REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

527 dojedzie tylko do Wileniaka. To dobrze?

  8 maja 2014

alt='527 dojedzie tylko do Wileniaka. To dobrze?'
źródło: http://warszawa.wikia.com

Trwają konsultacje społeczne na temat zmian w komunikacji miejskiej, które nastąpią po otwarciu metra na Pragę. ZTM planuje m.in. skrócenie linii 527.

REKLAMA

527 jest najszybszą linią autobusową, łączącą wschodnią Białołękę z linią metra. Obecnie kursuje do stacji Ratusz Arsenał, przejeżdżając obok Warszawy Wileńskiej, przy której za kilka miesięcy otwarta zostanie inna stacja. Wszelka logika nakazuje więc skrócenie linii i wykorzystanie nieco krótszej trasy do zwiększenia częstotliwości kursów.

W styczniu Zarząd Transportu Miejskiego stwierdził, że w porannym szczycie 527 bardzo często odjeżdża z pętli Kąty Grodziskie opóźnione. Powód? Zamknięta na dwa lata, w związku z budową kanalizacji, Głębocka i zbyt dużo prywatnych samochodów na wąskich uliczkach tej okolicy. Skrócenie trasy na Pragę umożliwiłoby skuteczniejszą walkę z opóźnieniami.

W ramach konsultacji społecznych ZTM chce uzyskać odpowiedzi na cztery pytania:

  • Czy zaproponowane zmiany ułatwią korzystanie z II linii metra?
  • Czy zaproponowane zmiany odpowiadają potrzebom pasażerów?
  • Co zmienić, aby dojazd do stacji II linii metra był komfortowy?
  • Co mogłoby być zmodyfikowane, aby przesiadki z komunikacji naziemnej do metra (i w drugą stronę) były bardziej komfortowe?

    Spotkania konsultacyjne odbędą się:

  • 13.05.2014 w godz. 12:00-19:00 na pl. Bankowym, obok wyjścia ze stacji Ratusz Arsenał
  • 15.05.2014 w godz. 12:00-19:00 obok cerkwi św. Marii Magdaleny na Pradze
  • 20.05.2014 w godz. 14:00-19:00 przy rondzie Daszyńskiego, na przystanku tramwajowym w stronę Żoliborza
  • 22.05.2014 w godz. 12:00-19:00 przy południowym wyjściu ze stacji Świętokrzyska

    Swoje uwagi można przekazywać już teraz drogą mailową na adres konsultacje@ztm.waw.pl, w Punktach Obsługi Pasażerów lub pocztą (Żelazna 61, 00-848 Warszawa, z dopiskiem "Konsultacje").

    DG

  •  

    REKLAMA

    Komentarze (25)

    # mana

    08.05.2014 10:06

    Niech zabiorą wszystko, będzie przecież stacja Wileńska, co z tego, że położona z 8 km od ZB. Sukces wyborczy!!!

    # furman

    08.05.2014 10:46

    a od kiedy ZTM - martwi się o pasażerów a zaraz bedą wybory samorządowe - to dlatego.

    # Bart

    08.05.2014 11:00

    Niestetey osobom które nie posiadają karty miejskiej i używającej Mobilet`a rozwiązanie nie kompleksowa

    REKLAMA

    # Gosia

    08.05.2014 11:22

    Dla mnie to dodatkowa przesiadka i min. 15 minut dodatkowe. Takze gorzej.

    # abrakadabra

    08.05.2014 14:50

    Odpowwiedź jest prosta:
    zmienić projektowany przebieg końcowego odcinka II linii metra tak, aby powstała stacja przy Trasie Toruńskiej - wówczas nie będzie problemów z dojechaniem do takiej stacji z różnych stron, TT to przecież trasa ekspresowa, z kilkoma pasami, nie to, co Radzymińska, która zapcha się, jak zostanie otwarta stacja metra przy Wileńskim.
    Niech ktoś w końcu ruszy głową, a nie kieruje się układami politycznymi.

    # gość

    09.05.2014 08:22

    #abrakadabra napisał(a) 08.05.2014 14:50
    Odpowwiedź jest prosta:
    zmienić projektowany przebieg końcowego odcinka II linii metra tak, aby powstała stacja przy Trasie Toruńskiej - wówczas nie będzie problemów z dojechaniem do takiej stacji z różnych stron, TT to przecież trasa ekspresowa, z kilkoma pasami, nie to, co Radzymińska, która zapcha się, jak zostanie otwarta stacja metra przy Wileńskim.
    Niech ktoś w końcu ruszy głową, a nie kieruje się układami politycznymi.

    Przecież taka stacja istnieje od bardzo dawna. Nazywa się PKP Toruńska i ma szybkie i dobre połączenie z centrum i I linią metra. Tyle, że to nie tak spektakularne jak metro no i jeszcze może się okazać, że metro byłoby zbyteczne. A tak to się wstęgę przetnie i prosty lud znów zagłosuje tak jak to robił niejednokrotnie.

    REKLAMA

    # AnKa

    09.05.2014 10:47

    Sprzeciw już wysłany na podany e-mail.

    # anka

    09.05.2014 10:58

    527 nie pokrywa się z trasą II lini metra, więc dlaczego skracamy? a poza tym jak 527 będzie dojeżdżać tylko do Wieleniaka, to z Białołeki nie będzie żadnego autobusu, który będzie przejeżdżał przez Wisłę. a najgorsza ta przesiadka, aby wydłużyć tylko czas i zrobić większe zamieszanie, tak jakby na Wieleniaku były małe tłumy

    # skakanka

    09.05.2014 13:40

    #anka napisał(a) 09.05.2014 10:58
    527 nie pokrywa się z trasą II lini metra, więc dlaczego skracamy? ... aby wydłużyć tylko czas i zrobić większe zamieszanie, tak jakby na Wieleniaku były małe tłumy

    Oj, anka, anka.
    Skaracacie, zadajesz pytanie po co skracacie i sama natychmiast na nie odpowiadasz.
    Teraz już wszyscy (czytelnicy) wiemy kto za tym skaracaniem stoi.
    anka i jej towarzysze i towarzyszki.
    Wydało sie dzięki Tobie.

    REKLAMA

    # ronaldo

    09.05.2014 22:34

    Metro na bialoleke po co? Przeciez tam 3 pietrowa zabudowa. Wazniejsze metro w tereny wyoskiej zabudowy typu brodno goclaw

    # kiszka

    10.05.2014 09:51

    #ronaldo napisał(a) 09.05.2014 22:34
    Metro na bialoleke po co? Przeciez tam 3 pietrowa zabudowa. Wazniejsze metro w tereny wyoskiej zabudowy typu brodno goclaw
    Spamujesz w tym wątku.
    W sprawie metra idź do właściwego.

    # trybała

    17.05.2014 11:03

    Kiepska to propozycja "częściej ale krócej".
    Według tej zadsady każdą linię można znacznie skrócić i zaproponować (paradoksalnie) co pół minuty ale tylko o długości jednego przystanku i tak dalej co jeden przystanek przesiadać się do następnego środka lokomocji kursującego co pół minuty również na długości jednego przystanku.
    A tak na prawdę przy propozycji ze trony ZTM skrócenia 527 z Derbów do Wileniaka potrzebna jest reaktywacja linii (o obojętnie jakim numerze) przyspieszonej o dawnym przebiegu przez Świętego Wincentego i Starzyńskiego do dworca Gdańskiego czyli rozdzielenie obecnej linii 527 na dwie:
    -jedna proponowana przez ZTM czyli skrócona do Wileniaka,
    -druga reaktywowana o dawnym przebiegu.
    Autobusów wystarczy na obie nawet co 10 minut każda, nie trzeba dać sobie "wciskać ciemnotę" ze strony ZTMu.
    I w taki sposób należy przedstawić kontrpropozycję ZTMowi panie i panowie (bez)radni i inna władzo dzielnicy.

    REKLAMA

    # Jan ze Skarbka

    03.06.2014 20:07

    Czy zaproponowane zmiany ułatwią korzystanie z II linii metra?
    Nie, bo potrzbna mi I linia, a druga będzie bezużyteczna
    Czy zaproponowane zmiany odpowiadają potrzebom pasażerów?
    Nie, II linia to tylko dodatkowe przesiadki, ścisk i tłok na przystankach
    Co zmienić, aby dojazd do stacji II linii metra był komfortowy?
    Zostawić 527 jak jest i nie tykać
    Co mogłoby być zmodyfikowane, aby przesiadki z komunikacji naziemnej do metra (i w drugą stronę) były bardziej komfortowe?
    Napewno nie zmieniać 527 w linię zwykłą - a takie plany ma ZTM, jakby ktoś nie wiedział. Na razie to nie oficjalne, ale już niedługo 527 straci jako linia przyspieszona i dostanie nowe przystanki na Radzymińskiej

    # idea poparcia

    05.06.2014 10:07

    Do speców z ZTM-u.
    Zlikwidujcie 527 w cholere.
    W zamian dajcie często kursujący autobus co jedną minutę do tramwaju na Annopolu.
    O takiej komunikacji marzymy.
    Przesiadki, przesiadki, przesiadki - idziemy wam spece od trasowania komunikacji (jak to sie mówi) "na rękę".
    Chwytamy waszą chorą ideę "częściej ale krócej" jako pewnik.
    Nie potrzebujemy metra.
    Ani dojazdu do SKM-ki.
    Z takim apelem i wnioskiem poparcia dla "słusznej" koncepcji obsługi komunikacyjnej spod znaku ZTM niechaj się zwrócą do obecnego dyrektora tej prześwietnej instytucji miejskiej burmistrzowie i radni Białołęki.

    # do konsultacji społecznych

    05.06.2014 15:01

    Na wawkomie (pan Tumasz tez tam ma swój udział) ktoś rzucił taki pomysł:
    połaczyć 527 ze 132 w całość na trasie Metro Marymont most Toruński Derby Zacisze Metro Wilenski.

    REKLAMA

    # skakanka

    05.06.2014 22:28

    Dobry pomysł, tylko aby to połączone 132/527 było logiczne logistycznie to powinno od Łabiszyńskiej jechać Białołęcką i Juranda ze Spychowa tak jak 204 a wtedy 204 niepotrzebne.
    Jestemm Za.

    # buahaha

    06.06.2014 14:04

    Skrócenie linii 527 do Wileńskiego nie znajduje uzasadnienia, gdyż dalszy odcinek trasy 527 nie pokrywa się z II linia metra (metro leci do Swiętokrzyskiej, a 527 do Bankowego). Nie każdy pasażer 527 od Bankowego jedzie w kierunku Swiętokrzyskiej, wiele osób na Bankowym przesiada sie i jedze w kierunku Intraco czy też dalej Solidarnosci . I co tacy pasażerownie mają wsiadać w metro na Wileńskim jechać do Swiętokrzyskiej i z powrotem do Bankowego? Albo będą musieli przy Wileńskim przesiadać sie w tramwaj i jechać do Bankowego (czyli dodatkowa rpzesiadka, a każda przesiadka do przynajmniej kilka minut straty czasu).
    527 powinno pozostać bez zmian i powinno mieć mniej przystanków na Radzymińskiej (linia ta powinna być bardziej przyspieszona, bo ma długą trasę i już na jej początku autobus jest napakowany).

    # cobra22

    07.06.2014 03:18

    Popieram pomysł skakanki.
    I linia metra (Młociny) przez Derby i Targówek do II linii metra (Wileński).

    REKLAMA

    # cobra22

    08.06.2014 11:32

    to jest nas dwóch?

    # cobra22

    08.06.2014 21:53

    ech, przypomniałem sobie:
    mam rozdwojenie jaźni.
    więcej na forum

    REKLAMA

    Najnowsze informacje na TuBiałołęka

    REKLAMA

    REKLAMA

    REKLAMA

    REKLAMA

    Wyjazdy sportowe
    Wyjazdy sportowe

    Najchętniej czytane na TuBiałołęka

    Misz@masz

    Artykuły sponsorowane

    REKLAMA

    REKLAMA

    Top hotele na Lato 2024
    Top hotele na Lato 2024

    Kup bilet

    Znajdź swoje wakacje

    Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

    Polecamy w naszym pasażu

    Wstąp do księgarni

    REKLAMA

    Butelki dla dzieci Kambukka
    Kambukka Reno

    REKLAMA

    REKLAMA

    REKLAMA

    AMBRA - Twoje Perfumy
    AMBRA - Twoje Perfumy