tramwaj
Rozwiązaniem problemów stojących w korku pasażerów z Winnicy będzie tramwaj. Ich sąsiedzi z Dąbrówki Wiślanej mogą na tym stracić.
Ulica będzie budowana od razu w układzie 2x2, z dwiema jezdniami po dwa pasy ruchu, drogą rowerową i oczywiście chodnikami. Tramwaje linii 2 i 17 zatrzymają się na wysokości skrzyżowania z Leśnej Polanki, a następnie dotrą na pętlę, zbudowaną ok. 200 metrów od Modlińskiej.
Docelowo zarówno Światowida, jak i linia tramwajowa mają być dociągnięte do nowego skrzyżowania z Modlińską. Na razie brakujący 200-metrowy odcinek nie ma jeszcze ani pozwolenia, ani wykonawcy - wciąż nie ogłoszono przetargu na jego budowę.
Zima sprzyja
Za budowę nowego odcinka Światowida i torów tramwajowych odpowiada hiszpańska firma Balzola, która otrzyma za swoje usługi ponad 67 mln zł. Zapisany w umowie z października okres wykonania zadania to "10 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych", więc prace powinny zakończyć się jesienią a tramwaje mogłyby ruszyć do Winnicy z początkiem przyszłego roku.
Póki co zimowa aura jest na tyle łaskawa, że robót budowlanych nie trzeba było przerywać. Jeśli w najbliższych miesiącach nie czekają nas anomalie pogodowe, można będzie mieć nadzieję na ukończenie inwestycji przed terminem.
(dg)
.