Zablokują drogę krajową. "Czas apokalipsy"
2 lutego 2018
Zgodnie z zapowiedziami aktywiści stowarzyszenia Łomianki Razem po raz kolejny wychodzą na ulicę.
Mają dość przetaczającego się przez środek miasta tranzytu z Gdańska na południe Polski, żądają przyspieszenia prac nad trasą S7 i zamierzają regularnie blokować krajową "siódemkę". Tak w największym skrócie można streścić to, co dzieje się w Łomiankach. W piątek 2 lutego o 17:00 Łomianki Razem znowu zablokują drogę nr 7, będącą przedłużeniem Wisłostrady.
- Wesprzyjmy Łomianki, by ochronić Młociny przed przecięciem na pół, przed tysiącami aut trazytowych - apeluje na Facebooku młociński samorząd. - Planowana jest budowa kolejnych odcinków S7 bez rozwiązania przejazdu przez Warszawę. Samorząd Młocin będzie na pikiecie z transparentem. Łatwo się do nas przyłączyć.
Droga przez Bielany...
Przypomnijmy: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad uznaje za najlepszy wariant, w którym trasa S7 omija najgęściej zaludnione części dzielnicy od zachodu. Ekspresówka miałaby powstać obok muru Cmentarza Północnego, utworzyć węzły z Wóycickiego i planowanym przedłużeniem Nocznickiego (tzw. węzeł Janickiego) i ukryć się w tunelu na wysokości Chomiczówki i fortu Wawrzyszew. Według założeń GDDKiA byłby on budowany metodą odkrywkową.
...i Bemowo
Na wysokości Księżycowej S7 znowu wychodziłaby na powierzchnię, szła po płycie lotniska i ponownie chowała w tunelu przed skrzyżowaniem z Powstańców Śląskich i Piastów Śląskich. Samochody pokonywałyby pod ziemią odcinek o długości 1,7 km, kończący się przed Księcia Bolesława. S7 przechodziłaby pod tą ulicą w wykopie a następnie wznosiła się do góry tak, by utworzyć węzeł z trasą S8.
- Trasa S7 przetnie Bemowo i utrudni życie mieszkańcom - uważa burmistrz Michał Grodzki, który podczas styczniowej pikiety wybrał się do Łomianek, by przekonywać tamtejszych mieszkańców do poparcia wariantu biegnącego skrajem Lasu Bemowskiego. - Trzeba myśleć z uwzględnieniem warunków. Warszawa zmieniła się od lat 60. Na Bemowie Lotnisku mieszka dziś ponad 50 tys. mieszkańców a trasę planowano przez zamykane wojskowe lotnisko.
Planowany do budowy odcinek kończyłby się na Bemowie wielkim węzłem z trasą S8. GDDKiA nie ma jeszcze decyzji środowiskowej dla tego fragmentu drogi.
(dg)