REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Czy 17-tka może jeździć częściej?

  21 października 2019

alt='Czy 17-tka może jeździć częściej?'
źródło: ZTM

Popularna linia łącząca Tarchomin z dwiema uczelniami, galerią handlową i dworcem kursuje dziś co 8 minut w szczycie. Zdaniem wielu pasażerów to za mało.

REKLAMA

Czy 17-tka powinna kursować częściej? 16 października białołęcki radny Wojciech Tumasz zgłosił taką propozycję podczas sesji rady dzielnicy przypominając, że obecnie tramwaje dojeżdżają na Tarchomin Kościelny co 8 minut w godzinach szczytu.

Linia 17 kursuje na prawy brzeg Wisły od maja 2015 roku, przy czym nieliczne, wybrane kursy odbywają się na skróconej trasie Służewiec - Marymont. Przesunięcie północnej pętli z Młocin na Tarchomin Kościelny spotkało się z protestami mieszkańców Wrzeciona, które z czasem ucichły.

Sprawdzona linia

"Siedemnastka" przydaje się głównie mieszkańcom Tarchomina dojeżdżającym na Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego (10 min z przystanku przy Ćmielowskiej), Akademię Wychowania Fizycznego (12 min) czy do Westfield Arkadii (23 min). Jest to także dobre połączenie z Dworcem Centralnym (37 min), ale na przystanku na rondzie Czterdziestolatka trzeba liczyć się z brakiem przejścia dla pieszych w poziomie ulicy.

Obok częstotliwości problemem jest tabor, bo "siedemnastkę" nadal obsługują m.in. stare tramwaje typu Konstal 105N, z wysoką podłogą. Kursy obsługiwane przez "złom" są jednak oznaczone w rozkładzie jazdy.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (27)

# janekmabrzuch

22.10.2019 09:29

Jakby można było jeździć tramwajami 2 stronami Wisły do centrum, to nie byłoby problemu. Przecież do centrum jeździ tez 18, albo na stare miasto 20, nie wspominając o Hubie przesiadkowym na Dworcu Wileńskim. Ale jak ludzie mają się dostać na Żerań FSO, skoro nie ma połączenia z Tarchominem. Wszyscy musza się pchać do 17 lub 2 do metra, tragedia.

 Matka_Sławka_z_Gdańska

22.10.2019 10:30

Patrząc na dzisiejsze rozkłady jazdy i ilość pasażerów w 2-ce, to po oddaniu linii do Winnicy może okazać się, że ilość kursów 17-ki nie zwiększy się, a wręcz przeciwnie, zmniejszy. Natomiast 17-ka będzie miała okazję zakwitnąć częstotliwością kursów między godzinami 10:00 a 14:00, co koreluje z zapotrzebowaniem na takie kursy wśród emerytów i rencistów spragnionych płodów rolnych oraz wiejskiego drobiu (w tym i jaj) spod Hali Mirowskiej....a Białołęka? Najmniej tu będzie istotna, tym bardziej, że @janekmabrzuch wykazuje inne możliwości podróżowania po mieście, przy wykorzystaniu autobusu 516....chociażby.

# xyz

22.10.2019 12:07

Matka_Sławka_z_Gdańska napisała 22.10.2019 10:30
co koreluje z zapotrzebowaniem na takie kursy wśród emerytów i rencistów spragnionych płodów rolnych oraz wiejskiego drobiu (w tym i jaj) spod Hali Mirowskiej....
To, że jesteś chamem, który postawił sobie za cel ośmieszać emerytów i rencistów, to jedno. Pies Ci mordę lizał. Ale przy okazji jesteś jeszcze głupcem ze wsi, który nie zna Warszawy. Pomijając bazarki na Tarchominie, gdzie te produkty też można kupić, to jeśli ci emeryci mieliby już się gdzieś dalej wybrać po nie, to znacznie bliżej, bo prawie zaraz po drugiej stronie Wisły mają Wolumen cymbale.

REKLAMA

 Matka_Sławka_z_Gdańska

22.10.2019 13:52, wpis modyfikowany 1 raz,ostatnio 22.10.2019 13:52

Dywersyfikacja źródeł zaopatrzenia, jest dobrym prawem każdego Klienta, w tym również rencistów i emerytów. Do bazarku na Wolumenie tramwajem jednak nie dojadą....! Poza tym?
Chciałoby się powiedzieć, parafrazując tego, co się nie zaciągał:
"Po pierwsze, jakość! Głupcze!"
I nie unoś mi się tutaj obrazą, tylko połóż na stole jaja.
Te z Wolumenu i te spod Hali.
Wtedy zrozumiesz....
A pomijając bazarki na Tarchominie? Tak, tu się zgadzam, je trzeba pomijać. I to szerokim łukiem!

# xyz

22.10.2019 15:01

Matka_Sławka_z_Gdańska napisała 22.10.2019 13:52
Do bazarku na Wolumenie tramwajem jednak nie dojadą....! Poza tym?
O, to znasz się na mapie chamie, który sobie jaja robisz z emerytów i rencistów? Będę się unosił, bo inaczej Twój smród mnie dosięga. Jajcarz się znalazł śmierdzący. A kto inny jak nie dzisiejszy emeryt, czy rencista tyrał tygodniami, żeby Ci chociaż trochę wbić do tej pustej łepetyny podstawy wykształcenia.

# radek88

22.10.2019 15:58

xyz
Zluzuj majty, bo widzę, że cię uwierają, póki co, ci emeryci na nic się nie przydali tobie, bo nie masz nawet podstaw kultury. To ty tutaj robisz syf i obrażasz, nikt inny.

REKLAMA

# xyz

22.10.2019 16:31

#radek88 napisał(a) 22.10.2019 15:58
xyz
Zluzuj majty, bo widzę, że cię uwierają, póki co, ci emeryci na nic się nie przydali tobie, bo nie masz nawet podstaw kultury. To ty tutaj robisz syf i obrażasz, nikt inny.
Mam w głębokim poważaniu uwagi gościa, któremu nie przeszkadza, że jakaś łajza bez przyczyny czepia się tu emerytów, byle być - jak mu się wydaje - śmieszniejszym. Pisz na Berdyczów!

# radek88

22.10.2019 19:22

#xyz napisał(a) 22.10.2019 16:31

Mam w głębokim poważaniu uwagi gościa, któremu nie przeszkadza, że jakaś łajza bez przyczyny czepia się tu emerytów, byle być - jak mu się wydaje - śmieszniejszym. Pisz na Berdyczów!

To po co odpisujesz amebo umysłowo, skoro masz w poważaniu? :)

# Xyz

22.10.2019 21:34

A jak myślisz, po co odpisuję? No właśnie... Bo jak nie napiszę , to się przeiez nigdy nie domyślisz. Taki z Ciebie madrala. PS
A te buźki radosne co sobie dopisujesz to co? Lek na niedowartosciowanie wiesniaka spod Gdańska?

REKLAMA

# qvertz

22.10.2019 21:57

Na tej trasie to powinna być, qva, linia metra, a nie żałosna linia tramwajowa, koncepcyjnie wymyślona przed pół wiekiem. Ale po co metro, skoro jest już w Berlinie?

# czekam na tramwaj powietrzny

23.10.2019 01:12

qvertz
Na tej trasie to powinna być, qva, linia metra, a nie żałosna linia tramwajowa, koncepcyjnie wymyślona przed pół wiekiem. Ale po co metro, skoro jest już w Berlinie?
Popierm!!!
a ja 17 jeżdżę do szpitala bielańskiego co jakiś czas, a do szpitala na wołoskiej, to średnio dwa razy w tygodniu
i też chciałabym mieć jakiś komfort przejazdu a nie w tłoku na jednej nodze bo przecież nikt kobiecie 50+ nie ustąpi miejsca, bo nie widać rwy kulszowej, ostrogi na pięcie i uszkodzonego w wypadku samochodowym biodra.

 Matka_Sławka_z_Gdańska

23.10.2019 09:01, wpis modyfikowany 3 razy,ostatnio 23.10.2019 09:12

#qvertz napisał(a) 22.10.2019 21:57
Na tej trasie to powinna być, qva, linia metra, a nie żałosna linia tramwajowa, koncepcyjnie wymyślona przed pół wiekiem. Ale po co metro, skoro jest już w Berlinie?

A słusznie! Słusznie! Tylko, że za późno. O jakieś dwadzieścia lat, od momentu, gdy odstąpiono od realizacji pierwotnych ( z epoki tzw. "komunizmu") planów poprowadzenia metra na szeroko rozumiany Tarchomin. Miało biec pod dzisiejszą Światowida, ale.....? Tam pojawiły się parkingi, i te bazarki oraz pawilony, czyjeś nazwijmy to enigmatycznie biznesy. I jak państwo to dzisiaj widzą, nawet wykonanie drugiej nitki tej ulicy utopione jest w bagnie dziwnej niemożności. A gdy ktoś powie, że przeszkodą dla linii metra z Młocin do Tarchomina była Wisła...., to Matka powiedzą, że migiem przekopano się z szerokim na jeden tor, głęboko posadowionym pod dnem rzeki tunelem, ale na rurę z fekaliami, a nie dla metra....Prawda?
Bo tu w tym czasie budowano m.in. park, droczono się o BOK i jego kierownika, stawiano wieże dla ptaków i urządzano rekonstrukcje najścia londyńskich zrzutków na posterunek milicji.
Jeździł zatem jeden(!) radny autobusami z ankietami i latał o urzędach, by ulżyć ludziom w dojazdach....
A dzisiaj. A wtedy? Stąd do Centrum 510 potrafiło jechać w godzinach szczytu około 1-2 godzin. A Matka pamięta też dzień i tak potężny korek na Modlińskiej (wtedy koparka zniszczyła budowany wiadukt nad kanałem), że do Centrum pojechała przez stare mosty w Modlinie!
Nie będzie tu Metra za życia Matki i dzisiejszych 40 latków chyba też nie.
Zatem? Coś jednak jest w tramwaju! W tym i w tej 17! To bardzo pożyteczna linia. Tyle tylko, że przegra w częstotliwości kursów* z 2. Bo priorytetem będzie dojazd do metra.
* - chyba, że tych kursów będzie więcej między 10-14. Ale o tym już Matka pisała....:)))

REKLAMA

 Do rzeczy

23.10.2019 14:05

Czy metra na Tarchominie doczekają dzisiejsze 40 latki? Na to pytanie nikt nie zna odpowiedzi i Ty pewnie też byś się o to nie założył, gdyby chodziło o coś więcej niż ... (no właśnie o co?). W kontekście metra sensu nie ma rozprawiać, ani o tym co było 20 lat temu, ani o Twych wycieczkach w okolice Modlina. Zupełnie niezrozumiałe jest Twoje zacięcie, do mieszania sprawy metra z budkami dla ptaków, czy parkiem. Co do pawilonów, czy bazarku w okolicy Światowida, to w mojej ocenie nie stanowią one, z punktu widzenia inwestycji tego rodzaju, jakiegokolwiek problemu. Ale jeśli masz inne dane w tej sprawie, to się nimi podziel proszę.
.

 Matka_Sławka_z_Gdańska

23.10.2019 14:29

Do rzeczy będzie wspomnieć, że to Matka będzie decydowała, o czym napisze, a o czym nie, co ma sens, a co nie ma. Teraźniejszość jest konsekwencją przeszłości, dotyczy to również wszystkich zaniechań... Ale o tym nie ma sensu rozprawiać, tu się zgadzam, że spokojny sen publicznych nygusów i ich syte bebechy mają swoją niezaprzeczalną wartość. Tylko, czy rzeczywiście, nie są problemem? Temat jest o 17-tce, a myśmy zaczęli przecież od krzyża, prawda? Bo wszystko wymaga uporządkowania, a to znaczy, że pracy.

 Do rzeczy

23.10.2019 15:13

Matka_Sławka_z_Gdańska napisała 23.10.2019 14:29
to Matka będzie decydowała (...), co ma sens, a co nie ma.
No jeszcze co!? Kolega (koleżanka) ma prawo mieć własną ocenę, co ma sens, to prawda, a ja mam prawo koledze (koleżance) wykazywać, że to poczucia sensu kolegi (koleżanki) czasami jest bez sensu i np. tylko tracimy wszyscy czas, czytając w sprawie "17" historie o rzekomych podróżach kolegi (koleżanki) w okolice Modlina itd. itp. Wiem, wiem, nie muszę tego czytać i pewnie z czasem przestanę to robić, jeśli kolega (koleżanka) dalej będzie się wykazywał tu takim poczuciem sensu, które dla mnie zbyt często jest bez sensu i marnuje mi czas.

REKLAMA

 Matka_Sławka_z_Gdańska

23.10.2019 15:25

Sprawę częstotliwości kursowania 17-ki można bez trudu zlikwidować nawet dzisiaj. Likwidując 2-kę. Tak. tylko tyle trzeba zrobić, by mieć do dyspozycji 17-stek ile się zechce. Wystarczy, żeby te 17-ki jechały na Młociny. Tam zawracały i wracały na rozjazd w stronę Bielan i miasta. Ci co chcą dojechać do metra, nie odczują różnicy w czasie dojazdu na Młociny. Ci co jadą dalej na przykład na tzw. "Mordor" będą mieli czas przejazdu dłuższy o około 7-10 minut. To niewiele wobec godzinnej jazdy teraz. Dyżurni ruchu TW powinni policyć ile takich 17 powinno być odprawiane z Młocin w Miasto, a ile wracać na Nowodwory i Tarchomin Kościelny. Są jednak Matka pewne, że komfort podróżowania 17 byłby większy, a na pewno taki już od zawrotki na Młocinach. I więcej byłoby kursów.

# Trzeźwe spojrzenie

24.10.2019 14:29

Matka_Sławka_z_Gdańska napisała 22.10.2019 10:30
co koreluje z zapotrzebowaniem na takie kursy wśród emerytów i rencistów spragnionych płodów rolnych oraz wiejskiego drobiu (w tym i jaj) spod Hali Mirowskiej....
#xyz napisał(a) 22.10.2019 12:07
To, że jesteś chamem, który postawił sobie za cel ośmieszać emerytów i rencistów, to jedno. Pies Ci mordę lizał. Ale przy okazji jesteś jeszcze głupcem ze wsi, który nie zna Warszawy. Pomijając bazarki na Tarchominie, gdzie te produkty też można kupić, to jeśli ci emeryci mieliby już się gdzieś dalej wybrać po nie, to znacznie bliżej, bo prawie zaraz po drugiej stronie Wisły mają Wolumen cymbale.

Kolega Matka_Sławka_z_Gdańska wykazał się poczuciem humoru, natomiast koelga xyz poczuł się tym niepokojąco dotknięty. Nie przebierając w słowach odgryzł się, traktując to jako atak na niego. Myślę, że każdy sam jest sobie w stanie odpowiedzieć, kto tu okazał się chamem :).

# xyz

24.10.2019 15:04

Matka_Sławka_z_Gdańska napisała 23.10.2019 15:25
Sprawę częstotliwości kursowania 17-ki można bez trudu zlikwidować nawet dzisiaj. Likwidując 2-kę. Tak. tylko tyle trzeba zrobić, by mieć do dyspozycji 17-stek ile się zechce. Wystarczy, żeby te 17-ki jechały na Młociny. Tam zawracały i wracały na rozjazd w stronę Bielan i miasta. Ci co chcą dojechać do metra, nie odczują różnicy w czasie dojazdu na Młociny. Ci co jadą dalej na przykład na tzw. "Mordor" będą mieli czas przejazdu dłuższy o około 7-10 minut.
No nie. Było chamstwo, nabijanie się bez przyczyny z emerytów, a teraz głupota! Pal licho koszty takiego rozwiązania..., ale po pierwsze, wątpliwe bardzo, czy dojeżdżającym na Mordor dodanie do czasu przejazdu jeszcze 10 -u minut (w jedną stronę!) nie robi różnicy. Po drugie, nie wszyscy tą 17 - ką jadą aż na Mordor. Wielu jedzie np. na AWF lub pobliski Uniwersytet - no z pewnością byliby z takiego rozwiązania bardzo zadowoleni...., gdyby im czas przejazdu wydłużyć prawie dwukrotnie np. I najważniejsze w końcu! Ten pomysł to przelewnie z pustego w próżne. Kluczowym jest ograniczona liczba tramwajów (bez względu na to, czy będą to 2-ki, czy 17 -ki i jaką trasą będą jechać po Bielanach) jaką można puścić torowiskiem biegnącym przez Tarchomin, tak by same sobie "nie deptały po pietach" i by dało się jeszcze przez okoliczne ulice przejechać samochodem lub przejść (nie czekając na światłach np. 10 minut) . By osiedle funkcjonowało w miarę normalnie, a nie zostało zablokowane przez te tramwaje. I ten pomysł nic tu nie daje!

REKLAMA

 Matka_Sławka_z_Gdańska

24.10.2019 15:44

Bardzo słuszne pytania @xyz! Oczywiście! Ale to właśnie należałoby zbadać za pomocą ankiet wśród pasażerów. Dopytać w TW jaka jest maksymalna przepustowość naszej linii, a wydaje się Matce, że spora, bo gdy przyjrzeć się np. liniom 7 i 9, które kierowane są w ciąg Alei i Grójeckiej, to tam kursów jest dużo więcej nich tych naszych 15 -ście 2 jek/h. Czy takim pomysł nic nie daje, nie wiem. Wydaje się Matce, że tym co jadą do Młocin jest wszystko jedno jakim numerem tramwaju dojadą. Co wydłużenia czasu dojazdu do AWF, czy szpitala i na całej trasie, tak wydłużyłby się ten czas, ale byłoby więcej kursów.
I mimo wszystko! Stać Matka będzie na stanowisku, że sam pomysł, to coś więcej niż lament wyrażony w liście. Może byłby impulsem dla TW, żeby przyjrzeć się dokładniej częstotliwości kursów 17. Rzecz dla radnych. Radny Wojciech Tumasz potrafił takie rzeczy robić....chodzić i załatwiać. A reszta umie?

 Do rzeczy

25.10.2019 10:09

Matka_Sławka_z_Gdańska napisała 24.10.2019 15:44
Dopytać w TW jaka jest maksymalna przepustowość naszej linii, a wydaje się Matce, że spora, bo gdy przyjrzeć się np. liniom 7 i 9, które kierowane są w ciąg Alei i Grójeckiej, to tam kursów jest dużo więcej nich tych naszych 15 -ście 2 jek/h.
No i znów źle się koledze/koleżance wydaje. Bardzo źle niestety. Znów kolega/koleżanka marnuje nasz czas i jeszcze do tego wprowadza w błąd. W szczycie na Tarchominie są 22 kursy 2. w ciągu godziny (w stronę Młocin), a nie 15. Razem z 17. tych kursów jest 30 w jedną stronę (60! w dwie strony). A co do 7 i 9, to tych kursów w szczycie jest łącznie max 23 w ciągu godziny. Zatem teza, że jest ich tam dużo więcej niż na Tarchominie jest nieuzasadniona stanem faktycznym.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA