REKLAMA

Targówek

Inwestycje

 

10 milionów dla Targówka. Centrum osiedla czekają wielkie zmiany

  29 sierpnia 2016

alt='10 milionów dla Targówka. Centrum osiedla czekają wielkie zmiany'
źródło: ZDM

Doczekaliśmy się remontu Handlowej, Ossowskiego, Myszkowskiej i Pratulińskiej. Prace budowlane już w przyszłym roku.

REKLAMA

Wielką niespodziankę sprawili mieszkańcom Targówka warszawscy radni, głosując na ostatniej sesji za przyznaniem 10 mln zł na remont pierścienia ulic, otaczającego park Wiecha i serce osiedla. Decyzja jest o tyle zaskakująca, że Handlowa i Ossowskiego były frezowane zeszłej wiosny i wszystko wskazywało na to, że to ostatnie prace przed kolejną, wieloletnią przerwą. Na szczęście stało się inaczej. Handlowa: samochód na równym, pieszy po kraterach Handlowa: samochód na równym, pieszy po kraterach
Po ostatnim frezowaniu i wyznaczeniu pasów rowerowych jezdnia na "pierścieniu" Targówka prezentuje się wspaniale. Chodnik natomiast wygląda jak świeżo po bombardowaniu.

Zarząd Dróg Miejskich planuje kapitalny remont Handlowej, Ossowskiego, Myszkowskiej i Pratulińskiej na przyszły rok. Zdewastowane chodniki zostaną wreszcie wymienione na równe, wykonane z betonowych płyt. Na całej długości ulic powstanie asfaltowa droga dla rowerów, zaś istniejący dziś buspas zostanie przekształcony w pas do parkowania równoległego. Wymienione zostaną także wszystkie latarnie oraz przybędzie drzew i krzewów.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, dwa lata po remoncie w pobliżu otwarte zostaną stacje metra. Czyżby dla Targówka przyszły wreszcie lepsze czasy?

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (3)

# gość

29.08.2016 11:15

a w okolicy nie zaczął lub nie zacznie inwestycji jakiś deweloper?

# tgr

31.08.2016 19:08

A czy dyrektor ZDM nie mieszka teraz na Targówku co tłumaczy nagle wzmożone inwestycje w tym rejonie?

# Marek Lech

01.09.2016 08:07

Przebudowa daje szansę na uporządkowanie tego kawałka Targówka. O ile oczywiście projektanci przyjrzą się krytycznie temu co jest dzisiaj. Pierścień ulic został zaprojektowany z rozmachem. Jest sporo zieleni, są bardzo szerokie chodniki z dwóch stron jezdni. Na większości pierścienia można spokojnie wybudować ścieżkę rowerową kosztem absurdalnie szerokich chodników. Zwężając chodniki można też powiększyć nieco przestrzeń zieloną. Są jednak odcinki, gdzie brakuje miejsc parkingowych. Kierowcy jeżdżą i parkują na chodnikach. Dla chodników z asfaltu nie stanowi to specjalnie problemu. Ale chodniki z płyt będą rujnowane przez samochody. Dlatego koniczne jest rozdzielenie ruchu pieszego, rowerowego i samochodowego z wykorzystaniem małej architektury i zieleni. Konieczne jest zabezpieczenie przystanków i przejść dla pieszych przed parkującymi na dziko. Dotyczy to szczególnie okolic stacji metra, gdzie będą próbowali parkować przyjezdni.

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuTargówek

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe