ZTM: Parking na Kasprowicza będzie ekologiczny
28 kwietnia 2017
Budować jak najwięcej miejsc postojowych czy skuteczniej karać za nielegalne parkowanie? Na Wrzecionie i Wawrzyszewie zdania są podzielone.
Około 1200 miejsc na parkingach P+R Młociny i Wawrzyszew już dawno przestało wystarczać "metrowiczom", chcącym dojechać do centrum Warszawy bez korków. Tymczasem mieszkańcy Wrzeciona i Wawrzyszewa muszą szukać dla swoich aut innych miejsc postojowych, rośnie hałas i zanieczyszczenia powietrza, a kolejne trawniki są zamieniane w parkingi. Jak temu przeciwdziałać? Zdaniem Zarządu Transportu Miejskiego sytuację poprawi budowa kolejnych miejsc postojowych.
Trzecia część P+R Młociny powstanie między południowym wejściem do stacji metra a skrzyżowaniem z ul. Przy Agorze, w pasie zielonym dzielącym jezdnie ul. Kasprowicza. Znajdzie się na nim co najmniej 155 miejsc dla samochodów osobowych i 24 miejsca dla rowerów. Powstaną także stanowiska do ładowania samochodów elektrycznych i hybrydowych oraz rowerów elektrycznych. Budowa parkingu będzie się wiązać z przesadzeniem 40 młodych dębów czerwonych oraz likwidacją trawnika o powierzchni ok. 20 x 200 metrów.
- Po konsultacjach z mieszkańcami zmieniony zostanie sposób ogrodzenia terenu - zapowiada ZTM. - Pierwotnie miało to być pełne ogrodzenie gabionowe. Ostatecznie będzie nawiązywało kolorystyką do południowego budynku stacji metra. Przęsła pomiędzy słupkami wykonane będą z siatki ocynkowanej, a pomiędzy nimi, zostaną posadzone ozdobne krzewy liściaste, bardzo odporne na zanieczyszczenia powietrza.
Według prostej kalkulacji ZTM nowy parking na Kasprowicza będzie oznaczać o 155 samochodów mniej, wjeżdżających codziennie do centrum Warszawy oraz zajmujących ogólnodostępne miejsca na uliczkach Wrzecion i Wawrzyszewa. Projekt inwestycji poznamy w sierpniu. Parking ma zostać otwarty najpóźniej w grudniu przyszłego roku.
(dg)