# janekmabrzuch 22.10.2019 09:29 |
|
Jakby można było jeździć tramwajami 2 stronami Wisły do centrum, to nie byłoby problemu. Przecież do centrum jeździ tez 18, albo na stare miasto 20, nie wspominając o Hubie przesiadkowym na Dworcu Wileńskim. Ale jak ludzie mają się dostać na Żerań FSO, skoro nie ma połączenia z Tarchominem. Wszyscy musza się pchać do 17 lub 2 do metra, tragedia.
|
Matka_Sławka_z_Gdańska 22.10.2019 10:30 |
|
Patrząc na dzisiejsze rozkłady jazdy i ilość pasażerów w 2-ce, to po oddaniu linii do Winnicy może okazać się, że ilość kursów 17-ki nie zwiększy się, a wręcz przeciwnie, zmniejszy. Natomiast 17-ka będzie miała okazję zakwitnąć częstotliwością kursów między godzinami 10:00 a 14:00, co koreluje z zapotrzebowaniem na takie kursy wśród emerytów i rencistów spragnionych płodów rolnych oraz wiejskiego drobiu (w tym i jaj) spod Hali Mirowskiej....a Białołęka? Najmniej tu będzie istotna, tym bardziej, że @janekmabrzuch wykazuje inne możliwości podróżowania po mieście, przy wykorzystaniu autobusu 516....chociażby.
|
# xyz 22.10.2019 12:07 |
|
Matka_Sławka_z_Gdańska napisała 22.10.2019 10:30 To, że jesteś chamem, który postawił sobie za cel ośmieszać emerytów i rencistów, to jedno. Pies Ci mordę lizał. Ale przy okazji jesteś jeszcze głupcem ze wsi, który nie zna Warszawy. Pomijając bazarki na Tarchominie, gdzie te produkty też można kupić, to jeśli ci emeryci mieliby już się gdzieś dalej wybrać po nie, to znacznie bliżej, bo prawie zaraz po drugiej stronie Wisły mają Wolumen cymbale.co koreluje z zapotrzebowaniem na takie kursy wśród emerytów i rencistów spragnionych płodów rolnych oraz wiejskiego drobiu (w tym i jaj) spod Hali Mirowskiej.... |
Matka_Sławka_z_Gdańska 22.10.2019 13:52, wpis modyfikowany 1 raz, |
|
Dywersyfikacja źródeł zaopatrzenia, jest dobrym prawem każdego Klienta, w tym również rencistów i emerytów. Do bazarku na Wolumenie tramwajem jednak nie dojadą....! Poza tym?
Chciałoby się powiedzieć, parafrazując tego, co się nie zaciągał: "Po pierwsze, jakość! Głupcze!" I nie unoś mi się tutaj obrazą, tylko połóż na stole jaja. Te z Wolumenu i te spod Hali. Wtedy zrozumiesz.... A pomijając bazarki na Tarchominie? Tak, tu się zgadzam, je trzeba pomijać. I to szerokim łukiem! |
# xyz 22.10.2019 15:01 |
|
Matka_Sławka_z_Gdańska napisała 22.10.2019 13:52 O, to znasz się na mapie chamie, który sobie jaja robisz z emerytów i rencistów? Będę się unosił, bo inaczej Twój smród mnie dosięga. Jajcarz się znalazł śmierdzący. A kto inny jak nie dzisiejszy emeryt, czy rencista tyrał tygodniami, żeby Ci chociaż trochę wbić do tej pustej łepetyny podstawy wykształcenia.Do bazarku na Wolumenie tramwajem jednak nie dojadą....! Poza tym? |
# radek88 22.10.2019 15:58 |
|
xyz
Zluzuj majty, bo widzę, że cię uwierają, póki co, ci emeryci na nic się nie przydali tobie, bo nie masz nawet podstaw kultury. To ty tutaj robisz syf i obrażasz, nikt inny. |
# xyz 22.10.2019 16:31 |
|
#radek88 napisał(a) 22.10.2019 15:58 Mam w głębokim poważaniu uwagi gościa, któremu nie przeszkadza, że jakaś łajza bez przyczyny czepia się tu emerytów, byle być - jak mu się wydaje - śmieszniejszym. Pisz na Berdyczów!xyz Zluzuj majty, bo widzę, że cię uwierają, póki co, ci emeryci na nic się nie przydali tobie, bo nie masz nawet podstaw kultury. To ty tutaj robisz syf i obrażasz, nikt inny. |
# radek88 22.10.2019 19:22 |
|
#xyz napisał(a) 22.10.2019 16:31 Mam w głębokim poważaniu uwagi gościa, któremu nie przeszkadza, że jakaś łajza bez przyczyny czepia się tu emerytów, byle być - jak mu się wydaje - śmieszniejszym. Pisz na Berdyczów! To po co odpisujesz amebo umysłowo, skoro masz w poważaniu? :) |
# Xyz 22.10.2019 21:34 |
|
A jak myślisz, po co odpisuję? No właśnie... Bo jak nie napiszę , to się przeiez nigdy nie domyślisz. Taki z Ciebie madrala. PS
A te buźki radosne co sobie dopisujesz to co? Lek na niedowartosciowanie wiesniaka spod Gdańska? |
# qvertz 22.10.2019 21:57 |
|
Na tej trasie to powinna być, qva, linia metra, a nie żałosna linia tramwajowa, koncepcyjnie wymyślona przed pół wiekiem. Ale po co metro, skoro jest już w Berlinie?
|
# czekam na tramwaj powietrzny 23.10.2019 01:12 |
|
qvertz
Na tej trasie to powinna być, qva, linia metra, a nie żałosna linia tramwajowa, koncepcyjnie wymyślona przed pół wiekiem. Ale po co metro, skoro jest już w Berlinie? Popierm!!! a ja 17 jeżdżę do szpitala bielańskiego co jakiś czas, a do szpitala na wołoskiej, to średnio dwa razy w tygodniu i też chciałabym mieć jakiś komfort przejazdu a nie w tłoku na jednej nodze bo przecież nikt kobiecie 50+ nie ustąpi miejsca, bo nie widać rwy kulszowej, ostrogi na pięcie i uszkodzonego w wypadku samochodowym biodra. |
Matka_Sławka_z_Gdańska 23.10.2019 09:01, wpis modyfikowany 3 razy, |
|
#qvertz napisał(a) 22.10.2019 21:57 Na tej trasie to powinna być, qva, linia metra, a nie żałosna linia tramwajowa, koncepcyjnie wymyślona przed pół wiekiem. Ale po co metro, skoro jest już w Berlinie? A słusznie! Słusznie! Tylko, że za późno. O jakieś dwadzieścia lat, od momentu, gdy odstąpiono od realizacji pierwotnych ( z epoki tzw. "komunizmu") planów poprowadzenia metra na szeroko rozumiany Tarchomin. Miało biec pod dzisiejszą Światowida, ale.....? Tam pojawiły się parkingi, i te bazarki oraz pawilony, czyjeś nazwijmy to enigmatycznie biznesy. I jak państwo to dzisiaj widzą, nawet wykonanie drugiej nitki tej ulicy utopione jest w bagnie dziwnej niemożności. A gdy ktoś powie, że przeszkodą dla linii metra z Młocin do Tarchomina była Wisła...., to Matka powiedzą, że migiem przekopano się z szerokim na jeden tor, głęboko posadowionym pod dnem rzeki tunelem, ale na rurę z fekaliami, a nie dla metra....Prawda? Bo tu w tym czasie budowano m.in. park, droczono się o BOK i jego kierownika, stawiano wieże dla ptaków i urządzano rekonstrukcje najścia londyńskich zrzutków na posterunek milicji. Jeździł zatem jeden(!) radny autobusami z ankietami i latał o urzędach, by ulżyć ludziom w dojazdach.... A dzisiaj. A wtedy? Stąd do Centrum 510 potrafiło jechać w godzinach szczytu około 1-2 godzin. A Matka pamięta też dzień i tak potężny korek na Modlińskiej (wtedy koparka zniszczyła budowany wiadukt nad kanałem), że do Centrum pojechała przez stare mosty w Modlinie! Nie będzie tu Metra za życia Matki i dzisiejszych 40 latków chyba też nie. Zatem? Coś jednak jest w tramwaju! W tym i w tej 17! To bardzo pożyteczna linia. Tyle tylko, że przegra w częstotliwości kursów* z 2. Bo priorytetem będzie dojazd do metra. * - chyba, że tych kursów będzie więcej między 10-14. Ale o tym już Matka pisała....:))) |
Do rzeczy 23.10.2019 14:05 |
|
Czy metra na Tarchominie doczekają dzisiejsze 40 latki? Na to pytanie nikt nie zna odpowiedzi i Ty pewnie też byś się o to nie założył, gdyby chodziło o coś więcej niż ... (no właśnie o co?). W kontekście metra sensu nie ma rozprawiać, ani o tym co było 20 lat temu, ani o Twych wycieczkach w okolice Modlina. Zupełnie niezrozumiałe jest Twoje zacięcie, do mieszania sprawy metra z budkami dla ptaków, czy parkiem. Co do pawilonów, czy bazarku w okolicy Światowida, to w mojej ocenie nie stanowią one, z punktu widzenia inwestycji tego rodzaju, jakiegokolwiek problemu. Ale jeśli masz inne dane w tej sprawie, to się nimi podziel proszę.
. |
Matka_Sławka_z_Gdańska 23.10.2019 14:29 |
|
Do rzeczy będzie wspomnieć, że to Matka będzie decydowała, o czym napisze, a o czym nie, co ma sens, a co nie ma. Teraźniejszość jest konsekwencją przeszłości, dotyczy to również wszystkich zaniechań... Ale o tym nie ma sensu rozprawiać, tu się zgadzam, że spokojny sen publicznych nygusów i ich syte bebechy mają swoją niezaprzeczalną wartość. Tylko, czy rzeczywiście, nie są problemem? Temat jest o 17-tce, a myśmy zaczęli przecież od krzyża, prawda? Bo wszystko wymaga uporządkowania, a to znaczy, że pracy.
|
Do rzeczy 23.10.2019 15:13 |
|
Matka_Sławka_z_Gdańska napisała 23.10.2019 14:29 No jeszcze co!? Kolega (koleżanka) ma prawo mieć własną ocenę, co ma sens, to prawda, a ja mam prawo koledze (koleżance) wykazywać, że to poczucia sensu kolegi (koleżanki) czasami jest bez sensu i np. tylko tracimy wszyscy czas, czytając w sprawie "17" historie o rzekomych podróżach kolegi (koleżanki) w okolice Modlina itd. itp. Wiem, wiem, nie muszę tego czytać i pewnie z czasem przestanę to robić, jeśli kolega (koleżanka) dalej będzie się wykazywał tu takim poczuciem sensu, które dla mnie zbyt często jest bez sensu i marnuje mi czas.to Matka będzie decydowała (...), co ma sens, a co nie ma. |
Matka_Sławka_z_Gdańska 23.10.2019 15:25 |
|
Sprawę częstotliwości kursowania 17-ki można bez trudu zlikwidować nawet dzisiaj. Likwidując 2-kę. Tak. tylko tyle trzeba zrobić, by mieć do dyspozycji 17-stek ile się zechce. Wystarczy, żeby te 17-ki jechały na Młociny. Tam zawracały i wracały na rozjazd w stronę Bielan i miasta. Ci co chcą dojechać do metra, nie odczują różnicy w czasie dojazdu na Młociny. Ci co jadą dalej na przykład na tzw. "Mordor" będą mieli czas przejazdu dłuższy o około 7-10 minut. To niewiele wobec godzinnej jazdy teraz. Dyżurni ruchu TW powinni policyć ile takich 17 powinno być odprawiane z Młocin w Miasto, a ile wracać na Nowodwory i Tarchomin Kościelny. Są jednak Matka pewne, że komfort podróżowania 17 byłby większy, a na pewno taki już od zawrotki na Młocinach. I więcej byłoby kursów.
|
# Trzeźwe spojrzenie 24.10.2019 14:29 |
|
Matka_Sławka_z_Gdańska napisała 22.10.2019 10:30 co koreluje z zapotrzebowaniem na takie kursy wśród emerytów i rencistów spragnionych płodów rolnych oraz wiejskiego drobiu (w tym i jaj) spod Hali Mirowskiej.... #xyz napisał(a) 22.10.2019 12:07 To, że jesteś chamem, który postawił sobie za cel ośmieszać emerytów i rencistów, to jedno. Pies Ci mordę lizał. Ale przy okazji jesteś jeszcze głupcem ze wsi, który nie zna Warszawy. Pomijając bazarki na Tarchominie, gdzie te produkty też można kupić, to jeśli ci emeryci mieliby już się gdzieś dalej wybrać po nie, to znacznie bliżej, bo prawie zaraz po drugiej stronie Wisły mają Wolumen cymbale. Kolega Matka_Sławka_z_Gdańska wykazał się poczuciem humoru, natomiast koelga xyz poczuł się tym niepokojąco dotknięty. Nie przebierając w słowach odgryzł się, traktując to jako atak na niego. Myślę, że każdy sam jest sobie w stanie odpowiedzieć, kto tu okazał się chamem :). |
# xyz 24.10.2019 15:04 |
|
Matka_Sławka_z_Gdańska napisała 23.10.2019 15:25 No nie. Było chamstwo, nabijanie się bez przyczyny z emerytów, a teraz głupota! Pal licho koszty takiego rozwiązania..., ale po pierwsze, wątpliwe bardzo, czy dojeżdżającym na Mordor dodanie do czasu przejazdu jeszcze 10 -u minut (w jedną stronę!) nie robi różnicy. Po drugie, nie wszyscy tą 17 - ką jadą aż na Mordor. Wielu jedzie np. na AWF lub pobliski Uniwersytet - no z pewnością byliby z takiego rozwiązania bardzo zadowoleni...., gdyby im czas przejazdu wydłużyć prawie dwukrotnie np. I najważniejsze w końcu! Ten pomysł to przelewnie z pustego w próżne. Kluczowym jest ograniczona liczba tramwajów (bez względu na to, czy będą to 2-ki, czy 17 -ki i jaką trasą będą jechać po Bielanach) jaką można puścić torowiskiem biegnącym przez Tarchomin, tak by same sobie "nie deptały po pietach" i by dało się jeszcze przez okoliczne ulice przejechać samochodem lub przejść (nie czekając na światłach np. 10 minut) . By osiedle funkcjonowało w miarę normalnie, a nie zostało zablokowane przez te tramwaje. I ten pomysł nic tu nie daje!Sprawę częstotliwości kursowania 17-ki można bez trudu zlikwidować nawet dzisiaj. Likwidując 2-kę. Tak. tylko tyle trzeba zrobić, by mieć do dyspozycji 17-stek ile się zechce. Wystarczy, żeby te 17-ki jechały na Młociny. Tam zawracały i wracały na rozjazd w stronę Bielan i miasta. Ci co chcą dojechać do metra, nie odczują różnicy w czasie dojazdu na Młociny. Ci co jadą dalej na przykład na tzw. "Mordor" będą mieli czas przejazdu dłuższy o około 7-10 minut. |
Matka_Sławka_z_Gdańska 24.10.2019 15:44 |
|
Bardzo słuszne pytania @xyz! Oczywiście! Ale to właśnie należałoby zbadać za pomocą ankiet wśród pasażerów. Dopytać w TW jaka jest maksymalna przepustowość naszej linii, a wydaje się Matce, że spora, bo gdy przyjrzeć się np. liniom 7 i 9, które kierowane są w ciąg Alei i Grójeckiej, to tam kursów jest dużo więcej nich tych naszych 15 -ście 2 jek/h. Czy takim pomysł nic nie daje, nie wiem. Wydaje się Matce, że tym co jadą do Młocin jest wszystko jedno jakim numerem tramwaju dojadą. Co wydłużenia czasu dojazdu do AWF, czy szpitala i na całej trasie, tak wydłużyłby się ten czas, ale byłoby więcej kursów.
I mimo wszystko! Stać Matka będzie na stanowisku, że sam pomysł, to coś więcej niż lament wyrażony w liście. Może byłby impulsem dla TW, żeby przyjrzeć się dokładniej częstotliwości kursów 17. Rzecz dla radnych. Radny Wojciech Tumasz potrafił takie rzeczy robić....chodzić i załatwiać. A reszta umie? |
Do rzeczy 25.10.2019 10:09 |
|
Matka_Sławka_z_Gdańska napisała 24.10.2019 15:44 No i znów źle się koledze/koleżance wydaje. Bardzo źle niestety. Znów kolega/koleżanka marnuje nasz czas i jeszcze do tego wprowadza w błąd. W szczycie na Tarchominie są 22 kursy 2. w ciągu godziny (w stronę Młocin), a nie 15. Razem z 17. tych kursów jest 30 w jedną stronę (60! w dwie strony). A co do 7 i 9, to tych kursów w szczycie jest łącznie max 23 w ciągu godziny. Zatem teza, że jest ich tam dużo więcej niż na Tarchominie jest nieuzasadniona stanem faktycznym.Dopytać w TW jaka jest maksymalna przepustowość naszej linii, a wydaje się Matce, że spora, bo gdy przyjrzeć się np. liniom 7 i 9, które kierowane są w ciąg Alei i Grójeckiej, to tam kursów jest dużo więcej nich tych naszych 15 -ście 2 jek/h. |
Matka_Sławka_z_Gdańska 25.10.2019 11:50, wpis modyfikowany 3 razy, |
|
Do rzeczy będzie napomknąć o tym, że:
1. tramwaj 2. ruszający z Nowodworów, to nie to samo, co tramwaj 2. z pętli Tarchomin - Kościelny. 2. "razem z 17. jest tych kursów 30 w jedną stronę"? W różne strony. W jedną na odcinku Tarchomin Kościelny - Świderska. Co czyni różnicę. 3. w piśmie, tam gdzie stoi o 7-ce i 9-ce Matka użyła zwrotu "na przykład"To prawda, jest tych kursów 23. Tylko. Jakaś niedokładność, a może i urwana nagle myśl nie pozwoliła dodać do tego 15-ki, a linii 7-em i 9-ć poprowadzić na odcinek Plac Zawiszy - Rondo Waszyngtona. Z kursami linii 22, 24 i 25..... To tylko taka uwaga, a nie wyjaśnianie. Można w ruchliwym mieście, wśród wielu skrzyżowań, w tym fazowych skierować potok tramwajów z częstotliwością 45 przejazdów na godzinę. A skoro ma być do rzeczy.... 1. Być może prowizoryczna pętla na Nowodworach nie obsłużyłaby takiego ruchu 2-ki, ale taki argument upada przy pętli dla 17-ki. Tu wozu mogłyby odjeżdżać znacznie częściej. Linia wytrzyma, skoro w centrum miasta wytrzymuje. 2. "w jedną stronę" to nie tylko błąd w rozumowaniu, ale niestety tez wielki problem. Bo rozjazd za mostem wielce komplikuje sprawę... |
Do rzeczy 25.10.2019 12:55 |
|
Matka_Sławka_z_Gdańska napisała 25.10.2019 11:50 ad. 1. To stań sobie kolego/koleżanko proszę np. na Myśliborskiej przy skrzyżowaniu ze Światowida i policz ile tramwajów przejedzie w ciągu godziny (pomiędzy 7. i 8.). Wówczas zobaczysz, czy to robi różnicę. ad. 2. Patrz ad. 1)Do rzeczy będzie napomknąć o tym, że: 1. tramwaj ruszający z Nowodworów, to nie to samo, co tramwaj z pętli Tarchomin - Kościelny. 2. "razem z 17. jest tych kursów 30 w jedną stronę"? W różne strony. W jedną na odcinku Tarchomin Kościelny - Świderska. Co czyni różnicę. 3. w piśmie, tam gdzie stoi o 7-ce i 9-ce Matka użyła zwrotu "na przykład"To prawda, jest tych kursów 23. Tylko. Jakaś niedokładność, a może i urwana nagle myśl nie pozwoliła dodać do tego 15-ki, a linii 7-em i 9-ć poprowadzić na odcinek Plac Zawiszy - Rondo Waszyngtona. Z kursami linii 22, 24 i 25..... ad. 3. No o to właśnie proszę kolegę/koleżankę, by nie marnowała nam czasu np. błędnymi przykładami. Proszę się skupić . Natomiast, czy nasza linia wytrzyma ruch np. 40- 45 tramwajów o takiej brzydko mówiąc wielkiej "ładowności", jakie tu jeżdżą, to nie wiem. Tramwaj tramwajowi nie jest równy. I w tym akurat się zgadzam z kolegą/ koleżanką, że w końcu ktoś nam to powinien oficjalnie wyjaśnić. I tylko jeszcze zauważam, że zwiększenie o połowę liczby tramwajów pewnie miałoby bardzo duży wpływ np. na zwiększone korki przy wjeździe na MSC, ale to nie mój problem...Dla mnie ten wjazd od strony Myśliborskiej mógłby być nawet zamknięty... |
Matka_Sławka_z_Gdańska 25.10.2019 13:28, wpis modyfikowany 3 razy, |
|
Niedorzeczne jest kierowanie się na przystanek, gdy to wszystko można wyczytać w rozkładach. Tym bardziej, że trasa i 2. i 17 nie zaczyna się tam, a wcześniej, z tym jeszcze zastrzeżeniem, że trasa 2. jest zróżnicowana i część kursów zaczyna się (i kończy) na Nowodworach, a część na pętli Tarchomin Kościelny.
Trudno prowadzić "dorzeczy" dyskusję, gdy ktoś tego nie rozumie. I tu w rewanżu może Matka do rzeczy zauważą, ze takie dowody winny być prowadzone na przystanku Mehoffera, wśród tych co muszą się przesiąść z dwójki, co kończy właśnie trasę w taką, co jedzie na Nowodwory. A jakby tego mało, co z tego, że jadą? Nie jadą w jedną stronę, chyba, że mówimy o Świderskiej, o ostatnim wspólnym przystanku patrząc w stronę Wisły. Ten przystanek nic nie wnosi do podróży. Jest się tylko w innym miejscu, z takimi samymi możliwościami. Vide: rozkłady! Obarczony błędem, czy nie obaczony, a poprawiony dowód na to, że linia może przyjąć ruch 45 wozów na godzinę przytoczony został po to, żeby wykazać, że kursów może być więcej. A co do rzeczy chce wozić tymi tramwajami? Wszystko jedno, byle bilet miało... A skoro tak to na podstawie dokonanej projekcji Matka jest przekonana, ze 17 może w godzinach szczytu jeździć częściej. A o tym było w temacie. I w tej rozmowie. Na tyle. |
Do rzeczy 25.10.2019 13:57 |
|
Matka_Sławka_z_Gdańska napisała 25.10.2019 13:28 Kolego/koleżanko uspokój się! To nie matura, nikt Cię tu kolego/koleżanko nie obleje. A tak z nerwów popadasz kolego/koleżanko w coraz większy słowotok myślą rozważniejszą zbyt mało dotkniety. Ja Ciebie kolego/koleżanko niezmiennie tylko proszę, byś więcej pisał/pisała do rzeczy, a nie pisał/pisała, że piszesz do rzeczy. Skup się kolego/koleżanko bardziej proszę. |
Matka_Sławka_z_Gdańska 25.10.2019 14:22, wpis modyfikowany 3 razy, |
|
Matka zawsze zachowuje spokój i nie czuje się egzaminowana. Bo niby przez kogo? I co miałoby Matkę wyprowadzić z równowagi? To nie jest takie proste w przypadku Matki.
|
# Z_Nowodworow 09.11.2019 18:44 |
|
#czekam na tramwaj powietrzny napisał(a) 23.10.2019 01:12 qvertz Na tej trasie to powinna być, qva, linia metra, a nie żałosna linia tramwajowa, koncepcyjnie wymyślona przed pół wiekiem. Ale po co metro, skoro jest już w Berlinie? Popierm!!! a ja 17 jeżdżę do szpitala bielańskiego co jakiś czas, a do szpitala na wołoskiej, to średnio dwa razy w tygodniu i też chciałabym mieć jakiś komfort przejazdu a nie w tłoku na jednej nodze bo przecież nikt kobiecie 50+ nie ustąpi miejsca, bo nie widać rwy kulszowej, ostrogi na pięcie i uszkodzonego w wypadku samochodowym biodra. Popieram, popieram. Ja 17 jeżdżę do pracy, szpitala bielańskiego i paru innych miejsc. A przynajmniej usiłuję co jakiś czas dać jej szansę po czym ponownie wracam do samochodu bo jazda w panujących w niej obecnie warunkach mnie wykańcza. Z powodu problemów z rękami nie utrzymuję się poręczy w razie szarpnięcia, każde szarpnięcie wywołuje u mnie okropny ból no ale takich problemów nie widać więc miejsca nikt nie ustąpi. |
Matka_Sławka_z_Gdańska 10.11.2019 21:06 |
|
Z Nowodworow to raczej nie, bo 17 rusza z pętli Tarchomin Kościelny. A na ból rąk najlepszy jest komplet kul inwalidzkich. Do nabycia z bonifikata udzielana przez NFZ chociażby....więc tym bardziej warto je kupić. Takie kule, to gwarancja miejsca siedzacego! Czemu? Bo je widać!
Tylko, czy @Z_Nowodworów je utrzyma mając problemy z rękami? Choćby na moment, na chwilę potrzebna, by pojawić się w drzwiach i poczekać na reakcję tych, co są zajęci telefonami? Jak Państwo sądzą....hm? |
LINKI SPONSOROWANE