REKLAMA

Puls Warszawy

samorząd »

 

Biejat: tramwaj na Białołękę zamiast absurdalnego metra M3

  6 marca 2024

alt='Biejat: tramwaj na Białołękę zamiast absurdalnego metra M3'
źródło: Magdalena Biejat / Facebook

Senator Magdalena Biejat (Lewica Razem), kandydatka lewicy i ruchów miejskich na prezydenta Warszawy, ostro krytykuje Rafała Trzaskowskiego za forsowanie budowy linii metra M3. W zamian obiecuje wyborcom budowę linii tramwajowych na Zieloną Białołękę, wzdłuż Modlińskiej i na Gocław.

REKLAMA

Przypomnijmy: w najbliższych tygodniach prezydent Rafał Trzaskowski zamierza podpisać umowę o wartości 78 mln zł na projekt odcinka linii metra M3 Stadion Narodowy - Gocław. Zamówione przez urząd miasta analizy wykazały, że budowa podziemnej kolei na tej trasie.. 78 milionów na projekt absurdalnego metra. Decyzja zapadła 78 milionów na projekt absurdalnego metra. Decyzja zapadła
Warszawski ratusz ignoruje głosy wzywające do racjonalnego inwestowania w metro, prąc do budowy "pętelki" ze Stadionu na Gocław. Zamówione przez urząd miasta analizy wykazały, że budowa takiego odcinka nie ma uzasadnienia, ale decyzja już zapadła. Sam projekt będzie kosztować 78 mln zł.
. nie ma uzasadnienia.

Budowa metra w Warszawie

W ubiegłym roku warszawski ratusz zatwierdził schemat docelowej sieci metra, zakładający budowę do 2050 roku pięciu linii. W analizach najlepiej wypadła linia M4, mająca połączyć Tarchomin, Marymont, Żoliborz, Wolę, Ochotę, Służewiec, Stegny i Wilanów.

Mimo to urząd miasta zdecydował, że po dokończeniu linii M2 (Lazurowa, Chrzanów, Karolin) skupi się na linii M3, rozpoczynającej się na stacji Gocław. Pasażerowie pojadą stamtąd nie w kierunku centrum Warszawy, ale łukiem pod rondem Wiatraczna i dworcem Warszawa Wschodnia do stacji Stadion Narodowy, gdzie będą przesiadać się przez antresolę do pociągów SKM i KM lub linii metra M2. Wszystkie analizy wykazują, że taka inwestycja nie ma sensu ekonomicznego i nie poprawi dojazdu z Grochowa czy Gocławia do centrum Warszawy.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Magdalena Biejat kandydatką na prezydenta

- Kochamy metro. Uważamy jednak, że należy je budować tak, żeby służyło mieszkańcom, a nie deweloperom, by budowa była oparta na analizach ekspertów. Ratusz ma takie analizy, ale postępuje wbrew nim - krytykuje senator Magdalena Biejat, kandydatka Lewicy i stowarzyszenia Miasto Jest Nasze na prezydenta Warszawy.

Senator przypomina, że po budowie metra mieszkańcy Gocławia będą jechać do centrum dłużej, niż teraz, gdy głównym połączeniem jest autobus jadący buspasem po moście Poniatowskiego. Propozycja Lewicy i MJN jest prosta: zamiast wydawać 5 mld zł na bezsensowny odcinek metra, lepiej zapłacić 1,2 mld zł za nowe linie tramwajowe: z Bródna na Zieloną Białołękę, na Modlińskiej (między pętlą Żerań FSO a Tarchominem) oraz z al. Waszyngtona na Gocław. Zdaniem kandydatki wszystkie trzy mogłyby powstać do 2028 roku, pod warunkiem, że prace zaczną się zaraz po wyborach samorządowych.

(jok)

.
 

REKLAMA

Komentarze (10)

# Gggvvb

07.03.2024 12:21

A dlaczego rdzenna dzielnica Warszawy ma rezygnować z metra aby ościenna osada dla przyjezdnych miała tramwaj? Widać bicie piany i walkę o głosy. Tyle w temacie.

# lol907

07.03.2024 14:05

Może dlatego że ta ościenna osada ma więcej mieszkańców niż rdzenna osada?

# Madbutcher

07.03.2024 14:36

#Gggvvb napisał(a) 07.03.2024 12:21
A dlaczego rdzenna dzielnica Warszawy ma rezygnować z metra aby ościenna osada dla przyjezdnych miała tramwaj? Widać bicie piany i walkę o głosy. Tyle w temacie.
Jedyną rdzenną dzielnicą w Warszawie jest Stare Miasto. Ewentualnie Ujazdów, jakby uwzględnić wcześniejszy Jazdów.

REKLAMA

# Yygb

07.03.2024 20:30

Nie ma takiej dzielnicy jak Stare miasto ani Ujazdów "znafco"

# Marek Lech

08.03.2024 11:52

W wyniku wojny z 1,5 miliona mieszkańców Warszawy zostało 150 tysięcy - najwięcej na Pradze. Jeśli przyjąć, że metro jest dla rdzennych mieszkańców, to Gocław ma zdecydowaną przewagę nad Białołęką.
Kilka lat temu grupka mieszkańców Białołęki próbowała na tym forum dowieść, że metro jest im bardziej potrzebne niż Bródnu. Obecnie sytuacja się powtarza. W akcję obrzydzania metra na Gocław włączyła się redakcja "TU STOLICA" po raz kolejny pisząc w tytule o "absurdalnym" metrze.
A poza tym uważam, że metro na Białołękę też jest potrzebne.

# Xxbg

08.03.2024 11:53

#Yygb napisał(a) 07.03.2024 20:30
Nie ma takiej dzielnicy jak Stare miasto ani Ujazdów "znafco"
Nie ma też takiego miasta jak Lądyn.

REKLAMA

# Piotrrr

08.03.2024 15:22

Pola na Białołęce nigdy nie powinny być zabudowane w tak chaotyczny sposób, gdy w Warszawie są wolne obszary położone dużo bliżej i z lepszym potencjałem komunikacyjnym. Niemniej, "widziały gały co brały": mieszkańcy tej nowo zabudowanej pomimo braku infrastruktury części miasta nie mogą oczekiwać, że wszyscy Warszawiacy mają zrzucić się na rozbudowę peryferiów kosztem dzielnic, które stanowią trzon miasta.
Stwierdzenie, że to "linia dla deweloperów" jest obraźliwe dla mieszkańców Gocławia jako najgęściej zaludnionej części Warszawy całkowicie pozbawionej transportu szynowego. Niemniej, jeśli I linia mogła swego czasu pełnić rolę miastotwórczą na Kabatach, gdzie w momencie jej powstawania nie było nic, to dlaczego nie miałoby tak być również i tutaj z III linią? Efekt będzie dużo lepszy chociażby dlatego, że są to obszary dużo bliższe centrum Warszawy.
Argument, że III linia nie poprawi dojazdu do "centrum" to niezrozumienie sytuacji. Większość ludzi nie mieszka ani nie pracuje w "centrum" (rozumianym jako część Śródmieścia), ale i tak dalej musi się tam przesiadać ze względu na siatkę połączeń. Ta linia (zwłaszcza w perspektywie, po rozbudowie na drugą stronę Wisły), rozwiązuje ten problem łącząc ogromne obszary mieszkaniowe z dzielnicami biznesowymi z pominięciem centrum.
Jednocześnie, tramwaj na Gocław dochodzący do al. Waszyngtona, już zapchanej tramwajami poruszającymi się następnie z prędkością 20 km/h po wiadukcie Mostu Poniatowskiego, tym bardziej nie poprawi sytuacji. Niezależnie, budowa 4 linii tramwajowych do 2028 r. jest niemożliwa ze względów planistycznych i organizacyjnych, a - pomijając te względy - oznaczałaby kompletny paraliż miasta. Ponadto, praktyka pokazuje, że budowa tramwaju sprawia więcej problemów niż budowa metra: abstrahując od tego, czy powinno tak być, te inwestycje, zwłaszcza toczące się równocześnie, nigdy nie zakończyłyby się w rozsądnym terminie.

# Aha

08.03.2024 20:08

O widzę kampania pod Białołęka trwa w najlepsze. Sorry ale prędzej odrzutowiec będzie ludzi z Radomia zabierał do Warszawy niż się wami zajmą.

# Paweł

26.03.2024 23:27

3 linia metra jest bardzo potrzebna, oby jak najszybciej powstała.

REKLAMA

# Arpa61

05.04.2024 16:26

Kandydatka Biejat nie wie jak bardzo naraziła się zawodowym osobom wieloseksualnym z branży LBGTQWERTY. Seksłorkerskie osoby z około 19.278.437 płci pochodzące z małych ośrodków, a wynajmujące mieszkania na Pradze południe MUSZĄ mieć tani i szybki dojazd do Warszawy. Poza tym tramwajami jeżdżą pisiory i wrogowie postępu społecznego. Co wykazał kandydat Janusz Mikke pseudonim artystyczny "Korwin".
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje w Pulsie Warszawy

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Najchętniej czytane w Pulsie Warszawy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy