REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

527 dojedzie tylko do Wileniaka. To dobrze?

  8 maja 2014

alt='527 dojedzie tylko do Wileniaka. To dobrze?'
źródło: http://warszawa.wikia.com

Trwają konsultacje społeczne na temat zmian w komunikacji miejskiej, które nastąpią po otwarciu metra na Pragę. ZTM planuje m.in. skrócenie linii 527.

REKLAMA

527 jest najszybszą linią autobusową, łączącą wschodnią Białołękę z linią metra. Obecnie kursuje do stacji Ratusz Arsenał, przejeżdżając obok Warszawy Wileńskiej, przy której za kilka miesięcy otwarta zostanie inna stacja. Wszelka logika nakazuje więc skrócenie linii i wykorzystanie nieco krótszej trasy do zwiększenia częstotliwości kursów.

W styczniu Zarząd Transportu Miejskiego stwierdził, że w porannym szczycie 527 bardzo często odjeżdża z pętli Kąty Grodziskie opóźnione. Powód? Zamknięta na dwa lata, w związku z budową kanalizacji, Głębocka i zbyt dużo prywatnych samochodów na wąskich uliczkach tej okolicy. Skrócenie trasy na Pragę umożliwiłoby skuteczniejszą walkę z opóźnieniami.

W ramach konsultacji społecznych ZTM chce uzyskać odpowiedzi na cztery pytania:

  • Czy zaproponowane zmiany ułatwią korzystanie z II linii metra?
  • Czy zaproponowane zmiany odpowiadają potrzebom pasażerów?
  • Co zmienić, aby dojazd do stacji II linii metra był komfortowy?
  • Co mogłoby być zmodyfikowane, aby przesiadki z komunikacji naziemnej do metra (i w drugą stronę) były bardziej komfortowe?

    Spotkania konsultacyjne odbędą się:

  • 13.05.2014 w godz. 12:00-19:00 na pl. Bankowym, obok wyjścia ze stacji Ratusz Arsenał
  • 15.05.2014 w godz. 12:00-19:00 obok cerkwi św. Marii Magdaleny na Pradze
  • 20.05.2014 w godz. 14:00-19:00 przy rondzie Daszyńskiego, na przystanku tramwajowym w stronę Żoliborza
  • 22.05.2014 w godz. 12:00-19:00 przy południowym wyjściu ze stacji Świętokrzyska

    Swoje uwagi można przekazywać już teraz drogą mailową na adres konsultacje@ztm.waw.pl, w Punktach Obsługi Pasażerów lub pocztą (Żelazna 61, 00-848 Warszawa, z dopiskiem "Konsultacje").

    DG

  •  

    REKLAMA

    Komentarze (25)

    # mana

    08.05.2014 10:06

    Niech zabiorą wszystko, będzie przecież stacja Wileńska, co z tego, że położona z 8 km od ZB. Sukces wyborczy!!!

    # furman

    08.05.2014 10:46

    a od kiedy ZTM - martwi się o pasażerów a zaraz bedą wybory samorządowe - to dlatego.

    # Bart

    08.05.2014 11:00

    Niestetey osobom które nie posiadają karty miejskiej i używającej Mobilet`a rozwiązanie nie kompleksowa

    REKLAMA

    # Gosia

    08.05.2014 11:22

    Dla mnie to dodatkowa przesiadka i min. 15 minut dodatkowe. Takze gorzej.

    # abrakadabra

    08.05.2014 14:50

    Odpowwiedź jest prosta:
    zmienić projektowany przebieg końcowego odcinka II linii metra tak, aby powstała stacja przy Trasie Toruńskiej - wówczas nie będzie problemów z dojechaniem do takiej stacji z różnych stron, TT to przecież trasa ekspresowa, z kilkoma pasami, nie to, co Radzymińska, która zapcha się, jak zostanie otwarta stacja metra przy Wileńskim.
    Niech ktoś w końcu ruszy głową, a nie kieruje się układami politycznymi.

    # gość

    09.05.2014 08:22

    #abrakadabra napisał(a) 08.05.2014 14:50
    Odpowwiedź jest prosta:
    zmienić projektowany przebieg końcowego odcinka II linii metra tak, aby powstała stacja przy Trasie Toruńskiej - wówczas nie będzie problemów z dojechaniem do takiej stacji z różnych stron, TT to przecież trasa ekspresowa, z kilkoma pasami, nie to, co Radzymińska, która zapcha się, jak zostanie otwarta stacja metra przy Wileńskim.
    Niech ktoś w końcu ruszy głową, a nie kieruje się układami politycznymi.

    Przecież taka stacja istnieje od bardzo dawna. Nazywa się PKP Toruńska i ma szybkie i dobre połączenie z centrum i I linią metra. Tyle, że to nie tak spektakularne jak metro no i jeszcze może się okazać, że metro byłoby zbyteczne. A tak to się wstęgę przetnie i prosty lud znów zagłosuje tak jak to robił niejednokrotnie.

    REKLAMA

    # AnKa

    09.05.2014 10:47

    Sprzeciw już wysłany na podany e-mail.

    # anka

    09.05.2014 10:58

    527 nie pokrywa się z trasą II lini metra, więc dlaczego skracamy? a poza tym jak 527 będzie dojeżdżać tylko do Wieleniaka, to z Białołeki nie będzie żadnego autobusu, który będzie przejeżdżał przez Wisłę. a najgorsza ta przesiadka, aby wydłużyć tylko czas i zrobić większe zamieszanie, tak jakby na Wieleniaku były małe tłumy

    # skakanka

    09.05.2014 13:40

    #anka napisał(a) 09.05.2014 10:58
    527 nie pokrywa się z trasą II lini metra, więc dlaczego skracamy? ... aby wydłużyć tylko czas i zrobić większe zamieszanie, tak jakby na Wieleniaku były małe tłumy

    Oj, anka, anka.
    Skaracacie, zadajesz pytanie po co skracacie i sama natychmiast na nie odpowiadasz.
    Teraz już wszyscy (czytelnicy) wiemy kto za tym skaracaniem stoi.
    anka i jej towarzysze i towarzyszki.
    Wydało sie dzięki Tobie.

    REKLAMA

    # ronaldo

    09.05.2014 22:34

    Metro na bialoleke po co? Przeciez tam 3 pietrowa zabudowa. Wazniejsze metro w tereny wyoskiej zabudowy typu brodno goclaw

    # kiszka

    10.05.2014 09:51

    #ronaldo napisał(a) 09.05.2014 22:34
    Metro na bialoleke po co? Przeciez tam 3 pietrowa zabudowa. Wazniejsze metro w tereny wyoskiej zabudowy typu brodno goclaw
    Spamujesz w tym wątku.
    W sprawie metra idź do właściwego.

    # trybała

    17.05.2014 11:03

    Kiepska to propozycja "częściej ale krócej".
    Według tej zadsady każdą linię można znacznie skrócić i zaproponować (paradoksalnie) co pół minuty ale tylko o długości jednego przystanku i tak dalej co jeden przystanek przesiadać się do następnego środka lokomocji kursującego co pół minuty również na długości jednego przystanku.
    A tak na prawdę przy propozycji ze trony ZTM skrócenia 527 z Derbów do Wileniaka potrzebna jest reaktywacja linii (o obojętnie jakim numerze) przyspieszonej o dawnym przebiegu przez Świętego Wincentego i Starzyńskiego do dworca Gdańskiego czyli rozdzielenie obecnej linii 527 na dwie:
    -jedna proponowana przez ZTM czyli skrócona do Wileniaka,
    -druga reaktywowana o dawnym przebiegu.
    Autobusów wystarczy na obie nawet co 10 minut każda, nie trzeba dać sobie "wciskać ciemnotę" ze strony ZTMu.
    I w taki sposób należy przedstawić kontrpropozycję ZTMowi panie i panowie (bez)radni i inna władzo dzielnicy.

    REKLAMA

    # Jan ze Skarbka

    03.06.2014 20:07

    Czy zaproponowane zmiany ułatwią korzystanie z II linii metra?
    Nie, bo potrzbna mi I linia, a druga będzie bezużyteczna
    Czy zaproponowane zmiany odpowiadają potrzebom pasażerów?
    Nie, II linia to tylko dodatkowe przesiadki, ścisk i tłok na przystankach
    Co zmienić, aby dojazd do stacji II linii metra był komfortowy?
    Zostawić 527 jak jest i nie tykać
    Co mogłoby być zmodyfikowane, aby przesiadki z komunikacji naziemnej do metra (i w drugą stronę) były bardziej komfortowe?
    Napewno nie zmieniać 527 w linię zwykłą - a takie plany ma ZTM, jakby ktoś nie wiedział. Na razie to nie oficjalne, ale już niedługo 527 straci jako linia przyspieszona i dostanie nowe przystanki na Radzymińskiej

    # idea poparcia

    05.06.2014 10:07

    Do speców z ZTM-u.
    Zlikwidujcie 527 w cholere.
    W zamian dajcie często kursujący autobus co jedną minutę do tramwaju na Annopolu.
    O takiej komunikacji marzymy.
    Przesiadki, przesiadki, przesiadki - idziemy wam spece od trasowania komunikacji (jak to sie mówi) "na rękę".
    Chwytamy waszą chorą ideę "częściej ale krócej" jako pewnik.
    Nie potrzebujemy metra.
    Ani dojazdu do SKM-ki.
    Z takim apelem i wnioskiem poparcia dla "słusznej" koncepcji obsługi komunikacyjnej spod znaku ZTM niechaj się zwrócą do obecnego dyrektora tej prześwietnej instytucji miejskiej burmistrzowie i radni Białołęki.

    # do konsultacji społecznych

    05.06.2014 15:01

    Na wawkomie (pan Tumasz tez tam ma swój udział) ktoś rzucił taki pomysł:
    połaczyć 527 ze 132 w całość na trasie Metro Marymont most Toruński Derby Zacisze Metro Wilenski.

    REKLAMA

    # skakanka

    05.06.2014 22:28

    Dobry pomysł, tylko aby to połączone 132/527 było logiczne logistycznie to powinno od Łabiszyńskiej jechać Białołęcką i Juranda ze Spychowa tak jak 204 a wtedy 204 niepotrzebne.
    Jestemm Za.

    # buahaha

    06.06.2014 14:04

    Skrócenie linii 527 do Wileńskiego nie znajduje uzasadnienia, gdyż dalszy odcinek trasy 527 nie pokrywa się z II linia metra (metro leci do Swiętokrzyskiej, a 527 do Bankowego). Nie każdy pasażer 527 od Bankowego jedzie w kierunku Swiętokrzyskiej, wiele osób na Bankowym przesiada sie i jedze w kierunku Intraco czy też dalej Solidarnosci . I co tacy pasażerownie mają wsiadać w metro na Wileńskim jechać do Swiętokrzyskiej i z powrotem do Bankowego? Albo będą musieli przy Wileńskim przesiadać sie w tramwaj i jechać do Bankowego (czyli dodatkowa rpzesiadka, a każda przesiadka do przynajmniej kilka minut straty czasu).
    527 powinno pozostać bez zmian i powinno mieć mniej przystanków na Radzymińskiej (linia ta powinna być bardziej przyspieszona, bo ma długą trasę i już na jej początku autobus jest napakowany).

    # cobra22

    07.06.2014 03:18

    Popieram pomysł skakanki.
    I linia metra (Młociny) przez Derby i Targówek do II linii metra (Wileński).

    # cobra22

    08.06.2014 11:32

    to jest nas dwóch?

    # cobra22

    08.06.2014 21:53

    ech, przypomniałem sobie:
    mam rozdwojenie jaźni.
    więcej na forum

    LINKI SPONSOROWANE

    REKLAMA

    Wstąp do księgarni

    REKLAMA

    Wyjazdy sportowe
    Wyjazdy sportowe

    Najnowsze informacje na TuBiałołęka

    REKLAMA

    Kambukka Olympus
    Kambukka Lagoon

    REKLAMA

    Top hotele na Lato 2024
    Top hotele na Lato 2024

    Najchętniej czytane na TuBiałołęka

    Misz@masz

    Artykuły sponsorowane

    REKLAMA

    REKLAMA

    AMBRA - Twoje Perfumy
    AMBRA - Twoje Perfumy

    Kup bilet

    Znajdź swoje wakacje

    Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

    Polecamy w naszym pasażu

    Wstąp do księgarni

    REKLAMA

    REKLAMA

    City Break
    City Break

    REKLAMA

    Butelki dla dzieci Kambukka
    Kambukka Reno

    REKLAMA