ZTM zmienia trasy. Burmistrz rozsierdzony jak Tuhaj-bej
4 marca 2020
W życiu pewne są trzy rzeczy: śmierć, podatki i niezadowolenie samorządowców ze zmian w kursowaniu autobusów.
Podczas przeprowadzonych niedawno konsultacji Zarządowi Transportu Miejskiego udało się zebrać ponad 4 tysiące opinii. Sama Wola liczy 141 tysięcy mieszkańców, więc wynik nie jest imponujący, ale jeśli przypomnimy sobie, ile osób przepytano np. w sprawie Górczewskiej, okazuje się wręcz znakomity.
Rewolucja po otwarciu metra. 14 linii zmieni trasę
Znamy już ostateczny układ nowych tras autobusów, który zostanie wprowadzony po otwarciu metra.
Jednym z głosów w dyskusji były uwagi wolskiego ratusza, dotyczące linii 102, 105, 171, 184 i 520.
Ratusz przeciwny cięciom
Samorządowcy tradycyjnie postanowili bronić bezpośrednich połączeń - zwłaszcza z przychodniami i szpitalami - kosztem częstszych kursów. Udało się to w przypadku 171, które nadal będzie dojeżdżać na Torwar, ale... co kwadrans w godzinach szczytu i co 20 minut w pozostałych godzinach.
- Autobusy linii 105 dojadą tylko do ronda Daszyńskiego, na Woli zabraknie linii 102 i 520 - wylicza burmistrz Krzysztof Strzałkowski. - Myślę, że kompromisowym rozwiązaniem byłoby wydłużenie trasy autobusu 520 chociaż do pętli na Młynowie. Pamiętajmy o tym, że osoby starsze i z niepełnosprawnościami mają ogromny problem z przesiadkami. Konieczność zmiany środka transportu sprawia, że komunikacja miejska dla wielu osób nie stanowi atrakcyjnej alternatywy dla samochodu.
- Każda z linii, które mają być skrócone lub wycofane z Woli pełni bardzo ważną funkcję w układzie komunikacyjnym w tej części miasta i pozytywnie wpływa na jakość transportu publicznego - dodaje warszawski radny Mariusz Budziszewski.
Metro zmieni zasady
ZTM przypomina, że podstawą komunikacji miejskiej na Woli pozostają linie tramwajowe kursujące Obozową i Młynarską, Wolską i al. Solidarności oraz Okopową i Towarową. Ponieważ z góry założono, że będą one kursować bez zmian, nie były one omawiane podczas konsultacji. W dzielnicy pojawi się także nowy środek transportu o ogromnej pojemności.
- Przed rozpoczęciem budowy metra w autobusach kursujących Górczewską było w ciągu godziny ok. 5,4 tys. miejsc, metro w tym samym czasie zaoferuje ok. 24 tys. miejsc - wylicza ZTM.
(dg)
.