REKLAMA

Wola

oświata »

 

Wolskie podstawówki: na dole rankingu, ale jest coraz lepiej

  24 czerwca 2014

alt='Wolskie podstawówki: na dole rankingu, ale jest coraz lepiej'
SP 25 - najlepsza szkoła w dzielnicy
źródło: www.szkola25.waw.pl

Wynik sprawdzianu szóstoklasistów uplasował dzielnicę Wola dopiero na piętnastej pozycji w warszawskim rankingu. Rosnąca od dwóch lat średnia wyników sprawdzianu w tym roku wynosi 29,74 pkt.

REKLAMA

- Nasze szkoły osiągnęły w tym roku duży sukces, ponieważ ich ogólny wynik jest o trzy punkty wyższy niż w roku ubiegłym (26,71 pkt.). Liczba szkół, które przekroczyły trzydzieści punktów wzrosła od ubiegłego roku z trzech do pięciu i naprawdę się z tego cieszymy. Oczywiście przy pełnej świadomości, że jest wiele do zrobienia, a w skali miasta Wola plasuje się w drugiej dziesiątce - podkreśla rzeczniczka dzielnicy Monika Beuth-Lutyk.

W tym roku, podobnie jak w roku ubiegłym, sprawdzian najlepiej napisali uczniowie Szkoły Podstawowej nr 25 im. Komisji Edukacji Narodowej przy ul. Grzybowskiej 35. Jaki jest ich przepis na sukces? Dyrektor placówki przyznaje, że realizowanie programu nauczania to podstawa, ale równie ważna jest odpowiednia atmosfera.

- Mamy świadomość, że każdy uczeń jest inny i wymaga specjalnego traktowania. Chcemy im stworzyć dobre warunki, żeby mogli uzupełnić swoją wiedzę na zajęciach wyrównawczych lub skorzystać z zajęć rozwijających umiejętności - stwierdza Tomasz Ziewiec, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 25.

Każdy może być prymusem

W szkole stosuje się też dość niezwykłą motywację. Nauczyciele co miesiąc typują dzieci, które wyróżniły się z danego przedmiotu w ostatnich trzydziestu dniach. Otrzymują one certyfikat "ucznia miesiąca".

- W tej sposób dzielimy rok na dziesięć części i nie trzeba czekać do zakończenia roku szkolnego, aby otrzymać wyróżnienie. Poza tym ważne jest to, że ktoś, kto nie może odnieść sukcesu np. z matematyki czy języka polskiego, może zostać wytypowany np. z wychowania fizycznego. Te certyfikaty wręczane są na apelach przed całą społecznością szkolną i wszyscy uczniowie - niezależnie od przedmiotu czy dziedziny - stają w tym samym rzędzie. Dzięki temu łagodzimy poczucie "wytykania palcem" jednych dzieci przez inne. U nas prymusem może zostać każdy - to stosunkowo łatwe. 90 procent naszych uczniów zaistniało przynajmniej raz na forum szkolnym. Myślę, że to ważne, gdyż z moich obserwacji wynika, iż bywają uczniowie, którzy przez całą edukację szkolną nie odnoszą żadnego sukcesu i są niedowartościowani i bez wiary w siebie. Tymczasem taki system pozwala im uwierzyć, że nie każdy musi być dobry ze wszystkiego - podkreśla dyrektor Ziewiec.

Wstąp do księgarni

Ciężka praca i owocna współpraca

Na indywidualną pracę z uczniem zarówno pod kątem jego talentów, jak i dysfunkcji stawiają nauczyciele Szkoły Podstawowej nr 222 im. Jana Brzechwy przy ul. Esperanto 7a, która uzyskała drugie miejsce w rankingu.

- Liczy się ciężka praca i ogromne zaangażowanie nauczycieli związane z dużą znajomością możliwości uczniów i ich predyspozycji. W SP nr 25 stosuje się dość niezwykłą motywację. Nauczyciele co miesiąc typują dzieci, które wyróżniły się z danego przedmiotu w ostatnich trzydziestu dniach. Otrzymują one certyfikat "ucznia miesiąca". Wiąże się to też z wieloma godzinami pracy społecznej. Nauczyciele często pracują z jednym uczniem, w parach lub grupach trzyosobowych, aby dzieci mogły jak najlepiej opanować te umiejętności, które sprawiają im trudność. Analizujemy też trzy testy próbne, które przeprowadzamy w ciągu roku i skupiamy się na poprawie konkretnych umiejętności, które nasi uczniowie słabiej opanowali. Okazuje się, że jest to dobra metoda - wyjaśnia dyrektorka Szkoły Podstawowej nr 222 Ewa Chłosta.

Dodaje, że ważna jest także współpraca z rodzicami. Na zebraniach nauczyciele przekazują im, nad czym powinni pracować w domu ze swoimi dziećmi. Pani dyrektor jest zadowolona z tegorocznego wyniku sprawdzianu szóstoklasistów.

- Z roku na rok pniemy się do góry. Trzymamy formę i poziom, a uczniowie osiągają sukces na miarę swoich umiejętności - mówi dyrektorka SP nr 122.

Maksymalna liczba punktów, jaką może zdobyć uczeń rozwiązujący test szóstoklasiści wynosi czterdzieści.

ak

Średni wynik sprawdzianu szóstoklasisty w dzielnicach m.st. Warszawy w 2014 r.
1. Ursynów 32,91
2. Żoliborz 31,81
3. Bemowo 31,65
4. Włochy 31,61
5. Ochota 30,90
6. Wawer 30,81
7. Śródmieście 30,80
8. Ursus 30,77
9. Białołęka 30,74
10. Targówek 30,63
11. Bielany 30,61
12. Wesoła 30,60
13. Mokotów 30,28
14. Praga Południe 29,93
15. Wola 29,74
16. Wilanów 29,36
17. Rembertów 29,00
18. Praga Północ 24,76

Szkoły na Woli, które w 2014 roku osiągnęły najwyższy wynik to:
1. Szkoła Podstawowa nr 25 im. Komisji Edukacji Narodowej, ul. Grzybowska 35 - 32,62 pkt.,
2. Szkoła Podstawowa nr 222 im. Jana Brzechwy, ul. Esperanto 7a - 31,81 pkt.,
3. Szkoła Podstawowa nr 132 im. Sandora Petofiego, ul. Grabowska 1 - 31,26 pkt.,
4. Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego, ul. Brożka 15 - 30,30 pkt.,
5. Szkoła Podstawowa nr 139 im. Ludwiki Wawrzyńskiej, ul. Syreny 5/7 - 30,14 pkt.

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe