REKLAMA

Puls Warszawy

bezpieczeństwo »

 

Zobacz film za 150 tys. zł. Nauczy kierowców?

  18 czerwca 2018

alt='Zobacz film za 150 tys. zł. Nauczy kierowców?'
źródło: ZDM

Chodzi o jedno z najbardziej niebezpiecznych zachowań, jakich dopuszczają się warszawscy kierowcy. Każdy z nich może być współwinny śmiertelnego wypadku.

REKLAMA

W Warszawie w ciągu pięciu lat na przejściach dla pieszych zginęło 250 osób, w tym 30 dzieci. Nowa kampania Zarządu Dróg Miejskich "10 metrów" ma przypomnieć kierowcom, że parkując zbyt blisko pasów ograniczają widoczność i mogą przyczynić się do prawdziwej tragedii.

- Przepisy są jednoznaczne i zakazują parkowania oraz postoju w odległości mniejszej niż 10 metrów od przejścia dla pieszych - przypomina wiceprezydent Renata Kaznowska. - Niestety część kierowców ich nie respektuje, stwarzając tym samym zagrożenie i pośrednio przyczyniając się do potrąceń pieszych. Chcemy uzmysłowić kierowcom, że bardzo często tych 10 metrów dzieli życie od śmierci.

Duże zagrożenie

- Trzy lata temu rozpoczęliśmy audyt wszystkich naziemnych przejść bez sygnalizacji na terenie Warszawy - mówi Łukasz Puchalski, dyrektor ZDM. - Po zakończeniu analizy blisko dwóch tysięcy miejsc nasunął się wniosek, że głównym zagrożeniem dla bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu jest ograniczona widoczność a przyczyną nagminne parkowanie samochodów w rejonie przejść dla pieszych.

Drogowcy sukcesywnie wdrażają zalecenia audytorów, wprowadzając zmiany w organizacji ruchu na kolejnych przejściach i poprawiając bezpieczeństwo. Teraz przygotowali także kampanię społeczną.

- Chcemy budować świadomość, że za tymi przepisami przemawiają konkretne i ważne powody - mówi miejski inżynier ruchu Michał Domaradzki. - Kierowcy samochodów, zastawiając przejścia, nie dają szansy innym na dostrzeżenie pieszego wchodzącego na jezdnię. Wiele z tych osób nawet nie zdaje sobie sprawy z niebezpieczeństwa, jakie powoduje.

Zapraszamy na zakupy

Ile to kosztowało?

- Realizacja dwóch spotów w pełnej wersji długometrażowej, 30-sekundowej, 20-sekundowej do komunikacji miejskiej oraz 6-sekundowych teaserów to koszt. ok. 150 tys. zł - mówi Karolina Gałecka, rzeczniczka ZDM. - W tej kwocie mieści się również wynagrodzenie dla aktorów z drugiego spotu, wynagrodzenia dla produkcji itd. Działania promocyjne w mediach społecznościowych, promocja spotów w TVN24 i TVN Turbo to koszt ok. 188 tys zł. Spoty będą emitowane do 24 czerwca. W sumie będzie to 120 emisji dwóch przygotowanych materiałów.

Podobnie jak wszystkie spoty zamawiane ostatnio przez ZDM, również ten jest przygotowany bardzo profesjonalnie. Koszt jego produkcji nie budzi wątpliwości. Pojawia się jednak pytanie, czy prawie 340 tys. zł wydanych na kampanię rzeczywiście oduczy kierowców bezmyślnego parkowania. Być może bardziej rozsądne byłoby wydanie tych pieniędzy na fizyczne bariery w postaci wysepek i słupków? Zapraszamy do dyskusji.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (1)

# parkowacz bezmyslny

19.06.2018 14:55

Najtaniej dla miasta to jest odholować bo za odholowanie płaci odholowany A i skuteczność 100%
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje w Pulsie Warszawy

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane w Pulsie Warszawy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe