REKLAMA

Wola

komunikacja »

 

Będzie stacja Wola Park?

  20 kwietnia 2010

W ostatnim "Echu" pisaliśmy o pojawieniu się dogodnych przesłanek do powstania pierwszego z trzech postulowanych przez władze Bemowa przystanków kolejowych - Warszawa Wola Park.

REKLAMA

Pociągi nowej linii S9 jeżdżą puste z Dworca Gdańskiego, żeby zawrócić na Jelonkach. Wielu mieszkańców chce, by tak pozostało i proszą o wybudowanie peronów przy Gór-czewskiej.

Zdając sobie sprawę z wysokiego kosztu budowy tego przystanku (ok. 15 mln zł) władze Bemowa zaproponowa-ły, aby Wola oraz PKP Polskie Linie Kolejowe wyłożyły na jego budowę po 5 mln zł. Resztę dołożyłoby Bemowo. PKP PLK odmawiają jednak partycypowania w kosztach, tłumacząc się brakiem pienię-dzy oraz realizacją innych kosztownych inwestycji.

Okazuje się jednak, że do stacji byłoby gotowe dołożyć się centrum handlowe Wola Park.

- Ze względu na dyskutowaną trasę oraz rozkład przystanków (m.in. przy-stanek Wola Park) jesteśmy żywo zainteresowani rozwojem projektu "Kolej na metro". Uważamy, że przyczyni się on zarówno do poprawienia jakości komunikacji dla mieszkańców stolicy, jak i będzie ogromnym udogodnieniem dla klientów Wola Parku - mówi Magdalena Tadych, dyrektor centrum handlowego. Centrum handlo-we jest zainteresowane tego rodzaju inwestycją, ponieważ dzięki stacji położonej tuż obok zyskałoby nowych klientów nie tylko z Bemowa i Woli, ale też z Pragi, Tar-gówka, Białołęki czy Legionowa. - W przypadku skierowania do nas realnej propo-zycji od władz miasta na pewno weźmiemy ją pod rozwagę - zapewnia Magdalena Tadych.

Takiej propozycji władze miasta jednak nie wystosują i odsyłają nas do kolei. - Teren, na którym miałby powstać przystanek kolejowy, należy do PKP PLK i tylko spółka może nim dysponować - tłumaczy Marcin Ochmański, rzecznik prasowy urzędu miasta. Dodaje jednocześnie, że miasto może zainwestować w infrastruktu-rę towarzyszącą. - Przykładem takiej współpracy jest m.in. budowa przystanku kolejowego Ursus Niedźwiadek. Kolej buduje peron i przebudowuje układ torów, a miasto przejście podziemne i parking park&ride - mówi Marcin Ochmański. - Po-dobny wariant może być zastosowany przy budowie stacji Warszawa Górczewska (Wola Park). Miasto miało zarezerowane pieniądze m.in. na budowę pętli autobu-sowej, ale PKP PLK wycofały się z finansowania budowy peronu - tłumaczy rzecz-nik.

Jeśli Wola Park zdecydowałoby się na dofinansowanie budowy stacji, centrum handlowe chciałoby, aby przystanek nosił ich nazwę. Takich przystanków, głównie autobusowych, jest w stolicy ok. trzydziestu, m.in. Kino Femina, Blue City czy Fort Wola. Czy Kolej zgodziłaby się na tę propozycję?

- Myślę, że kwestia nazwy przystanku jest najmniej istotnym problemem. Roz-wiązywanie wyzwań komunikacyjnych miasta nie może bowiem polegać na budo-waniu przystanków tam, gdzie "pewnie będą pasażerowie", tylko w oparciu o opra-cowania nazywane studium wykonalności. Kolej ma służyć nie tylko klientom cen-trum handlowego, ale również mieszkańcom. Takie opracowanie jest właśnie przy-gotowywane - tłumaczy Robert Kuczyński z PKP PLK. Zaznacza jednocześnie, że mimo przygotowywanych dokumentów, spółka nie ma pieniędzy na tę inwestycję. - Co do nazwy przystanku - jesteśmy otwarci na wszelkie propozycje, gdyż musi być ona łatwa do zapamiętania, rozpoznawalna i mieć związek z położeniem - wyjaśnia Robert Kuczyński.

Wielka nadzieja w planowanym spotkaniu władz Bemowa i Wola Parku. O wy-nikach rozmów będziemy na bieżąco informować na łamach "Echa".

Anna Przerwa

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024